/fotboll/osk/forum/4268.aspx/fotboll/osk/forum/4268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-02-18 11:16
Henry Fiat// Europaspel med ÖSK kan ju locka en spelare som vill ut i Europa.
Är ju ett bättre skyltfönster än att tjonga boll på Hisingen.
Örebro Henry Fiat
2011-02-18 11:13
Jag kan förstå varför vissa inte vill gå ut med uppgifter om eventuella nyförvärv då de kanske inte är kända på den svenska marknaden men om en spelare är det som t.ex Paulinho så tror jag personligen att det gör varken till eller ifrån om det kommer ut uppgifter om Ösk:s intresse. Spelare som alla i Sverige vet om och som till o med kan vara kontraktslösa har nog de svenska lagen koll på och jag tror inte lagen i sverige har ekonomi att värva spelare bara för att sabba för andra lag så de inte kan värva dom.

Angående hur mycket lön Paulinho skule tänkas vilja ha så behöver det inte vara en jättestor summa. Han kan ju ha haft för höga tankar om sig själv o ville komma till någon större klubb i europa men då det verkar ha skitit sig så borde ju då han kunna gå ner i sina lönekrav. Alternativet är ju att inte få någon lön alls...
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-18 11:12
"Uppgift till NA" det ska stå så här istället "Enligt svartvitts forum på svenskafans".
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-18 11:12
Godzilla // Spekulationer och rykten är en sak. Men när man fått inside info är det en helt annan, då är det inte spekulationer längre och man gör ett aktivt val att släppa information istället för att möjligen lyckas snubbla över något.
2011-02-18 11:05
Storm_90 //
Det "läckte" ett lurendrej rykte här på SF för ett tag sedan som var helt påhittat, detta rykte dök ganska per omgående upp på NA's hemsida.
Så nej, det är bevisat att iaf NA plockar nyheter härifrån.
Örebro Tvetov Nato
2011-02-18 11:04
Men oavsett hur löjligt, långsökt, översittaraktigt, töntigt det låter så kan väl en affär OMÖJLIGEN gynnas av att namnet sprids via forum ut i kvällstidningar, eller? Bara för att de flesta affärer som är på G inte påverkas av sådant så innebär det väl inte per automatik att ALLA affärer är opåverkbara från sådana faktorer? Jag förstår inte. Är inte det bästa att bara vara tyst om bra spelare?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-02-18 11:03
Hmm...enligt NA verka Paulinho vilja ha väldans massa stålar,om man ska tro Häckens sportchef. Kanske inte blir någonting ändå med andra ord.
Örebro Storm_90
2011-02-18 11:02
För det hjärta som brinner//
Bra skrivet håller med i exakt allt du säger!
Örebro DanFrånStan
2011-02-18 10:59
För det hjärta som brinner... //
Bra skrivet, stor anledning till att jag själv i princip aldrig skriver här, även om jag är inne och läser jämt. Vissa borde tagga ner med sin överlägsenhet...
2011-02-18 10:57
Saywee: jag är ledsen, men det finns inte en chans att du kan övertyga mig att en eventuell affär med Paulinho går i stöpet för vad folk har läst på det här forumet. En storspelare som varit hett villebråd i flera månader. Eller har sportcheferna/journalisterna glömt bort honom,råkat surfat in här och bara "visst fan!paulinho!". Nej, lite större tilltro än så har jag till elitklubbarnas scouting/värvningsverksamhet. Paulinho sitter säkert och väljer mellan ett antal anbud just nu.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-18 10:56
Ramberget//

50kr tror jag.
Häcken Ramberget
2011-02-18 10:55
Tackar för snabbt svar.

Väl mött!
Örebro Robben 82
2011-02-18 10:55
50 kr
AIK Saywee
2011-02-18 10:54
För det hjärta som brinner ...

Kan bara hålla med dig i vissa delar

"För fan, låt alla få uttrycka vad dom vill här inne så länge man håller sig till Forum Regler!"

Häcken Ramberget
2011-02-18 10:52
Tjenare!

Vad kostar inträdet till matchen ikväll?
AIK Saywee
2011-02-18 10:51
Godzilla 10:40, jag vet att media kikar in här ibland och dessutom i vart fall en annan elitklubb som har hängivna supportrar, meddelar klubbens scoutingansvarige vid tillfällen ...

... många jobbar via internet idag, det är väl inte så konstigt?

Slipper helt enkelt ut och resa och kan sitta inne i den goa värmen så här års.

Vakna lite grann ;)
2011-02-18 10:42
Hasse Borg sitter på sitt kontor och rullar tummarna. "Hmmm...jag undrar vad de kloka närkingarna på svartvitt har på gång,bäst jag kollar upp det", tänker han. "xxxxxxx! Till ÖSK?!!! Not on my watch!" utbrister han och slänger sig på telefonen och erbjuder 10 miljoner kalla. Nja.
2011-02-18 10:42
Hade ÖSK velat att folk skulle veta vilka dom förhandlade med hade dom haft en lista på sin hemsida som berättade just detta.

Nu har dom inte det, och vilka är då vi som lyckas komma åt information via bekanta och rykten att droppa dessa namn och sätta käppar i hjulen för Sportklubben?

Att däremot släppa delar av informationen(sådan så man inte kan gissa sig till vem spelaren är, och inte som med Valdet då det blev lite för enkelt...) ser jag som klockrent för att hålla snacket igång och humöret uppe. Så dom av oss som INTE vet om detta ändå känner att det händer saker på kansliet.

Men att få Inside info och släppa detta på ett publikt forum som detta är riktigt riktigt dåligt!
2011-02-18 10:40
Jösses! Andra klubbar kollar för fanken inte in detta forum för att få nys på spelare som de kan sno framför nästan på sportklubben. Hört talas om scoutingverksamhet? Det är några som tar vårt lilla sportklubbskrypin på lite för stort allvar.
AIK Saywee
2011-02-18 10:38
Att skriva ut namn på detta forum i ett förhandlingsläge kan riskera hela affären för vårt ÖSK ... inte speciellt begåvat :(
Örebro Banzai
2011-02-18 10:38
Vad kostar inträdet till ÖSK-Häcken ikväll om man inte är medlem?
Örebro Sekt. E
2011-02-18 10:33
Det lär blir till att dra på sig rejält med kläder till matchen.

Heja Sport!
Örebro Storm_90
2011-02-18 10:33
Måste faktist säga att ni som klagar på folk som läcker namn är smått patetiska eftersom en hel del andra här inne också håller på och läcker info okej inte namn kanske. Men om ni tror att klubbarna läser på vårat forum och kastar skit på någon som läcker ett namn ska man för FAN inte sitta här inne och leka någon bessivisser och hävda att man har info att ÖSK förhandlar med en välkänd spelare, andra klubbar är inte dumma dem tar redda på det också.
Sen så är det också tragsikt att se hur många av dem etablerade forumskribenterna ofta beter sig som riktiga svin och konstar oändligt mycket skit och hånsamma kommentarer på andra skribenter när dem själva inte är mycket bättre.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 10:31
ÖSK-Janne // Ja nu är det ju ute i media hur som helst. Bara att hoppas att ÖSK kan knyta till den duktige spelaren. För min del känns dagens testspelare iaf fortsatt intressant iom att han även kan spela till höger. Då skulle ÖSK ha en fin fin backup (eller om Sixten är rättvis - Konkurrent) till Astvald som då & då kan köra fast ute på banan.

Kan P spela centralt?
Örebro ÖSK-Janne
2011-02-18 10:26
Maski Hallonen/ Det är ju givetvis helt annorlunda om det gäller en egen scoutad spelare från nån mindre liga som inte varit uppe till diskussion i Sverige tidigare, då håller jag helt med. Jag bara reagerade på dom tuffa kommentarerna när det gäller Paulinho, det är ju ingen hemlighet hur bra han är o ingen hemlighet att han sen länge letar ny klubb.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 10:24
ÖSK-Janne //Jag tycker ändå principiellt det är väldigt onödigt att gå ut med namn som ÖSK förhandlar med om man fått den informationen "Inside". Detta oavsett om marknaden kände till Paulinho i detta fall eller inte.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 10:18
Jag håller med dig om Berger. Tycker han är väldigt spännande. Tycker t ex också att Nordback klart presterade sämre våren 2010 än Kilen men ändå fick Nordback spela ända till skadan på Nordback bytte in den "rätta" spelaren.

Nordback hålls högt av Sixten av vad jag förstått av hans uttalande. För ledaregenskaper och rutin främst. Jag tror det skall till mycket för att Sixten sätter Berger före Nordback som startspelare eller "förste mittfältsavbytare" på den defensiva positionen.
Örebro ÖSK-Janne
2011-02-18 10:18
Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 10:12
ÖSK-Janne // Fast resonerar man så kan ju ÖSK lika gärna släppa en lista på vilka de försöker värva. Det finns ju en anledning till att de inte vill kommentera vilka de förhandlar med. Och man kan aldrig utesluta tror jag att det alltid finns någon "som inte tänkt på" en viss spelare.

Om jag minns rätt så läckte det info om någon spelare för några år sedan som ledde till att en konkurrent fick upp ögonen för den spelaren och som man sedan i slutändan förlorade dragkampen om. Efter det beslöt sig ÖSK för att vara betydligt försiktigare.

Jag minns inte riktig exakt när och vem det gällde. Men jag har en inre svag minnesbild av det.
Örebro Orlok
2011-02-18 10:09
Maski//

Det är säkert mycket troligt att det är så men varför? För att han är en av Sixtens favoriter? För att han har erfarenhet? Knappast för att han är en bättre fotbollspelare. Ibland kan det absolut vara viktigt för balansen i ett lag att låta erfarenhet vara en viktig faktor i en laguttagning men i en situation där övriga lagdelar är ordinarie så skulle jag ha mycket svårt att köpa rutinen som viktigaste faktor.
Jag hoppas att Berger får chansen i en miljö där de andra ordinarie spelarna är med och gör han bra ifrån sig där så är han i mina ögon förbi Nobbe.
Annons: