/fotboll/osk/forum/434.aspx/fotboll/osk/forum/434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Staaf For president
2017-01-08 12:36
Vore mumma med ett 3 års kontakt på Råp då kan jag vänta ganska länge på en topp striker. De lovar jag, minst 1 dag! ;-)
Örebro Vinter
2017-01-08 12:05
@ÖSK-Saywee:

Det håller jag inte med om. Jag ser hellre ett ÖSK som spelar en underhållande och glädjefull fotboll och blir nia än ett ÖSK som spelar "Stefan Lundin" och blir sexa.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 11:31
Jag har inte sågat Axén, han bör absolut
få chansen i år att visa att han är värd en förlängning.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 11:29
Jonas r, jag är visst intresserad, men det är ändå tabellplaceringen som gäller, så är det bara!
Örebro frrreddo
2017-01-08 11:27
Kalleteodor: Tack! Kollar där :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KalleTeodor
2017-01-08 11:17
frrredo: ICA Maxi vid Eurostop har en hylla med ÖSK-grejer om det är akut.
Örebro Jonas r
2017-01-08 11:15
[QUOTE=ÖSK-Saywee]Jonas r Det dära med 3 poäng har repeterats så mycket, eller upprepats, så att det börjar kännas som spam ;) Det är tabellplaceringen som är det viktiga, tar man medalj, så gör man det, åker man ut, så gör man det ... Poängen saknar betydelse i dessa fall. En målsättning i Allsvenskan, handlar oftare om en placering, i stället för ett visst antal poäng. [/QUOTE] Poängen visar hur nära målet man var. Det måste man ta hänsyn till när man tar fram sågen. Men du verkar inte vara intresserad av att se det så jag släpper det.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 11:05
Jonas r

Det dära med 3 poäng har repeterats så mycket, eller upprepats, så att det börjar kännas som spam ;)

Det är tabellplaceringen som är det viktiga, tar man medalj, så gör man det, åker man ut, så gör man det ...

Poängen saknar betydelse i dessa fall.

En målsättning i Allsvenskan, handlar oftare om en placering, i stället för ett visst antal poäng.
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-08 11:01
Örebro Lekiller
2017-01-08 11:01
[QUOTE=frrreddo]Någon som har koll på vart man köper souvenirprodukter en dag som denna? Brukar ju finnas i vissa mataffärer, oklart just nu när det inte är säsong. [/QUOTE] ÖSK.se i shopen kanske?
Örebro Brandao
2017-01-08 10:07
Utan att veta något just nu så tror jag det blir lite nyheter kommande vecka.. Beslut från RÅP? Ny Forward ?
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 10:01
Tack DaSa, har ibland tänkt precis som du och RÅP for president, kan ju inte varit en överraskning för klubben hur kontraktens livslängd är.

Skum bortförklaring ...

Men jag tror att man lärt sig, så nu jobbar vi framåt och framförallt parkerar vi i toppen, många år framöver, eller ?

Kämpa ÖSK
Örebro Jonas r
2017-01-08 09:57
[QUOTE=DaSa]Att flera kontrakt skulle gå ut efter säsongen var ju känt när de satte målsättningen. Sen så fick vi ju även behålla Astrit och RÅP hela säsongen vilket jag inte tror att de hade räknat med. Dvs spelarmässigt så hade vi en trupp som borde levt upp till målsättningen. [/QUOTE] Visst är jag också besviken över hösten men ser Ösk handlande som positivt i längden. Dem valde att bygga truppen i somras redan och de blev en missräkning m 3 ynka poäng.
Örebro frrreddo
2017-01-08 09:54
Någon som har koll på vart man köper souvenirprodukter en dag som denna? Brukar ju finnas i vissa mataffärer, oklart just nu när det inte är säsong.
Örebro DaSa
2017-01-08 09:23
@Hitta avslut!!:

Att flera kontrakt skulle gå ut efter säsongen var ju känt när de satte målsättningen. Sen så fick vi ju även behålla Astrit och RÅP hela säsongen vilket jag inte tror att de hade räknat med. Dvs spelarmässigt så hade vi en trupp som borde levt upp till målsättningen.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 09:06
Håller med Axèn till
stora delar, men att döma ut, utan att veta anledningen till
frånvaro, tycker jag är lite onödigt.

(Ibland finns ju tyvärr tråkiga eller glädjande nog, till och med roliga omständigheter inom familjen, som
kan vara viktigare i livet än fotboll)

Dock bör samtliga klubbar kunna deltaga och visa sitt intresse för Allsvenskan, det finns ju ofta fler än en tränare eller åtminstone någon annan representant .,.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 08:45
Gnell

Jag hade lagt ned fågeltjattret, sedan en tid tillbaka, men några andra verkar vara intresserade av att ta över ...

Varför?

Snälla kan vi inte diskutera fotboll, det är ju ändå det de flesta vill, eller?
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2017-01-08 01:47
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2017-01-08 01:00
A never ending story.....ser fram mot den dag när ovidkommande inlägg på 14-årsnivå saxas. Hur många gånger har det sagts att "här pratar vi fotboll" för att 5 minuter senare uppta det eviga tjatet om talgoxar och andra mesar?

AIK ÖSK-Saywee
2017-01-08 00:36
I can resist ...

Är du också livstidskuban? Trevligt :)
Örebro Vinter
2017-01-07 22:51
@ÖSK-Saywee:

Du missförstod nog. Jag replikerade ett meddelande som handlade om "fåglar och skaldjur" som en liten rolig, skämtsam "blinkning" till dig, men då du inte tog det på just det skämtsamma sättet, utan som "tjafs" (och sedermera som "förlöjligande") så tog jag bort det.
2017-01-07 22:36
@Pedretti:

Livstidskuban som jag är, är ju jag rätt förtjust i regeln:

"Spam
Upprepande inlägg kommer att raderas och vid fortsatta överträdelser spärras användaren. Tänk på att visa tålamod när du ställer en fråga i forumet. Ingen tycker det är kul att läsa samma sak flera gånger."

Örebro Hitta avslut!!
2017-01-07 22:01
@RÅP for president!:

Du tycker inte att förutsättningarna ändrades mycket efter halva säsongen? En stor spelaromsättning gjorde sitt. Och det skiljde faktiskt inte mer än ca 3 poäng.

Du gör det väldigt enkelt för dig när du "resonerar" på detta sätt.

AIK ÖSK-Saywee
2017-01-07 21:47
Jag bryr mig inte om ifall Vinter har långtråkigt.

Hoppas bara så mycket på den framtida "saxen".

Krafttag mot hot och outing, å kanske ett och annat raderande där vi förlöjligar varandra ...

Förlåt att detta inte blev så fotbollsrelatetat, var bara ett bemötande av några som försöker trigga igång forumet.

SUCK
Örebro Pedretti
2017-01-07 21:46
Håller med om att diskussioner ska hållas inom de ramar som våra forumregler tillåter.

Och jag själv tycker att taket får vara högt så länge det inte förekommer förolämpningar och hot.

Om en diskussion emellan två parter går "överstyr" så får det gärna övergå i PM för att på så vis inte förstöra för de andra.

Men det känns mest som jag upprepar det andra har sagt så jag kan kort och gott säga, jag håller med er, Vinter och Icreaet (lång förkortning)
2017-01-07 21:28
@Vinter:
Du får åtminstone medhåll av mig, alltid något ;=) Jag tycker också man får skilja på ett fristående ÖSK-forum och ÖSK:s hemsida. Svartvitt forum finns för att diskutera, kritisera, engagera, berömma och spekulera (hoppas jag iaf). Vi gillar olika som är ett populärt begrepp, så länge du hälsar på kvinnor som svenskar gör. Idiot idag och geni imorgon är inte helt ovanligt och ganska onyanserat, men förekommer likväl. Det finns spelare jag dömt ut, men som sedan levererat efter tid. Det är inget fel i att ändra uppfattning så länge man är ärlig i det. Tycker jag alltså. Tycker det är värre när man hela tiden följer mainstream och ändrar sig med den. Eller smyghåller på kritiken till rätt läge och fram till dess pseudo-berömmer
Örebro RÅP for president!
2017-01-07 21:18
Intressant då att många tycker vi gjorde en bra säsong och att tränarna får massor av beröm. Klarar man inte av en målsättning brukar den posten skickas först.
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-07 21:13
RÅP, Topp 6
Örebro RÅP for president!
2017-01-07 21:11
Vad var målsättningen förra säsongen? Övre halvan?
Örebro Asbjörn#10
2017-01-07 21:06
@Hitta avslut!!:

Tack för feedbacken! :)

Funderar faktiskt på att anmäla intresse för detta. Man uppmanas då bifoga någon form av text i samband med ansökan så jag satt mig ner och började skriva lite. Tänkte att jag lika gärna kunde dela med mig av den här sen då jag upplever den som ganska aktuell för många av oss. :)
Annons: