/fotboll/osk/forum/4347.aspx/fotboll/osk/forum/4347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2011-01-15 11:08
Sa visst emot mig själv i mina två senaste inlägg, men efter vi värvat Hagge så skall vi sluta värva "traditionella" ytterbackar:)
Örebro DaSa
2011-01-15 11:06
Om man ser på spelare som Safari, Wendt, Riddez, Wovven, Anttonen, Daniel Andersson så är alla omskolade offensiva spelare. Jag tror att det är bättre/billigare att ÖSK satsar på att fortsätta omskola sådana spelare än att köpa traditionella ytterbackar. De går inte direkt in i startelvan, men ge dem en säsong i ÖSK ungdom på positionen så är de nog redo sen. Den som jag tänker på i första hand här är Simon L, även han är rätt så kort men med hans snabbhet så tror jag han kan bli perfekt som vänsterback den dagen Wovven kastar in handduken.
Örebro DaSa
2011-01-15 11:00
#7/ Håller med! Hagge skall hem, hoppas han lärt sig av misstaget och väljer ÖSK framför Norrköping om det blir budstrid. Han sa väl i ngn intervju att han hellre satt på ÖSKs bänk än DIFs. Det visar på ÖSK hjärta och en sund inställning till skillnad från Näfver som tror han håller AS-klass:)

Sen var det jag som föreslog Nilsson som mitback. Detta då jag inte tror han har snabbheten för att spela ytterback eller yttermittfältare och inte tror att han kommer att klara dagens konkurrens om innermittfältplatserna. Sen så kanske han inte har längden med sig men jag tror inte det skiljer så mycket mellan hans längd och Cannavaro som blev vald till VMs bästa spelare 2006(?). Sen tycker jag att det ser ut som han är rätt så välväxt för att vara 18-19 år så det är nog inget problem heller.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-15 10:54
#7:

Inte till min glädje... Bänkvärmare kan han få vara för mig.
Örebro #7
2011-01-15 10:52
Jag förstår inte hur många här inne kan såga Haginge....Bara för att han gått ner sig lite i Djurgårdens skitförening betyder det inte att han har blivit en sämre fotbollsspelare. Det handlar om självförtroende och trygghet, och detta skulle han få i ÖSK. Haginge är bra på mycket och funkar på många olika positioner i dagens ÖSK. Att någon skriver att han inte skulle passa in i vårt offensiva spel är ju ganska otroligt med tanke på hans höga arbetskapacitet...jag tror han skulle göra ett underbart jobb på högerbacken, mittbacken och även på innermittfältet...=)
Jag vet dessutom att han VILL "hem" men att Djurgården vägrar släppa honom för rea-pris och ÖSK-ledningen är inte så värst sugna på att betala en stor summa pengar för en spelare som knappt får starta...förhoppningsvis kan detta lösas och Haginge blir en svartvit krigare igen, till allas stora glädje! =)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-15 08:46
Från att vara ytterst tveksam till en bantning av ligan börjar jag nu hoppas av hela mitt hjärta att de bantar AS till MAX 10 lag så vi blir av med lite medgångare. Måste kännas jäkligt skönt att stötta när det passar men om något känns besvärande så tackar man för sig istället för att göra något åt saken.

Om någon känner för att ta åt sig så varsågod.

*Två lag - Ett hjärta*
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-15 00:30
Orlok // Körde 12:an Bowmore ! Men nu bytt till Stella Artois :0|
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-14 23:16
Karlssson:

Erik Nilsson som mittback? Nja, hans fysik räcker väl inte till? 1.80 m och 74 kg.
Skulle hellre se han omskolas till en ytterback då istället... :)

Kanske skulle Denis Abdulahi funka för mittbacksplatsen?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-14 23:00
Turkiet Dag 6 - Hejdå och hej.
Örebro Karlssson
2011-01-14 22:39
Läste att någon föreslog att Erik Nilsson skulle omskolas till mittback. En väldigt intressant idé tycker jag. Det är väl ett riktigt "Barcelona-tänk" att skola om spelskickliga mittfältare till mittbackar. På så sätt får man en mittback som kan styra spela mer istället för att en mittfältare gör det. Då får man ytterligare en spelare som kan bidra offensivt. Jag är dock inte så säker på att han har de defensiva kvalitéer som ändå krävs för att vara mittback. Men vafan, vi får väl hoppas att det skulle ge oss mer bollinnehav och att han inte utsätts så hårt defensivt. Det skulle verkligen vara kul att se han som mittback i praktiken.
Örebro Karlssson
2011-01-14 22:29
Haginge vill jag absolut inte se i ÖSK. Det beror helt enkelt på att han inte är tillräckligt bra för oss, åtminstone inte för startelvan. Visst var han en av de spelare som var hyggliga i gamla ÖSK, men det var som sagt gamla ÖSK. Nu är vi ett lag i toppen och då bör vi också värva spelare som håller allsvensk toppklass. Jag skulle kunna tänka mig honom som mittbacksreserv, men samtidigt bör det finnas något bättre alternativ som är yngre och kan ta över efter att Almebäck lämnar eller Wikström lägger av. Som högerback kan jag inte alls se honom. Han känns inte som en högerback som Sixten vill ha i dagens ÖSK. Tekniken är inte speciellt bra, inläggen lika så och jag tvivlar på att han skulle klara av att spela ett offensivt ytterbacksspel.
Örebro 019 Örebro
2011-01-14 22:09
Tror tväremot många andra att Wirtanen kan bli ett utropstecken om han får förtroende att spela in sig på högerbacksplatsen, han har allt som oftast skött sin uppgift väldigt bra när han fått spela. Detta trots att han sällan får spela på samma position, att hoppa runt på backplats, mittfällt och anfall utan att få förtroendet någonstans är det nog få som gör så bra. Förhoppningsvis kan han höja sig något om han blir en startspelare, lojalitet uppskattas och jag hoppas att han blir detta årets Bedoya.

Förövrigt är jag övertygad om att Samuel kommer ha trevliga matcher mot GAIS om Bassombeng trots allt tar en plats där.
2011-01-14 22:01
Provspelet gick bra, Nu vill Fulham köpa Noring från TFF
2011-01-14 21:35
Einar B // Berger är bra. Imponerade i vintermatcherna, Förvisso mot "enkelt" motstånd. Men inga krusiduller. Vinn boll - Snabb snärtig passning till medspelare. Inget slarv. Låg rätt hela tiden. Han kommer nog få chansen när Kilen avlidit.
2011-01-14 21:30
Undrar om Basse kommer peta och springa förbi Samuel ;)
2011-01-14 21:24
Nu blir det single malt och mystofflor! VIK dittvålad!
Örebro Einar B
2011-01-14 20:00
Någon som har koll på Berger? Hur är han som spelare?
Jag skulle inte ha någonting emot att signa Haginge. Tror tom att det skulle vara ett utmärkt köp. Mittback/högerback. Han känner sig dessutom hemma på BA och känner redan många av lirarna. Köp! Wirtanen känns sådär som högerback..
Han kan man kasta in med 15 kvar när det ska rivas hål på motståndarnas vänsterkant.
Örebro Skenben
2011-01-14 19:40
Nyselius//
Johan Pettersson har inte lagt av se länk.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-14 19:38
Saywee// Syftet är väl tudelat, att öka publiksiffrorna , men också att höja kvaliteten genom ekvationen: färre lag = de bästa spelarna samlas i färre lag. De sämsta hamnar i serien under. Eller? Vet de vad de vill? Vad ville de med att utöka till sexton lag? Vilka är "de" egentligen? Det är väl SEF som driver frågan, men LÅL hade undertecknat "pappret" som det länkades till här nedan.
Örebro Chipset
2011-01-14 19:02
Helt rätt om det är sant att ÖSK jagar Haginge. En spelare som presterar bäst på hemmaplan (En Wallinder) och som fyller vårt behov som alternativ på högerbacken och mittbacken. Dessutom har han snabbheten och kan ersätta Almebäck vid tillfälle. Oscar Johansson är defintivt tänkt att ersätta Wikström en dag.
Örebro DaSa
2011-01-14 18:55
Jag tycker att nästa års serie kommer att bli riktigt intressant, känns som nästan alla lag förutom Gefle och GAIS har chans på topp-5 placering. Två nykomlingar som satsar och ett rätt så starkt Trelleborg kan säkert överraska och komma i toppen. Sen kan man aldrig räkna bort Stockholms lagen, tror inte att AIK och DIF kommer att underprestera igen.

Så jag tycker att man skall vänta och se hur intresset blir i år när vi har en normal säsong utan VM/EM.
AIK Saywee
2011-01-14 18:43
För mig för man banta till lägst 14 lag, sedan tröttnar nog även jag sakta men säkert. Vem är den ytterst ansvarige bantningsivraren?

Jag trodde att det handlade om att öka publiksiffrorna ....
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-14 18:16
Nä, blir det återgång till systemet med bantad liga och slutspel i form av en än mer bantad "mästerskapsserie" a la början av 90-talet, då tackar jag för mig. Kommer inte att följa vare sig ÖSK eller serien. Många lag i högsta serien sprider intresset över landet. Få lag med koncentration till storstäderna blir fotbollens död. Vem kommer att bry sig?
Örebro Bastard on Parade
2011-01-14 17:45
Marta//

Det är väl bara bra ifall vi har vidareförsäljningsklausul? ;)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-14 17:27
Hoppas verkligen inte man går in i en dragkamp om Hagge med hybrislaget från Norrköping. De kommer säkert bjuda vad som helst bara för att slå oss på fingrarna en gång till.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-14 17:22
bison
Japp. Och i Trelleborg har man antagligen hellre TFF i AS än ÖSK. Likväl tycker jag ÖSK är ett lag som har mer att göra i AS än TFF. Fast jag tog ju faktiskt med Bajen i min lista..

Jag tror inte en 10-lagsserie är optimal och jag är absolut inte för slutspel a´la hockeyligan. Tycker bara debatten här är lite enkelspårig och ville föra fram att jag faktiskt tror det finns vissa fördelar med en bantad liga också.

Jag tycker fortfarande många lag i AS just nu känns mest som utfyllnadslag och det finns flera lag som knappast kommer satsa på bättre faciliteter eller öka sitt publiksnitt inom snar framtid. Men precis som jag kommer åka och kolla när ÖHC får stryk av VIK för hundrafemtielfte gången denna säsong kommer jag forstätta följa ÖSK i vått och torrt. Hur de än lägger upp serien.

Hata Västerås!
AIK Saywee
2011-01-14 17:15
Är det någon som kommer ihåg hur stor ÖSK´s trupp var förra året?
Är det någon som har räknat ut hur stor den är i nuläget?
Är det någon som kan gissa hur stor den kan förväntas bli i år?

stor=antal spelare

Förresten bison och Sekt. E, era eftermiddagsinlägg är intressanta, å du, bison ditt 14:15 är ju klockrent!
Örebro bison
2011-01-14 16:08
Sekt. E// Problemet blir ju större när kostnaden som ska slås ut per match är högre med svenska skatteregler än samma nettolön i Danmark.
Att sänka skatten för fotbollsproffs, är ju som du är inne på en politisk fråga som berör så mycket mer än bara kvaliteten på fotbollen som spelas på stans lokala vall.
Farmor får ingen lunch på hemmet under säsongen för ÖSK ska kunna värva högklassiga spelare...
Örebro Nyselius
2011-01-14 15:32
Den gamle ÖSKaren Johan Pettersson nu i sirus lägger av! han va ändå helt okej här enligt mig! Lycka till Johan!
Örebro Sekt. E
2011-01-14 15:06
bison// Ok.Jag håller med om ditt resonemang. Om man ser lönen till en spelare som ersättning för ett antal matcher (som är inkomstbringande för arbetsgivaren) så blir det en svår ekvation att lösa för Allsvenska klubbar.
Annons: