/fotboll/osk/forum/4328.aspx/fotboll/osk/forum/4328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-01-22 14:50
Även jag vill följa polaren Nordin, när börjar matchen?
Örebro den oumbärlige
2011-01-22 13:59
Sjögren har inte närheten av slutordet i någon försäljning om inte han ges mandat till det. Vi har inte "den" starke sportchef som kan kräva det, när och om han någonsin får den status i klubben kanske det kommer ske.
Assyriska 4-Life
2011-01-22 13:20
vet någon om man kan strema sverige matchen idag då ja är i thailand, måste ju följa polaren Nordin
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-22 11:59
Dejmon//Jag vet att det förekommit och förekommer att folk fått uppgraderat sin ståplats till sittplats för typ en hundring. Men det verkar inte vara officiellt s.a.s och inte med på prislistan utanför. Men det går göra som du skriver emellanåt.

Jag har sittplats själv men brukar föredra att stå när det är så där jävla kallt ;) För då kan man stå och stampa ;)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 11:55
Kaj Spasmér
Tack för förtydligandet, nu förstår jag.

Är du helt säker på detta? Tycker det borde ligga i klubbens intresse att jag som återkommande "säsongare" på Västra Stå ska kunna lägga ex. en hundring extra för en sittplats vid önskemål. Entrén har jag ju redan betalat för i förväg iom mitt säsongsabb. så lite rabatt borde man ju kunna få. Hundringen jag lägger till utöver blir ju en ren vinst för klubben..

Jag gillar Västra Stå men vissa dagar kan det ju vara skönt att sitta. Känns konstigt att jag då ska behöva betala 200(?)kr för en tom stol när jag redan betalat inträde en gång s.a.s..

Kanske skulle bli för krångligt med ett liknande system?
Örebro MrCrowly
2011-01-22 11:34
Nordin Gerzic chansen från start
2011-01-22 11:10
Dejmon //Vad jag menade var att på mötesplats ÖSK, där du inhandlar biljetter, kan du inte enbart köpa sittplats. Alla sittplatser säljes med entre inbakad.

Självklart kan du köpa ståplats abb och sedan gå och köpa en sittplats med entre varje match. Men då betalar du ju för entren 2 ggr. Då faller liksom poängen med att ha ståplats abb.
AIK Saywee
2011-01-22 11:01
Ursäkta, mera Sayweetjöt, men jag vill ju bara redan nu, innan säsongstart varna för dumma tilltag, som kanske "andra" får betala, än de som utför "kostnaden".

Pappers-GT´s sportdel.

"SKANDALEN KAN KOSTA BLÅVITT"

Verkar som att det kan bli en mycket dyr räkning, men det är ju inte säkert att allt som står i tidningarna är rätt och riktigt, men det verkar trots allt, att något hände i Elmiahallen häromkvällen, typ dyr och tråkig support.

Så dumt kan väl ändå inte ÖSK´s fans bete sig, i år på väg mot höstens guld hoppas jag på en fantastisk support, till de svartvita giganterna och att inte en enda krona drabbar klubben i onödan.

ÖSK GFG!
AIK Saywee
2011-01-22 10:34
Marta, jag vet att jag kan vara envis och omöjlig, men jag är också mycket tålig och tålmodig.

Jag tog mig ytterligare tid att ladda ner MrCrowleys länk på min slöa laptop, det tog 28 minuter, men jag ville bara kolla om jag var totalt fel ute.

Efter tips, så startade jag lyssnandet, vid 5:36 och "hör ungefär liknande", det blir inte exakt ordagrant återgivet, det Sjögren säger, men ändå ...

"vi skall vidareutveckla klubben ... bygga upp ett kontaktnät ... även för att sälja spelare (omsätta spelare)"

"han har fått mer fokus på att bygga relationer med internationella klubbar, skapa kontaktnät
- dels för att vi skall få bättre koll
- dels intressant för att få ut spelare internationellt"

Eftersom MrCrowley ställde en fråga så vill jag med detta försöka svara varför jag hela tiden sedan Sköldmark kom till ÖSK, trott och tror att han jobbar med spelarförsäljningar.

Tur att det inte är fel på min hörsel iallafall.

Nu kan ni tjöta vidare om detta om ni vill, jag har fått svar på min fråga!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 10:20
För att förtydliga ang. rollerna (som jag tolkat det) i Sport nu:
Sportchefen (Sjögren) bör fortfarande vara den som har huvudansvaret vid spelarförsäljningar. Om Sköldmark tog hand om Olsen's flytt lär det nog varit ett undantag då det inte rörde sig om någon vidare övergångssumma.

Sköldmark är nog mest "städgumma" och hjälper till på marknadsavdelningen då det behövs samt tar kontakt med klubbar som kan tänkas intressanta i framtiden då det skall säljas spelare alt. värvas spelare.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 10:08
Kaj Spasmér - Auri sacra fames
Jag fattar ingenting av ditt inlägg igår 21:25.. Klart man kan köpa säsongsabb som både reserverad sittplats och enbart ståplats.. Även i ståplatsabbet ingår ju entrén i kostnaden?

Chipset
Bra fråga. Har haft ståplatsabb senaste åren men har aldrig tänkt på att försöka "uppgradera" detta när jag känt för att sitta nån match..

Vet inte om jag borde funnit svaret i Kaj's inlägg men totalt missat poängen men det vore kul att få veta om detta är möjligt och om priset för detta isf är fastslaget för denna säsong..

Sköldmarks huvuduppgift är f.ö. att stärka relationerna/samarbetet med andra klubbar ute i vida världen, för framtida affärsmöjligheter. Som jag tolkat det..
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-22 09:58
Har inte hängt med riktigt senaste veckan. Men, är det så att Bedoya, Almebäck och Nordin "vägrar" att förlänga för att efter säsongen kunna dra som Bosman??? Nordin har ju t ex förut sagt att han vill att ÖSK ska "tjäna pengar" på honom...
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-22 09:43
Ibland är du rätt omöjlig Saywee.

Dock är Sköldmarks titel rätt intetsägande och känns lika mycket som lull-lull som något man skulle kunna ha nytta av.
AIK Saywee
2011-01-22 09:39
Det trodde faktiskt jag med ....
Örebro Grixx
2011-01-22 09:19
Trodde vi för länge sedan hade rett ut detta med arbetsuppgifterna när vi tidigare hänvisat till informationen från ÖSK....
AIK Saywee
2011-01-22 04:59
MrCrowley, då får jag väl lyssna en gång till på Sjögren i din länk, för då måste jag ha hört fel .....

... förresten tack även Kaj, men det var lite "luddigt" skrivet, vad är "affärsrelationer Sport" exempelvis?
Örebro MrCrowly
2011-01-22 01:32
ja jag kan inte tolka att Sköldmark har nått ansvar för försäljning...nån som kan ?

2011-01-22 01:05
Magnus Sköldmarks roll var enkel att hitta. Bara att gå till ÖSK hemsida och söka på Sköldmark.

"Magnus Sköldmark blir kvar i ÖSK Fotbolls organisation fram till och med 15 september 2011. Magnus tjänst kommer att vara tudelad. Han kommer att jobba med affärsrelationer Sport och även som resurs för marknadsavdelningen.
- Det känns väldigt bra att Magnus blir kvar i vår organisation. Det arbetet som påbörjats, främst när det gäller affärsrelationer Sport, är viktigt att bibehålla och utveckla, säger sportchef Lennart Sjögren."

AIK Saywee
2011-01-22 00:22
MrCrowly, ingen har hittills lyckats förklara vad han jobbar med, varken ÖSK, NA, människor jag mött eller forumet.

Jag tog mig nu tid att ladda ditt länktips och det tog en himla tid, men jag tackar dig verkligen, för du är den första som överhuvudtaget hittat något som kan antyda vad som är Magnus ansvarsområde, även om det var lite övergripande svar.

Det handlar dock, om jag tolkar Sjögrens och Karlssons svar, som att det är skapande av kontaktnät och relationer i samband med försäljning eller omsättning av spelare.

Precis som jag trodde, försäljning ingår till stora delar i hans jobb.
Örebro MrCrowly
2011-01-21 23:27
Så vilka har inte lyckats att besvara dina frågor om vad han jobbar med? ÖSK eller forumet?
Om du kollar mitt länktips så får du svar från ÖSK istället från nån på forumet som ska tolka svaren...
AIK Saywee
2011-01-21 23:13
MrCrowly, jag har inte kikat på din länk, för min kustdator är så himla slö.

Men när han anställdes i somras som "praktikant" har jag verkligen för mig om att det skrevs att han skulle ta tag i försäljningsfrågor, som delad sportchef tillsammans med Sjögren.

Detta lever kvar i mitt minne, eftersom ingen har lyckats med att förklara vad hans ansvar och jobb går ut på, jag har liksom ingen aning om han har fått andra sysslor inom klubben, vad tror du själv att han pysslar med?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-21 23:09
Sköldmark verkar vara ansvarig för spelarförsäljning. I alla fall i Olsens fall när denne gick till Vejle.
soran
2011-01-21 23:06
vilken spelare ni fått av oss,detta är bara ifrån dom 10 matcher han spelade för oss.
vilka snygga mål.....
sen kan ni räkna med att allla syrianer ifrån ösk börjar gå på era matcher nu när kungen haddad spelar för er....

jag tippar på att om haddad är skadefri så gör han minst 10 mål....
Örebro MrCrowly
2011-01-21 23:02
jajaja...

vad fick du fram om Sköldmark då?
AIK Saywee
2011-01-21 22:49
Tack, Farsen fortsätter (igen), du verkar ju iallafall ha en vilja att förstå.

MrCrowly, det handlar inte om att ställa exakt samma fråga 23 ggr, jag bara undrade om någon hade en aning om dessa regler om fönster hit och dit.

Vem är ansvarig för försäljningar i ÖSK´s organisation, är det någon som vet?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-21 22:35
MrCrowly/ Ja vi kan lika gärna lägga ner forumet. Varför ska vi diskutera saker?
Örebro MrCrowly
2011-01-21 22:27
Saywee 21:16

Om det är meningslöst att ställa den frågan till UEFA som vet varför, så måste det ju vara under meningslöst att fråga här på ett forum!

Ibland undrar jag om du en av programledarna i radioprogrammet " Plattetyder" (som försvann för tidigt från etern)

Du tjatar om samma frågor 23gånger till oss som inte kan svara...

Och hur har du fått fram att Sköldmark är försäljningschef? ca 5:36 in i länktipset pratas om Magnus, jag tolkar det inte som säljchef, hur gör du och om så är fallet hur tolkar du det som att han är säljchef?

Örebro Chipset
2011-01-21 21:35
Kaj// Tack
2011-01-21 21:25
Chipset //Det är möjligt att du kan köpa säsongskort för ståplats. Men du kan inte köpa enbart sittplats. I sittplatsbiljetten ingår alltid entre.
Örebro Chipset
2011-01-21 21:13
En fråga till er med säsongskort. Kan man köpa säsongskort för ståplats och sedan enbart köpa sittplats per match till ett rabatterat pris? Kan ju vara kul att flytta runt lite.
Annons: