/fotboll/osk/forum/438.aspx/fotboll/osk/forum/438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-04 11:56
T8: Erlandsson har spelat i u-laget tidigare. Vet inte om han är med i A-truppen nuförtiden dock.
Postat via SvenskaFans-appen
Sawadee
2017-01-04 11:15
@ÖSK-Saywee:

Var har jag "sagt" att jag "hatar" Örebro-hockey?? Sluta med dina påståenden och ditt förtal och håll dig till Forum-reglerna!!
Örebro DaSa
2017-01-04 11:15
@Brandao:

Jag är rätt så övertygad om att ÖSK jagar fler än en spelare som kan kallas bomb (däremot har vi bara råd att värva en av dem). Nu när det är klart att Astrit lämnat så har vi en "topplön" att lägga på en ny offensiv spelare (från en av de högre hyllorna). Så jag skulle gissa att ÖSK har hört sig för bland flera namn, ett av dem lär ju vara Bangura. Tror även att Erton kan ha varar ett av dem, men om DIF vill ha tillbaka honom så blir det nog svårt där.

En spelare som jag inte vill se är Dauda. Tyckte inte att han var så bra när han spelade i allsvenskan.

Avdic hade jag gärna sett i ÖSK om man kunde få ner hans lön och AIK är villiga att släppa honom.

Läste även att DIF inte var intresserade av Mbombo längre. Vad är statusen där? Är han med och tränar på torsdag?
Örebro Hagge till landslaget
2017-01-04 11:03
Bangura har även haft Stahre ett år i AIK
Örebro Restalundsv
2017-01-04 11:01
@Brandao:

Nehe, då kan vi utesluta Bangbang redan nu då eftersom du verkar veta vem det är. Annars var det en väldigt trolig värvning.
Örebro Asbjörn#10
2017-01-04 10:57
@Öreskå:
Om man pratar rimliga värvningar har jag svårt att se oss få tag på något bättre. Håller inte med om att han inte har några bra säsonger bakom sig. Så sent som 2015 utgjorde han ett ruskigt bra anfallspar med Goitom i det AIK som fortfarande hade teoretisk guldchans i sin avslutning här på Behrn, en säsong som sedan fick honom såld för stora pengar. Det jag däremot håller med dig om är att han i grunden inte är en naturlig nia så som Axén spelar. I AIK har han ju varit betydligt rörligare och vandrat över stora ytor. Dock anser åtminstone jag honom som tillräckligt komplett och med tillräckliga egenskaper för att klara av rollen som nia hos oss. Inte jättelång som du säger men ändå stark i kroppen och behärskar targetspelet. Vi spelar ju ändå inte med en renodlad target (Crespo är exempelvis endast 3 cm längre samt sämre spänst). Även ganska kvick och en härlig speluppfattning samt bollbehandling. Enligt mig skulle detta vara en av de mer meriterande värvningarna på bra många år för vår del!
Örebro Brandao
2017-01-04 10:42
Owoeri lämnar kanske!? Inte bra..
Örebro Öreskå
2017-01-04 10:39
Jag vet inget om eventuella nyförvärv men visst borde vi kunna få något bättre än Bangura?
Erfaren, ja! Men sen?
Ingen nia.
177 cm lång, dvs ingen direkt att lyfta inlägg på.
Har inte direkt någon säsong som imponerat i sin helhet.
Men han har gett AIK pengar genom tiderna...

Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-04 10:38
Skulle gärna se B-gurra i ÖSK , men jag skulle inte bli överraskad om han hamnar hos en nykomling, J-södra eller Östersund.

J-södra leter ju efter en ersättare till Cibicki och skulle inte förvåna mig om det är där Bangura hamnar.

Alltså tror jag att den så kallade "Bomben" är någon annan.
Örebro Asbjörn#10
2017-01-04 10:31
Rapporter nu på morgonen att Häcken ska vara nära att sälja Owoeri till Kina. Häcken som numera tränas av en viss ex-gnagare i Mikael Stahre...

Fotbollskanalen skrev dock innan jul om Ranegie som tänkbar ersättare om Owoeri skulle lämna.
Örebro T8
2017-01-04 10:30
Nicknamn: trodde Nottingham med spelar höst-vår. Men han ryktas ju nu till Afc visserligen. Då kanske Janne godkänner honom om han först kommer till Allsvenskan?
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-04 10:12
Instämmer med Grohl, Asbjörn gjorde en bra "sammanfattning" av nuläget ...

... åter en gammal gnagare till ÖSK?
Örebro Grohl
2017-01-04 10:08
Snyggt sammanställt Asbjörn! Håller med om att det känns troligt att Bangura är “bomben” samt att det skulle vara väldigt positivt.

Ska vi dra det några steg till så har jag svårt att se att det skulle vara Malmö med tanke på deras ekonomiska förutsättningar att värva något intressantare, samt att det hade varit en mycket konstig värvning med tanke på deras forwardsbesättning i Rosenberg, Jeremejeff, Svanberg och Cibicki. Om Rosenberg hade lagt skorna på hyllan så hade det nog varit mer rimligt, då Bangura trots sina 27 år har rejält med rutin. Men som sagt, Malmö tror jag inte alls på.

Norrköping å andra sidan platsar inte riktigt in i uttrycket ”överraskande allsvenskt lag”, känns väldigt troligt att de letar efter denna typ av förstärkning i anfallet. Dock har ju saker hänt med Kujovic nu som gör att de antagligen siktar in sig på honom istället. Kan det vara så att det varit vi och Peking som kampat om Bangura?

Om vi sen tittar på Kalmar så har de (väl fortfarande) en extremt ansträngd ekonomi, dock kan inte Bangura vara allt för dyr om han vill till oss, men jag tror ändå att vi borde kunna toppa Kalmar i löneutrymme, då vi nu tappat bl.a. Astrit och Nordmark (som enligt uppgift hade orimligt högt betalt).

Jag vill inte helt avskriva t.ex. Sirius och Jönköping, men visst ser det ut som att vi har en chans (om vi nu har siktat in oss på Bangura)!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-04 10:08
Tim Erlandsson har stått i U21-landslaget jag under stora delar av kvalet. Ung och lovande. Hur många gånger ska någon behöva påtala att Rinne inte kommer bli uttagen då han spelar i en liga som spelar höst-vår? Det har nog sagts mer än 5 gånger vid det här laget.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2017-01-04 10:05
Var inte Bangbang här och provspelade innan AIK nöp honom?
Örebro Brandao
2017-01-04 10:04
Bangura är inte den så kallade bomben. Men det kan ju ha ändrats.. just nu är det knäpptyst på info ..
Örebro Asbjörn#10
2017-01-04 09:25
Lyssnat på podden nu.

Elena säger sig alltså ha eventuella uppgifter om att Bangura ska vara i det närmaste klar för en överraskande allsvensk klubb...

Vi kan ju börja med att nämna hennes ÖSK-koppling (trots att hon håller på Degen). Hon bor ju här i stan och har garanterat bäst insyn i ÖSK av de allsvenska klubbarna. Har ju varit på båda våra presskonferenser i år, sågs stå och prata med Axén i bakgrunden när NA körde sina intervjuer. Känner även Johan Cedersjö!

Gällande Cedersjös hintar stämmer ju Bangura in även där. En spelare med historia i sin klubb (måste ju menat AIK och inte sin senaste kinesiska klubb), vem minns inte den märkliga Elfsborgsövergången och reaktionerna där? Låter ju logiskt att Cedersjö blivit tipsat om detta av någon gnagarpolare i Sthlm i sådant fall.

Går man sedan igenom vilka allsvenska lag som skulle kunna vara aktuella kan man snabbt utesluta en rad.

AIK har ju offentligt nobbat.

Elfsborg lär ju inte ta honom igen då han där sågs som en flopp, inte för att han var dålig utan för att han kostade dem enorma pengar.

Djurgården, Hammarby och Göteborg vore ju för känsligt sett till hans AIK-koppling.

Häcken har redan fullt med anfallare. Kommenterade i samband med rykten om Ranegie att någon anfallare först måste lämna innan något kan bli aktuellt.

Om man även tar bort de oetablerade lagen från undre halvan som Sundsvall, Jönköping, Sirius, Östersund (övre halvan egentligen jag vet) så får jag fyra lag kvar:

ÖSK, Malmö, Norrköping och Kalmar.

Även om han i grunden inte är en naturlig Axén-nia så är han enligt mig tillräckligt komplett för att klara av den rollen.

Oj vad jag hoppas på detta!
Heja på Örebro
2017-01-04 09:09
@T8:

Men Rinne kan ju inte bli uttagen(!) han är 2 målvakt för sitt lag. Vid eventuella skador avstägningar skulle Gent stå med sin 4 målvakt då deras 3 keeper åkte på en långtidsskada.
Örebro T8
2017-01-04 08:55
Tim Erlandsson kallas till januariturnen istället för Carlgren. Inget namn jag hört förut. Ytterligare en målis före Rinne alltså.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-04 08:33
Tycker precis, liksom DaSa, att det vore bra om offensiven snarast blir klar, det är ju ett viktigt "vapen" när vi skall klättra upp på övre halvan av tabellen ...
Örebro DaSa
2017-01-04 06:23
Om vi kommer att Spela med tre centrala mittfältare så hade jag gärna sett Christian Rubio Sivodedo också.
Örebro DaSa
2017-01-04 06:17
Känns som det mesta som har läckt ut passar in på BangBang. Tror att det kan bli en grym värvning och är även bra att offensiven redan är klar nu.
Örebro Empes
2017-01-04 05:52
ÖSK hade 8 spelare som deltog i U-landslagen under 2016. Av de allsvenska lagen hade MFF klart flest med sina 21 spelare. ÖSK placerade sig som 12:a.

Känns ju lite sisådär med en tolfteplats om man som ÖSK har ambitioner att vara ett allsvenskt topplag. Å andra sidan tycker jag det känns som att ÖSK under de senaste två åren har gjort en liten uppryckning när det gäller sin talangverksamhet. Att man är på rätt väg. Vad tycker ni andra? Viktig fråga att få till en bra (bättre) talangverksamhet!
Örebro Pedretti
2017-01-04 01:10
Mitt arbete med Silly season bloggen pågår lite grann men jag avvaktar med att göra för mycket då jag förmodligen kommer få använda ett annat program om jag får tillåtelse av redaktionen.

Men jag har uppdaterat lite grann, hoppas ni tycker om det.
Heja på Örebro
2017-01-04 00:44
@Empes:

Det blir väl jobbigt att förklara varför de tog en IP spärr på mig men inte Saywee eller Övertorneå-Karl.
Heja på Örebro
2017-01-04 00:43
De läser uppenbarligen här men de är inte så sugna på svara.
Örebro Hagge till landslaget
2017-01-04 00:32
Köper inte riktigt varför Admins envisas med att hålla så hårt i Svartvitt när de inte skriver något. Minns för några år sen då det var riktigt riktigt bra och önskar att admin fick skrivlusten igen. Men kom igen, är det inte dags att lämna över till några som kanske har mer tid och motivation? Tror även att om vi tog bort några OT inlägg allt eftersom med aktiv admin så skulle forumet få en riktigt bra kvalité i slutändan. Vem vet, Saywee kanske får upprättelse och blir forumkung?
Örebro Empes
2017-01-04 00:24
Jo, jag hade fel när det gäller dig. Då är det på sin plats med en ursäkt.

Blir ju nyfiken på vem det är... Och har tänkt att nog ingen visste vem ÖSK jagar eftersom det inte läckt ut. Brukar ju kunna göra det, läcka.

Apropå spärrat konto: förstår du inte fått någon förklaring. Någon aning ändå om vad det kan komma sig?
Heja på Örebro
2017-01-04 00:17
@Empes:

Behöver du absolut inte be om ursäkt över.
Dock behöver admin på SF be om ursäkt för ha IP spärrat mitt konto utan någon som helst förklaring.
Örebro Empes
2017-01-04 00:11
Okej "Heja på Örebro". Ber om ursäkt. Att jag insinuerade att du jagade uppmärksamhet.
Annons: