/fotboll/osk/forum/4323.aspx/fotboll/osk/forum/4323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2011-01-25 16:56
Var det inte David Elm som gjorde Rodevåg till skyttekung i superettan?
Har för mig att de två spelade ihop.
Alltså är David en flaggstång som nickar ner till någon liten snabb kobra.
( ingen ytterligare jämförelse med den gode Rodevåg )
Örebro pemo
2011-01-25 16:53
Var det inte David Elm som gjorde Rodevåg till skyttekung i superettan?
Har för mig att de två spelade ihop.
Alltså är David en flaggstång som nickar ner till någon liten snabb kobra.
( ingen ytterligare jämförelse med den gode Rodevåg )
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-25 16:49
Martin Mutumba tillbaka till AIK - Hehe
Örebro Orlok
2011-01-25 16:45
Edit: Dubbelpost
Örebro Orlok
2011-01-25 16:45
Bra initiativ med truppstatusen. Intressant och se att vi har minst antal spelare i den största lagdelen. Jag ser gärna att det värvas två försvarare inte bara en som kan spela på flera platser. Vill gärna ha in någon ung talang som kan stå på tillväxt med tanke på att vi inom de närmsta två åren riskerar att förlora hela vår backlinje från förra säsongen (Wovven och Wiken är ju inga ungdomar direkt).
AIK Saywee
2011-01-25 16:34
Benny Böckling, den allsvenska hemmapremiären blåses igång fredagen den 8:e april klockan 19.00.

ÖSK och Syrianska "tjuvstartar" den andra omgången på "Romadagen", undrar vad det är för en dag?

Jaja, det blir iallafall fredagsmys :)
Benny Böckling
2011-01-25 16:16
Den allsvenska hemma premiären menade jag!
Benny Böckling
2011-01-25 16:01
Ja ja, trodde ni menade hemma premiären.
Benny Böckling
2011-01-25 15:34
Är ganska säker på att Syrianska matchen va på en fredag.
AIK Saywee
2011-01-25 15:33
Förresten, mycket bra med en överblick av "truppstatusen", en sådan har jag faktiskt önskat mig, utan att tjata på redax-gänget.
AIK Saywee
2011-01-25 15:30
Hertig_Karl, vem vet angående X1, ingenting är omöjligt ...?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-01-25 14:57
Nej grabbar, inte Staaf! Han kommer aldrig bli en allsvensk spelare av klass! Han är säkert kul att ha med i laget, en så kallad "go gubbe", men spela fotboll på toppnivå? Nej, tyvärr. Om det inte kommer nåt riktigt etablerat nyförvärv så får vi hålla alla tummar för att William och Haddad får vara skadefria.
Örebro Marquis de Sade
2011-01-25 14:44
Pemo// Jag tror stenhårt på en fulltränad och skadefri Staaf. Har han inte bättre målsnitt än den onämnbara som gick till norrköping?
Örebro rirobban
2011-01-25 14:32
11 mål på 51 matcher i Kalmartröjan gjorde Elm, och 1 mål på 10 matcher i Fulham om Wikipedia har rätt.

Men hans längd och storlek känns som den kan passa i Elfsborg. De behöver en stadig targetplayer, så om deras mittfältare fyller på ordentligt så kan det bli mycket målchanser. Men David Elm är mera en Olsentyp när det kommer till spelet med fötterna. Bara sätta Wikström på honom så är det klart :)
Örebro pemo
2011-01-25 14:21
Mickee// Håller fullständigt med dig. Jag funderade lika om Stoor. Alla ville ha honom till ÖSK , men han har ju inte spelat speciellt många tävlingsmatcher sen han gick till England. Jag utgår fortfarande att alla "misslyckade" utlandsproffs bara tänker på plånboken. Och det kan väl vara gott nog, om man placerar sina pengar rätt.

Angående ÖSK och spelare. Är det ingen som tror på en fulltränad och skadefri Staaf? Kan inte Erik N ta Ronis plats? Berger, Kihlen och Nordback får väl slåss om den defensiva platsen.
Jag tror att 2011 blir ett underbart år. Både Bedoya och Nordin kommer att dominera på mitten. Samt att Staaf överraskar alla och vinner skytteligan.

Örebro Hertig_Karl
2011-01-25 13:58
Saywee, det stämmer att matchen är på lördagen. Bra att du uppmärksammade mig då jag redan börjat krångla med barnvakt o.s.v. för att kunna komma loss på fredagen kl 3.

Blir X1 klar innan matchen?=)
Örebro Sekt. E
2011-01-25 13:28
Nu börjar man bli rejält sugen på tre förvärv, två försäljningar och en förlängning.
Örebro Mickee?
2011-01-25 13:15
Gällande Elfsborgs senaste nyförvärv känner jag mig lite kluven. Jag har märkt hos mig själv men även hos andra att så fort en spelare är i utlandet och spelar/spelat blir han helt plötsligt attraktiv hos svenska supportrar.

För att försöka förtydliga mitt resonemang:
Gjorde David Elm någon supporter glad i Kalmar?
Gjorde David Elm Någon supporter glad i Fulham?
AIK Saywee
2011-01-25 11:38
Hertig_Karl, matchen mot Syrianska är väl på en lördag?

Annars måste jag avsluta jobbet före lunch, för att hinna hem?

Din elva och din bänk ser mycket möjlig ut.
Örebro Hertig_Karl
2011-01-25 09:35
Nu är abstinensen stor. Över två månader kvar, hur ska man orka? En liten tröst är att det nästa fredag är dags för första riktiga försäsongsmatchen på hemmaplan!

Drar iväg en startelva till premiären! Vad tror ni? Är det så det kommer se ut med befintlig trupp eller kommer Berger få förtroende från start på Kihlens bekostnad? Har jag glömt någon?

Alvbåge
Wirtanen-Wikström-Iron-Vovven
Kihlberg
Bedoya
Gerzic
Astvald Haddad Yasin(x1)

Bänk:
Ibrahim
Berger
William
Nobbe
Nurme
Boris
(Haginge?)

Tips: IFK-ÖSK 0-1, målskytt: Wikström knoppar in en på hörna!
2011-01-25 08:57
Läser man runt lite hos Peking verkar Bobbie Friberg Da Cruz vara första valet om han håller för magnetröntgen. Enligt expressen har de även börja hugga i
Anders Wikström från Ellos och Haginge känns inte som deras förstaval f.n även om han är med på listan.
2011-01-25 08:54
rirobban // Hehe - Ja helt otroligt
Örebro rirobban
2011-01-25 05:27
den oumbärlige//

1,5 miljoner kr skall ÖSK ha fått för Haginge. Vilket väl är den största spelarförsäljningen som ÖSK gjort på 10 år eller något sådant?
Örebro deportivista
2011-01-25 03:45
oumbärlige/
Fel av mig, rätt av dig. Haginges resonemang var ändå detsamma - ÖSK klarade sig på målsnöret 2007 och låg väldigt illa till sommaren 2008 när han inte ville förlänga kontraktet. Att det sedan lossnade under höste 2008 efter att Alvbåge, Olsen, och Staaf värvats in kunde han ju knappast veta...
Örebro den oumbärlige
2011-01-25 01:45
DaSa, håller med i det mesta. Men undrar om Haginge drog in "ett par miljoner" till ÖSK? Handlade om under miljonen vad jag trodde.
Örebro go_osk
2011-01-24 23:33
Aspen (Berra i ÖSK)//

Förhoppningsvis så löser det sig med både Haginge och Anttonen :-)

I så fall så är det bara en vänsterforward som saknas.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-01-24 23:24
Undrar om ÖSK väntar med Haginge till man vet hur det blir med Anttonen Danmarks utflykt. Det blir ju klart i veckan. Blir det inget Danmark kanske Anttonen mjuknar och längtar till ÖSK
Örebro Grohl
2011-01-24 22:47
Förhoppningsvis lär Hagge och Wirtanen sporra varandra till nya höjder och att vi får ett billigt och fuillgott alternativ på högerbacksplatsen trots att vi tappade Antonnen
Örebro Grohl
2011-01-24 22:41
Turk TV är helt värdelöst och samtidigt väldigt roligt =) Jag var bara tvungen att skriva det en gång till efter att ha sett senaste avsnittet. Men man känner ju alltid att 10 minuter av ens liv har passerat som man inte lär få tillbaka
Örebro Sekt. E
2011-01-24 22:37
DaSa// Vet inte vilken generation, men igår var jag förbi och kollade på det. Helt utan djupgående kunskaper vågar jag ändå påstå att det är mycket tunnare strån och också fler än tidigare gräs. Det kändes prima när jag testade en fejkhörna, den gick in i bortre krysset.
Annons: