/fotboll/osk/forum/4406.aspx/fotboll/osk/forum/4406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-12-11 18:09
henkee, är inte Wirtanen en egen spelare?
Örebro Skadeh
2010-12-11 18:05
Skulle vi bomma Ibrahim för att Syrianska säger att dom kan ge mer speltid, då ska fan Sjögren sparkas!!! Värva honom omgående, vi har inte råd att bomma fler spelare åt konkurenter som vi vill ha...
Örebro Krontorps
2010-12-11 18:02
//henkee
Nej det är han inte.
Degerfors tvekar angående Björnkvist för att han inte går att använda i fler roller. Wirtanen har spelat anfallare, yttermittfältare, ytterback och tillochmed def.inner mitt. i allsvenskan och hela tiden gjort det bra. Det tyder på att han, utöver sin övriga kompetens (snabbhet osv), har ett otroligt bra "fotbollshuvud". ÖSK har inte världens största trupp och spelare som klarar flera olika roller är värda enormt mycket.
Det är också en anledning till att jag kommer sakna Antonnen om han drar, han kan ta hand om vilken plats som helst längs kanten utan att man behöver känna sig osäker.
henkee
2010-12-11 17:51
Varför inte satsa på egna spelare? Björnkvist är ju bättre än Wirtanen!
AIK Saywee
2010-12-11 17:47
Grixx 17:34//
Jag hajar och delar mycket av hans mediala "natur- och miljöengagemang", men det han skrev, var inte speciellt lyckat i vissa delar. Hur agerar han i vardagen?

Funderar fortfarande på om han äter kött överhuvudtaget?

Själv, äter jag kött och deltager, på så sätt i dödandet, fast jag slipper göra skitjobbet. Jag skäms lite för det, men så är det .....
Örebro Grixx
2010-12-11 17:39
Astrit lider dock inte med ca 10 mille enligt kontrakt...och en "Jag lämnar skutan först-klausul" om Peking faller ner i S1.
Örebro Grixx
2010-12-11 17:34
Saywee// Kung Alve har inte alltid ett stort djup i sin blogg utan ligger mer och skvalpar i det populistiska med små funderingar om fotboll, film och vad som stått i kvällstidningarna. Tror absolut inte att han på allvar tyckte att hajarna skulle tugga i sig folk och det blev nog litet skakigare än han anat efter hans hajtext. En lite för stor provokation men i gott syfte.

...om du hajjar
AIK Saywee
2010-12-11 17:32
Grixx´s länk - detta kanske är en av anledningarna till att det varit så få "gästbesök" från Norrköping, den senaste tiden på svartvitts forum.

"En del klär sig för att resa ut i Europa, medans andra försöker hitta kläder för finrummet".
Örebro Grixx
2010-12-11 17:23
Sanningens kranka blekhet skulle snart komma sa vi efter 10 miljoners-Astrits övergång.
Pekingsupportrarna bara garvade och såg nirvana och AS-guldet närma sig....

Nu går det trööögt och en grå vardag sänker sig ner över superettanlaget som inte riktigt får ihop bitarna enligt deras omtalade lååånga namnlistor.

Fina namn men de vill inte skriva på......oj då!
AIK Saywee
2010-12-11 17:12
Grixx, det ligger en hel del i det du skriver 16:39 ...

.... nu till något helt annat i skuggan av Alvens hajförälskelse.

Quatar som skall ha VM 2022, är en av jordens hetaste "öknar" i juni/juli (kanske 50 plus i skuggan?). Qatar har lovat att fixa AIR Condition med jättelika anläggningar som skall svalka på arenorna. Samtidigt pågår för närvarande en klimatkonferens i Mexico.

Jag kan bara hålla med Alven, hur puckade är vi människor egentligen, när det gäller vår jord och vår miljö?

Däremot värderar jag människoliv på ett helt annat sätt, än det han gjorde i sin blogg.
Örebro Grixx
2010-12-11 16:39
Ett problem framöver är som vanligt när man vill ha hungriga spelare och toppspelare rakt över hela linjen, Konkurrens på alla platser för att ligga i toppen och utmana för guldet.

Ingen vill sitta på bänken och blir det så kräver man att få spela och hotar med att dra från laget. Osämjan kommer krypande och kvällspressen med NA i bakhasorna dreglar och haussar upp skitsnacket. Tidningarnas spekulationer kokas ihop av rykten och önskan att PRODUCERA nyheter och kan rasera mycket.

Alla får hybris för alla vet hur det ska vara i toppen.
Det ska vara tufft, det ska blåsa hårt, det ska gnällas och hotas om det ena och andra, det ska vara skandalrubriker, vi ska hata pressen som kokar soppa på spik som vi supportrar själva kokat ihop i forumet;-), ekonomin är i fritt fall.....men laget ska vinna alla matcher och en förlust är lika med degradering till superettan därefter ska alla avgå!!!

Vi är för ovana att vara topplag och ingen kan hantera situationen varken ÖSK,supportrar eller media(def inte Herman;-)).

Alltså jag vet vad som kommer att hända,spåkulan är i mina händer. Ni vet nu var ni hörde det först.
....och jag definitivt att säga "vad var det jag sa!!!!" ;-)

ps1 Det går aldriiii....

ps2 Saywee, grillerna är på men vatten mellan snö och is hindrar banplogning.

ps3 Nästa år tar vi guldet eller nästa....

Forza SvartVitt
AIK Saywee
2010-12-11 16:15
OT, vet att den är fel sport att tjata om här, men vill ni åter lyssna på vuvuzelor, så finns möjligheten på TV4, innebandyfinalen Finland-Sverige (3-1) i nuläget ...

... finnar och sydafrikaner, vad har de gemensamt utöver detta oljud?
AIK Saywee
2010-12-11 16:02
Grixx, hehe, nu är du ute på hal is ;)

Är sjön åkbar med Grixxskor eller är det farligt?
Örebro Grixx
2010-12-11 15:58
Aspen// Kanske ville man vara lite mer säker att hans tå ( var väl sista problemet) verkligen var bra...medan han själv ville spela.

...och Kilen har ju kroniska problem och alltid ont i olika grad med behov av viloperioder, där är det måhända svårt att veta hur illa det är i ontet.

"Jag kan spela om jag måste men jag känner tvekan att jag ska....Sixten du bestämmer"
AIK Saywee
2010-12-11 15:56
Många tankar och funderingar snurrar i min svartvita skalle ...

Förhoppningsvis finns några unga talanger med i ÖSK´s trupp under "guldåret", som kanske inträffar 2011-2015 :)))

Om inte, så hoppas jag att någon/några innan, har gjort succé och inbringat "guldpengar" till ÖSK :)))

Tänker dessutom på en grej, det verkar som att Astvald snart kan bli gamlingen i anfallet, det känns riktigt spännande, med mycket nytt, men fortfarande väntar vi på om Nordin gillar satsningen så här långt, eller om han avvaktar lite till.

Bedoya, de närmaste fyra åren, vad kommer han att pyssla med?

Anttonen, kommer han att stanna eller vill han pröva annat innan och kommer han kanske tillbaka innan 2015?

Vem tränar laget, vem köper, vem säljer, vem håller i rodret?

Hur ser ÖSK ut "2016" och finns det en guldstämpel vid emblemet?

Spännande som attan, det verkar hända en hel del för närvarande och säkerligen kommer ännu mer att hända de närmaste fyra åren :)

Tråktiden är över!!!
AIK Saywee
2010-12-11 15:36
Aspen, fast Sixten har väl spelat med skadade spelare ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-11 14:08
Håller också med om att det är gött att ÖSK äntligen fiskar in talangerna. Kan bli riktigt bra framöver! Men nu måste ju allt krut läggas på att få in en meriterad striker/target.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-11 14:06
Undrar vilka av förvärven som kommer husera i Ungdom nästa år och vilka som på allvar kommer utmana i A-laget. Känns som att vi med sådan bredd och förhoppningsvis självförtroende på talangsidan borde kunna få fram åtminstone en spelare som tar steget in i A-laget under året. Förhoppningsvis kan de sporra och inspirera varandra. En riktigt rolig satsning må jag säga.
Örebro Bonaventure Maruti
2010-12-11 13:59
Spännande med dessa talanger, hoppas att dom får rätt utbildning och utveckling så att det blir en stor tillökning i ÖSK kassan när dessa säljs ut i europa i framtiden.

Froza svartvitt!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-11 13:41
Om det nu är så svårt att få jobb, då är nog inte hoppet ute vad gäller Anttonen.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-12-11 13:39
Grixx //tycker som du att det ser lovande ut.
Men vad det gäller Frempong fanns det väl skilda uppfattningar om han var skadad eller inte. Sixten tycke han var skadad men inte Frempong själv.
det blir nog bättre när Roni lämnat vänsterkanten.
Örebro Chipset
2010-12-11 13:38
DaSA// Både Yasin och Ibrahim är oberoende av kanter. De har spelat på både vänstero och höger i Forward. Ibrahim har också spelat mer centralt men jag har svårt att se att ÖSK vill ha honom på en sådan position.
Örebro Grixx
2010-12-11 13:05
Forza SvartVitt!!!
Örebro Grixx
2010-12-11 13:04
Intressant: att provspelande Brasse ifrågasatts innan provspelning utifrån att han inte lyckats fullt ut i ligor som är extremt mycket bättre än AS.

Intressant: att man säger att man inte läser så ofta i forumet och samtidigt ifrågasätter att det stått något negativt;-)

.
Örebro Grixx
2010-12-11 13:04
Inköpen just nu ger en feeling mot malmös arbetssätt. Det känns positivt och givetvis om spelarna som kommit "so far" ser lovande ut på plan.

Tycker ändå att inslussningen av ungtupparna fungerar bra hitintills i A-truppen. Ca 2 max 3 per år är vad som fungerar. Vårt spelarsläpp till Gefle förra året var ju på inslussning men skada efter skada efter skada...stoppade det hela annars hade även han kommit med.

Bra säger jag men visst hade det kunnat gått ännu bättre. Vem, vilka, "stallorder" eller vad som hindrade något ytterligare inhopp tex på backplats vet jag inte.

Intressant: att se hur 4-års kontrakten kommer att fungera och om det är en strategisk kontraktsförändring som är på gång, just en del i Sköldmarks arbete?
Örebro Grixx
2010-12-11 12:52
Vad jag förstått så ska Sköldmark arbeta runt omkring försäljningsbiten. Dvs olika delar för att få det att fungera bättre, kontakter mm. Dvs ett långsiktigt arbete för framtiden.

Att man förväntar sig ett snabbt resultat har jag svårt att tänka mig då man släppt ett antal spelare som kunde varit kvar.

Hur arbetet ska se ut i framtiden om det går över till sportchefen och det som nu görs är ett en gångs projekt/uppbyggnad....eller om tjänsten med Sköldmark alternativt med någon annan permanentas det vete sjutton.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-12-11 12:43
Aah ÖSK har fattat att man måste skriva långa kontrakt för att kunna tjäna pengar på spelarförsäljningar;) Mycket bra att Ahmed "fick" ett fyraårskontrakt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-11 12:21
Och Sköldmark är jävligt underkänd hittills i så fall. Då hans enda uppgift verkar vara att få spelare sålda så dyrt som möjligt.
AIK Saywee
2010-12-11 11:49
Farside, dessutom vet jag att det är några få, som helst inte vill veta av några rykten, det är ju lite tråkigt, när man bara vill muntra upp lite här.
AIK Saywee
2010-12-11 11:46
Farside, vi är helt överens.

Jag har inte misstrott dig, tvärtom!

Jag förstår dock, numera, att Ahmed var din och Yones "bomb", nu återstår vad ÖSK_hjärtat" (?) hade på gång.

Att jag undrade igår kväll berodde mest på min fundering då, över om du hade samma inside som Younes.

Dock hade jag själv ingen aning om Ahmed, utan för mig handlar det om någon annan, som BÖR bli klar innan nyårsafton.
Annons: