/fotboll/osk/forum/4404.aspx/fotboll/osk/forum/4404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-12-18 13:01
Nu funderar jag lite igen, apropå Kronblom, Bergmark och Mossberg, eftersom jag varit exilare under december, MEN, är det någon som har sett den där "Portalen", som skall flyttas från Slottsparken, hur ser den ut, vad föreställer den?
AIK Saywee
2010-12-18 12:54
BBB 11:57, Mossberg, en legend!

Han borde vara staty i stället för Kronblom, så att alla sillastrypare som besöker Eyrafältet kan påminnas om vem som vann kampen om Allsvenskan och mot den stora mängden huliganer när det begav sig.

Fast det kanske blir konstigt med Mossberg på "Orvar Bergmarks Plats", om detta fortfarande enligt kummunen är benämningen på trafikplatsen mellan fotbolls- och hockeyarenan, närmast Rudbecksgatan?

Eller har Rudbecksgatan där, bytt namn till Norrköpingsvägen?
Örebro Steiger
2010-12-18 12:41
Kaj Spasmér, 23:32//

Vi har ju redan värvat en target. Atashkadeh skrev ju på för att få mer speltid och han är väl än targettyp?

Så det är nog inte så märkligt om man letar efter en Paulinho typ nu.

Just nu har jag riktigt bra vibbar gentemot ÖSK.
Örebro Steiger
2010-12-18 12:38
Det känns rätt mycket förhandlingstaktik med Leo. Han visade nog goda egenskaper men man vill nog inte göra en "Flood" värvning till..

Magkänslan säger att det är mycket räv och rackarspel just nu.

Sätt de andra klubbarnas ögon på en "bra" Brasse som t.ex Norrköping sedan kastar sig över och pyntar 10 millar för. Så kan vi plocka in de riktigt fina godbitarna i lugn och ro.

Jag har sagt det förr. Europaplatsen lockar alltid etablerade bra namn.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-18 12:28
Farsen// Jo, tyvärr är det väl kanske så.... Minns dock att Mikael Nilsson gjorde en sån raketkarriär för tiotalet år sedan. Från div 6 till landslaget på några få år... Så än kanske det inte är riktigt förbi med Rekordmagasin-karriärer? :-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-18 12:18
BBB/ Tyvärr så är tiderna så att spelare som spelar i lägre divisioner aldrig skulle få komma in i ÖSK:s A-lag på det viset. Skulle ÖSK få nys om en bra spelare i div5 måste den först gå igenom Ungdom. Sen om det är bra eller dåligt det vet jag inte. Kan ju vara så att spelaren "testas" i Ungdom för att sen vid succé ta klivet till A-laget.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-18 11:57
Saywee o ÖSK-Karl// Precis, tiden denna besvärliga senhöst/tidigvinter har mest gått åt till jobb och blöjbyte. Kollar in här ibland för att se om nån bomb briserat, men icke än så länge.. Som jag sa' till Saywee så går jag och drömmer om att nån okänd yngling från typ div 5 går rakt in i startevlan i vår och gör dundersucce likt Janne Mossberg gjorde när det begav sig 1969. Men, nåt sånt kanske inte kan hända idag?
Örebro Fatcit
2010-12-18 11:40
En bomb eller bomber räknar jag med. Jag liksom många här har nog höga förhoppningar på denna.... Men svaren får vi nog inte förns till våren =)

Jag är mer "spänd" inför januari-fönstrets öppnande... Jag tror Bedoya blir såld! Känslan säger skottska ligan... 12 milj?! =)
AIK Saywee
2010-12-18 10:54
svartvitthjärta, även jag är obotlig optimist och hoppas och "tror" på något nytt innan 2011 :)
Örebro svartvitthjärta
2010-12-18 10:45
Någonstans finns en förhoppning, och en tro, att någon riktig bomb är på ingång.. Om man summerar rykten här på forumet med saker som Sjögren sagt och sen lägger till min egen obotliga optimism, så ser den närmaste framtiden ljus ut. Hoppas de här dagarna är lugnet före stormen (bomben).
Örebro svartvitthjärta
2010-12-18 10:38
Glykol innan match, och spolarvätska under match..
AIK Saywee
2010-12-18 10:02
Farside och svartvitthjärta, jag är lite osäker, eftersom jag inte har tillräckligt med vetskap om dessa spelare, utöver vad som skrivs av andra här och i media. Jag är nog ändå benägen att hålla med er, eftersom det är svårt att spela in en het brasse så nära Nordpolen, en islänning känns lite stabilare.

Hur tinar man upp en brasse, inför tidiga vår- eller sena höstmatcher, får han dricka glykol?
AIK Saywee
2010-12-18 09:43
Grixx, detta var intressanta länkar.

Idag önskar jag, att jag hade fått "sparken" ...

... hade varit perfekt, när jag snart skall ge mig iväg mot laboratoriet :)
Örebro Grixx
2010-12-18 09:27
Den 21/11 hade "Osynliga handen" en specialare om Örebro SK, vill minnas att länken låg ute här på SF-SvartVitt.

Lägger ut kommentarerna som måhända är intressanta att läsa.
Örebro Grixx
2010-12-18 09:08
Lite SFF om ÖSK och bolag...och enligt AB så avvaktar ÖSK med Leo....kanske blev istället islänningen intressant.
Örebro svartvitthjärta
2010-12-18 07:55
Samma känsla har jag..
Örebro Farside
2010-12-18 07:42
jag vet inte varför , men min magkänsla är inte bra gällande Leo.
Jag tycker vi ska passa på honom och lägga mera krut på islänningen.

Men det är ju bara vad jag tycker :)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-18 03:08
Fotbolldirekt rippar det mesta rakt av från landsortstidningarna också! Så fort NA skrivit något skriver fotbolldirekt bara om texten och kallar den sin egen... Men det är väl så de flesta arbetar. Tycker dock att FD:s "helt" eget producerade artiklar är riktigt bra. Tyvärr alldeles för sällan.
Örebro rirobban
2010-12-18 01:01
Var en väldigt konstig artikel den rosa hade.
Antar att de ville vara först med en artikel för en gångs skull. Fotbolldirekt är stället de brukar få ta ifrån annars. Även fotbollskanalen tar en del därifrån.
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-18 00:57
Bilder från ÖSK-Forward
Örebro svartvitthjärta
2010-12-17 23:37
Såja! Trevligt att det börjar puttra i värvningsgrytan igen. Kändes som att någon tagit bort den från spisen.. Nu vill jag att vi skruvar upp till högsta värmen och räknar in ett par tunga nyförvärv i klubben! Heja Sport! Framåt! Mot guld!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-17 23:32
Ja precis. Som fler angett. Det finns fler alternativ man vill kolla upp innan man låser sig med Leo. Förmodligen ett som kanske är starkare. Det är naturligtvis ett risktagande eftersom Leo kan hamna nån annanstans (AIK? ;0) )

Verkar annars som om ÖSK (Sixten, Lennart) verkar inbtresserade av Pålle typer och lagt Target-typen åt sidan? Jag föredrar den senare men det är en smaksak.
Örebro Chipset
2010-12-17 23:13
1. Rävspel för att pressa annat alternativ.
2. Avvaktan på ett bättre alternativ som uppenbarat sig i sista ögonblicket.
3. Tidigare, högre rankat alternativ, som närmat sig i förhandling.
4. Motviljor mot värvningen.

Kan vara en kombination av 1, 2, 3. Kan också vara en 4. Lurigt! Tror dock inte det är avhängt Ibrahim. Han är inte någon av de etablerade två de jagar.
Örebro Grixx
2010-12-17 23:13
Förbannad?
Yes!!!
Örebro Grixx
2010-12-17 23:10
Läste nyss pappers NA och rev den i bitar...sådant dravel och så långt de kan gå för att försvara sitt första inlägg om Nordin!!!

Tycker att de ska gräva lite mer i Hermans kontakter med en viss agent som fråntogs sin agentlicens för oetiska fotbollsaffärer och brott mot avtal.
Hur i helsicke kan de undvika att titta djupare i det att NA gick i agentens ledband och läckte ut det agenten ville utan att blinka!!!!

Utred detta som är...nej fan Herman jobbar ju på NA och då utreder man inte sådant på löpet eller förstasidan...nej det skrivs överhuvudtaget inget alls om detta mycket tvivelsaktiga agerandet!!!!
Örebro Hertig_Karl
2010-12-17 23:06
widemarsh// Ja, det låter rimligt, men varför gå ut med att man är övrens om de ekonomiska villkoren? Vem tjänar på det?

Edit; stavfel
Örebro Hertig_Karl
2010-12-17 23:05
Förlåt att jag spammar lite, men jag blir så fundersam över denna artikel. Vad finns det för anledning av Sjögren att gå ut med att man kan värva Leo om man vill? Sätta press på Ibrahim/Islänningen?
Örebro widemarsh
2010-12-17 23:04
Hertig_Karl// Antar att dom har ett större namn på gång och dom avvaktar med Leo tills dom vet hur det blir med den spelaren.
Örebro Hertig_Karl
2010-12-17 23:02
Vilken konstig nyhet förresten. Och konstig rubrik.
Örebro Hertig_Karl
2010-12-17 23:01
Vad handlar det här om tror ni? Något nytt intressant som dykt upp kanske?
Annons: