/fotboll/osk/forum/4315.aspx/fotboll/osk/forum/4315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DraganD
2011-01-29 14:44
Dudleys // Följ länken nedan. Tag meg til live fotball. Sedan kanske du behöver installera ett program. När du har gjort det kommer det att komma upp en ruta där det står :" hej! Snart får du tillgång till TV 2 Sumo." Välj då få tillgång. Sedan står det längst ner "Sumo sport UKE. Sedan får man registrera sig.

Där accepterar inte dom mitt vanliga postnr. Någon som vet vad man behöver skriva med där?
Örebro Dudleys
2011-01-29 14:23
Jag funderar samma sak som svamp3n! måste man köpa månadsabonnemang? Är ju bara intresserad av ÖSK-Stabaek!

edit: Det går att välja veckovis... men det går inte att skriva in sitt postnummer, det stämmer inte i norge...
Örebro Svamp3n
2011-01-29 14:08
Är det någon som vet om det går att köpa enbart matchen mot Stabæk på Sumo.no eller måste man beställa utlandsabonemanget för 129 nok?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-29 14:07
Marta (hane)
Jag förstår inte riktigt ditt meddelande. Har gått bakåt flera sidor nu men kan inte se att jag skrivit till dig personligen.. Det var flera användare som skrev att vissa skulle bänkas så det var såklart dessa jag riktade mitt inlägg till..

jag håller med om att uttalandena känns lite korkade. Även om jag nog skulle mena att detta är en engångsföreteelse. Klubben får väl hädanefter vara tydlig med att förhandlingar sköts internt, så det inte blir till en kultur.

Jag tror inte spelarna i AIK har nån vidare klubbkänsla i allmänhet heller..
Örebro Dudleys
2011-01-29 14:04
ÖSK - POWER, Han är på Free transfer, man får skriva på för vilken klubb som helst, även när när transferfönstret är stängt och förseglad, men man får inte köpa spelare.
Örebro Ösk-Power
2011-01-29 14:02
Hur går det för Anttonen? Transferfönstret stänger väl snart. Hoppas innerst inne att han kommer överrens med ÖSK efter att inte har fått något bud på sig. Han är en sån viktig spelare och är klasser bättre än Wirtanen
Benny Böckling
2011-01-29 13:28
In med Erik Nilsson från start idag
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 13:17
Aspen// Precis! Trevligt med en spelare som deklarerar att han, till skillnad mot andra vill spela i klubben!
Örebro DaSa
2011-01-29 13:14
Vad tror ni om startelvan i eftermiddag? Min gissning:

----------Alven-------------------
--TW---MW---MA----SW---
----------Kihlen--------------
----------------Bedoya-----
-------Nordin----------------
--MA---Haddad--Yasin---
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 13:08
Eller annars får vi lägga våra CL-matcher på Stockholmsarenan. Men frågan är om de hunnit bygga klart tills dess, de ligger ju lite efter Nationalarenan som synes. Rymmer hur som helst trettio tusen. Räcker kanske för oss?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 13:00
Måste återkomma till min gamla käpphäst. Swedbank Arena, bygget jag följer varje dag vid resorna t o fr jobbet tror jag blir en riktig höjdare! Inomhus och plats för femtiotusen (vid konserter 65 tusen tror jag)! När vi gått till CL 2012 så är det väl här vi får spela våra hemma-vintermatcher!? Om inte BA fått tak tills dess förstås då..
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-01-29 12:58
Haddad skickar verkligen bra signaler.
ÖSK och Örebro är något att satsa på, inte bara en mellanlandning.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 12:47
Telenor Arena! Detta är framtiden! Vacker arkitektur, tak över huvudet och plats för femton tusen åskådare!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-01-29 12:13
BBB// intressant tanke med 10 min!

Det jag tycker är viktigt är att Ösk lär sig av det här snabbt! Gör tydligt, helst med avtal, vad spelar får och inte får göra (media etc.)
... ta tidigare reda på om spelaren vill lämna!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 11:31
Saywee// Jo, det är ett knivigt vägval. En idé skulle ju kunna vara att Kubanerna "ger" varje spelare som offentligt deklarerar att de inte vill förlänga utan "vill iväg" (och bara använder ÖSK som en språngbräda för detta) tio tysta minuter. Typ först får Almebäck tio tysta minter och sedan Bedoya. Först efter tjugo minter börjar man heja. Skulle verkligen ge effekt! Åtminstone på hemmaplan, borta kanske det många gånger inte är nån som märker nåt ändå... ;-)
AIK Saywee
2011-01-29 11:22
Går jag för att se en match med ÖSK, vill jag alltid se bästa lag, alltid!

Däremot kan jag verkligen hålla med om, att det är mycket dåligt att använda media i vissa avseenden, klent!
2011-01-29 11:15
BBB// Jag förstår hur du menar och vill också se fler spelare med Ösk-hjärta, som dig och mig!

För att lyckas med det så måste ledningen jobba med varumärket och organisationskulturen. Någon företagsekonom här som vill förtydliga?

Jag tycker att klubben kan må bra av att spelare strävar vidare mot "storklubbar". Min uppfattning idag är dock att spelare inte får detta hjärta och istället utnyttjar Ösk... "a means to an end".
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-29 10:56
BBB/ Håller helt med. Sedan måste vi förstå att spelar vill vidare i karriären och att det är just denna up-and-coming -spelare vi kommer bygga våra lag kring fram över. Men, just därför, desto viktigare att man är jäkligt tydlig mot spelarna direkt kring vad som är ok att diskutera officiellt och inte.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-29 10:48
Appropå bänka/ inte bänka och låta bästa laget spela/ låta de lojala spelarna (dvs de som vill förlänga kontrakten) spela så avgör givetvis ÖSK-ledningen. Dock bör de ju vara icke helt ointresserade av vad konsumenterna av "produkten" tycker? Jag kan bara säga (/skriva) att i takt med allt fler spelare på plan som egentligen vill spela i något annat lag, ja i samma takt minskar mitt intresse att följa laget... Vem skulle vilja gå och se ÖSK spela match med ett lag där hela elvan tänker lämna klubben? (obs, det är ett exempel för att förtydliga!)
Örebro Pintorp
2011-01-29 10:38
Tack!
Örebro Skadeh
2011-01-29 10:37
Pintorp// På Sumo.no kan man köpa den. Registrera dig och följ anvisningarna, välj den som kostar 99kr på sumo sport.
2011-01-29 10:35
Marta// Jag håller med helt ang uttalanden...

Spelare i Ösk ska inte få gå ut och diskutera sitt kontrakt i media PUNKT. Det blir ju inte lättare för Ösk att värva spelare till kommande säsong när Almebäck och Bedoya gjort sina uttalanden.

Örebro Pintorp
2011-01-29 10:34
Skadeh: Var kan man köpa matchen?
2011-01-29 10:32
Att bänka en spelare är som inte vill förlänga kan inte vara rätt av 2 anledningar:
1. Klubben betalar en lön till en spelare som inte bidrar till klubbens prestationer (som osynliga handen talar om).
2. Det skapar irritation bland de andra spelarna.
Örebro Skadeh
2011-01-29 10:28
Då har man köpt matchen Stabeak-Ösk idag! 99kr men det får det vara värt, första riktiga träningsmatchen iår.
AIK Saywee
2011-01-29 10:22
Grixx 10:17, mycket intressanta funderingar .....
AIK Saywee
2011-01-29 10:18
Detta med att bänka spelare av olika anledningar kan vi ha olika synpunkter på.

För mig gäller att de som skall bänkas är de som inte är lika bra som startelvan "för dagen", men som kan vara de som hoppar in vid skador, ändrad spelbild, eller någon annan liknande anledning, typ "näst bäst för dagen".

Att bestraffa spelare med bänken, jag vet inte om Sixten är lagd åt detta håll, eller att förpassa dem upp på läktaren, detta måste isåfall vara något som "hela klubben" är överens om, det handlar ju om lite mer långsiktigt tänk än för "dagen"

Bestraffning tar så olika på olika individer ...

- En del tänker att nu skall jag visa att jag är bäst på positionen?
- Andra tänker att nu är det kört, skiter i laget, jag gör gärna ett självmål?
- De flesta kanse tänker något däremellan?

GOK!
Örebro Grixx
2011-01-29 10:17
Det kostar att vinna AS. Ser man till ÖSK´s ekonomiska sinne (nu för tiden) så känns det tryggt. Även om man vill satsa mer så får det aldrig gå över styr. MFF´s 30 miljoner back som skylls på bonosar på 7 miljoner;-)

AIK,MFF,Bajen...vi låg ganska nyligen på "svarta listan" och det var sjukt nära KK. Tiden innan nedflyttningen var den absolut värsta perioden i mitt fotbollsliv där problemlösande upptog 24 timmar av dygnet. Beslutet om nedflyttning kom nästan som en befrielse.

De är lag som normalt drar in större slantar för publik & reklam än vad vi gör och de klarar därmed sig på något jäkla sätt...eller rehabbar sig snabbt.

Vi är just nu ett topplag i AS och styret vill att vi ska förbli ett stabilt topplag. Hur lätt är det?

Kalmar var nyss där uppe och visade för fotbollssverige att det fanns en väg för oss "andra" och kanske för övriga fotbollsverige. Lugn och stabil satsning där nyförvärv inte stressades fram utan fick 2-3 år på sig. Tränaridéerna fick många år på sig för att sitta i laget. Kortsiktighet fanns inte i klubben. Supportrar och media kunde inte ändra den inslagna vägen pga av otålighet...dock är de inte så många;-)

...men hur gick det? Vart är de på väg? Blev de ett topplag "för alltid"?...är de inte lite beige i dag?...upp som en sol, ned som en pannkaka kanske det blev.
Synd i så fall, för idé och tanke känns bra, logisk och allmänmänsklig med en klar humanistisk feeling.

Kanske kan/försöker ÖSK förbättra konceptet. Bättre scoutning är givet...men kostar även det pengar.

Värvningar kan vara trygga och osäkra i varierande grad. Värvningen från IFKG är lik en viss värvning vi gjorde i somras och som kilade vidare till Peking, dvs lite osäker. Skadade spelare som kan bli hur bra som helst om de nu inte förblir skadade. Anttonen är en av våra egna som kommit åter och hållit mycket hög nivå...men vi har ett otal egna spelare som försökt kämpa sig igenom skadehelvetet och misslyckats. Några positiva inhopp efter skada och sedan återfall efter återfall.

Spelare med den här problematiken kan bli ekonomiskt/sportsligt fantastiska så de är alltid spännande i värvningssammanhang. När de redan spelar i egna klubben så är det mindre spännande ju fler skador de drabbas av.

Ingår läkaren i "scoutningteamet"? för det borde det ju vara för de här spelarna? Man får gå igenom graden av olika skador spelaren drabbats av och begrunda varför de kommit tillbaka. Har rehab varit för snabb osv osv.

...sedan har vi de "vilda galningarna" som är så egotrippade och svårligen kan umgås med lagkamrater, tränare, domare och publik på plan eller vid sidan av och som byter klubb varje år....kanske en psykolog för de värvningarna;-)

Forza svartvitt...nu är vi på väg!!!!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-29 09:50
Dejmon/ Ser inte att jag skriver att ngn ska bänkas. Jag skriver om att vi måste få in en annan kultur och vara tydliga med att vi inte accepterar sådana uttalanden. Det ska inte vara accepterat vare sig av ledning, medspelare eller supportarar att uttala sig i media på det viset, som fram för allt, Almebäck gjorde.
Även AIK värvar väl f.ö. långtbortisar?
Örebro frrreddo
2011-01-29 09:46
pålle är tydligen klar för ny klubb. men vilken?
Annons: