/fotboll/osk/forum/4321.aspx/fotboll/osk/forum/4321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pozniak
2011-01-26 17:44
Paulinhio skriver på sin facebook. Att vi snart kommer få veta var han spelar och att de kommer bli en överasskning o han har skrivit på svenska. Tror han går till bajen land.
AIK Saywee
2011-01-26 17:37
Om prognoserna med superkyla i vår stämmer, är det ju inte jätteroligt med naturgräs, som kanske innehåller en massa "tjäle". Gräset börjar ju växa först vid 7 plusgrader Celsius i jorden.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 17:34
peking!
Synd. Jag fick endel trevliga idéer på lite bus annars.. Får spara det till nån annan gång.. :)
Örebro Ösk-Power
2011-01-26 17:27
Charlie Davies vill bli utlånad för att få speltid. Vore ju guld ifall ÖSK och polaren Bedoya lyckas få hit honom på lån!
IFK Norrköping peking!
2011-01-26 17:24
dejmon // Vi har haft konstgräs sedan 2009 ;)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 17:00
Vore ju väldigt intressant om IFK Ajdarevic fick spela premiären på Behrn Arena.. Snoka har väl inte lagt konstgräs än?
AIK Saywee
2011-01-26 16:37
Marta, ja ibland skrivs det att det är spelarnas marknad, men jag vetetusan, nuförtiden verkar det lika ofta, vara klubbarnas marknad, eller?

Apropå marknad, är det väl snart dags för kyla, på den underbara stadens torg?

Eftersom dagens kvällstidningar (som utges redan på morgonen) har rubriker, som handlar om "superkyla till april "och "extrem kyla till mars" eller något liknande, så kan man ju inhandla lämpliga klädesplagg under Hindersmässan, för att förbereda sig inför försäsongmatcherna.

I Halland är det som vanligt kring "nollan" så här års ...
Örebro den oumbärlige
2011-01-26 16:24
Det går ju inte hävda annat än att ÖSK är klart försvagade spelarmässigt. Men visst kanske spelet kan utvecklas ytterligare en nivå. Vi har som Alvbåge menar, ersatt 500 allsvenska matcher med 10 st.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-26 16:17
Helt övertygad om att Sixten kommer nöta Haddad likt Porokara vare sig det går bra eller ser fiaskoartat ut. Men tror detta är en rätt bra förutsättning för att få igång en sådan spelare så riktigt bra att han känner förtroendet. Bara han tar till sig av 4-3-3-direktiven något så när fort.

Saywee/ Håller med, men nu har man ju redan en spelare som man bedömer har likartade kvaliteter och då är han rimligtvis inte lika mycket värd för dem (vilket Bamberg givetvis kommer ha svårt att svälja).

Dejmon: William Attack ska han så klart heta!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 15:53
Vet inte om det redan länkats till denna artikel. Den är iofs snarlik den som kom upp på NA för nån dag sen men ändå..

Haddad verkar trivas väldigt bra i "gänget" och berömmer tränarnas sätt samt den positiva mentaliteten i ÖSK.

Jag är fortfarande väldigt osäker på denna värvning men nu är han ju en av oss och då är det ju bara att hålla alla tummar att det ska gå bra för honom! Annars har jag stora förhoppningar till William och hoppas att han får hålla sig skadefri och får chansen i seriespel relativt snart då säsongen drar igång.

Nån/några har även kritiserat målgöran Staaf väldigt mycket här på forumet och menat att han inte visat nått alls i större sammanhang och att Haddad är den ända i vår trupp som faktiskt producerat i högre ligor...

Helt fel skulle jag vilja påstå. Staaf konkurrerade med Paulinho/Olsen och har haft otur med skador. Ändå har han ett väldigt bra målsnitt när han väl fått/tagit chansen, så jag tycker inte man helt ska räkna bort honom.

Även William Attack har gjort mål i Allsvenskan (i IFK Gbg förra säsongen). Och här har vi även en spelare som verkar ha hjärtat på rätt ställe..

Vad Har Haddad visat i större sammanhang? Okej att han kanske inte var omgiven av toppspelare när det begav sig i högstaligan senast men för mig känns han, just nu iaf, inte riktigt given som startspelare. Vet inte om det är ett tecken på bra konkurrens eller att vi saknar spetskompetens detta år..?

Apropå ingenting...
AIK Saywee
2011-01-26 15:42
Marta, helt riktigt tänkt av dig, letar man klubb som spelare, så bör man väl torska lite i löneförhandling.

Letar klubben efter en spelare dock, så ligger man väl lite bättre till ...

Detta är ett "monetärt" spel i spelet.
Örebro bison
2011-01-26 15:34
Daven// Att det skulle vara Peking som gäller bygger du på att ni kan pröjsa bättre eller?
Elm gick ju inte till Kalmar trots sitt förflutna i den klubben så att man tidigare tillhört en klubb ser jag inte längre som någon indikation på vilken klubb man skriver kontrakt med.
Sen kanske han gått ut stenhårt med att det bara är Peking som gäller om han nånsin mer ska lira i Sverige, men det är mer än jag vet.
2011-01-26 15:22
Daven/ Om nu Peking vill ha honom... Han lär väl dessutom ha fröhandlat till sig sämre löneförutsättningar genom sitt klubbletande.
AIK Saywee
2011-01-26 15:13
jocke. mig veterligen finns det ingen deadline för X1 och allt kan ju hända, dessutom även under en säsong, eller kommande säsonger.

Fast din fråga är faktiskt intressant, för jag undrar lite om ÖSK har en tidpunkt för när årets trupp bör eller skall "spikas", även om den kan ändras under pågående säsong, så kanske man har någon slags planering kring detta, för det handlar ju även om att spela ihop laget så gott det går innan allsvensk start.

Sedan kanske man vill avvakta på några positioner, av någon anledning som jag inte känner till?
IFK Norrköping Daven
2011-01-26 15:07
/Marta

Bamberg växlade kant en del i IFK men var som bäst på högerflanken. Kanske lite kort för en central roll men varför inte. Har otroligt mycket boll i sig men framför allt spelsinne. Går sällan i djupled. Han är ju assistkung och ingen notorisk målgörare.

Men borde som sagt vara peking som gäller om han väljer Sverige.
IFK Norrköping Daven
2011-01-26 15:04
Bamberg till ÖSK är nog inget annat än en forum-anka. Men den som lever får se. Var ju ingen som trodde på Astrit till peking heller.
2011-01-26 14:53
Skulle Bamberg kunna fungera som vänsterytter? Har han den speed och teknik som krävs? Kan han gå i djupled? Skulle han kunna inneha denna position och sedan gå in på mittfält när vi tappar ett etablerat namn där (vilket väl är en tidsfråga) så kanske det vore ett klokt val vad det lider? Har ingen vidare koll på honom, mer än att jag sett honom ett antal ggr och på hörsägen vet att killen har en del inneboende kompetens.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 14:40
Länk: "Norrköping kallsinniga inför Bamberg"
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 11:50
Kusi-Asare klar för Assyriska. Det var en fin värvning för dem tror jag.. Han lämnar därmed det sjunkande skeppet Esbjerg...

Om Bamberg nu skulle värvas till ÖSK, vilken position skulle han då vara tänk för? Skulle man kunna värva honom och ändå kunna satsa på en meriterad ytter?
Örebro jocke.
2011-01-26 11:28
Tror ni att Bamberg fortfarande är (eller någonsin har varit) intressant för ösk? Ser att han öppnar för spel i Sverige nu - igen..

Och ang. X1, finns det någon som kan avslöja när deadline är för denna spelare - dvs. om vi inte sålt någon innan 31/1 kommer vi inte att värva X1 etc.
2011-01-26 10:57
Tror inte detta ältande om att Anttonen spelar Poker är något som gynnar förutsättningarna för att han skulle ändra sig. Vad jag hört är han väldigt tydlig med att han inte har någon avsikt i världen att komma tillbaka. Får han dock inget annat, så visst... men vi kan väl göra vad vi kan för att välkomna honom tillbaka om det nu skulle bli så att han ändrar sig?
Örebro pemo
2011-01-26 10:41
Hur hårt pokerspel är det mellan Anttonen och ÖSK? Lägger han hellre av än kommer tillbaka? Vill ÖSK ha honom tillbaka? Vad vill Wirtanen?
Örebro pemo
2011-01-26 09:23
Läser på FD att Molins ( MFF ) stannar. Det är då jag får lite funderingar kring våra spelare. Om inte Molins, stjärna i allsvenskans vinnarlag samt landslagsman, inte får proffskontrakt trots utgående kontrakt, hur kan vi då frukta en massflykt av våra spelare? Om jag satt som klubbchef och valde mellan Bedoya , Nordin och Molins skulle jag definitivt lägga pengarna på den sistnämnde.
Nä, om konjunkturen fortsätter så är det nog bäst för herrarna med utgående kontrakt att skriva på om de vill ha lön några år till.

Kolla på Anttonen. Är det vad han drömmer om? Bottenlag i danska ligan?

Men hur är det nu? Fönstret stänger sista januari. De som då inte har kontrakt kan bara röra sig inom Sverige? Eller?
Kan ÖSK få loss "bänknötare" från andra pågående ligor?

Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-26 06:19
Ja det verkar stämma
Örebro Radion
2011-01-26 01:43
Jag har inte läst forumet på ett tag. Så det är väll redan rapporterat att Santiago Bedoya är klar för Vancouver i MLS
Djurgården Lennarduzzi
2011-01-25 23:38
Har äntligen hittat Alvbåges look-alike:
http://www.anderspalm.se/lika.php
Längst ner här.

Vad tycks?
Örebro den oumbärlige
2011-01-25 21:57
IFK vill avlöna 15åring för att hindra att han drar ut till Europa. Verkar gött att ha pengar :P
AIK Saywee
2011-01-25 19:24
OT, snart börjar handbollen ;)

"Hands", vem blåser för detta, av årets domare, i fotboll, undrar om det finns några nya domarregler, eller om domarkvaliteten på något annat sätt förbättrats jämfört med 2010 och tidigare, och om "tekniska grejer" införts inför 2011 års allsvenska?!

Jag kanske är för tidigt ute, men snart bänkar jag mig bakom handbollen, trots att jag inte är speciellt intresserad av handboll, men ikväll är det ändå kamp mot "lillgrannen" ....
AIK Saywee
2011-01-25 18:12
Pozniak, det har du rätt i, men det är ändå lite "rörigt", eller ska jag skriva, fortfarande, några frågetecken i hans framtid ... Silly things can happen?

Never give up!
Örebro Pozniak
2011-01-25 18:04
Saywee. Han har kontrakt så han behöver inte bli klar för en klubb.
Annons: