/fotboll/osk/forum/4277.aspx/fotboll/osk/forum/4277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-13 16:24
Ståplats/ Är inte helt överens med dig, men ok :)
Örebro Ståplats är bäst
2011-02-13 16:18
marta//syftade inte på Frempong utan snarare på Bangura som var på G till ÖSK,jo,jag vet att han skadades precis innan provspelet skulle bli av men tycker man skrev av honom lite för snabbt.Istället fick AIK ögonen på honom och hans framfart i AIK kan väl inte ha undgått någon...?Nu lär AIK tjäna pengar på honom när han säljs vidare som proffs så nog var det lite slarvigt av ÖSK!
2011-02-13 16:11
Tycker Haddads sista mål är just ett sådant mål man ville Kim skulle prestera, men som han alltid/oftast sjabblade bort med fötterna. Haddad känns mer komplett. Riktigt kul!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-13 15:38
Showtimes//

Rosendal - Wirtanen, Haginge, Wikström, Wowoah - Gerzic, Nordback, Bedoya - Yasin, Staaf, Ibrahim

Om jag får tippa så spelar fyra av dem i premiären mot Göteborg (Wikstrlm, Wowoah, Bedoya och Gerzic). Så njae, inte speciellt ordinarie manskap mot HJK. Var en rätt svag insats av ÖSK i den matchen som slutade 2-2.
Djurgården Showtimes
2011-02-13 15:31
Hur var er match mot HJK? Ställde ni upp med hyffsat ordinarie manskap eller?
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-02-13 15:23
Och bomben då... när kommer den? Haddad bombar för fullt iofs, men han är väl S1-Bomben, om ens en bomb? Vilka kan/är X1 vara.. osv? Känns som att vi behöver värva en centralanfallare också, samt Kushi. Kushi alla dagar i veckan före Astvald i mina ögon faktiskt, men en stark ytteranfallare till behövs. Kanske Wirtanen kan konkurerea med Astvald om högerytterplatsen, samtidigt som yasin och ibrahim utvecklas efterhand?

Får vi behålla alla spelare/förlänga, och mestadels skadefria, och Haddad pangar in en 10-12 mål, och William ett par st. samt våra ytteranfallare gör bra från sig med ett par mål, och att vi fixar en bra frisparksskytt (Yasin, Ibrahim, Kushi, Astvald)?, och att alla gör en lika bra säsong i år, så tror jag att vi vinner guldet. Allvarligt.

Haddad känns som en del av pusslet vi har saknat. Vi har en ännu starkare backlinje än i år, ännu fler talangfulla mittfältare och ytteranfallare, en HÖGKLASSIG centralanfallare, även om det behöver värvas där eftersom vi egentligen bara har två att till gå (haddad, william).

Vad tror ni, blir det en kushi och en centralanfallare som värvas?
2011-02-13 15:17
Och här kom en signal på det
2011-02-13 15:15
Har också svårt att tro att man värvar 2 till. Skulle kännas fel mot de som finns i laget dessutom.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-13 15:14
Tror inte man värvar ytterligare två vänsteryttrar. Det ger ytterligare lönebelastning och dålig signal till Yasin (som också varit bra).
Lushtaku sätter onekligen press på den vänsterytter som sportchefen verkar ha på gång (etablerad, klarar 30 matcher, osv) att bestämma sig.
2011-02-13 15:13
Ståplats/ Kan komma på en, Frempong.
2011-02-13 15:12
Positivt är väl att Kushis spel, så här långt, borde gynna ÖSK i förhandlingen med det etablerade förvärvet.
2011-02-13 15:07
Ståplats är bäst/Vilka har ÖSK nobbat som sedan gjort succé?
Örebro Steiger
2011-02-13 15:05
Chicko//

Allt beror naturligtvis på vad Kushi kostar i lön.

Men skall ÖSK kunna leva upp till sin målsättning att bli bättre än trea i år så måste vi ha bredd och kvalité. Med de skador som redan börjat dyka upp så måste de finnas en beredskap i truppen.

Beroende på vad ekonomin tillåter, vilket dessvärre inte är så mycket, så visar Yasins vrickning att det kan behövas ytterliggare spelare med spetskompetens.

Därför tror jag att man fortsätter att förhandla med den/de spelare man gjorde inann lägret i Finland för att få in en startspelare, men också signar Kushi som en kompetent backup.

Men som sagt, bara om ekonomin tillåter..

Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-02-13 14:58
Steiger //

Vilket är det andra nyförvärvet du tänker på? Jag tror också på ett till, en tung spelare, tung som i bomb. Så som jag ser det nu är "Kushe" klockren. Vill dock att dom har kvar honom och tränar, samt möter häcken. För att se att han verkligen håller. Men vilka framspelningar, spelsinne, och klassmål!
Örebro Steiger
2011-02-13 14:52
Jag tror att vi får se två nyförvärv varav Kushi är ett av dem.

När det gäller hans fysiska status så bedömer jag den att vara betydligt starkare än vad Astrits var när han kom förra året, så det är inget problem.
Det problemet fixar firma Boström/Mosander tills premiären. Det har de gjort förr.

Jag är mer orolig för kontraktslängden i så fall..

Bara inte Sjögren skriver ett 6 mån kontrakt med option på 3 år den här gången också.
Benny Böckling
2011-02-13 14:46
Värva Kushtrim!!!!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-13 14:36
Svår sits för Sportchefen. Ska han följa strategin för värvningen av vänsterytter eller ska han chansa och köpa en lott? Gissar att Lushtaku får en vecka på sig att visa sin fysiska status och spela mot Häcken. Svår sits om han har en fotskada.
Haddad som lär vara scoutad sedan minst ett år tillbaks visat ett detta arbetssätt fungerar.
Örebro Karlssson
2011-02-13 13:55
Jag tror nog Lushtaku skulle kunna gö bra ifrån sig i ÖSK. Han har ju presterat väldigt bra, sett till förutsättningarna och visat prov på goda kvaliteer. Det stora frågetecknet är, som många andra sagt, hans fysiska status. Orkar han 30 matcher? Samtidigt känner jag att Lushtaku är ett oprövat kort i allsvenskan. Frågan är ju om spelare som Gerzic ser den stora satsningen från klubben om man värvar Lushtaku. Vad sänder en sådan värvning för signaler till de övriga spelarna? Han höjer nog inte självförtroendet i klubben. Man kanske behöver en mer beprövad och etablerad spelare för att visa att "vi satsar"! Man kan dra lite paralleller till värvningen av Paulinho. Han gjorde en okej säsong för oss, men det var så otroligt viktigt för hela klubben att inse att vi kan locka hit oss stora spelare. Det gav spelarna en tydlig indikation på att vi är ett topplag som kan locka till oss toppspelare. Just av den anledningen tycker jag att man ska värva en annan spelare som har ett tyngre namn.
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-13 13:39
Nu är väl Sixten & co ute efter en färdig spelare främst och där man i bakgrunden vill ge Ibra och Yasin lite speltid då & då.

Så det finns ju två frågor som är viktiga: Är ÖSK intresserad av en "talang" till (vilket jag tycker Lushtaku är facket han ska placeras in i. Även om han kommit längre än Ibra & Yasin kanske) och vad har ÖSK i ärmen istället?

Visst presterade han väl utifrån förutsättningarna helt klart. Han försvan lite ur matcherna också. Svårt är det också att värdera motståndet.

Jag tror det bästa vore att bjuda in honom igen på en veckas träning och låta han spela mot Häcken nästa vecka för att få en bättre bild. Då vinner ÖSK lite tid också (tyvärr på Lushtakus bekostnad) samtidigt som Lushtaku får prova mot en kvalificerad backlinje.

Det som kanske skulle kunna tala för Lushtaku är att han förmodligen skulle bli halvbillig och då skulle ÖSK kunna lägga pengarna på en central anfallare till istället. För den positionen oroar mig mycket mer. Det finns ju absolut ingenting bakom Haddad.

Just nu känns inte vä-ytter platsen sådär jätteoroande ändå. Man kan ju tom kasta upp Sammy på den positionen och låta Haginge spela vä back. Så värre är det med det centrala anfallet om ni frågar mig.

Men självfallet skulle jag inte säga nej till en "Sharbel Touma" på vänsterkanten.
Örebro Skadeh
2011-02-13 13:29
Av det jag sett av "Kushe" så tycker jag vi ska värva! Han kommer bara bli bättre och bättre med mer matchträning/träning.
Örebro Ståplats är bäst
2011-02-13 13:22
Mackan//tycker det är bra att han levererar direkt utan att ha tränat med Sportklubben särskilt mycket,tycker det är lite typiskt ÖSK att nobba spelare för att sedan göra succé i annan klubb.Motståndet i Finland har varit si sådär men starkt ändå att han går in och visar sina kvalitér.För mig personligen är valet självklart:Signa honom!
Örebro Deviation
2011-02-13 13:05
Fullkomligt älskar musiken efter matchen. Så jävla finskt!!
Örebro Sekt. E
2011-02-13 12:39
Väldigt roligt att Erik går så bra och får speltid!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-13 12:32
Underbar liten passning från Haddad till Bedoya där. :) Skönt också att se altmeister Kihlberg tillbaka på mitten. Hmm, har Bedoya tagit plats som vänsterytter?
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-13 12:29
Själv är jag inte hundraprocentigt övertygad om att Lushtaku är den "rakt in i startelvan"-spelare ÖSK söker. Visst, det går inte att blunda för att han gjort två assist, ett (klass)mål och fixat en straff på en och en halv match. Kanske är det bara min typiskt närkingska pessimism som påskiner då jag fortfarande är tveksam.
Örebro rirobban
2011-02-13 12:19
Krontorps//
Visst har Haddad gjort ett antal mål.
Jag tror också på honom, men vi måste vara försiktiga att analysera eftersom motståndet ÖSK mött varit ganska mediokert. Men jag har trott på Haddad sen han värvades, och han har helt klart visat att han vet vart målet är placerat. Tror det kan bli bra även i allsvenskan.

Angående Lushtaku så visar han klass. Visst att motståndet inte är så bra, men att som provspelare komma in i en helt ny klubb och dominera med vilka han än spelar med, det visar på kvalité. Det är bara att värva direkt, och skriva 5 års-kontrakt!
Örebro frrreddo
2011-02-13 12:17
vad tror ni om Lushtaku blir det konrakt? han har ju iaf levererat!

ser bra ut
Örebro zxcv
2011-02-13 12:15
Måste ju bara älska pausmusiken! :-)
Örebro Krontorps
2011-02-13 12:14
Ja Haddad verkar bli en riktigt kanonvärvning, han har väl redan gjort typ lika många mål som Paulinho gjorde på hela säsongen :P
Örebro zxcv
2011-02-13 11:58
Haddad
Annons: