/fotboll/osk/forum/4410.aspx/fotboll/osk/forum/4410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-12-17 16:34
Krille 16:17, lite intressant länk faktiskt.

Fröden verkar ta upp krogvakters beteende och vill kanske krypa lite till korset, medans Uddling fortfarande lutar kraftigt åt ena hållet, till höger i bild och till vänster i verkligheten ...?

NA verkade tyvärr vilja tona upp denna vardagliga (främst helger) händelse, medans Nordin, vakterna, nattklubbschefen, samt de jag hört referera händelsen, snarare vilje tona ner händelsen. Ett missförstånd helt enkelt, men det vill inte Uddling tro på, han vill sälja läsnummer, vem f*n köper sådana idag ?

Uddling bär det mediala ansvaret för denna dumhet, som svärtar en person, hans familj, klubben och några till, för all framtid!

DUMHETER och DÅLIG TIMING!
Örebro Steiger
2010-12-17 16:34
Saywee//

Den är tillverkad 2001. Bajen var första lag att lyfta den. Ett ödets ironi..
Örebro Mickee?
2010-12-17 16:29
ÖSK KRILLE (Signa Per)//

Är det något som borde bojkottas är det frimis och inte NA
AIK Saywee
2010-12-17 16:19
Dubbel av mig ...
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-17 16:17
Appropå krogvakter.

Domstolen tror inte pådödshot mot krogvakter.

/Off topic
AIK Saywee
2010-12-17 16:15
ÖSK-Karl 15:57, lyckans ost, far till en liten ÖSK-supporter :)

Underbart, bästa tiden i livet!
Örebro Skadeh
2010-12-17 16:01
Någon som vet var/när Bedoya kommer i träning/matchspel igen???
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-17 15:57
Saywee//

B Byter Blöjor, BBB blev ju far igen på äldre dar!
AIK Saywee
2010-12-17 15:40
Apropå Bajens Besvärliga Buckla, så saknar jag BBB lite grann, vart håller du "hus"?
AIK Saywee
2010-12-17 15:37
Steiger, vilket år är bucklan tillverkad?

Vilket lustigt ord förresten, BUCKLA .....
AIK Saywee
2010-12-17 15:32
Snart är denna vecka över och många tar helgledigt.

Många stressar och förbereder sig för stundande helger, snart skall det fjärde ljuset tändas i mörkret, snart kommer "tomten" med överraskningar, sedan tänder vi stubinerna innan nyår, fast inte i city, för där är det ju förbjudet i år om man inte har tillstånd ....

.... men Behrn Arena och ÖSK´s kansli ligger väl utanför det förbjudna området?

Jag fortsätter dock att hoppas att X1 blir klar innan nyårsafton 23.59.

Men det kanske inte blir han, utan någon annan?

YNK!
Örebro Steiger
2010-12-17 15:29
Snacka om antiklimax vid öppningen av SM-bucklan.

Här har alla Bajenfans gått och flinat åt att det står "Bajen forever" inuti bollen på bucklan, så visar det sig att det står "Djurgården är bäst" när de väl öppnar och kollar.

Snacka om långansikten på Söderns höjder..och skrattattacker hos Djurgårdarna. :-))
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-17 13:12
Hittade själv.. Chatt med William A i länken för den intresserade. Började 13.00.
AIK Saywee
2010-12-17 13:10
Mutumba, ja det är verkligen en fin gest ...

... vi vill ha gott rykte ut och goda rykten in :)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-17 13:08
kan nån vara snäll och länka till chatten med william??
AIK Mutumba
2010-12-17 13:02
Örebros fotbolls klubb visar hjärta genom att donera 100 000 kr till cancerfund

Fin gest från er :)
AIK Saywee
2010-12-17 12:54
OT-varning, men jag vill rätta mitt inlägg häromkvällen ...

Jag skrev något om vintersolståndet, kommer ihåg att jag först kollade lite stressat på ICA´s almanacka, där det står under den 22 december.

Har tänkt på detta till och från, sedan dess, eftersom det är något som inte stämmer.

På Wikipedia kan ni läsa noggrant om när det inträffar och hur det fungerar.

I år inträffar vintersolståndet den 21 december klockan 23:38.

Så, mina vänner snart vänder det och i en senare framtid lyser solen åter över Behrn Arena´s vackra gröna gräs :)

Heja SPORT!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-17 10:44
Dejmon (AVGÅ N*!) // Lugnt!! Det var ett ömsesidigt missförstånd!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-17 08:54
Ska soppan ha kokat färdigt nu?
Örebro Chipset
2010-12-17 07:28
NA intervjuar rättsexperter. Ja, herregud! Håller nästan helt med Mittåt om gårdagen. Kul att Berger spelar på samma sätt som i Degen men stort defensivt djup och försöker driva upp passningstempot. Väldigt intressant nyförvärv! Synd att Abdulahi aldrig kom in i en alltmer låst andra halvlek. Dock tyckte jag islänningen såg intressant nu. Bra driv och teknik. Tyvärr så var spelet inte alls förlagt på dennes kant.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-17 00:49
Kaj Spasmér (Rädda hajen)
Jag ber om ursäkt för min dryga ton. Verkar som jag blandat ihop dig med en annan användare.

Dåligt att man inte kan söka på nick eller inlägg med den nya layouten. Hoppas de fixar det!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-16 23:29
Uppdrag: Rädda AIK från kk.

Saywee/
Trot du han lyckas? ;)
Örebro Brinkewall
2010-12-16 23:10
En intressant tanke en snöig torsdag som denna. En utopi i och för sig, men ändå.... Om ÖSK skulle ha ett otroligt flyt och av någon anledning gå vidare i Europa league och ta sig en bit i turneringen skulle det innebära viktiga tävlingsmatcher precis just nu. I detta väder. Utanför ordinarie säsong.

Intressant...
Örebro bobby moore
2010-12-16 22:56
varsågod oeguy! kul att kunna bidra med något, när man mest sitter och läser vad andra skriver annars =)
GAIS oeguy
2010-12-16 22:54
tackar för den rapporteringen bobby moore!! :)
Örebro bobby moore
2010-12-16 22:51
Så har man då återvänt från årets sista ÖSK-match. 1-1, båda målen i första halvlek.
Ösk startade med Alvbåge i mål och Sammy, Wiken, Almebäck och Wirtanen i backlinjen. Wirtanen gick av efter typ 25 minuter och ersattes av Boris. På mitten startade Berger, Per och Nordin och anfallet bestod av Kristinn (till vänster), Staaf och Mackan.

Rätt ok första halvlek trots allt, där framförallt sista fem tände till rejält. Nordin hittade Mackan med ett fint instick i högra delen av straffområdet. Astvald (som annars såg riktigt slö ut) slog till med en snygg bredsida till Staaf som hade öppet mål. 1-0 till ÖSK. Men direkt på avspark startade Forward ett anfall som resulterade i ett snyggt lobbmål av Kuhi där samtliga ÖSK:are stod och sov.

Positivt från första var mittfältet. Berger ser lovande ut, med fina passningar och resolut spel. Per och Nordin gjorde som vanligt en stabil insats. På vänsterkanten i anfallet gjorde också Kristinn en ganska spännande insats och kom runt flera gånger med helt ok inlägg. Annars inte mycket att säga.

Till andra halvlek gjorde ÖSK två byten direkt, Per och Berger ut och in med Erik och Dennis. Framförallt Erik stod för ett bra inhopp utan att glänsa. I övrigt bytte Yasin av Kristinn, men gjorde ingen fantastisk match även om han ville mycket mot sin gamla klubb (lite för mycket) och med några minuter kvar fick Leonidsson chansen istället för Staaf.

Matchen var som någon redan skrivit ganska tam spelmässigt. ÖSK förde spelet utan att skapa så där jättemycket. Vi hade chansen att gå på skott flera gånger, men valde istället den svårare passningen och så rann chansen ut. Några bra lägen för bla Mackan, Yasin och Staaf som mycket väl kunde ha resulterat, men överlag ingen höjdarmatch. Vid ett par tillfällen i andra smälde det dock till rejält. Erik fick sig en tryckare ut i snödrivorna och i sekvensen efter markerade Sammy sitt missnöje mot Forwardspelarens tackling genom smälla på med nästan sträckta ben.

Nu tar vi jullov och hoppas på några riktigt fina klappar från tomten Sjögren...
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-16 22:48
Laguppställningen någon?
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-16 22:48
Laguppställningen någon?
AIK Saywee
2010-12-16 22:45
Forumjeopardy mustard ...

... först kommer svaret sedan ställs frågan :)
Örebro mustard
2010-12-16 22:25
haha, snabbt svar!
Annons: