/fotboll/osk/forum/4371.aspx/fotboll/osk/forum/4371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-05 13:07
Vissa saker tycker jag man ändå kan se i några klipp. Lite detaljer, Som t ex hans spänst och tajming när han går mellan backarna och knoppar in målet. Men det är klart att man inte kan värva på det. Och jag är övertygad om att ÖSK har bättre referenser än ett youtube klipp.
Assyriska ZelgeFanz
2011-01-05 12:49
Jag kan lova er att ni inte blir missnöjda med Haddad. En klasspelare som håller i allsvenskan utan tvekan. Han är inte bara en duktig targetspelare utan en spelare som får igång andra. Är riktigt stark i kroppen och bör i ett spelande lag som Ösk göra minst 10 mål. Jag kommer följa Haddads utveckling och det kommer bli intressant med tanke på er 4-3-3 formation där Haddad är en perfekt spets i anfallet!
Synd att han är förlorad för våran del men önskar Haddad all lycka hos er!
Assyriska 4-Life
2011-01-05 12:39
Säger bara grattis till Andreas Haddad

Bor själv i Örebro och har följt Haddad under en längre tid både i Assyriska och hans vistelse utomlands.
Har sagt att Haddad hade vart en drömvärvning då jag vet att ösk vill ha en stark target som även gör mål. det har man i Andreas han kommer vara otroligt bra i Ösk sanna mina ord.

Önska han hade vart kvar i Assyriska men nu får ja se honom på bhern arena istället
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-01-05 12:32
Välkommen till Sveriges vackraste sportklubb, Andreas Haddad!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-05 12:25
"Patrik Anttonen den 5 januari 11:57

Hej då har jag äntligen fattat att man måste uppdatera för att kunna skriva här! :)
Först och främst ett stort tack till alla som gått med i denna grupp!
Ursäkta bara att det tagit sådan tid, men jag har lite facebookskräck:)

Jag har verkligen haft en fantastisk tid i ÖSK och den utveckling både klubb och supportrar gjort är något alldeles extra.
Jag hoppas verkligen att både klubben och ni supportrar tar ytterligare ett kliv nästa år och får uppleva ett europacupslutspel.

Jag har trivts och trivs fortfarande väldigt bra i Örebro och i klubben, kanske lite för bra till och med. (lätt att bli bekväm ibland kanske om man inte ser upp)
Detta är något som jag insåg redan för tre år sedan och jag bestämde mig för att lämna Örebro, men just när säsongen tog slut så träffade jag min sambo Anna och hon fick mig att stanna den gången. (därav alla struligheter med kontraktet den gången:))
Nu var det så dags igen att ta ett beslut om framtid och tro mig det är inte lätt!
Har velat fram och tillbaka under året och egentligen från dag till dag, men i slutänden tror jag att det bästa för mig som person vore att få ett miljöombyte.

ÖSK och jag har haft diskussioner om en förlängning och jag är säker på att vi hade kommit överens om inte jag hade haft denna känsla igen. Trivs otroligt bra här och tror att klubbens framtid är god, man har haft en enorm tur som fått en tränare som Sixten Boström som lyft fram ett nytt tankesätt i föreningen och jag hoppas han stannar länge i ÖSK och tar klubbens första SM-guld.

Oj vad långt det blev....vad är det dom säger dom datakunniga? TLDNR!

Återigen ett stort tack till alla ÖSK-supportrar som gör stämningen på Behrn "så mycket bättre!""
Assyriska Baniipal
2011-01-05 12:24
Värvar ni Haddad får ni en bra target-spelare som vet hur man målar. Han är ingen svag spelare rent mentalt heller för de stora matcherna. Synd att vi förlorar honom.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-05 12:15
Rallyfinnen:
Då är väl han S1 bomben som det snackats om.
Det ska väl finnas en till bomb? Saywee's bomb som skulle blivit klar före 2011.

Jag hoppas verkligen på Haddad i ÖSK, men jag själv skulle hellre se Anselmo i den rollen...
Örebro Jebus
2011-01-05 12:13
Meddelandet
Örebro Jebus
2011-01-05 12:13
Rallyfinnen:

Det får vi väl INTE hoppas på
Örebro Rallyfinnen
2011-01-05 12:11
Då är Haddad alltså inte bomben som det talas om?
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-05 12:03
Anttonen har nu gjort ett inlägg i Facebook gruppen ''Stanna Patrik Anttonen!''.
Nu står det väl klart att han inte kan ändra sig, hoppas att han en dag återvänder hem...
Örebro Lekiller
Jebus: så sant så.

Ett youtube klipp säger ju inte ett skit igentligen. Jag har sett för lite av Haddad live för att kunna säga att du har fel.

Vi ska komma ihåg också att bevisligen så är det grymt svårt att spela anfallare i ÖSK. Framför allt nu med 4-3-3 system. Blir väldigt mycket löpningar och stångades med 2 mittbackar. Otroligt viktigt att kantspelarna kommer in i straffområdet och hjälper till.
Örebro Farside
Där hade ni min S1 spelare som jag tidigare nystat om.
Nu är det ju inte helt klart ännu , men tydligen så har informationen ändå läckt ut.
Som jag har förstått det så är Haddad dock väldigt sugen på ÖSK.
Tror detta blir klart senast Fredag.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-01-05 12:02
Haddad skulle vara en bra lösning, en riktig vinnarskalle och duktig målskytt. Tror inte det är någon större skillnad mot Paulinho, hoppas verkligen att han skriver på för oss.

Sen hoppas jag även att Dioh Williams signar.

Dioh - Haddad - Astvald

Ale - Kihlen - Nordin

Wovven - Iron - Wiken - Wirtanen? Per? Patrik?

Alvåge.

Kan nog bli ett hyffsat gäng som minst kan upprepa förra årets 3.e plats!
Örebro Jebus
2011-01-05 11:56
pemo:

Du såg på hans video på youtube han kan leverera, snälla jag kan också klippa ihop en video där jag "levererar".

jocke.:

Visst ska man vara realistisk och vad jag har sett av Haddad så vill jag inte ha honom i ÖSK.

Och varför inte försöka satsa lite högre än en medelmåtta. Då ser jag också hellre att William får centrala platsen än att värva en spelare man vet inte är en toppmålgörare i allsvenskan, för realistiskt om han hade varit det så hade han spelat i holland nu eller i nån annan hyfsad liga. Killen platsar bevisligen inte i norge eller danmark, så varför.
Benny Böckling
2011-01-05 11:46
Känns kört med Anttonen nu...
Örebro jocke.
2011-01-05 11:41
Jebus:
Visst, jag skulle hellre också se Gerndt, Bangura eller Hysen i ösk, men som lekiller säger man måste vara realistisk, och jag tror att Haddad är en spelare som skulle kunna lyckas i ösk, spelare som inte har "presterat" tidigare kan faktiskt göra det i rätt miljö och med rätt medspelare omkring sig. Som sagt vi måste leta bosman-spelare och då tycker jag att Haddad är ett bra alternativ - sen kan man ju aldrig veta om spelare lyckas eller inte men jag hoppas iaf :)
Örebro 36310099B
2011-01-05 11:40
Lerkiller:
Håller helt med, det ser ut som att Haddad har betydligt bättre fötter än Olsen.

Jebus:
Att jämföra Halilovics 4 mål i AS med Haddads 3 mål tycker jag inte riktigt funkar. Halilovic skulle lyfta ÖSK efter uppflyttningen, Haddad hade inte alls samma roll i Assyriskas AS-säsong -05.

Jag tycker att en värvning av Andreas Haddad låyter väldigt rimlig och dessutom ganska intressant, jag har sett för lite av honom live för att kunna göra en mer grundläggande bedömning, men han känns absolut intressant!

Vi kan alla drömma om Eidur, Runström, Larsen eller nån annan riktigt vass lirare som center, men är det verkligen realistiskt? Anselmo eller Sigurdsson kanske skulle vara det, men deras statistik de senaste åren ser heller inte superbra ut och med tanke på hur Sixten vill att ÖSK ska spela, så tror jag att Haddad skulle klara sig skapligt i en Paulinho-roll, men med bättre fötter än Olsen... Varför inte?
Benny Böckling
2011-01-05 11:39
Undrar jag om Nordin har lust att dra på 4 års kontrakt för spelare som Haddad
Örebro pemo
2011-01-05 11:37
Jebus// Skillnaden nu är att Haddad kommer till ett topplag.
Blir han matad med bollar av Nordin, Bedoya och Astvald så lär han klämma in 10 - 12 st mål och det är längesedan någon ÖSK:are gjorde.
Men visst, han är ingen ungdom och kanske inte den snabbaaste på planen. Fast det jag såg på klippet så kan han hålla i en boll och leverera. Lite Skoog faktiskt.

Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-05 11:36
Hitta en Svensk kille som senast spelade i Holländska andraligan (Fortuna Sittard). Han har precis blivit kontraktlös. Han har även spelat i Grekland, England(lägre div) och sverige(bla superettan med Sirius).

Demba Traoré

Ålder: 28
Längd: 187 cm
Vikt: 80 kg
Position: Anfallare
Kontraktslängd: 2010
Nationalitet: Sverige

Han kanske är för dålig? Aja jag skickar med ett klipp i alla fall.
Örebro Lekiller
2011-01-05 11:23
Om Haddad kommer lyckas eller inte lyckas är ju grymt svårt att sia om.

Efter att ha kollat på youtube klippet så tycker jag nog han verkar vara minst lika bra bollmottagare som Kim Olsen. Kanske ingen speedkula, men det var ju inte Kim heller. Verkar som Haddad har ett bättre spelsinne än Kim också.

Vi ska nog vara realistiska och inse att ÖSK inte har pengar att värva en etablerad anfaller med en historia som innehåller en 10-15 allsvenska mål 2-3 säsonger i rad.

Jag kan inte heller se något fel i att plocka spelare ifrån superettan med bevisligen hyfsat målsnitt.
Örebro Jebus
2011-01-05 11:14
jocke.:
Så bara för att det inte finns nån som är bättre än haddad som vill komma till ösk så ska vi värva dåliga spelare bara för att vi ska ha en central anfallare. Konstigt resonemang.
Örebro Jebus
2011-01-05 11:11
Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk):
Hur kan du påstå att han har presterat i allsvenskan, titta på statistiken. Nedim gjorde 4 mål, Haddad 3 . Och då vet vi att Nedim inte var speciellt bra.
Nedim spelade i ett bottenlag likaså Haddad, så nej jag tycker fortfarande inte att Haddad har presterat i Allsvenskan.

Örebro jocke.
2011-01-05 11:08
Jag tror Haddad skulle vara en riktigt bra värvning! Är det någon som har något bättre (realistiskt) förslag? Och varför skulle han inte kunna lyckas i allsvenskan?
Örebro Deviation
2011-01-05 10:35
Jag menar Dominans...så klart...:-)
Örebro Deviation
Det jag kan ha lite bryderier kring är hans speed och agressivitet. Vill se lite mer blodsmak och "jag ska fan äta upp dig här och nu" blick ute på plan. Eller dominan som Zlatan skulle sagt.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
Och till skillnad från Nedim har Haddad redan presterat i Allsvenskan. Konstig liknelse Jebus.
Örebro Deviation
2011-01-05 10:33
Klart att Andreas Haddad skulle fungera i ÖSK. Det är jag alldeles övertygad om. Karln är ju helt klart bättre än Porokara.
Örebro Tvetov Nato
2011-01-05 10:31
Bara för att Nedim inte klarade av steget till allsvenskan innebär det inte per automatik att alla spelare som gör många mål i lägre/sämre serier än allsvenskan inte klarar av att gå upp i seriesystemet och vara bra i ÖSK. Henri Belle fick jag aldrig se i spel så det kan jag inte uttala mig om.
Annons: