/fotboll/osk/forum/4330.aspx/fotboll/osk/forum/4330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2011-01-23 19:38
Rapporterna från matchen är lite spretiga men det är de ju även när vi diskuterar matcherna i forumet. Vi har nu knappt nosat på säsongen medan tyskarna är i mitten.

Är det någon skillnad på innan säsong eller under säsong osv

Allt dravel om att alla dagar i veckan ska man slå dittan eller dattan lag är ju bara snack för så är det ju aldrig i verkligheten. I svenska cupen kan vilket lag som helst få stryk liksom bottenlagen slår topplagen i AS, inte oftast men det händer titt som tätt.
AIK Saywee
2011-01-23 19:31
Det är precis som du skrivit, Dejmon, "tack och lov" att inte Allsvenskan nämnvärt påverkas av hur individer i ett tyskt lag agerar ......
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 19:23
Saywee
Tack och lov påverkas ju inte Allsvenskan nämnvärt av hur vissa individer i ett tyskt lag agerar.. :)

Det sjuka är att jag känner mig mer optimistisk till hur det kommer gå i serien när ÖSK går på dessa nitar under försäsongen.. Dock är det ju ett tag kvar och några matcher till att lära av innan det drar igång.
AIK Saywee
2011-01-23 19:19
MEN, jag vägrar ge upp!

Solen, värmen, ljuset och den allsvenska fotbollen kommer som vanligt att bjuda på överaskningar.

ÖSK :)))
AIK Saywee
2011-01-23 19:15
Årets allsvenska fotboll bådar ju inte alltför gott beträffande "elände" ...

Blåvitt gjorde bort sig totalt i Jönköping, i en mindre betydelsefull match och i en lika liten betydelsefull match i Turkiet så blir det rasistiska rubriker.

Fy attan vad trött jag kan bli ...
Örebro zxcv
2011-01-23 19:08
0-2 emot tyska div 4.
Är det så här det kommer se ut utan Antton, Almebäck, Nordin och Bedoya?
AIK Saywee
2011-01-23 19:07
Jag skiter i NA och deras löjliga journalistik och andra medier och spekulanter, men hoppas att Wirtanen kan reda ut det han skrivit om ...
Örebro .-*Mackan*-.
2011-01-23 19:07
Tack Sarp (och John) för de utmärkta texterna. Med bestörtning läser jag Tommys text på officiella och även om en förlust i en träningsmatch aldrig är kull så hamnar den naturligtvis i bakgruden av rasismen. Vidrigt.

Keleinen//

Håller med till viss del. Visserligen sakande vi väldigt många spelare, spelarna är säkert sega av all träning och det är tidigt på säsongen men av rapporterna att döma skapade vi inte speciellt många målchanser. Även om man förlorar så skall man väl kunna skapa ett par lägen mot ett tyskt div-4-gäng?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 19:02
Hade det varit Allsvenskan eller SvC hade det blivit anmält per automatik men vilka ska man anmäla till i detta fall? Uefa?

Hoppas det inom snar framtid kommer fram mer djupgående info ang.. Tror även att NA kommer följa upp med mer info då detta är något som passar bra in i deras journalistik..

Skulle bra gärna vilja veta hur ÖSK's spelare och ledare agerade samt domaren. Även vad som sades, hur länge och vad som fick det att upphöra skulle vara intressant att veta.

I övrigt tycker jag ÖSK verkar ha gjort ett väldigt dåligt val av klubb att träna mot av det lilla som skrivits om detta.. Verkar synnerligen oprofessionella..

Allt runt detta låter otroligt konstigt faktiskt. Betvivlar inte det Wirtanen skriver men när detta blir allmänt känt, för det kommer det bli om det inte rör sig om ett grovt missförstånd, kommer det antagligen bli ganska stora problem för den klubben med de fortsatta relationerna med sponsorerna. Jag antar att Red Bull pumpar in rätt rejäla summor då de äger namnet. Man bör även ha i åtanke att Tyskland är ett av de länder som tagit och tar emot flest invandrare i Europa. Känns otroligt konstigt detta..
Örebro den oumbärlige
2011-01-23 19:00
börjar oxå irritera mig på motala. antingen får de förtydliga vår sponsor på tröjan så det syns eller får motala byta färg till turkosa.
Keleinen
2011-01-23 19:00
Blir så j*vla trött på Alvbåge och hans snack.. javisst Red Bull Leipzig kanske höll en nivå liknande toppen av superettan men vi är väl ändå en toppklubb i allsvenskan..? Enligt rapporterna så verkar vi ha spelat otroligt dåligt, B-betonad startelva javisst, men ändå oroande att förlora mot ett tyskt division 4 lag.
AIK Saywee
2011-01-23 18:56
Även om vissa matcher "upplevs" vara obetydliga, som denna torsk mot ett tyskt kaxigt gäng i Turkiet, är aldrig rasism OK, aldrig aldrig ,någonsin!

I möten mellan människor, från olika delar av vår planet, bör vi väl ändå kunna respektera varandra och göra vårt jobb???
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 18:47
BBB
Okej misstänkte det, men tänkte ändå att du kanske tolkade mitt inlägg ang. sakerna som skreks till Haginge eller psykningar i allmänhet som att jag även skulle tycka det som hände under denna match var okej. Hade även kunnat förstå om du tolkat det på det viset isåfall men som jag skrev längst ner finns det vissa undantag för vad jag skulle tycka vara okej. Skulle vara sorgligt om vår klubb skulle få nån form av tråkig stämpel bara för att en liten del av publiken skulle uttrycka vissa saker..

Sen var detta en obetydlig träningsmatch. Min ribba för vad jag tycker skulle vara okej att göra för att försöka påverka skulle antagligen vara betydligt högre om det var en direkt avgörande match av något slag skulle jag tro..
AIK Saywee
2011-01-23 18:40
ÖSK-KRILLE, du och jag är iallafall helt överens, har det hänt, vilket verkar vara otroligt troligt, så skall man anmäla!

Fotboll är fotboll och rasism är rasism ........
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-23 18:24
Saywee//
Jag utgår ifrån att det har hänt. Annars är det väldigt allvarliga anklagelser som Wirtanen kommer med. Är man inte 100% säker på om det var så, så ska han inte skriva om det. Enligt mig.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-23 18:16
Dejmon// Kommunikationen gick lite zick-zack. Jag uppfattade det som att du tyckte att det var ok, det som de östtyska ledarna/spelarna ropade medan du syftade på DIF-ÖSK-matchen. Det blev total missuppfattning..
AIK Saywee
2011-01-23 18:15
ÖSK-KRILLE, Grixx, BBB ..

Självklart skall man anmäla sådana påhopp om de har hänt!

Om det verkligen är sant, så skall det motarbetas till 100 %
AIK Saywee
2011-01-23 18:10
Dejmon 18.00, på din fråga, jag vet inte, det kan man inte veta, för det är lite otydligt, men jag erfar att klubben har två sportchefer, vet egenligen inte riktigt varför, det är vär bara mediala skriverier som fått mig att tro at detta är sant, vilket naturligtvis kan vara totalt fel.

Undrar vilken "titel "han bär, om titlar är någonting som fortfarande lever kvar i vårt "civiliserade" land?

Jag skrev häromkvällen "försäljningschef" iofs lite ironiskt, men fick f*n för det.

Han kanske bara är en praktikant?
AIK Saywee
2011-01-23 18:03
Grixx, inga kommentarer, vågar inte ens tänka tanken ...

... jaja, så isen höll iallafall, jag trodde att det va "tunn is igen"
2011-01-23 18:01
Jag tycker ÖSK ska anmäla dessa rasistiska påhoppen som verkade komma från både ledare och spelare i motståndarlaget. jag tycker att det är mycket besynligt att inte någon säger ifrån(tex domaren eller spelare och ledare i ÖSK)? Det beteendet ska man inte acceptera!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 18:00
Saywee
Bär Sköldmark titeln sportchef?

Jag TROR det ligger till så som du skriver. Varför jag menar att Sjögren bär huvudansvaret för värvningarna till klubben i stort är just för att han är sportchef. Givetvis finns det andra som direkt bidrar till en spelares vara eller ickevara i klubben men det officiella ansvaret kring värvningar i stort skulle jag ändå lägga på sportchefen (även om jag egentligen tycker att vår sportchef kanske inte riktigt passar att bära detta ansvar, varför det antagligen ser ut så som du beskriver i vår klubb).
Örebro Grixx
2011-01-23 17:59
Undrar hur det sett ut om ÖSK kommit in på plan med Basils Faultly Towers tyskparodi med marchsteg och fingrar som mustasch;-)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 17:53
BBB
Vad får dig att tro det?
AIK Saywee
2011-01-23 17:48
Dejmon 17:34, jag vill inte alls skriva att du har fel, men en av våra sportchefer, vi har ju två, fast kanske att Sjögren har det administrativa ansvaret och dessutom är han troligtvis den som möter de tilltänkta nyförvärven och det tror jag faktiskt att han gör ganska bra. Det är en viktig del av en framtid för en spelare, dvs hur man blir bemött, av olika företrädeare för den framtida arbetsgivaren, miljö, omhändertagande etc etc.

Huvudansvaret för värvningar undrar jag dock lite vem/vilka som har, det handlar ju naturligtvis om pengar och då är det väl den som har plånboken i backfickan som bestämmer, men sedan är det ju även tränaren, den som tränar laget kommande säsong, som har ett stort ansvar för lagbygget ...

Sedan jobbar ju andra med att skapa kontaktnät, en del pysslar med scouting och andra försöker bidraga med andra tips, allt för en bättre svartvit framtid ...

Edit hälsar att det heter bemött, inte bemöten, eller ...
... konstigt ord, vetetusan?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 17:47
Grixx
Hehe när man inte vet säkert är det lika bra att helgardera ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-23 17:45
Dejmon// Du tycker alltså att det är ok att "psyka bort" motståndarlag/-spelare med rasistiska tillmälen!?!?!?!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-23 17:44
Saywee
Det jag skrev till BBB var ang. hans inlägg om att det skrikits saker till Haginge under en match mot DIF, så det inte blir nått missförstånd..

Jag har inte läst artikeln på officiella än (antar att det är den du syftar på) men jag har ingen anledning att betvivla det Wirtanen säger. Av det lilla jag nu ser här på forumet tycker jag det verkar bra korkat att säga/skrika nedvärderande saker till en motståndare under en betydelselös träningsmatch och hoppas den/de som gjorde detta fick sig en korrigering direkt. Kanske svarar mer utförligt när jag läst artikeln..
Örebro Grixx
2011-01-23 17:42
Dejmon//..."Med vissa undantag tror jag att det går till ungefär såhär i de flesta fall..."

...så många garderingar fick inte ens Putte Kock med när han helgarderade i TV;-)
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-01-23 17:41
Av Witanens rapport tycker jag mej se följande:
- kosovo var ett stolpskott, det hade varit bättre att dom klara nyförvärven hade fått visa upp sig
- de rutinerade förvärven (som nu också truppen ropar efter) behövs, kom tillbaks Anttonen och rädda oss
- Emil verkar vara átt lita på
- två verckor på hotell med Sixten kan bli långtråkigt
2011-01-23 17:40
Saywee//
Ja jag vågar inte lägga upp mitt mobil nr här på forumet. Finns så mycket idioter där ute.
Förlåt för OT.
Annons: