/fotboll/osk/forum/4416.aspx/fotboll/osk/forum/4416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-12-15 21:00
zxcv, var du också där?
Örebro zxcv
2010-12-15 20:52
Vi kan konstatera följande:

Gick Nordin över gränsen - Ja
Kan vi ha överseende? - ja, så länge det inte sker under säsong
Är Nordin fortfarande en bra förebild - Ja
Skadar detta ÖSK? - Nej
Ska Nordin ha böter av klubben? - Nej
Gjorde NA rätt - Ja, bättre än att skapa spekulationer

Case closed för min del :-)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-12-15 20:47
Dasa// där ser man. Jag som trodde "Chris" var kontraktslös. Men det kanske inte kostar några miljoner att köpa loss honom från han klubb?
AIK Saywee
2010-12-15 20:45
Vad vi än läser, vet vi inte vad som har hänt, om vi inte var där ...

... vad har vi för rätt att döma?
AIK Saywee
2010-12-15 20:42
Självklart är Uddling mer intresserad av att inte "svika läsare", än att svärta en svartvit spelare och dess familj, money talks...

... jag slutar nog aldrig förvånas.
Örebro S E
2010-12-15 20:42
Tråkigt för Nordin, det här var ju inte precis vad han behövde. Han är redan den 27-åriga debutanten(!) enligt tidningarna. Redan där är han på minus i media och hos landslagsledningen.

Så hur vänder man något så negativt till något positivt: Knyta näven i fickan och göra den bästa landskampen man kan göra.

Kämpa Nordin!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-15 20:37
Här kokar det i grytan!

" Mickee? " har naturligvis rätt. Nordin är en publik person och NA gör bedömningen att det har ett allmänt intresse. Då kan man, med hänvisninsg till det, avslöja namnet. Och blir man "nedbrottad" och bortsläpad i handbojor av vakter och polis inför sådär 400 vittnen så går snacket blixtsnabbt. NA fick säkert ett sms direkt.

Man kan inte se namn på personer som gripits misstänkta. Endast kön och ålder. Först vid häktesförhandling/allmänt åtal släpps namnet.

Så här fungerar media idag och kommer att fortsätta att fungera. Jag kan tycka synd att det publicerats men det kommer det att göras alla dagar veckan om våra "kändisar" ställer till med saker. NA (eller någon annan nyhetstidning) kommer trycka på avtryckaren direkt! Det är (eller har iaf blivit) deras jobb vad vi än tycker.

Enda sättet att inte hamna där är att publika personer ser till att inte hamna i dylika situationer. Att kompisar går in direkt och går emellan.

Jag känner inte Nordin personligen men jag har både familjemedlemmar och släkt som gör det och till hans försvar kan jag säga att jag genom dem fått veta att Nordin generellt är mycket mycket skötsam ute och försiktig med alkohol. Shit happens.
AIK Saywee
2010-12-15 20:35
Undrar om vaktens namn är intressant?

Jag vet att NA jiddrar!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-15 20:30
Har redan fått svar av Uddling:

"Tack för din synpunkt.

ÖSK-spelarna tillhör de mest offentliga idrottarna vi har i NA:s spridningsområde. Om redaktionen får in en konkret rapport om att lagets stjärnspelare omhändertagits på en offentlig plats och får en polisanmälan där det står att han är misstänkt för hot och våld mot tjänsteman så är det en händelse som vi journalistiskt måste ta oss an.
I annat fall sviker vi vårt uppdrag mot flertalet av våra läsare att hålla dem upplysta om vad som händer kring ÖSK – såväl positivt som negativa saker.

Om vi hade skrivit ”ÖSK-stjärna” hade några andra spelare i truppen blivit misstänkliggjorda.

Grova brottslingar namnges också i NA. Så sent som den gångna helgen fanns ett helt uppslag över namngivna, livstidsdömda fångar som begär tidsbegränsat straff.

Namngivningen hänger alltså inte samman med ett eventuellt brotts art utan mer vad som kan anses vara allmänintressant alternativt vad en offentlig person får räkna med att omnämnas med.

Jag är medveten om att detta inte gillas av alla. Men det är inget skäl för att inte skriva om en händelse.

Hälsar
Anders Uddling"
Örebro DaSa
2010-12-15 20:29
Tydligen har Kristinn provtränat med Werder Bremen tidigare. Han skrev även under ett 2-års kontrakt i början av 2010.
Benny Böckling
2010-12-15 20:28
Meddelandet
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-15 20:15
Och nu försöker man smolka hans landslagsdebut med. Visserligen är han en offentlig person på det sätt att han spelar i ett allsvenskt fotbollslag, men han är inte dömd, så jag tycker det är otroligt svagt av NA. Och att vidare dra igång ett drev mot honom är ju bara pinsamt. Tog lång tid innan man gick ut med namn när det gällde Jidsjö om jag inte har fel för mig. Var först när han var dömd, om jag inte missminner mig.
Örebro Marquis de Sade
2010-12-15 20:14
Ett dystert försök, hemvändaren. Men nu är det så att man skrev om det när rättegången var.

Det var rätt långt efter händelsen.

Syftet är ju naturligtvis att smutskasta ÖSK, allt annat är kvalificerat skitsnack. Man kan inte motiver att han är ett dåligt föredömme genom att basunera ut det på första sidan, när väldigt få vet om det innan.
When the shit hit the fan.
Örebro hemvändarn
2010-12-15 20:11
Saywee. Därför att Nordin är en celebritet i Örebro. Kändisars klavertramp är nyheter, vad man sen tycker om nyheterna är en annan sak men jag ser inga problem med att NA skriver om det.

MdS http://tinyurl.com/37hn3x6
AIK Saywee
2010-12-15 19:59
hemvändarn 19.55, men varför valde NA att skriva just om Nordin´s snefylla, när de varje måndag kan skriva om massor av snefyllor, vad är/var syftet?
Örebro Marquis de Sade
2010-12-15 19:59
Länk tack.
Örebro hemvändarn
2010-12-15 19:56
NA skrev ju om när Jidsjö var på fyllan och dumma sig så det är väl knappast rasism.
Örebro hemvändarn
2010-12-15 19:56
NA skrev ju om när Jidsjö var på fyllan och dumma sig så det är väl knappast rasism.
Örebro hemvändarn
2010-12-15 19:55
Det är klart att Nordins fadäs är en nyhet. Visst så är det inte särskilt intressant i mina ögon men gripande av kändisar är nyheter. Tycker det låter som en vanlig snefylla. Dumt men skit händer, en gång är ingen gång i det här fallet. Den här diskussionen blossar ju upp varje gång som NA skriver något om ÖSK som inte är fördelaktigt.

Örebro Marquis de Sade
2010-12-15 19:53
Det måste vara hemskt för denne man med utländsk bakgrund att se det rasistiska hatet vina framför ögonen i NA.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-15 19:53
MrCrowly//

Jo, om den som skriver att han tycker du är cynisk så har han rätt att tycka det. Åsiktsfrihet.
AIK Saywee
2010-12-15 19:51
Rojas, ja vi är väl överens andra kvällar också :)
AIK Saywee
2010-12-15 19:50
Tack Rojas, nu lämnar vi kanske mediadravlet, men jag tror att Syrianska kan bli en nykomling som verkligen "utmanar", så brukar det vara första året i eliten.

Fast före ÖSK, det finns inte i min fantasi.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-15 19:48
Saywee / Jag som trodde att vi alltid var överens :P
2010-12-15 19:47
För övrigt hoppas jag självklart att Syrianska håller sig kvar i Allsvenskan, alltid trevligt med ett litet Derby
AIK Saywee
2010-12-15 19:47
Undrar om jag får tycka och skriva det jag anser i olika frågor ...

.... dessutom har jag aldrig använt ordet "cynisk" i detta forum förrän nu, MrCrowly, det måste väl vara någon annan du hakar upp dig på?

Rojas och Dejmon, i kväll är vi ganska överens :)
2010-12-15 19:45
Någon som läste Olof Lundhs tippning av allsvenskan utifrån dagens läge. Syrianska före Örebro ? , kanske bara jag som tror att Syrianska kommer få det svårt.
Örebro MrCrowly
2010-12-15 19:32
Åsiktsfrihet ja...men att bli kallad cynisk om man har en annan åsikt är väl inte åsiktsfrihet?
Syrianska FC TriZ
2010-12-15 19:31
Löjligt, han har varit lite stökig en kväll i fyllan, stor grej? Absolut inte. Åtalet kommer naturligtvis läggas ner. Att jämföra Nordin med Dulee Johnson borde däremot leda till åtal.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-15 19:29
Chipsets teori låter mycket rimlig. Alla som varit ute nån gång vet hur det går till.
Annons: