/fotboll/osk/forum/4293.aspx/fotboll/osk/forum/4293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC TriZ
2011-02-06 01:00
Personligen blev jag mycket mer imponerad av Erik Nilsson än Berger. Jag tror Erik Nilsson kan utvecklas till en allsvensk mittfältare av god rang om han ges möjlighet för det.
Örebro hemvändarn
2011-02-06 00:36
Jag hade förmånen att sitta på läktarn och bese dagens träningsmatch mot Syrianska. Ingen höjdarmatch men nog så intressant.

Bedoya och Almebäck visade klass och varför det är de som det pratas proffsrykten om.

Yasin var en riktigt behaglig överraskning och Porokara saknades inte. Det ska bli kul att följa hans utveckling.

Erik Nilsson visade att han växt till sig. Lite tuffare, elakare och kvickare. Jag hade nästan skrivit av honom som mittfältare men ser nu fram emot att följa utvecklingen.

Haginge visade att han funkar i backlinjen och blir en tillgång. Vår senaste försäljning (som såg till att ÖSK fick betalt för honom istället för att chansa som bosman och komma tillbaks när ingen vill ha honom) kommer bli nyttig. Helt klart bättre än både Tommy och Per som högerback.

Nordback visade varför ÖSK är ett bättre lag utan honom på plan.

Berger började dåligt men bättrade sig. Får godkänt på ren glädje att jag fick se ÖSK spela live. Ingen match som avgör hans fotbollsframtid dock.

Wirtanen har sina brister men jag tycker han hanterar dom bristerna bra. Som ytter passar han utmärkt om ÖSKs spellåser sig och man behöver nån som jagar bollar bakom backlinjen.

Diskussionen om Bedoyas kroppsspråk förstår jag mig inte alls på av det jag ser. Våra startspelare skall säga ifrån när det inte är bra nog och det ser jag inget problem med. Bedoya stod för rörligheten på mittfältet och bidrar med energi. Han tar många offensiva djupledslöpningar och när Syrianska fick chanser att ställa om var han även med bakåt. Den kritik jag kan tycka är berättigad är att han inte gör mål. Han skuille behöva komma till lite fler chanser och hänga lite fler bollar.

Hur som helst hade jag en ypperligt trevlig eftermiddag på läktaren. Betydligt fler positiva svar än jag väntat mig även om det inte var något bländande spel.

Sov gott så ses vi mot Häcken.
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-06 00:15
Saywee pm igen ;)
Örebro micro_42
2011-02-06 00:04
Ganska skönt att vara Örebroare idag eller????
2011-02-05 23:59
Dejmon// Skönt med lite stöd ;) Men Almebäck (den halvlek jag såg) var ju helt outstanding. Det märks verkligen att han fått självförtroende av sina landslagsuppdrag. Nu är det kanske iofs svårt att värdera motståndet men Peter Ijeh avväpnade ju han totalt. Det bådar gott! Fortsätter han så har jag svårt att tro att ingen vill köpa honom i sommar.....
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 23:32
Kaj Spasmér
Nej jag tycker också att målgöran gjorde ett bra jobb i det stora hela. Inte så lätt att göra nått extraordinärt när spelet såg ut som det gjorde men för mig var han och Yasin de spelare som fångade min uppmärksamhet på ett positivt sätt idag. Även Almebäck och säkert några till förtjänar viss beröm men att målgöran inte lyfts fram mer kan jag inte riktigt förstå.. Jag såg också tydliga likheter mellan han och Pålle idag, till det så vet vi att han har ett mycket bra målsinne när resten av laget gör sitt. Han gjorde enligt mig det bästa av situationen och framstod som en av de med klart bäst inställning och vilja. Det var tydligt att han gått ännu ett steg framåt i utvecklingen sen sist jag såg honom. Om det nu inte är så att det var de andras "uselhet" som fick även honom att framstå i bättre dager men det får vi väl hoppas att så inte var fallet! :D

Tilläggas bör att även jag gick hem i halvtid.. :)
2011-02-05 22:52
Degerfors slog Bajen med 4-0 ........
2011-02-05 22:28
Skadeh // Jag tycks vara ganska ensam om att jag tycker han var ganska bra idag (såg förvisso bara första halvlek). Särskilt i situationer när han löpte ned i banan och vann boll på ett ganska förtjänstfullt sätt som t.o.m fick Kubanerna att jubla. Han tog många löpningar men fick inga bollar (Pålle-syndromet) och behöver väl en lirare som Nordin bakom sig.

Men jag håller med om att han inte är en typisk nia i ett Sixtiskt spelsystem och att han förmodligen bör passa bättre i ett två-manna anfall. Precis som Pålle.

Och att vara på rätt plats i rätt tid är nog inte en egenskap som skall underskattas.
AIK Saywee
2011-02-05 22:23
Berger gjorde ju det som skulle göras, ett mål, om jag skall repetera lite från mitt tidigare inlägg. Kan han bli en framida måltjuv?

BERGER :)
Örebro Skadeh
2011-02-05 22:20
Jag tror bara det är en tidsfråga när Staaf får flytta på sig/säljas till förmån för Miralem Malic. Han gjorde förövrigt ett väldigt snyggt mål idag och har en otrolig snabbhet. Vad Staaf gör i truppen är för mig obegripligt;långsam,tung och skadebenägen. Det enda han hade från första säsongen var hans målsinne att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt och en bra vänsterdojja i straffområdet,inget mer...För mig är han en typisk 4-4-2 spelare och en spelare vi tog in då vi hade få anfallare som kunde leverera mål vid aktuell period.
2011-02-05 22:13
Saywee // Börjar nästan tänka så också---Samtidigt är Yasin ung och oerfaren på denna nivå - fast det var ju Astvald också...Svårt!
2011-02-05 22:09
Roffe Z //För mig har han redan överraskat. Berger känns om en riktigt bra framtidsämne som redan nu kan göra inhopp i AS
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 22:04
Abel du har fått pm!!!!!!!! Mycket viktigt!!! :D
Örebro Roffe Z
2011-02-05 22:03
Jag tror Berger kommer överaska... nästa år.
Några inhopp i år, många år sen.
AIK Saywee
2011-02-05 22:03
Kaj, Dejmon och Roffe Z, med flera, ÖSK kanske skall lugna sig med ett etablerat/rutinerat köp av en vänsterytter.

Det kan vara bättre att spara pengarna i nuläget och se var de kan behövas, skador brukar tyvärr inträffa där man minst önskar sig, kan kanske vara smart att avvakta, till efter träningsmatcherna och eventuellt efter inledningen av allsvenskan och med den ekonomi som finns, helt enkelt avvakta ...?

Vem vet, vi kanske behöver en back, en målvakt elller en forward på andra sidan?

GOK!
AIK Saywee
2011-02-05 21:54
Dejmon, vi är nog överens om en hel del, men spelares "kroppsspråk" (tack Aspen), gestikulerande och klubbkänsla, kanske kan bli bättre, det är de små detaljerna, som kan göra ÖSK till ett guldlag :)
2011-02-05 21:50
Roffe Z // Yasin , en Astvald alike kille, jäkligt intressant lirare. Jag säger som Dejmon sa, behöver vi köpa en vä ytter? Seriöst: Det finns så klart en del att slipa på och träningsmatch är träningsmatch. Han spred inspelen lite hur som helst. Men det känns inte som om han är mil ifrån att kunna gå in och prestera på den positionen i ÖSK och i AS. Just nu känns han klart hetare än Ibra, om ni frågar mig. Men han gick ju före Ibra i Forward för det mesta också.

Berger gillar jag skarpt. Jag ser verkligen honom som en ny sweeper på bakre delen av mittfältet efter Kilen i framtiden. Han är mer distinkt än vad Erik Nilsson är tycker jag. Men...det är bara läktaråsikter.
Örebro Roffe Z
2011-02-05 21:46
Berger verkar hyfsat bra, elller?

Yasin! Synpunkter?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-05 21:38
Bedoyas kroppspråk idag var dåligt. Var väl på dåligt humör, längtade kanske till flickvännen.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 21:30
Är det bara jag som inte kan kolla PM? Kommer Svenskafans aldrig mer bli lika bra som det var förut? De verkar ju inte engagera sig ett dugg i att fixa alla buggar som kom sen sidan blev såld.. Finns det nått vi kan göra åt detta? Mail till centralredax verkar ju inte hjälpa alls då i princip samtliga forum försökt med det...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 21:28
Saywee
Jo alltså jag håller med dig om att alla spelare i första hand bör lägga fokus på sitt eget spel. Jag håller även med dig om att en positiv stämning i truppen är att alltid försöka sträva efter med mitt tillägg att även ömsesidig respekt och kamratskap i allmänhet är önskvärt. Även att för mycket av negativa signaler genom en spelares kroppsspråk kan vara av ondo vad gäller vissa spelares inställning under en viss period.

Men det finns även punkter i denna diskussion där jag är av annan åsikt än dig, som jag redan skrivit. Vill inte (och orkar inte heller) spamma forumet genom att skriva samma sak igen men du får gärna gå tillbaka och kolla om det är nått du undrar över.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-05 21:26
Roffe Z //

Här är målet. Se länk !
AIK Saywee
2011-02-05 21:26
Roffe Z, finns på na.se, vet inte hur man länkar ... eller orkar inte

Jag var 35 mil i från målet, så jag såg det inte.
Örebro Roffe Z
2011-02-05 21:19
Hur gick målet till? Någon som såg?
AIK Saywee
2011-02-05 21:12
mustard, undrar om inte Almebäck var bäst, fast Berger gjorde ju det som skulle göras, MÅL!!!

Bedoya gestikulerar för mycket, han måste väl placera sig och prestera själv?

Bra publiksiffra, men medelmåttig match ....
Örebro mustard
2011-02-05 21:00
Bästa spelaren enligt mig, Erik Nilsson. En grymt stabil insats, bästa jag sett av honom!
Tycker också Berger imponerar med sitt spel och sina intentioner (också om han inte gjort mål!). Almebäck var också han stabil, av Bedoya finns mer att begära. Hur ÖSK lyckades med att aldrig fixa boll till Staaf i farliga lägen vet jag ej, tror inte att det bara var Staafs fel iaf!
Annars en hyfsat intetsägande match som många redan påpekat, men sjukt gött med fotboll på Behrn igen!

Heja sport!
AIK Saywee
2011-02-05 20:29
Nej nu skiter jag i detta tjöt, men Dejmon, vad var det du inte skrev (19:45)?

Jag blir bara snurrig, skiter i "debatten", nu blir det Pink Floyd på hög volym, jag är själv i huset och stormen pinar runt knuten och talgoxen är tyst ..

Heja Sport!
AIK Saywee
2011-02-05 20:16
Robben 82, hehe, jaa, det verkar så ???
AIK Saywee
2011-02-05 20:14
Dejmon, ditt 19:20.....
"Nu till saken: I grund och botten håller jag helt med dig,!!

... jag är lite förvirrad ...

misstolkar vi varandra i olika inlägg som hamnar lite "omlott"
Örebro Robben 82
2011-02-05 20:09
Hehe håller ni på än!
Annons: