/fotboll/osk/forum/4363.aspx/fotboll/osk/forum/4363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-01-05 19:32
Nyselius, din fråga om kommentarer och din länk strax efter soluppgången denna morgon (09:04) har fått lite fart på forumet.

Jag kikade på länken och tyckte att det såg lovande ut och tycker detta fortfarande :)

Min pass-fråga efter ditt inlägg, tror jag mig känna vara besvarad, det är bara en känsla jag har fått?

Det känns naturligt att Andreas skall med till Turkiet ....

Välkommen till de svartvita eleganterna Andreas!
Örebro S E
2011-01-05 19:29
Välkommen Haddad.

Så nu när nian är klar(Intressant värvning), skulle det sitta fint med en intervju med Sjögren o Co. Behöver vi fler spelare eller kommer de låta juniorerna slåss om de sista platserna?
Örebro Bempa no:10
2011-01-05 19:28
Hur jävla svårt kan det vara för ösk och Anttonen att komma till skott och skriva ett 3 års kontrakt = den perfekta lösningen för bägge parter TA NU OCH FATTA DETTA ÖSK OCH ANTTONEN!!!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-05 19:20
Tycker det är en oerhört klok värvning under förutsättning att vi inte betalt för mycket. Speciellt kul att han verkligen vill spela i ÖSK och identifierar sig med spelsystemet. Tror vi får en bra mix på target och rörlighet/teknik här.

Grohl/ Vad grundar du ditt uttalande om att det inte verkar bli fler kontrakt skrivna med ryktena på?
Assyriska assyriska4ever
2011-01-05 19:05
som sagt
haddad highlight 2010 i aff alla 8 målen
8mål 10 från start
4inhopp

första målet på klippet bisacleta andra mål i krysset
minut 4:04 kan man se hur han tar ner bollen när han e fast mellan 2 backar

Örebro DaSa
2011-01-05 18:44
riorobban/ Håller med dig i dina två senaste inlägg.

Sen kan vi nog glömma Runström, Dioh, Anselmo och Santos. De var säkerligen tänkta för targetrollen. Hoppas vi inte värvar spelare enbart för att de är bra om de inte passar in i spelmodellen eller tar en startplats. Bättre att ha en hungrig William på bänken än en gnällig Anselmo.

Ngn nämnde Hagge innan, jag tycker att han skulle vara perfekt för högerbacken. Plus att han även skulle kunna vikariera för ngn av mittbackarna, värva innan turkiet tack! :)
Assyriska jemmo124
2011-01-05 18:40
jävligt bra värvning kan jag säga er good luck ÖSK
Örebro rirobban
2011-01-05 18:39
"- Jag har sett en del ÖSK-matcher . Jag tycker att det är de, tillsammans med MFF, som spelar den roligaste fotbollen. "

Kul att Haddad tittat på ÖSK-matcher trots att han inte visste att han skulle bli aktuell för klubben. Eller har han sett dem i efterhand?
Örebro Grohl
2011-01-05 18:37
Herregud, det är ju begravningsstämning på AFF´s forum, ALLA skriver i princip under på att vi gjort årets värvning och hyllar Haddad som en übermenschen. Jag börjar fundera på om vi kanske har gjort ett superklipp här faktiskt.
Örebro Grohl
2011-01-05 18:32
Mina tveksamheter till trots så är det onekligen är smart värvning. Han värvas pga hans specialkompetens som passar perfekt in i vårat spelsystem, inte för att han gjort extremt bra resultat på hög nivå. Det visar på att vi har en uttalad värvningsstrategi, som dessutom kombineras med ett helt gäng unga mycket intressanta värvningar.

Skulle vi få in Dioh Williams också vore det onekligen helt underbart, desvärre verkar det som att alla (utom just Haddad) rykten det talas om här på SvartVitt rinner ut i sanden. Så vi ska nog inte hoppas för mycket.
Örebro rirobban
2011-01-05 18:28
Skönt med en spelare som skjuter när läget finns. Vi har haft för många spelare som i princip vill springa in med bollen i mål, även om skottviljan var något större förra året. I Haddad får vi en kille som inte tvekar när han får läget. Han har dessutom kvalitén att göra otroliga mål och verkar ha ett riktigt bra skott.

Äntligen en spelare som kommer ta läget genom att skjuta!
Örebro Sersant
2011-01-05 18:23
Efter att ha tittat på lite videor på haddad så måste jag säga att han verkar perfekt i spjutspetsrollen då han verkar komplett (med svenska mått mätt).
STEFANO!
2011-01-05 18:23
Mycket kul och överaskande med Haddad! Tror han passar perfekt som center! Vet var målet är och kommer nog utvecklas än mer i ÖSK! Bra värvning ÖSK och välkommen Haddad!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-01-05 18:18
Updaterad text på na.se med längre intervju.
Örebro Palermo
2011-01-05 18:17
Utan att veta, är jag lite skeptisk till Haddad. Jag är den förste att hoppas på att jag har fel. Jag hoppas verkligen att Andreas höjer sig från den nivå han spelat senast, nämligen SUPERETTAN!!! Den serien är ju inte så imponerande direkt. Degen spelar ju där t.ex. har ni glömt det. ;-)

Det som vore synd är om det visar sig att han inte blommar ut till en spelare av toppklass i allsvenskan, men ändå får spela och superlöftet William A blir hänvisad till bänken...

Jag misstänker att Haddad har fått ganska bra betalt!!! Så det är bara hoppas att han gör ca 15-20 mål är lika framgångsrik i försvarsspelet som Paulinhio och lika bra targetspelare som Olsen. Vore värre om han var lika löpstark som Olsen och lika bra Target som Paulinhio.

Men som sagt hoppas jag har fel och att AH vinner skytteligan, 2011, 2012 och säljs för 20 milj 2013!!

Assyriska assyriska4ever
2011-01-05 18:15
haddad highlight 2010 i aff alla 8 målen
8mål 10 från start
4inhopp

första målet på klippet bisacleta andra mål i krysset
Örebro Stelig
2011-01-05 18:14
Kanon värvning, folk som klagar på denna värvning kan inte sett mycket av Haddad, av dom som vart på tapeten så är Haddad den som passar Ösks spel bäst, + att han är 2 år yngre och defenetivt billigare än Anselmo.

Höjer ribban lite, +12 mål om han får vara hel.
Los_ches!
2011-01-05 18:13
Grymt besviken på ÖSK, kan vi inte värva Taimour Abdulwahab när vi ändå är igång..
Örebro Storm_90
2011-01-05 18:13
Ösk-Power//
Med det anfallet och förutsatt att vi inte tappar någon mer spelare luktar det GULD!
Örebro Tvetov Nato
2011-01-05 18:12
Hur välgrundat är Dioh Williamsryktet? Är det bekräftat att ÖSK för samtal med honom?
Örebro Ösk-Power
2011-01-05 18:05
Williams --------Haddad--------Astvald

Ett av allsvenskans giftigaste anfallspar. Hoppas ÖSK kommer överrens med Århus och Dioh.

Sedan ser jag att vi tar in Haginge. Grabben skulle nog prestera bra på Behrn. Kan mycket väl fylla ut luckan på högerbacken.

Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-01-05 18:04
Storr bestämmer sig i veckan, står mellan en skandinavisk och en icke-skandinavisk klubb.

Kan ÖSK vara aktuellt tro...?

Förövrigt tror jag Haddad kommer vara årets värvning i allsvenskan!

Stort välkommen!!!
Örebro Pozniak
2011-01-05 17:51
hur kunde jag glömma Williams? skulle älska att se Williams hos ösk.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-05 17:50
Jag tycker Haddad är en mycket bra värvning! Att vi skulle värva någon i Eidurs klass är nog för mycket att begära. Spelare i Eidurs klass har höga lönekrav som jag tror att inte ÖSK har råd med.

I Haddad får vi en Olsen med bättre fötter. En straffområdsspelare med näsa för mål. Om Feyenoord har vissat intresse så håller han nog rätt bra klass.

Nu vill jag ha in ersättare till Anttonen och Porokara. Gärna en mittback till också. Sen är truppen spikad om ingen av våra spelare blir såld förstås.
Örebro Deviation
2011-01-05 17:41
Förkortning för Andreas Haddad: AD/HD...eller?..
Örebro Krontorps
2011-01-05 17:39
han säger så här: "Under min karriär har mitt första fokus alltid varit att göra mål men med mer erfarenhet så har jag även insett att ett hårt arbete på plan för laget gör att alla presterar bättre."
haha verkar som om man gjort klart för honnom vad som förväntas av 9:an i ÖSK i allafall, jobba Andreas, jobba!
Örebro rirobban
2011-01-05 17:30
Grymt med Haddad.
Tror han blir vår bäste målskytt på flera år (vilket iofs inte är så svårt).

Alternativen hade varit likvärdiga/sämre.

Anselmo - Kanske det bästa alternativet, men samtidigt både dyrare och inte alls samma targetplayer som Haddad. Kunde visserligen göra otroliga mål, men det verkar även Haddad kunna göra.

Björn Runström - En spelare som inte gjort speciellt mycket mål på sistone. Gjorde 1 (alltså ett enda) mål på 17 matcher i Modletröjan förra säsongen, knappast den målskytt vi är ute efter!

Hannes Sigurðsson - Hade varit riktigt intressant, men känns inte lika komplett som Haddad. Men han har grymt skott och är bra på huvudet. Hade inte varit fel med Hannes, men känns som Andreas är på samma nivå. Såg knappt till Hannes i kvalmatcherna mot Gefle, vill ha spelare som presterar i viktiga matcher (Haddad mot Syrianska och Hammarby exempelvis).
Örebro Ösk-Power
2011-01-05 17:21
Haddad klar. Har ingen koll på grabbens snabbhet, men är ju en stor stark spelare med näsa för mål.

Nu hoppas jag vi värvar in Dioh Williams. Då har vi ett komplett anfall :)
Örebro Krontorps
2011-01-05 17:20
Haddad är ju ingen bomb men har inte kallats för bomb heller.
Farside som förvarnade om den här värvningen kallade honnom "S1-Spelaren" och påpekade att det inte var en bomb.

Jag tror han kan passa mycket bra i centerrollen i vårt spelsystem.

Örebro Robben 82
2011-01-05 17:16
Det här kommer bli skittbra! Haddad är i nuläget en bättre fotbollsspelare än Paulinho och klasser bättre än vad Kim olsen någonsin varit.Bra Ösk!
Annons: