/fotboll/osk/forum/4296.aspx/fotboll/osk/forum/4296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-06 15:22
Marta// Ja, framförallt gällande MålGöran så varierar omdömena kraftigt, typ ungefär mellan -1 och 5+ på femgradersskalan... ;-)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-06 15:21
Hemvändaren// ÖSK tar iaf inte mer betalt för reklam och sponsring inför 2011, vilket jag tycker är konstigt!

Jag tycker ju självklart att exempelvis en logo på tröjorna ska kosta mer efter en tredjeplats än innan... iom att kostnaderna för ÖSK ökar för att hänga med i toppen. Varumärket ÖSK måste ökat rejält de senaste åren...?!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-06 15:01
Steiger //Alla vet att det inte räcker att gå runt på driften och att tillhöra ett topplag i AS år efter år. ÖSK är väldigt medvetna om detta.
Örebro hemvändarn
2011-02-06 14:56
Det skall bli intressant att se vart årets omsättning landar. En tredjeplats och europaspel bör väl locka mer pengar ifrån partnetdelen. Får man ihop lagbygget och kan prestera fin fotboll bör ju även publik och TV intäkter öka. Placeringsbonusen ligger väl på ca 3millar för tredjeplatsen men där är frågan vad man budgeterar med för pengar. Intressant att se hur pass mycket pengar som spelarinvest kan dra in också.
2011-02-06 14:27
Grixx// roligt att höra att ÖSK jobbar hårt på den delen! Du får gärna berätta om vilka tilltänkta omkringarrangemang som planeras för 2011... Skulle vara intressant!
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-06 14:21
Norrköpings fans skämde ut sig i träningsmatchen mot Åtvidaberg.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-06 14:06
Grixx/ Lade märke till den lilla inre tyckandekrisen på NA med. Mycket roande. Men även de spelare jag skrev om och då främst Staaf, Erik, Bedoya (till viss mån Nobbe) har både höjts över mängd och sågats längs med fotknölar i diverse inlägg här. Har dock mina favorittyckare som brukar ha åsikter liknande de jag har, så tror jag har en skaplig bild ändå av hur min egen tolkning av verklighet skulle gestaltat sig.
Örebro Grixx
2011-02-06 13:51
Inlägget om att sälja Erik Nilsson för att han inte fixar Allsvenskan är väl det som är mest tvärtmot i streamen på forumet.

Angående motsägelsefullt så är det roligaste ändå NA´s Wirström som säger att matchen var skaplig första halvlek med stort spelmässigt övertag från ÖSK men ÖSK´s andra halvlek var inte mycket att hurra över. NA´s Arvidsson sammanfattade sedan matchen med att säga motsatsen att det länge var en intetsägande historia men där ÖSK spelade upp sig i andra halvlek. :-):-):-)
Örebro Steiger
2011-02-06 13:36
Sjögren har ju tidigare sagt att omsättningen för ÖSK måste upp för att vi skall nå målet att bli ett etablerat topplaget, så insikten finns ju hos sportledningen.

Dagens fokus ligger uppenbart på att ÖSK skall gå runt på driften och generera överskott. Det har man ju faktiskt lyckats bättre med än andra lag. Man budgeterar inte med spelarförsäljningar, vilket gör att vi inte drabbas så hårt om spelare går som Bosman. Däremot blir det tuffare att värva etablerade spelare, men det är ju ett dilemma som vi delar med andra lag. Vi är dock i dagsläget det vassaste laget idag att attrahera talanger vilket bådar gott inför framtiden.

Grunden till framgången ligger ju trots allt i utövandet av fotboll. Om ÖSK fortsätter att prestera så blir vi intressantare och drar till oss bättre spelare. Intäkterna ökar och vi kommer då också kunna sälja dessa istället för att låta dem gå som Bosman. Framgång föder framgång.

Så vi måste ju vara ärliga mot oss själva. Även om vi som fans uppfattar en spelar som superbra och tongivande så är det inte lika säkert att övriga fotbollsvärlden gör det. Konkurrensen på spelarmarknaden är ju stenhård idag vilket ÖSK-ledningen så klart känner av och agerar utifrån.

Om inte MFF eller Elfsborg säljer några spelare så lär det inte gå lättare för ÖSK. Däremot MÅSTE vi bli bättre på att skapa flexibilitet i kontraktsskrivandet och skriva längre kontrakt. Här kan Sjögren & Co ta mer risker i framtiden nu när ekonomin är stabilare.
2011-02-06 13:27
Tycker i alla fall att tankarans som läggs fram i intervjun som Sarp gjort är klart tänkvärda och på många sätt efter-apnings-värda.
Örebro Grixx
2011-02-06 13:20
Fatcit// Arrangemangen runt matcherna är det som ÖSK jobbar stenhårt med och som de alltid talar om värdet av på medlemsmötena. Även att många ser ÖSK som ett lag som befinner sig i toppen av detta och följer efter.

Hur sedan ÖSK jobbar mot Elfsborg är kanske inte nattsvart skillnad. Däremot så verkar det vara en många punkter som boråsarna lyckas på ett helt annat sätt än resten av fotbollsverige. En sak som verkar ha betydelse är att de inte slösar bort sina pengar som en del stockholmslag...ev även MFF kan tyckas.

Hur mycket av elfsborgs sätt att tänka som tidigare nått ut till övriga klubbar är svårt att säga men jag tror inte att allt varit okänt. Att arbeta som de gjort kräver också en grundekonomi och ett bra rykte som lag.

Kanske kanske....är vi på väg dit.
2011-02-06 13:05
Saywee/ Japp, sitter i samma sits. Men vissa spelare som Staaf, Bedoya, Erik, Nobbe, Hagge är det smått omöjligt att bilda sig en uppfattning om utifrån de rapporter som givits.
Får väl vara tidigare med att fixa barnvakt till nästa match så att jag kan göra min egen tolkning av verkligheten...
2011-02-06 12:58
Intressant hur Elfsborg jobbar. ÖSK jobbar tvärtom!

För er som inte lyssnar på det eminenta programmet "Fotbollarena" på radiosporten bifogar jag en länk! Senaste avsnitttet tar upp betydelsen av att utveckla arrangemanget kring en fotbollsmatch! Jag och några till här i forumet har varit kritiska till ÖSK:s arbete och kreativa tänkande. Vilket självklart många andra lag också brister i ska tilläggas...
AIK Saywee
2011-02-06 12:46
Marta, vi ser samma saker, men det finns även något inom oss, som gör att vi skriver olika saker ... om samma verklighet.

Man kan främst lita på sig själv, fast eftersom jag inte var där, måste jag ju till stora delar lita på vad jag läser och bilda mig en uppfattning om vad som hände.
AIK Saywee
2011-02-06 12:41
Tackar för info go_osk, jag trodde nästan att jag drömt.

Igår var det någon som lovordade ÖSK´s ledning för dess lyhördhet angående träningsupplägg, men då var jag kanske inte helt fel ute, för jag trodde att det var kylan som planerat om för klubben och möjligheten att spela på konstgräs i Örebro försvann, därav resa till Turkiet i januari ......
2011-02-06 12:41
Ganska spretiga rapporter från gårdagen... vem ska man egentligen lite på... Är det försäsongs-ovana även för oss bedömare?
Örebro go_osk
2011-02-06 12:14
Saywee//

Från början så var det tänkt att det bara skulle bli ett läger. Bytet av konstgräs gjorde så att ÖSK kom iväg på ytterligare ett. Se länktips.
Örebro MrCrowly
2011-02-06 11:05
google is ur friend :)
AIK Saywee
2011-02-06 10:48
Hade man planerat för två turkläger i år, eller var det planeringen av konstgräsutbytet som uteblev under januari, som gjorde att man drog till Turkiet?

.... förresten tackar MrCrowley, du får ett PM.
Örebro MrCrowly
2011-02-06 10:46
Seinäjoki, Finland
Länktips: goo.gl/maps/e3Yd
Örebro Chipset
2011-02-06 10:33
Så här långt kan man konstatera att:
- Maglic definitivt blir ett lyft för ÖSK ungdom.
- Att Yasin är närmare en plats i startelva än man kan tro
- Att Bedoya och Almebäck har en växel till jämfört med övriga igår.
- Att Erik Nilsson (fortfarande) inte riktigt är där.
- Att Berger blir att räkna med. Kan få bänkplats i premiären.

Synd att Ibrahim inte fått visa mer av sina fina teknik. När han hamnar 1 mot 1 nere vid hörflaggan är han omutbar.
AIK Saywee
2011-02-06 10:28
Hoppsan vad förvånad jag blev, helt plötsligt dök försäsongsmatchresultaten upp på min slöa laptop.

Satt just och funderade över var i Finland Sänejokki ligger och om det är utomhusträning som gäller, samt om det ingår någon slags träningsmatch i detta läger?
AIK Saywee
2011-02-06 10:18
Sarp, mycket intressanta ord från Elfsborg´s klubbchef ...
AIK Saywee
2011-02-06 09:23
hemvändarn, njaej, Amen Corner?
Örebro hemvändarn
2011-02-06 08:38
Amen Saywee
AIK Saywee
2011-02-06 02:23
KUBA!
Örebro Skadeh
2011-02-06 02:07
Om man räknar upp alla som är tänkbara till centerpositionen och som även kan spela där om det krisar;

Haddad,Attashkadeh,Staaf,Yasin och Holmbeg och "Mirre" som kan flyttas upp från talanglaget. Tycker det ser lugnt ut. Om Haddad och Attashkadeh skulle vara skadade samtidigt så skulle det vara bra att ha en till vänsterforward då man kan flytta in Yasin (på centerpositionen) tillfälligt om det "krisar".

Sen en annan sak. Tror det var någon för något tag sen som påpekade Haddads kontrakt och det är inte på 2 år utan på 3 år så alla vet det nu ;)
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-06 02:01
Enligt mig var de 3 som imponerade mest idag för ÖSK :

Ahmed Yasin
Erik Nilsson
Michael Almebäck
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-06 01:59
Bedoya visade klass ? Intressant hur olika man kan se på saker och ting. Jag tyckte Bedoya hade en 20-30 minuter bra spel. Men mestadels rätt medioker samt en hel del bedrövliga misstag.
Örebro rirobban
2011-02-06 01:48
TriZ//
Håller med om att Erik gjorde en bra insats. Angående Berger så fick han kanske lite för kort tid för att bedömas. Han gör ett mål, det är alltid bra.

Man får lov att säga att vi har bredare trupp än på mycket länge. Speciellt på innermittfältet. Stora bekymret är centeranfallet. Om Haddad går skadad så ser det mycket tunt ut bakom. Staaf gjorde inte mycket, och snabb är han inte heller. Hade känns tryggare att ha Paulinho kvar i truppen.

Annars en väldigt chansfattig match. Får hoppas på lite roligare match mot Häcken.
Annons: