/fotboll/osk/forum/4367.aspx/fotboll/osk/forum/4367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-06 00:21
Kaj/ Ngt du vet?
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-06 00:15
ÖSK kommer inte köpa någon ytterback - höger. Man löser det med vad man har, En mittback står på inköpslistan.
Örebro Sekt. E
2011-01-06 00:08
Det här med att locka hem Haginge för en struntsumma känns kanske inte så jädra illa ändå. Kan lira på både kant och mitt och har rimligtvis ganska gott ÖSK-självförtroende sedan sist. Jag har bestämt mig att tro att det är en bra idé. Appropå luckor som tidigare inläggare skrev så kan det kanske tänkas bli en rejäl sådan mellan SFC´s inner- och ytterbackar när Astvald dundrar fram.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-06 00:08
Jag håller med Mittåt om Haginge. Han skulle kunna användas som högerback och även som en bra backup till firma Almebäck-Wikström. Kan vi lösa honom från hans kontrakt så vore det en bra affär, mycket bättre än att lägga ut två löneposter på en mittback samt en högerback.
Suryoyo Eagle
2011-01-05 23:52
Nu blev det drag i luckan!
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-05 23:51
Suryoyo Eagle:
Haha, vart du sur nu när vi fick Haddad?
Må bästa lag vinna i 2a omgången, alltså vi, Örebro SK...!
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-05 23:48
Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag:
Tack, lycka till själva! Hoppas vi får se er i AS 2012! :)
2011-01-05 23:28
Varför kallade man inte till presskonferens förresten? Förvärvet har ju inte fått något jättegenomslag massmedialt direkt...
2011-01-05 23:13
Jag är helt övertygad om att man kommer att värva vidare, men tror det kan dra ut på tiden. Tror att man kommer vara kalla ett tag nu. Vi har stommen och det som behövs nu är komplement. Visst skulle det vara kul med ytterligare en meriterad ytter, men var ska vi då göra av alla ungtuppar? Fungerar det inte med någon av dem, så finns ju möjlighet att handla i nästa fönster. Men det första fönstret kan de nästan vara värda att få. Just att det finns en hel del som kan konkurrera innebär ju vidare att ingen måste känna trycket att gå in och leverera direkt utan att de delar på ansvaret. Kanske skulle man dock kunna ha en spelare som kommit upp i en viss ålder, har samlat på sig en viss erfarenhet och inte är lika karriärssuktande längre utan kan ta att bänkas av en yngre förmåga och samtidigt lyfta denna. Lite som jag hoppas att Kilen blir nästa år, liksom Weggen fungerat senaste åren.

Jag håller just nu en mittback/ytterback som högsta prio... En nytänd revanschsugen Hagge skulle smaka mumma.
Djurgården Vägen till Allsvenskan
2011-01-05 23:06
Dejmon (AVGÅ N*!)

Får Andreas agera buckup i Allsvenskan? Skulle jag inte kunna tänka mig...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-05 22:49
Dejmon// Det kan jag inte tänka mig. Dom åker väl på Söndag.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-05 22:43
Om William A håller sig skadefri under försäsongen tror jag Haddad får agera backup till honom.

Min tro.. Undrar hur han skulle ta det?
Örebro astby
2011-01-05 22:36
Att vissa skriver att Haddad är en bra superettanspelare som inte kan göra mål på högre nivå kan vi ta med en nypa salt tycker jag.

Visst, att som anfallare ha näsa för målet, oavsett spelartyp (snabb djupledslöpare, stark huvudspelare etc) är givetvis en viktig ingrediens, men jag är av tron att mycket handlar kring hur resten av laget fungerar kring spelaren ifråga. Det handlar om vilka löpningar som medspelarna skapar, vilka passningar som spelaren får, vilken spelidé som laget har osv. Men, som jag skrev tidigare, självklart måste spelaren ifråga även ha någorlunda målsinne för tempot på svensk elitnivå för att lyckas i Allsvenskan.

Så om en anfallare har varit dålig i relation till målskytte så betyder det inte med automatik att han alltid kommer att vara det, oavsett klubb. Och med det i åtanke så känns denna värvning som en väldigt spännande sådan! ÖSK har under föregående säsong skapat ett mer varierat anfallsspel, sedan hur mycket det beror på våra 2/3 som har försvunnit från anfallslinjen (Paulinho och Porokara) låter jag vara osagt. Förhoppningsvis finns en spelidé i ÖSK som inte grundar sig i individuella prestationer och individuell spontanitet. Om denna spelidé kan inpräntas i våra nyförvärv så kan detta bli åka av. Vi vet ju att det kan ta 1-2 säsonger innan en spelidé sitter (och som även kan utvecklas under tiden) men det är mer för ett helt lag. Om 2/3 av hela laget har koll på hur laget ska spela så tror jag att det går snabbare för den enskilde spelaren att lära sig och förstå.

Jag kan inte Haddad, men om han nu är en target med bättre skott och teknik än Kim Olsen så vill jag tro att han, med hjälp av resten av laget kommer att bli en succé. Och jag tror att Haddad kommer att passa ÖSK:s spelidé och anfallsspel alldeles ypperligt.

Men det kan vi egentligen ta med lika mycket salt som de som tror tvärtom :)

Vi vet först en bit in på tävlingssäsongen hur utfallet skulle kunna se ut till sist om det fortsätter på samma sätt för Andreas Haddad och ÖSK.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-05 22:36
Nån som vet om det nån mer träningsmatch bokad innan första lägret?
Örebro jonisorebro
2011-01-05 22:17
Suryoyo Eagle // vart fick du luft ifrån? Gå och dränk dina sorger någon annanstans bara för vi fick Haddad, vi knäcker er i 2a omgången av AS :D!!
Assyriska Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag
2011-01-05 22:06
Bryr er inte om SFC supportrarna de snackar så mycket skit om Haddad för att han är en assyrier och för att han har sänkt SFC i båda derbyna han har varit med i, SFC tränare har jagat Haddad de senaste 3 åren utan lycka, grattis till en grym värvning och lycka till nästa år ;)
Örebro cellblock
2011-01-05 22:03
Suryoyo Eagle // Hej smuts!
Suryoyo Eagle
2011-01-05 21:52
Hej på er bönder.
Örebro Grixx
2011-01-05 21:37
Vi har idag en riktigt intressant trupp. Bara att hoppas träningsmatcherna ser lika lovande ut.

Fast förra året så betydde dessa inte så mycket det gick ju bra ändå.

Skulle ytterligare spelare vara på ingång så måste man vara nöjd.

Att Anttonen försvinner är ändå en enorm förlust då han betydde sjukt mycket för spelet. Trots några ordentliga fadäser så spred han ett lugn och en säkerhet omkring sig. Trygg med bollen och hans betydelse för anfallsspelet var avgörande för 3:e platsen.
Örebro Grixx
2011-01-05 21:01
rirobban// Ganska naturligt på din fråga att han kollar allsvenskan på tv som alla andra och spec topplagen och spec toppmatchen Ösk-Helsingborg som var en riktigt smaskig bakelse:-)
Örebro Grixx
2011-01-05 20:49
Spännande värvning och har en feeling att det här kan bli riktigt bra.

Att några sågar honom och verkar veta att det är en usel värvning och ifrågasätter honom på alla möjliga sätt och vis känns lite dävet. Jag minns en stor hop som även sågade och radade upp allt som var dåligt med Nordin. Helt klart fanns det inga som helst kvalitéer och hans teknik skulle knappt hålla för div1....sedan sågades även Kilen och Sammy. ;-)
Örebro kenya
2011-01-05 20:35
Grohl// Exakt, det som är mest intressant är väl att se hur Assyriska fansen uttalar sig.. Här finns det många förståsigpåare som tror sig veta (inkl mig själv).

Assyriska supporters är väl dem som vet mest om killen och har sett honom spela på nära håll. Har inte läst nån Aff:are som inte velat ha kvar honom och tycker att värvningen vi gjort är dålig.
Örebro jonisorebro
2011-01-05 20:11
jag gillar värvningen skarpt !!! Inge fel på Andreas Haddad skit bra ÖSK :)!!!

oj glömde ju...

Välkommen till världens bästa Sportklubb Andreas :D
AIK Saywee
2011-01-05 19:32
Nyselius, din fråga om kommentarer och din länk strax efter soluppgången denna morgon (09:04) har fått lite fart på forumet.

Jag kikade på länken och tyckte att det såg lovande ut och tycker detta fortfarande :)

Min pass-fråga efter ditt inlägg, tror jag mig känna vara besvarad, det är bara en känsla jag har fått?

Det känns naturligt att Andreas skall med till Turkiet ....

Välkommen till de svartvita eleganterna Andreas!
Örebro S E
2011-01-05 19:29
Välkommen Haddad.

Så nu när nian är klar(Intressant värvning), skulle det sitta fint med en intervju med Sjögren o Co. Behöver vi fler spelare eller kommer de låta juniorerna slåss om de sista platserna?
Örebro Bempa no:10
2011-01-05 19:28
Hur jävla svårt kan det vara för ösk och Anttonen att komma till skott och skriva ett 3 års kontrakt = den perfekta lösningen för bägge parter TA NU OCH FATTA DETTA ÖSK OCH ANTTONEN!!!
2011-01-05 19:20
Tycker det är en oerhört klok värvning under förutsättning att vi inte betalt för mycket. Speciellt kul att han verkligen vill spela i ÖSK och identifierar sig med spelsystemet. Tror vi får en bra mix på target och rörlighet/teknik här.

Grohl/ Vad grundar du ditt uttalande om att det inte verkar bli fler kontrakt skrivna med ryktena på?
Assyriska assyriska4ever
2011-01-05 19:05
som sagt
haddad highlight 2010 i aff alla 8 målen
8mål 10 från start
4inhopp

första målet på klippet bisacleta andra mål i krysset
minut 4:04 kan man se hur han tar ner bollen när han e fast mellan 2 backar

Örebro DaSa
2011-01-05 18:44
riorobban/ Håller med dig i dina två senaste inlägg.

Sen kan vi nog glömma Runström, Dioh, Anselmo och Santos. De var säkerligen tänkta för targetrollen. Hoppas vi inte värvar spelare enbart för att de är bra om de inte passar in i spelmodellen eller tar en startplats. Bättre att ha en hungrig William på bänken än en gnällig Anselmo.

Ngn nämnde Hagge innan, jag tycker att han skulle vara perfekt för högerbacken. Plus att han även skulle kunna vikariera för ngn av mittbackarna, värva innan turkiet tack! :)
Assyriska jemmo124
2011-01-05 18:40
jävligt bra värvning kan jag säga er good luck ÖSK
Annons: