/fotboll/osk/forum/4351.aspx/fotboll/osk/forum/4351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2011-01-12 21:47
I snacket om eventuell försäljning av Nordin och/eller Bedoya så vill jag påminna om vilken fördel det är för ÖSK att SFF gick med på att ändra svenska sommar-transferfönstret från juli till augusti.

Det innebär att de kan stanna i klubben, göra en succévår och visa upp sig i EL-kvalet och sedan eventuellt bli mer attraktiva för utländska klubbar eller sugna på att spela hem guldet under hösten...
Örebro Grohl
2011-01-12 21:44
Almebäck vs. Söder
http://www.youtube.com/watch?v=dTPtpqIgZnI

Wirtanen vs. nr.2
http://www.youtube.com/watch?v=sIGHlLXv9H8

Tommy imponerar onekligen, men motståndet är tveksamt. Söder däremot är ju riktigt snabb
Örebro Grohl
2011-01-12 21:41
Minns Almebäck i löpduell med Robin Söder borta mot IFK när han var så jävla mycket snabbare på så kort sträcka att domaren varnade honom, för att det borde helt enkelt inte gå att utklassa Söder så mycket i en mot en utan att ha något fuffens för sig =)

Sen gjorde väl Wirtanen mål mot Gefle när han i princip löpte ifrån hela laget va? Bettingpool här på SvartVitt? Vart ligger era pengar?
Örebro Skadeh
2011-01-12 21:33
Det är väl inte säkert heller att vi ens behöver någon vänsterytter till, kanske därför det är på is om inget tiptop kommer in. Vi har Ibrahim som möjligtvis har visat sig god nog att ta över vänsterplatsen efter några träningar. Men som sagt det är bara spekulering.
Örebro ÖSK Fans
2011-01-12 21:24
Skulle vi värva Runnemo säger jag bara.........Snälllaaaaa Roni kom tillbaka, förlåt att jag skällt på dig det senaste året...

Nej Nej Runnemo är absolut inget för oss!!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-12 21:23
Någon som vågar tippa :). Wirtanen eller Almebäck?
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-12 21:20
Grohl:
Peter Rosendal är våran spelare :)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-12 21:14
Jag tror Wirtanen kommer ta starten men Almebäck har nog högre topphastighet och vinner nog på en lite längre rush.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-12 21:14
Grohl,skulle precis säga samma sak om duellen. Den har man ju faktiskt klurat på några gånger, så ska bli skönt med lite sinnesfrid äntligen...
Örebro Grohl
2011-01-12 21:11
Ska bli intressant att se löpduellen mellan Almebäck och Wirtanen, båda två har ju visat extrem löpstyrka i Allsvenskan genom att ta in/dra ifrån 5 meter på en sträcka av 20 meter. Mina pengar ligger dock på Almebäck, varför vet jag inte. :o)

Angående att Norfeldt kallas in kontra Alvbåge känns ju inte helt orimligt, Alvbåge har två riktigt duktiga keepers i sin ålder i Isaksson och Wiland att konkurrera med, Nordfeldt är betydligt yngre och dessutom u-21 målis. Lägg därtill att ÖSK nog inte var jättepigga på att släppa John då vi isf bara skulle ha reserven Rosendahl på lägret.

Rosendahl, är han vår spelare fortfarande eller är han bara inlånad?
AIK Saywee
2011-01-12 21:10
Wirtanen är en lysande rapportör ...
AIK Saywee
2011-01-12 21:01
ÖSK-KRILLE 19:25, det var precis det jag menade med bättre försvarsmur ....
2011-01-12 20:50
Wirtanen rapporterar, del 2: Godkväll Sverige!!
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-12 19:42
Hehe - Min 5 årige son spelar FIFA 11 och "är" ÖSK. Där är Wiken, Antonnen, Pålle och hela högen ;0)

Hård match borta mot Kalmar! ;0)
Degerfors Linusiuz
2011-01-12 19:26
Kungfu Erkan återkommer till Örebro. Ska provspela med Syrianska i träningsmatchen mot Örebro den femte februari enligt Eurosport.com
2011-01-12 19:25
Saywee//

Kollar man på antal räddningar så måste det ju betyda att ÖSK backlinje har gjort ett bra jobb?
AIK Saywee
2011-01-12 18:59
Tittar man på antalet räddningar (vilket inte är helt oviktigt), i Krille´s länk så får man en annan bild av hur olika målvakter har jobbat .....
AIK Saywee
2011-01-12 18:51
ÖSK-KRILLE, dessutom hade Alven en bättre försvarsmur ...?
2011-01-12 18:48
lite statestik:
-------------Matcher-Insläppta-Räddningar-%-Nollor
Alven:--------30----------30-----------92---------75%--14-
Nordfeldt-----25---------39---------128--------77%--6-
AIK Saywee
2011-01-12 18:36
ÖSK-KRILLE, eller vilken tur att Alven slipper massa extraresor och krångel ...?

ÖSK skall svetsa samman ett guldgäng, med början i Turkiet :)
Benny Böckling
2011-01-12 18:31
Kristoffer Nordfeldt känns för mig väldigt överskattad, Alvbåge är 100 gånger bättre!
2011-01-12 18:25
Johan Dahlin skadad. Kristoffer Nordfeldt, Brommapojkarna, tar Dahlins plats. Inga andra ersättare är inkallade.

Tråkigt att inte Alven fick hoppa in.
AIK Saywee
2011-01-12 17:45
När vi firar guldet i höst, med den avgående förstetränaren, har kanske Nordin redan flyttat från Örebro???

... men Alven är nominerad till årets målvakt, William har gjort årets mål, Wiken får äntligen besöka fotbollsgalan och kubanerna är Sveriges bästa klack :))))
AIK Saywee
2011-01-12 17:39
Dejmon 17:30, stort tack, klockrent svar!
AIK Saywee
2011-01-12 17:37
Dejmon, beträffande Näfver, är det nog mest ödmjukheten, jag saknat i första hand, i "spelet" mellan vad han presterat på plan och vad "han" presterat i media.

Näfverending story ....
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-12 17:30
Saywee
Jag kanske kan hjälpa dig :). Nordin har ett år kvar på kontraktet. Han har sagt att han gärna är kvar i ÖSK men då vill han se en satsning. Han har även sagt att ska han lämna ÖSK vill han att klubben ska få bra betalt.

Antingen säljer klubben han nu eller så förlänger man, säljer han i sommar eller så går han som bosman efter denna säsong. Det finns många möjliga scenarier.

Jag tror dock han förlänger, får en väldigt bra lön och en proffsklausul inskriven i kontraktet. Hoppas det iallafall men man vet ju aldrig.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-12 17:25
Näfver har väl aldrig varit en så stor talang? Minns att han hade några fina nertagningar och att jag tänkte att han hade potential att bli en hyffsad fotbollsspelare, om han hade tränat hårt och hållt sig ödmjuk.

Nu har han spelat i ÖSK där han inte riktigt blommade ut. I BoIS, Assyriska, DIF och Karlslund. Han har inte direkt imponerat i någon av de senaste klubbarna och ändå har han inte förstånd nog att svara ödmjukt på frågor.

Det jag minns mest av Näfver från hans tid i ÖSK var att han var på krogen jag jobbade på då nästan varje pass jag hade. Iofs var han ung då men kändes inte direkt jätteseriöst agerat av han att festa varje helg och även på vardagarna om han nu ville bli nått.
AIK Saywee
2011-01-12 17:24
Nu blir jag lite förvirrad igen, jag trodde att Nordin var klar, men hänger han löst, eller?

Han ville ju se någon slags satsning?

Drömmer jag mardrömmar, eller andra drömmar?

Marta, hjälp mig att reda ut detta "dillande" ....
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-12 17:16
den oumbärlige
Ok tack. Tänkte att den matchen kanske blivit bortplockat för det var så nära hemkomsten från turkiet.

Undrar om det blir ett litet träningsläger i Norge också då eller om de åker hem emellan matcherna..?

Om det blir det så har de fyra träningsläger denna försäsong..
Örebro Krontorps
2011-01-12 17:14
Pozniak 16:51/
Källa på att dom inte söker aktivt efter en förbundskapten?
Om det är så att dom redan är överens om vem som ska ta över senare så känns ju Sixten som väldigt tänkbar. Har annars inte trott att han skulle ta det steget redan.
Annons: