/fotboll/osk/forum/4298.aspx/fotboll/osk/forum/4298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skadeh
2011-02-04 18:14
Vem är denne X1 för spelare!?. Är han nära övergång? Är han lika bra som Porokara(första säsongen)?
Örebro TIC-TAC
2011-02-04 18:10
Nu känner jag mig trygg med den trupp som finns. Härligt med de Patrik X2 som ger så viktig defensiv trygghet. På vänstrkanten räknar jag kallt med att en av alla spännande talanger blommar ut och tillför. Många lag får fram en 17-18 åring som går bra så varför inte ÖSK. Likadant på mitt, finns ett antal som har ålder för att slå igenom och kanske hota de som ifjol var givna på ett bra sätt.
Konkurrens ger alltid ett lyft i laget. Gäller bara att Sixten har rätt balans med att ge chansen och att ge förtroende vilket nog är en ledares svåraste uppgift.
Örebro Hertig_Karl
2011-02-04 18:03
Almebäck, är han med i morgondagens match? Såg att Sveriges spelar första matchen på Cypern redan på tisdag, så därför kanske de redan samlats?

Ska bli grymt kul imorgon, hoppas på soligt väder!
AIK Saywee
2011-02-04 17:33
Kaj 15:43, delar inte dina åsikter i denna fråga ...
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-04 16:22
Hur byter man sitt forumnamn?
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-02-04 16:10
Glimman//

Då får ni nog köpa Erik, han har bara ett år kvar. Om inte ÖSK förlänger hans kontrakt, vilket jag tycker de borde göra.
Örebro Gummianka
2011-02-04 15:48
Läste just (lite sent) om Anttonen - bra!! Välkommen tillbaks!
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-04 15:43
Nä faan. Inte Paulinho tillbaka. Tycker inte han var något särskilt. Sen får ni andra tycka att han kutade hur mycket som helst för att öppna för andra. Jag vill ha en väforward som gör något med bollen och producerar
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-04 14:01
Tror inte Anselmo är intressant alls, i så fall hade Palle gått före. Man söker enbart efter en vänsterytter, sen är laget spikat.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-04 13:33
Utan att ha allt för stor insikt i vare sig Haddad eller Anselmo så känns det som att de är för lika för att det skulle fylla något större syfte... Speciellt med tanke på de ekonomiska ramar som han anser sig vara värd.
AIK Saywee
2011-02-04 13:32
dubbel ?
Örebro Deviation
2011-02-04 13:27
Anselmo trots allt?
2011-02-04 13:26
Glimman/Erik ser inte ut att ta en startplats. beror kanske dock ev på vad vi får in på vänsterflanken. Men ser dock redan i dagsläget tight ut. Skulle inte förvåna mkig om han lånas ut igen.
AIK Saywee
2011-02-04 13:22
baskern, då är det nog lämpligt att ÖT preciserar/omformulerar §2

Innan jag stödjer något i en hink vill jag oftast veta vad det är jag bidrar till.
Ljungskile Glimman
2011-02-04 13:02
Hur ser det ut för Erik hos er i år? Tar han en startplats?
Vi hade gärna lånat honom igen :)
2011-02-04 12:57
Ngt som man kan tycka är tråkigt med värvningarna av backar är att vi kommer att förlora Björnqvist. Förmodligen gör han succé i Forward och sedan får vi köpa tillbaka honom.
Örebro baskern
2011-02-04 12:55
Saywee, fotbollen endast dvs ÖSK.

Farside, det är jag helt övertygad.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-04 12:55
Nytt konto tvingades jag till. Vettefan vad som hände med det andra :/
Örebro Farside
2011-02-04 12:40
nån som vet.. om det kommer tryckas upp flera T-Shirtar med trycket stolthet , hjärta , passion på somfinns i ÖSK-shopen?
De är slut i dagsläget , men jag vill ha en!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-04 12:27
Saywee//

Du har PM.
AIK Saywee
2011-02-04 12:27
baskern, härlig hemsida, varför har jag missat den?

Undrar bara över en grej i stadgarna ...

§2. Örebro Tifo har som målsättning att utveckla och främja läktarkulturen i Örebro.

Gäller detta alla lag i staden eller i kommunen och i så fall hur fördelar man dessa målsättningar?
Örebro baskern
2011-02-04 12:10
KaN skriva ihop en sammanfattande text om våran verksamhet ikväll om det finns intresse till detta. Just nu sitter jag på ifånet så det är lite bökigt att skriva, hehe. Hänvisar er dock till hemsidan i första hand
Örebro baskern
2011-02-04 12:00
Med tanke på dina inlägg om att kubanerna gör tifon hit och dit ;) när det kommer en blå hink skramlandes framför näsan på er på läktarn är det pengar som oavkortat och endast går till tillverkningen av tifon. Svar på alla dina frågor tror jag du kan få på våran hemsida :)
AIK Saywee
2011-02-04 11:56
tackar baskern, intressant, skall läsa på er hemsida ...

... hur kunde du förstå att jag inte visste?

Vet alla andra om detta;)
AIK Saywee
2011-02-04 11:54
baskern ...
Jag kan inte hänvisa till något speciellt, men har för mig att jag läst på Kubanernas hemsida om tifogruppen, finns den inte och när bildades Örebro Tifo?

Arbetar ni även med tifo för Bandyn och Hockey´n?

Var kan jag finna information om hur ni (ÖT) jobbar och på vilket sätt, ni genom tifo´n vill stödja Örebrolaget (n), har ni regler?

Vad är tifo egentligen, "inledningsvis, under matchen och/eller avslutningsvis", typ efter matchen, eller är det bara i inledningen det handlar om tifo?

Detta var i alla fall en nyhet för mig ....
Örebro baskern
2011-02-04 11:53
Gå in på våran hemsida orebrotifo.se för mer info. Under fliken "Om oss" och underfliken "Historia" kan ni läsa om vår historia och varför vi i dagens läge är en fristående förening.

Jag förstod att du inte visste det Saywee ;)
Örebro baskern
2011-02-04 11:49
Vi har självklart ett nära samarbete och jag tror att alla medlemmar i ÖT även är medlem i Kubanerna. Varför vi är en fristående förening har inget att göra med att det är en taskig relation eller så
AIK Saywee
2011-02-04 11:41
baskern, tack för ditt inlägg, detta visste jag faktiskt inte om, att Örebro Tifo är en egen fristående förening, detta har inte varit alltför tydligt i dagens kommunikationssamhälle, eller så har jag slumrat till lite när informationerna givits.

Det har inte skrivits speciellt mycket om detta på senare tid, men jag tycker det är intressant, men ändå lite förvånande. Även om det är två olika organisationer som stödjer ÖSK, så hoppas jag verkligen att ni samarbetar, annars kan det ju bli lite underligt.

Fast, egentligen undrar jag varför det är två "fristående" organisationer, jag trodde verkligen att tifogänget tillhörde Kubanerna.
Örebro baskern
2011-02-04 11:36
Jag är själv aktiv i kubanerna och livstidsmedlem men det är ÖT som står för det visuella. Att ge kubanerna cred för ett tifo är alltså "fel" ;)
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-02-04 11:22
baskern//

Äras den som äras bör, ni gör ett bra jobb och Kubanerna har sett till att det oftast är en underbar stämning på BA. T.o.m ibland borta, tänker främst på Kopparvallen och Parken.
Annons: