/fotboll/osk/forum/4396.aspx/fotboll/osk/forum/4396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2010-12-22 12:53
Vad har folk i mot Santos??? Är ju en kopia på Kim bara att han har hundra gånger bättre teknik!
AIK Saywee
2010-12-22 12:52
Dejmon, ditt 12:25 inlägg speglar nog verkligheten ganska väl ...

... dessutom har du PM.
Benny Böckling
2010-12-22 12:45
Signa Santos!!!!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-22 12:44
Kul med rubrikfel på nätet :).
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 12:25
Nikki Sixx
Du blir lobbad även om du bara druckit en öl och hamnar i en dispyt med en vakt/värd.

Eftersom du oftast inte är misstänkt för nått brott som har med berusningen i sig att göra (t.ex rattfylla) spelar det ingen roll hur mycket du än bönar och ber om att få lämna ett utandningsprov/blodprov för att bevisa din oskuld. Du får glatt sitta i arresten dina timmar och "nyktra till". Att bli Lobbad är heller inget brott i sig.

Jag kan inte ens påminna mig om hur många gånger vakterna har plockat ut folk från ställen jag jobbat på och sedan sagt till polisen att de är jättefulla, varpå de blivit lobbade, enbart för att de har stört sig på nån detalj, nått småtjafs, nån kaxig kommentar eller liknande!

Det är vakthavande befäl som tar beslut om LoB men den som har ansvaret träffar ALDRIG personen det ska beslutas om, han går helt på polisens uppgifter, och gissa vems uppgifter polisen går på i 99 fall av 100?

Lob är en gummiparagraf som används i massa helt onödiga situationer. Det skulle sparas in åtskilliga miljoner i TOTALT onödiga utgifter varje år om bara vakterna på krogarna kunde vara lite mer seriösa! Detta samtidigt som missbrukare och uteliggare fryser ihjäl i en snödriva för det inte finns ekonomi att erbjuda dessa vård.

Jmf med PL13 som de allra flesta av oss hockeysupportrar hört talas om någon gång. Du kan bli omhändertagen för "ordningsstörnade" för vad som helst om polisen inte är tillfreds med situationen. Det händer jämt att folk blir ivägskjutsade från arenor samt får vara på polisstationen i några timmar för dom skrikit "slå han på käften" eller liknande till spelare. Eller om du ens varit sådan fara för din omgivning så du befunnit dig brevid någon som gjort sig skyldig till dylika hemskheter!
AIK Saywee
2010-12-22 12:21
Kaj Spasmér, mössorna är också rätt snygga och sköna i detta polarklimat, eller kan man kalla det för "oväder"?

Undrar om alla vinterälskare är ute i snön och njuter, eller klagar de på något?
Örebro Stelig
2010-12-22 12:16
Fatcit: och NA anses fortfarande vara en tillförlitlig nyhetskälla.. Nä man får hålla sig till SD om man vill ha kvalité på skrivandet.
AIK Saywee
2010-12-22 12:14
Det finns tomtar!
Örebro Fatcit
2010-12-22 12:10
Saywee// Sluta gnälla över personliga påhopp... Jag tror allt är ett MISSFÖRSTÅND!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-22 12:06
btw - ÖSK har även i år en tillfällig julbutik i krämaren. Stötta ÖSK och köp en ÖSK-julklapp!! I fjol hade de läckra öl- & whiskey glas. Vet ej om de har kvar dem dock.

Edit: Kan rekommendera halsdukarna. Mycket sköna (breda och tjocka) och perfekta i detta klimat!
Örebro Fatcit
2010-12-22 12:04
Stelig// Absolut kan man ifrågasätta polisen och deras bedömningar...

Men jag förstår inte din poäng riktigt. Faktum kvarstår, och polisen anses fortfarande vara en tillförlitlig bedömare av omhändertagande.

Sen kan jag liksom många här tycka att "fyllecell" inte är så allvarligt! Det är en annan sak...
2010-12-22 12:02
Nikki Sixx //Santos är väl lite av en blandning av Kim och Pålle? Är (var) både explosiv i starten, klarar att vara en referenspunkt och ta emot boll och inte oäven på huvudet om än ingen Kim. Tror mycket väl att en (fulltränad) Santos klarar position 9. Där känner jag ingen oro. Tvärtom. Men jag är mer orolig för vikt & motivation.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 12:01
pemo
Njaa. Majoriteten (speciellt Nordin och hans umgänge) av ÖSK-spelarna har väldigt gott rykte bland krögare, personal och vakter så det handlar inte om negativ särbehandling av den anledningen. Vakterna kände faktiskt inte igen honom. Det var heller inte där ÖSK höll sin fest utan det var ett blandat gäng som kom dit med spelare från andra lag samt vänner. Vakterna är ofta helt enkelt väldigt aggresiva i sitt hantering i allmännhet så länge du är "oviktig" för dom. Däremot hade det varit ett helt annat tillvägagångssätt om de vetat vem det var de hade att göra med.. Bra eller anus? Spelar inte så stor roll för det är så samhället ser ut.

Vad som däremot kan ha spelat in är Nordins etnicitet. Många vakter använder sig av en något aggresivare taktik mot folk med invandrarbakrund pga att de upplever det som att dessa gäng oftare hamnar i bråk än andra. Acceptansen blir lägre för vad ett gäng med 5 invandrare kan göra än 5 svenskar.

Kolla bara hur Olof, som är värd och nattklubbschef, uttalade sig i NA om händelsen.. "Det var ett missförstånd", utagerat. Anledningen till att han uttalar sig så är givetvis inte för att Nordin är en så snäll och go kille (som han faktiskt är) utan för frimis inte alls vill ha med att göra att en av stadens störst lysande stjärnor får problem med lagens långa arm. Tusentals Örebroare skulle/kommer ifrågasätta vad vakterna håller på med om Nordin skulle gå i strid med dom. Massa "badwill". Sen att krogarna kan tjäna flera hundratusen på en kväll om dom får ÖSK att ha lagfester och liknande där spelar givetvis också in..

Detta är det sista jag skriver om "Nordin-gate". Kan svara på allmänna frågor kring nattklubbarna, då jag jobbat inom den branchen ganska länge, men vill inte riskera att ge Na nån info.
AIK Saywee
2010-12-22 11:59
Nikki Sixx, det märks att du är några år yngre än mig, jag har varit med så länge, så jag vet ibland, sanningar, bakom missförstånd.

Dessutom vet jag att du oftast hakar upp dig på det jag skriver, vad jag än skriver, så är det bara ,vi har olika syn på det mesta, men vi hejar på ÖSK, eller?

LOB-omhändertagandet av polisen var ett missförstånd från början, av det som hänt eller inte hänt, såvitt jag vet, tror och anser.

Alla kan göra fel, eller är det bara vissa som klarar av det?

Vad anser du om Uddlings svartvita roll i det hela, det är ju det det handlar om, främst i nuvarande "debatt"?!?!

Finns det tomtar?
Örebro jocke.
2010-12-22 11:58
Är det någon som har lite mer koll än jag angående Santos insats i ÖIS-tröjan det senaste året? Han gjorde 7 mål iallafall, vilket inte känns alltför imponerande om man ska vara ärligt (speciellt inte med tanke på att göran marklund gjorde dubbelt så många) - dock har jag för mig att santos varit ganska skadebenägen under året, vilket inte direkt gör han mer spännande..

Men, som tidigare nämnts, en santos i form tror jag absolut skulle kunna fungera för oss, det skulle kunna bli succe, men lika gärna en total flopp.
Örebro Stelig
2010-12-22 11:54
Polisens bedömning är ju väldigt varierande,

Polisen lämnade en berusad kille på parkbänk, samma kille lades in på RSÖ 45 minuter senare pga alkoholförgiftning.

En annan gång Lobbades en vän till mig, förstår fortfarande inte varför då många andra runt omkring var bra mycket fullare och använde diverse könsord mot dessa poliser, dock var min vän känd hos polisen sen tidigare.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-22 11:49
Om man får Santos i form så är han det bästa alternativet anser jag. Han är bra i straffområdet, som target men även på att komma ner och hämta boll! Riktigt smart spelare. Men jag ät tveksam till att kan, vill eller orkar komma i form!

Dessutom är det en spelare som behöver pushas vilket kanske inte är Sixtens främsta sida?!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-22 11:43
Dejmon// mycket bra edit! 10.30 :)

Saywee // Nikki har helt rätt... Där finns faktiskt nyhetsvärdet!
Örebro Nikki Sixx
2010-12-22 11:43
Angående ryktet om Alvarao Santos så känns han ju inte som den Kim Olsen typen jag hade fått för mig att man letade efter. Santos kan säkert vara en fullgod Allsvensk forward. Frågan är bara om han passar in i ÖSK's spelsystem?

Om man fick drömma lite så skulle jag vilja ha honom som avbytare att slänga in om spelet låst sig med en stor centertank.
Örebro Nikki Sixx
2010-12-22 11:33
MISSFÖRSTÅND och MISSFÖRSTÅND. Han blev LOB omhändertagen av Polisen. Också ett MISSFÖRSTÅND?

2010-12-22 11:32
Tycker det Peking presenterade på presskonferensen igår inte direkt på papperet ger ståpäls. Iofs lite rutin på försvarssidan som kommer till väl pass för en nykomling. Sedan tidigare Astrit som inte heller är den rutinerade spelaren att bygga runt. Känns som nykomling bör man ha en ny rutinerad spelare i varje lagdel. Hitintills har man inte det.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 11:23
Fatcit
Jag gjorde en edit på mitt inlägg från 10.30 som svar på din fråga ang Santos..

Sjögren är väldigt "stubbig" i sin kontakt med media men så mycket kritik som han fått för detta har jag svårt att tro på nån ändring. Jag glädjer mig till viss del över att han nu säger "för lite" snarare än alla grodor som hoppade ut tidigare. Vi får kanske helt enkelt gilla läget?
AIK Saywee
2010-12-22 11:22
Fatcit 11:00, jag kan faktiskt hålla med dig, i den delen, att ÖSK och andra klubbar och faktiskt även andra mediebevakade verksamheter, kanske är dåliga att uttnyttja media på ett smart sätt.

Detta använde jag själv dock i början av 1990-talet, genom att proaktivt föregå media, det är inte speciellt svårt, man vet oftast om vilket skit de vill rota i, det är ganska enkelt, exempelvis att i vissa fall, lämna en pressrelease, om något obekvämt, svart på vitt, och vill de förvanska texten så är det deras "ansvar".

Det största problemet, enligt mig" är att NA (Uddling) ville döma Nordin, som en annan människa, än den han faktiskt är, sådant sårar honom sjävl, hans familj, mig, svartvita fans och en hel del andra ...

... dessutom har ju nästan alla, även inblandade parter, utom Uddling förstått att det var ett MISSFÖRSTÅND!

Jag hade önskat att Nordin motanmält vakterna och att NA granskat hur krogvakter agerar, för där finns det nog mycket av scoop och nyhetsvärde att frossa i, tyvärr ...
Örebro Fatcit
2010-12-22 11:18
Det här har kanske varit uppe för diskussion här... men jag måste ändå säga att jag fortfarande är förbannad över hur SVFF agerade när de degraderade Ösk!

Kommer antagligen att vara det tills något annat lag behandlas på samma sätt!
Örebro pemo
2010-12-22 11:15
Utan att vet, så kan jag bara spekulera i Nordin-fallet. Jag tror att han åkte på en kyss av Jante-lagen. Utgår ifrån att vakterna kände igen honom. I stället för att plocka honom åt sidan och försöka lugna ner det hela, såg de sin chans att inte "särbehandla" någon. Det funkar ju oftast så i Sverige, att om du är en "kändis" så skall du tyglas lite extra hårt. - Tro inte att du är något -
Ser viss paralell med småstaden Arboga då hockeylaget låg i allsvenskan.
Det hände väl ibland att dessa herrar besökte den lokala krogen. Då fanns det vissa vakter som verkligen ville visa att alla behandlades lika.

Nog ältat om detta. Nu vill jag se ett nyförvärv som levererar direkt, utan medföljande skada. Samt att Anttonen tar sitt förnuft till fånga och stannar kvar. Kihlen får väl vara med och bära lite vattenflaskor.
God jul på er alla forumskribenter/läsare.

Örebro Fatcit
2010-12-22 11:08
Dejmon// Absolut och även jag har varit med om detta vid ett flertal tillfällen...

Det var därför jag hänvisade till vad Lennart sa i artikeln och inte i intervjun! Men med tanke på allt som Kihlen fick med exempelvis...

- Det blir fotboll nästa år, det kan du skriva. Men jag tänker inte kommentera hur det går med kontraktsförhandlingarna.

... så får iaf jag uppfattningen om att Lennart ytterligare en gång har avböjt media att kommentera ytterligare.

Eftersom vi inte vet sanningen så ska jag inte älta detta, utan istället bara klargöra min ståndpunkt om att det här är viktigt!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 11:07
Förresten ska dom kanske byta matchtröja på gamle Kronblom till en gulsvart.. En mindre skandal tycker jag!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 11:05
Saywee
Haha. Nej att producera nya "Svartvitingar" är ju aldrig fel, men jag tror nog min svenska dam skulle bli ganska besviken på mig om jag nappade på länkens erbjudande och åkte till Ryssland för att hitta en ny att "avla" med. ;)

Vet faktiskt inte alls vem som tog beslutet om Kronblom men det var väldigt tyst om det ända fram tills det var dags. Örebroporten har antagligen fattat detta beslut i samråd med ÖSK's ledning. Eftersom Örebroporten är kommunalt tycker jag gott man kunde frågat om invånarnas åsikt. Även ÖSK borde nog tagit upp detta med iallafall medlemarna.. Fast det kanske man gjorde på mötet sist?
Örebro Fatcit
2010-12-22 11:00
Marquis de Sade//

Jag håller med dig helt! Tyvärr är det så...

Men ÖSK är inte ensamma om att bli svartmålade i media, av samma media som brukar skriva bra saker! Problemet är hur klubbarna ska förhålla sig till dessa? Jag anser att ÖSK och många klubbar är för dåliga att utnyttja media!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 10:55
Fatcit
Kan man med säkerhet veta vad för citat FD väljer att publicera då? Kanske Sjögren sa just detta med FD ansåg att det inte var relevant för artikeln?

Jag har vid några tillfällen varit närvarande när det samtalats mellan spelare och media över telefon och ett samtal på 5-10 minuter resulterar oftast inte i mer än några meningar som citeras så jag har lite svårt att uttala mig negativt i detta fall. Även om det mycket väl kan vara så att Sjögren inte alls haft i åtanke att framhäva det du påpekar.

Du har givetvis rätt i att det bör lyftas fram så mycket positiva saker kring klubben som möjligt när tillfälle ges.
Annons: