/fotboll/osk/forum/4392.aspx/fotboll/osk/forum/4392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-23 22:07
BBB // det har du helt rätt i!

Men spelarinvest gick in med pengarna för 3 år sedan i en nysatsning. Och det är framgången av det som vi skördar nu! Underbart!!! Tyvärr kan vi nu bara köpa bosmanspelare! Ingen ny Kim olsen, Porokara, kameruaner eller Alvbåge.

Julironi
Men vi kan säkert locka riktigt bra spelare med våra löner.

Dock återstår ju januarifönstret där jag hoppas på en försäljning av Bedoya, som förtjänar att ta nästa kliv. HEEJA SKÖLDMARK!.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 22:03
Kaj Spasmér// Du vet, bästa laget ska spela oavsett ålder! In med Turbo, Daniel Andersson och Dolph Lundgren på mittfältet ;-)
2010-12-23 21:52
Tack :)

Det innebär att astrit ska inbringa 2,5 miljoner varje år i tröjförsäljning för att Norrköping ska gå plus minus noll. :)
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-23 21:51
Blå Bergen Blues// Hehe - Nämen - Du får missförstå mig rätt - Självklart är jag jättenöjd och glad att ÖSK blev trea - Gillar Sixtens offensiva fotboll osv.

Men det oroar mig att man genomfört kanske den största talangvärvningsstrategin de sista två åren någonsin (eller iaf så länge jag följt ÖSK) men man har värvat hårt på mittfältet. Sedan så bara försöker man hålla kvar gamlingarna i det längsta. Och helst längre än så. Och Sixten kanske ändrar sig med tiden etc men det intrycket jag har fått det är att han spelar med dessa punkt slut. Oavsett hur mycket Berger glänser på träningen.

Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 21:50
Fatcit// Fast det verkar ju ändå inte så. Många år sedan "en större försäljning" nu (om man nu inte räknar Haginge som en sådan), ändå verkar maskinen rulla!?
2010-12-23 21:47
Åtminstone Astrit skrev på för fyra år
2010-12-23 21:46
Det gäller alltså att förvalta pengarna...

För oss ÖSK krävs en större försäljning vart tredje år för att hålla maskinen rullande, förutsatt att kostnaderna förblir låga!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 21:44
Kaj Spasmér// Nu börjar du låta som en äkta närking! ;-) Om vi själva synes vara bra så är vi nog i slutänden ändå rätt körda och likförbaskat dåliga, men ändå förstås lite mindre dåliga än de andra, men dåliga är vi hursomhelst och ska så förbli.. ;-)
Kalle// Ok, så du menar att med den egna omsättningen plus spelarinvests pengar så blir det annorlunda? De flesta klubbar har väl "spelarinvest" nuförtiden, så det borde väl inte förskjuta det hela så mycket?
2010-12-23 21:39
Ett tydligare exempel är och kan Norrköping bli! De har nu fått 20 miljoner att spendera. Kontraktslängden är förhoppningsvis 3 år på, astrit m.fl. Under 3 år kan det innebära ökade intäkter på reklam, publik, placerings pengar etc. Men vad händer om alla lämnar som bosman? Vart ska Norrköping få pengar till att köpa en ny astrit, etc?
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-23 21:22
Kaj//

Jag trodde vi ledde bosmanligan, vilka två lag ligger före oss? ;)

BBB/
Tänk på att pengarna från Spelarinvest har gjort stor nytta under senare år, men de är ju ett minne blott. Men i rättvisans namn borde dessa räknas in när du gör dina ekonomiska analyser.
2010-12-23 20:43
För övrigt så kokar skinkan
2010-12-23 20:43
NittonHundraÅtta //Nej, idagsläget är Bedoya bättre. Men vad jag menade är att fortsätter Per utvecklas kan han mycket väl nå en nivå till. Dessutom har han väldig löpstyrka Per också. Det finns vissa likheter tycker jag. Djupledslöpningarna, löpstyrkan, skottet. Men Bedoya har bättre teknik.
Då vore det ju synd om han skulle tillbringa ett år till på bänken. Då drar han som Bosman nästa säsong. Fast Bosmanligan är tydligen en annan liga vi också ligger trea i ;)

Också var inne på ytterbacken. Fast grejjen är, Per gör ju mål från mitten. Så jag har nog börjat ändra mig. Men så klart spekulerar jag.
2010-12-23 20:38
Blå Bergen Blues // Ja, sett till satsad krona är vi bäst. Samtidigt håller det inte på sikt. Vi har nåt brytpunkten. Föresten gjorde vi det 2009 redan. Läs gärna osynliga handens analys. Just nu överpresterar (eller överpresterade) ÖSK sett till kostnaderna.
2010-12-23 20:34
Blå Bergen Blues// tabelläget beror nog mycket på att man försvagats för att man sålt sina spelare...Och fortsätter säljer.

Åres AS var nog den sämsta på flera år sett till kvalitet. Delvis kan ÖSK tacka sin tredjeplats för det. Men ok, en del anser att man inte kan resonera så. Ett litet silver är ett litet silver.

Dessutom är tabellen gårdagen - Jag tänker morgondag
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 19:15
Fatcit// Ironisk vet jag inte. Skämtar ju lite. Faktum kvarstår ju. Sett tiil sportsligt resultat dividerat med ekonomiska muskler är vi bäst! För att nå dithän krävs en duktig ledning och det har de bevisat att de är. Inget annat. Nordback är nog mest tänkt som mittback 2011. Men, jag kan ju ha fel... ;-)
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-23 19:15
Kaj Spasmér 18.36
Tror knappast Per kan Konkurrera med Bedoya. Dessutom ser jag Per mer som en ytterback, en ersättare till Wowoah... :)
2010-12-23 19:04
BBB// antar att du är ironisk med alla nobelpris :)

När det gäller kihlen och nobbe är jag kluven. Här har vi två herrar med erfarenhet, smarthet och inställning. Detta är kvalitéer som jag vet behövs i ÖSK om laget ska fortsätta kampen i toppen!

Jag vet att Sixten tycker att nobbes inställning och attityd är så viktig att han alltid vill ha med honom i omklädningsrummet inför matcher, även om han är skadad.

Detta förstår jag!

Men skulle nobbe och kihlen inte finnas med skulle kanske en 20 åring ta för sig mer och växa med uppgiften. Det här med gruppdynamik är svårt!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 19:00
Kaj Spasmér// Du hänvisar till IFK G:s (ev) filosofi och strategi. Jag säger (/skriver) som Rit-Ola: Tabellen ljuger aldrig. Kolla IFK G:s omsättning och tabellplacering och kolla ÖSK:s...
2010-12-23 18:36
Blå Bergen Blues // Till skillnad mot dig gör Kilbergs kvarstannande mig lite orolig med tanke på de talanger vi nu måste börja spela in. Vi har 4 unga spelare som aspirerar på en central mittfältssplats.

Blir någon av trion Bedoya-Kilen-Nordin skadad är risken mycket stor att Sixten då matchar Nordback istället.

Jag känner mig tveksam och kan tycka det luktar lite feghet att inte låta dessa 4 killar åtminstone dela på den 3:e platsen och med Nordback/Kilen som backup (istället för tvärt om). Jag är övertygad att t ex en klubb som IFK Göteborg hade satsat på minst en av dessa som startspelare. Egentligen hade jag hellre satsat ett år till på Kilen men inte Nordback. Men nu har vi båda igen.

T ex tycker jag Per gått oerhört mycket framåt att han nästan på allvar skulle snart kan börja kunna konkurrera med Bedoya.

"- Bakom Magnus har vi ett flertal unga spelare som vi hoppas kan ta klivet under 2011" Säger Sjögren. Ja främst har du Nordback där bakom käre Lennart,

Jaja - Den som lever får se.

GOD JUL BÖNDER!!!!!!!!!!!!!!! ;o)
Elfsborg epiphone
2010-12-23 18:21
"Jag hoppas att Elfsborg värvar Bapupa för ännu större pengar"

Vi försöker byta oss till han mot Jesper Christiansen och Anders Svensson :)

God Jul Kubaner :D
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 18:18
Hålller nog med Laul förresten. Det kan bli guld 2011 och med en Santos som sätts på diet och hårdträning kan han bli en målspruta vars like vi inte sett sedan Kubas dagar. ÖSK:s nuvarande ledning är genial på det sätt att de med mycket små ekonomiska medel i ryggen är iskalla och väntar in precis rätt tillfälle att slå till, samtidigt som de lyckas upprätthålla en bra stämning och kultur i gruppen. Utan en sådan lyckas man aldrig vinna nåt. Nobelprisen i kemi och fysik till Sjögren!! edit: Han får det i Ekonomi också!
Örebro Conjuration
2010-12-23 18:07
Jag hoppas att Elfsborg värvar Bapupa för ännu större pengar
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-23 18:01
Jag ser faktiskt Kihlbergs förlängning som en julklapp. Han spelar samma positiva roll som klok och erfaren med stor betydelse för laget som en gång spelare som Dala, Arnor och Larsen för att nämna några gjort. För att vinna guld krävs minst en klok gammal gubbe att luta sig mot. Med två vassa forwards och en vass back in i laget blir det guld 2011 !!
Elfsborg epiphone
2010-12-23 17:54
Hoppar verkligen ni värvar Santos för stora pengar ;)
Örebro Nyselius
2010-12-23 16:55
God jul på er alla ÖSK tokiga vänner!! och så får vi hoppas tomten kommer med en julklapp till oss!
Örebro _Adde_
2010-12-23 15:02
19 ar och ser hyffsat lovande ut.. kanske kan va nat om Ibra valjer Syrianerna.
Örebro svartvitseger!
2010-12-23 14:54
Tomten jag önskar mig Fredrik Stoor och Eiður Guðjohnsen
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-23 14:39
Gott nytt jul på er alla svartvita vänner :)!
Örebro Tvetov Nato
2010-12-23 14:35
Kihlen förlänger!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-12-23 13:20
Var är storvärvningarna?
Annons: