/fotboll/osk/forum/4355.aspx/fotboll/osk/forum/4355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2011-01-10 22:43
Pozniak//
Pozniak hade aldrig petat wovven i min värld. För mig var han en ständig säkerhetsrisk. Snabb i löpningar rakt fram men otroligt seg i sidled. Hade alltid hjärtat i halsgropen när han lämnades ensam med en anfallare. Dessutom spelade han väl mest på högerkanten.

Rubarth hade lätt tagit platsen i anfallet till vänster.
AIK Saywee
2011-01-10 22:43
Äsch, det var nog Andy Cole (Man U), den där låten, om jag tänker efter lite ...?

Har precis "landat" på "WC"
Örebro Pozniak
2011-01-10 22:38
Kul att jag fick igång forumet så pass. Nästa fråga. Vilka ÖSK lirare från 2000 talet hade platsat(tagit en bänk plats i dagens ÖSK?) pozniak hade lätt petat wovven. Precis som Larsen hade petat bedoya/kihlen och boniek maruti hade nog tagit en centerplats liksom vingel-Petter hade petat astvald eller tagit en vänsterytter plats(när han var som bäst) Skoog hade också tagit en plats. Sen är det svårt. (har säkert glömt några namn)
Örebro Orlok
2011-01-10 22:37
Har dessutom något minne av en finne vid namn Janne Oinas, har för mig han var kass men att han gjorde ett drömmål, kanske på frispark?
Örebro Matta
2011-01-10 22:34
Pozniak//
Gawelin jobbar på Aspholmens fastigheter, om jag inte misstar mig.
Örebro Matta
2011-01-10 22:33
Orlok//
Jag var på matchen. Tror att det var mot Elfsborg.
Vi låg under efter första och spelade uselt.
Så kom den annars tämligen usla Djukanovic in och vände alltihop.
Mycket riktigt var det både Arnors Gudjohnsens och Dan Sahlins sista matcher i ÖSK. Vill minnas att Sahlin gjorde sista målet.

Vi hade då vunnit 6-7 matcher på raken, de flesta med 3-4 mål. Men sen försvann som sagt både Gudjohnsen och Sahlin. Är rätt övertygad om att vi hade tagit hem guldet annars.
Örebro Pozniak
2011-01-10 22:31
Artwork/ ja axel kjäll ja.. Men jag tycker Fredrik Samuelsson (nu i assyriska) var sämre. Jag var glad på den tiden när ÖSK spela tjong för samuelsson o kjäll var större säkerhetsrisker än Mikael Nilsson i landslaget var. Tycker också fredrik Jansson var oerhört långsam. Kommer ihåg när han bilda mittlås med Magnus Samuelsson och vi hade jätte problem med snabba à la Elfsborg anfallare(Lasse Nilsson) någon som vet vad gawelin gör nu för tiden?
AIK Saywee
2011-01-10 22:15
Finns det inte en "låt" om Andy King, som är med på någon sådan där "fotbolls-cd" ?
Örebro Ösk-groda
2011-01-10 22:10
Kaj Spasmér (Signa Chippen)
Andy stod ju mest i mittcirkeln .....rörde inte mycket på sig .... *L*
Det var en riktig suput ...
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-10 21:56
Ösk-groda// JA Andy King var det! Han var väl hyfsat stor men hade karriären bakom sig. Kom till ÖSK med pompa och ståt i NA. Fick skickas tillbaka då han bara söp hela tiden. Conny Strömberg var ingenting mot denna man.

Hela historien påminde lite om den svenska filmen Offside ;0)
Örebro Orlok
2011-01-10 21:52
Vilka var det vi mötte den där fantastiska matchen när Djukanovic helt plötsligt var skitbra framför ögonen på några japanska scouter som sen köpte honom.
Har jag helt tappat minnet när jag har för mig att det dessutom var i Arnors avskedsmatch och Arnor Sahlin och Djukanovic hade total lekstuga?

Kan ha fått allt det här om bakfoten, nån som kan räta ut frågetecknet?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-10 21:50
Någon som minns Vitor Castro da Costa?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 21:48
TIC-TAC// :-) Det var väl ungefär samtidigt då som Blix/Tham/Cars satt i regeringen!?
Örebro TIC-TAC
2011-01-10 21:43
019 Örebro. Roliga namn fanns på Dragans tid.
Dragan Okuka, Mark Langballe, Dag Munter, målvakten Målberg
Sedan hade väl BKF Frisk,Rask, Karsk.
AIK Saywee
2011-01-10 21:41
BBB, ja, det är/var en egendomlig stöttning ....
Örebro Artwork
2011-01-10 21:41
Saywee - Du har så rätt!
Sen gick han väl till AIK och va med i tränarstaben under många år!
AIK Saywee
2011-01-10 21:39
019 Örebro, en annan Dragan var Dragan Djukanovic (?) och han var väl "sisådär", vet att han är nämnd här nedan denna "nostalgiska kväll".

Däremot "vill" jag minnas att han målade (för) svartvitt på Stora Valla?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 21:38
Saywee// Är det månne så man "stöttar" sitt lag och sina spelare? ;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 21:36
Villl bara inflika med att ibland kan steget mellan "klapprutten" och "världsklass" vara hårfint. Säger bara Thomas Brolin. Många av oss som minns honom från VM-94 tvingas nog, hur smärtsamt det kanske än kan vara i vissa fall att böja oss inför epitetet "en av världens bästa genom tiderna" (utan Brolin -94 hade Sverige ALDRIG gått i närheten av så långt som vi gjorde). Några år senare blev han utnämnd till Leeds sämsta värvning alla kategorier, alla tider. Så kan det gå. Tänk på det alla ni som utnämner floppar till höger och vänster, det svänger snabbt. Eller: Gå in och spela själva! ;-)
AIK Saywee
2011-01-10 21:34
Jag "vill" minnas att det en gång i tiden fanns en banderoll bland publik eller supportrar, med texten ...

"Sälj Millqvist"

... eller har jag drömt detta?
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 21:33
Kul att söka efter gamla ÖSK-profiler Ser att Dragan Okuka som spelade hos oss 85-87 haft en mycket spännande tränarkarriär, med Serbiens U-21-landslag , Wisla Krakow och Lokomotiv Sofia som främsta meriter. Den dagen Sixten försvinner (hoppas det är långt kvar tills dess) är det vara ett spännande namn...
Örebro TIC-TAC
2011-01-10 21:33
På tal om floppande engelsmän har jag västa minnet av en spelare ÖSK tog in på hösten då vi var i botten på ettan. Han fick knappt spela men i sista matchen där ÖSK skulle hänga kvar vid oavgjort springer han hem 40-50 m och slår ett stenhårt bakåtpass till självmål. Nästan hela publiken stod kvar efter slutsignal och vi blev räddade av gurkorna av alla lag att hänga kvar med mål på övertid.Tror han hette Clayton eller Sugrue.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-10 21:24
BoP
Tack så jättemycket för hjälpen!
Örebro Artwork
2011-01-10 21:18
Jag vill lägga till två spelare som jag minns som klappruttna.
Först Zetterlunds biltvättare Per Millqvist. Sen Axel Kjell. Han gjorde inte många rätt som högerback!
Örebro Ösk-groda
2011-01-10 21:12
019 Örebro
Du har rätt..........han är född i Luton.....och gjort 2 U-matcher å 1 mål
Bla. spelade han i Everton, 155 (38 mål) det är ju inte så illa ..
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-10 21:06
Peggen gjorde fö 2 mål om jag inte missminner mig... Kandock mycket väl missminna mig och att det var två mål i a-lagssammanhang
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 21:00
Andy King va nog inte walsare, har för mig han gjorde lite landskamper för england iaf.
Örebro svartvitseger!
2011-01-10 20:59
kristoffer näfver är en med .
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-10 20:56
Många andra som ni nämner fick ju aldrig chansen att floppa ens. Budalic var en spelare som jag gillade. Stark,snabb och ett sjukt hårt skott. Kom som anfallare men användes de få gånger han fick speltid på helt fel positioner. ex. som yttermittfältare i ett 4-4-2 där han inte alls trivdes.

Belle fick vi ju heller aldrig se.

Så många av namnen är orättvist behandlade. Men Asbjörn skulle ju fungera som nåt slags spelgeni typ Larsen men misslyckades totalt trots mycket speltid. Gigena en annan.
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 20:54
Kaj, menar du Andy King? spelade 1985
Annons: