/fotboll/osk/forum/4364.aspx/fotboll/osk/forum/4364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-06 18:04
Det var faan. Trodde nog man skulle leta en etablerad anfallare till. Då blir det ungtupparna + Staaf som får slåss om vä f platsen.

Fast jag tror inte ÖSK värvat klart, En mittback?

Är Nordin nöjd? ;0)
Örebro Grohl
2011-01-06 17:55
Obehagligt att vi enligt Sjögren inte längre letar efter anfallare. Yashin, Leonidson och Ibra kommer få göra upp om Roniplatsen då alltså?
Assyriska Assyriska BK Göteborg
2011-01-06 17:45
Grattis till en av AFF bästa spelare genom tiderna håller utan tvekan minst Allsvensk klass, tränade med Feyenoord och de vart nöjda med honom.. Paulinho anses som en bra Allsvensk spelare och han gjorde 5 mål? är Haddad frisk under hela säsongen så gör han minst det trippla.. passar perfekt in i erat 4-3-3 system som central forward

Haddad är grym i luftrummet gör många mål på huvudet, grym avslutare både med fötterna och huvudet, bra på att hålla i bollen och riktigt stark i kroppen få kan ta bollen från honom sedan är hans teknik riktigt bra.. Har de senaste åren utvecklats ännu mer förra säsongen märkte jag främst av att han kämpar betydligt mer och springer mer än vad han gjorde för 5 år sedan, en kämpe! Kommer han in i laget på ett bra sätt så är detta ett kanon nyförvärv!
Ultras-77
2011-01-06 17:42
http://img825.imageshack.us/img825/1249/rebrosfctraningfacebook.png
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-06 17:38
ÖSK Krille// Det låter ju onekligen så enligt Sjögren.
Örebro Enof
2011-01-06 17:37
Fattar inte hur folk kan klaga på Silly Season, den är ju perfekt såhär långt. Om vi ska värva talanger så måste vi satsa på dem och låta dem spela. Jag tror att den truppen vi har kommer att räcka för medaljstrid igen, mer kan vi inte begära nu när Malmö verkar få behålla sina spelare.

Det är inte omöjligt att folk i höst dyrkar Ibrahim, Yashin, Berger och William. Tycker laget ser mer spännande ut än förra året och den enda position jag är lite orolig över är högerbacken. Men vi är som sagt i janari och det finns fortfarande gott om tid.

Haddad bör göra 10 mål för att bli godkänd, vilket jag hoppas att han klarar.
Syrianska FC TriZ
2011-01-06 17:32
soran, och åren emellan? I vilka klubbar och i vilka divisioner? Väldigt intetsägande statistik, om man ens kan kalla det för det.

Haddad är duktig, definitivt bättre än Staaf, men inte den frälsare vissa här verkar tro.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-06 17:32
– Vi har idag skrivit kontrakt med Andreas Haddad, och därför är vi inte längre intresserade av att knyta till oss Dioh Williams eller andra anfallare, säger sportchefen Lennart Sjögren till Århus Stiftstidende.

Betyder detta att Ibra är Porokaras ersättare?
2011-01-06 17:30
Örebro nobbar Dioh Williams: "Inte längre intressant".
soran
2011-01-06 17:15
Grattis till Södertäljes Zlatan

Statistik för Haddad

2004- 22 matcher/14 mål 8 ass
2005- (allsvenskan) 5 matcher/3 mål
2007- 17 matcher/13 mål 7 ass
2010-(Dubai) 9 matcher/7 mål
2010- 10 matcher/8 mål 2 ass

Klasspelare rakt igenom
Får ni han och trivas så tror jag på 15 mål från hans sida
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-06 16:48
OroT// Vilka ska vi värva istället då? Jag anser att både Frempong och Haginge skulle vara helt ok värvningar med tanke på att vi knappt har några pengar att värva för. Visserligen får man sätta ett frågetecken för Frempans skadeproblem som det inte verkar finnas nån ände på.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-06 16:45
Lite intetsägande info om Hagge
Örebro _Adde_
2011-01-06 16:37
Alla har ju ratt till en asikt, men kara Keleinen sag att du skojar? Staaf battre an Haddad? Kanske pa FIFA...
2011-01-06 16:37
Staaf bättre än Haddad? Knappast!
IFK Göteborg Royboytoy
2011-01-06 16:36
Är inte Nordback kvar i klubben??

Ska inte han spela?? De ser bra ut just nu. Truppen intakt, ingen idé o ödsla stora pengar o försätta klubben i svår ekonomisk sits.

Fast de ryktas med att många vill lämna med? Tröttnat på allsvenskan...de är ju inte precis världens bästa liga om man säger så hehe..
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-01-06 16:33
Gamla meriter i all ära. Men varken Frempong eller Haginge kan tillföra någonting till Sportklubben i dagsläget. Det inluderar bänken.
Jag trodde att även supportrarna här inne hade större ambitioner än att plocka ihop ett lag för mellanskiktet?
Keleinen
2011-01-06 16:33
Snälla säg att Haddad är tänkt som backup.. blir nog inte topp 5 för oss i år, tror att de flesta härinne vet allt för lite om Haddad.. jag hoppas att Staaf kan få chansen från start, en bättre spelare enligt mig.

Ibrahim är inte heller redo för allsvenskt spel ännu, hoppas verkligen vi får hit Frempong.
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-06 16:32
Surt för kassören i IFK Skattefusk
Örebro ostkroken
2011-01-06 16:27
ÖSK KRILLE // Mycket bra 11 tycker jag :). Men jag skulle kunna sätta ut Per Johansson som högerback med :) men wirtanen är en mycket bra högerback eftersom ÖSK vill spela med snabba yttrar och då är ju Wirtanen en mycket bra spelare som högerback :)!!
2011-01-06 16:16
En möjlig start 11:a som det ser ut just nu.

--------------------------Alvbåge-----------------------

Wirtanen-----Almebäck-----Wikström-----Wowoah

-------------------------Kihlberg------------------------
-----------------Bedoya-----Gerzic-------------------

Astvald----------------Haddad---------------Ibrahim

Wirtanen får ta Anttonens position och Ibra får ta Porokaras position som laget ser ut just nu. Det behövs värvas högerback av hög klass och en vänsterytter gärna. Någon som har några förslag vilka som skulle kunna värvas in på dessa positioner? Seriösa förslag menar jag då såklart :). Hagge och Frempong har varit uppe på tapeten men finns det inga andra?
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-06 15:42
jonisorebro:
Med den elvan ska vi vara glada om vi tar en topp 5 placering.
Örebro jonisorebro
2011-01-06 15:38
Alvbåge
O. Johansson - Almebäck - Wikström - Wovoah
Kihlberg
Bedoya Gerzic
Astvald Haddad Ibra

tycker dom kan satsa på ibra och johansson :O!! den under vart fel :P!!!
Örebro jonisorebro
2011-01-06 15:38
----------------------------Alvbåge---------------------
O. Johansson - Almebäck - Wikström - Wovoah
Kihlberg
------------------Bedoya---------Gerzic------------
--------------Astvald----Haddad----Frempong-----
Örebro baskern
2011-01-06 15:37
Anser att Haddad är ett mycket intressant nyförvärv och som har stora möjligheter till att bli den skyttekungen vi saknat i många många år nu. Nu gäller det att få in en klasspelare på vänsteryttern för att kunna förstärka truppen ytterligare om vi ska kunna lyckas i Europa och äntligen vinna det där jävla SM-guldet samt cup-guldet. Något säger mig att det inte kommer värvas någon högerback, vilket är synd då vi verkligen behöver ersätta Anttonen, han har stor del i våran fina tredjeplats. Skulle också gärna se att man värvar en ung och talangfull mittback som om 2-3 år kan ta en ordinarie plats, inte bara att man fokuserar på att få fram talanger på anfallet.

Richard Richardsson kontraktlös, det väcker ett starkt minne
Assyriska Södertäljes stolthet!
2011-01-06 15:14
Gratulerar!

Trizz lär dig fotboll!

Tippar på att Haddad sänker Maffiaklubben Fc dubbelt upp!! ;)
Syrianska FC TriZ
2011-01-06 14:46
Porokaras sista säsong må ha varit katastrofal, men det beror inte på att Porokara saknar talang direkt. Snarare har ju felet legat i huvudet på Porokara, kanske kan det sociala spelat en roll också? För i finländska landslaget har han varit den Porokara som vi såg i ÖSK i början av hans sejour. Frempong är inte ens i närheten av den Porokara.

Haddad har inte bevisat att han håller i allsvenskan. Assyriska har spelat i allsvenskan en gång tidigare med Haddad på topp, det slutade i totalfiasko, sen berodde det kanske inte främst på Haddad, men Paulinho har visat att han håller bra allsvensk kvalité.

Fredrik Stoor för övrigt klar för Vålerengen.
Örebro jensa_2
2011-01-06 14:37
Ingen Fredrik Stoor i Ösk!
Örebro 019 Örebro
2011-01-06 14:36
Det är många som klagar på Porokara, visst var hans sista tid i klubben långt ifrån så bra som hans första säsong var. Den som tror att det beror på att Porokara var en dålig fotbollspelare anser jag vara väldigt fel ute. Porokara har en underbar blick för spelet, otrolig teknik (med allsvenska mått mätt), fin balans och ett bra ryck de första meterna. Tyvärr verkade han sakna glöden och/eller självförtroendet ju längre tiden gick i ÖSK, med tanke på att hans plats var ohotad så misstänker jag att det var glöden som saknades. Han har en potential som få spelare i Allsvenskan har, och det är synd att han inte blommade ut hos oss.

Vad gäller Bassonmbeng saknar han det mesta utom speed, han saknar blick för spelet, utmanar när han borde släppa bollen och tvärtom. Han bilr ruskigt enkel att plocka bort ur en match om man inte ger honom chansen att peta och springa. Vissa lag gav honom denna möjlighet och då kunde han skapa en del spektakulära farligheter, men att förlita sig på de kvaliteterna säger sig själv att det inte håller i längden i en högsta serie.
Örebro KrippeSvarre
2011-01-06 14:35
Kan tipsa om en ÖSK-app för iphone och android. Just nu har den nyhetsflödet från Kubanernas blogg, Svartvitt på Svenska fans, Bloggen Samba från Gnällbältet och Eyravallen och nyheterna från oskfotboll.se.

Kommer senare uppdateras med spelschema och tabell etc...

(länk till android: http://www.appbrain.com/app/f%C3%B6lj-%C3%B6sk/com.appmakr.app102509)
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-06 14:08
Jag skulle absolut inte vilja se Frempong i Sportklubben! Hellre Ibra på den platsen isf.
Och Hagge, nja, som backup till högerbacks- och mittbacks platsen, Men inte startspelare, om vi ska satsa för guld så kan vi inte försämra vårt lag!
Annons: