/fotboll/osk/forum/4267.aspx/fotboll/osk/forum/4267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-20 21:06
Det kommer ett formstarkt Djurgården till Behrn Arena på Torsdag. Idag vann de mot Syrianska med 3-0.

Känns som det kommer bli svårt mot Djurgården utan både Gerzic och Bedoya på planen.
Örebro Eyra
2011-06-20 21:05
Är Petter Hansson på gång till ÖSK?
Örebro MrCrowly
2011-06-20 20:52
3:a efter 12 omgångar var låg vi förra året efter 12 rundor?
Örebro Eyra
2011-06-20 20:48
Rättar mig själv den såkallade Gold Cup är slut 25 Juni.
Örebro Dejmon
2011-06-20 20:40
Kommer inte Västra Stå användas i cupmatchen??
Örebro Dejmon
2011-06-20 20:30
"ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
Utan att ha så stor koll på var andra lag snappat upp sina spelare är det väl mycket möjligt att det är så.

Sen kan man ju resonera om hurvida vissa spelare är att räkna som uppsnappade från närområdet eller inköpta i detta sammanhang.

Hursom handlade egentligen inte mitt resonemang om en jämförelse mellan allsvenska trupper utan om att jag tycker det verkar saknas en vilja från hela truppen att ge 110% i varje situation. Vet att det antagligen är lönlöst av mig att hoppas på nått liknande men jag _tror_ att en stor anledning till att svenska klubblag har haft så svårt med vissa "lätta" motstånd i dessa kvalsammanhang tidigare till stor del beror på att det finns en helt annan stolthet i att representera sitt klubblag hos många av dess spelare. Betydligt mer hjärta.

Hoppas jag har fel och att spelarna är taggade till tusen, inte står och fixar frisyren halva matchen eller gnäller på domaren istället för att spela. Hårt kommer det säkert bli..
2011-06-20 20:27
Biljetter till Sarajevo-matchen släpps för allmänheten den 1 juli.
Örebro Chipset
2011-06-20 20:23
Sportsligt blä men som destination och publikmagnet JAA! Ska bli kul att åka till Sarajevo. Redan på g med bokningen.
Örebro Eyra
2011-06-20 20:20
Är Bedoya tillbaka till Sarajevo-matcherna? Någon som har koll på när Gold-cup tar slut. Känns som hans riviga spel kan bli viktigt där på mittfältet..

Annars blir det väl mittfält med Kihlberg-Nordback som rensar upp runt Nordin, som får stå för kreativiteten.
AIK Saywee
2011-06-20 20:09
Dejmon, detta är så bra skrivet att jag vill ta det en gång till ..

"Jag menar att även om vi kan ha en okej chans att gå vidare rent skicklighetsmässigt så tror jag våra spelare måste visa betydligt mer vilja och inställning (hjärta) i dessa matcher än vad som visats i flera seriematcher denna säsong."

Riktigt bra skrivet!

AIK Saywee
2011-06-20 20:04
ÖSK-Karl, vi hörs :)
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-20 19:38
Dejmon//

Jag har också saknat dina inlägg fast vi ofta var oense ;) Men även jag undrar vad du menar med köpelag. För visst är det väl så att ÖSK fortfarande har den trupp som är störts i AS som kommer ifrån närområdet?
2011-06-20 19:30
Saywee//

Nää, jag vill inte heller riskera livet, tänkte bara att om det för en billig penning gick att chartra ett plan o några bussar som tar oss direkt till stadium så ställer jag upp.

Förövrigt håller jag med dig om din negativa kritik mot demontränaren Sixten. Han har fått den bästa o bredaste trupp ÖSK ställt upp med i mannaminne. Ändå skall bara de gamla köras. Axén verkar ha växt in i AS-kostymen och gjort underverk med Gais lilla trupp. Så jag hoppas han kommer hem tills nästa år. Sedan får demontränararens fans skriva vad de vill.
2011-06-20 19:30
Saywee//

Nää, jag vill inte heller riskera livet, tänkte bara att om det för en billig penning gick att chartra ett plan o några bussar som tar oss direkt till stadium så ställer jag upp.

Förövrigt håller jag med dig om din negativa kritik mot demontränaren Sixten. Han har fått den bästa o bredaste trupp ÖSK ställt upp med i mannaminne. Ändå skall bara de gamla köras. Axén verkar ha växt in i AS-kostymen och gjort underverk med Gais lilla trupp. Så jag hoppas han kommer hem tills nästa år. Sedan får demontränararens fans skriva vad de vill.
AIK Saywee
2011-06-20 19:19
Tack Dejmon, stort tack, för vi tänker lite lika, även beträffande andra aktörer i ÖSK´s organisation :)

Mera svartvitt hjärta önskar Saywee :)
Örebro Dejmon
2011-06-20 19:08
Saywee
Tack! Jag läser ofta men har väl inte haft så mycket att säga :)

Köpelag = en majoritet av inköpta spelare - inte samma känsla för klubben - inte samma kämpaglöd/vilja (i många fall).

Jag menar att även om vi kan ha en okej chans att gå vidare rent skicklighetsmässigt så tror jag våra spelare måste visa betydligt mer vilja och inställning (hjärta) i dessa matcher än vad som visats i flera seriematcher denna säsong.

-------------------------------------------------------------------------

För de som kan ta sig ner lär det dock bli en fantastisk resa och ett minne för livet, hur det än går!
AIK Saywee
2011-06-20 19:06
Jag vill inte måla något elände på väggen,redan nu, men alla dessa utlandsskånska supportrar som tipsar om vad som kan hända gör mig orolig, snackar (skriver) de skit, eller har de upplevt något i verkligheten?

Bör vi bry os om deras kommentarer, eller är det Bullshit, bara taget ur luften?

Jag tycker dock fortfarande att det blev en skitlottning, tror att Lagrell drog fram lappen med ett hånleende ...

Opitimisten Saywee närmar sig pessimism, genom att vara realist ;)

Heja *****
AIK Saywee
2011-06-20 18:59
Fotboll är för mig fest:)
men ibland blir det pest :(
AIK Saywee
2011-06-20 18:51
Den fanatiska, hatiska, relationen mellan olika länder i ett före detta så kallat enat Yugoslavien, är ju bara för mycket, så mycket hat som lever kvar än idag, i Balkan och i Skåne.

Kärlek, fred och respekt, för varandra ... är min högsta önskan!

PS, hur många minns när den serbiske Selakovic hetsade en Bosnisk Gerzic till rött kort på Ullevi. Fy fan vad klent!

Varför kan vi inte samsas på denna planet och glädjas över FOTBOLL???
BH-fanaticos
2011-06-20 18:47
Ni som planerar att åka ner, ta av njut av staden, där är väldigt go mat och öl.
Jag kan tipsa er om ett par ställe om ni är intresserade.
AIK Saywee
2011-06-20 18:43
Dejmon, välkommen tillbaka, var har du varit, dina kommentarer är saknade från mig, fast du får förklara dig vad du menar med "köpelag" och "hjärta" och i övrigt, bara lite tydligare, men du är välkommen, du behövs nog i nuläget ...

Du är saknad, Dejmon, från mig, med dina genomtänkta tankar :)
2011-06-20 18:38
Om ingen vill smuggla in mig i Bosnien på detta sätt :)?
2011-06-20 18:34
Alla till Sarajevo ! Utom jag :).För jag har inte råd. Men hoppas att den visas på tv :).
Örebro casuale
2011-06-20 18:32
Sarajevo fans i staden derby
är mycket farligare när jag hörde

http://www.ultras-tifo.net/photo-news/383-sarajevo-zeljeznicar-07052011.html
Lunds BK Horde Zla
2011-06-20 18:29
Serbiska?
Örebro 100år
2011-06-20 18:26
Horde Zla/
Du kan inte jämföra BK Lunds klack med eran serbiska läktarkultur :)
Örebro Dejmon
2011-06-20 18:16
Kul att möta "riktigt" motstånd direkt i kvalet. Synd att vårat köpelag antagligen inte har hälften så mycket hjärta som juggarnas men har vi tur kan det ju gå vägen ändå!
Örebro MrCrowly
2011-06-20 18:16
Billigare från GBG än Arlanda

Utresa
ons, 20. jul 09:55 GOT SJJ 14:20 1 stopp via BUD (04:25)

ons, 20. jul 20:25 GOT SJJ 14:20 1 stopp via BUD

Hemresa
fre, 22. jul 14:50 SJJ GOT 09:25 1 stopp via BUD

3065 SEK

Eller

Utresa
tor, 21. jul 07:00 GOT SJJ 22:00 2 stopp via VIE,ZAG

Hemresa
fre, 22. jul 06:30 SJJ GOT 11:50 2 stopp via VIE,ZAG (05:20)

3301 SEK
Länktips: sv.momondo.com
Lunds BK Horde Zla
2011-06-20 18:10
Ja den lever kvar i allra högsta grad kan jag säga dig, det är en helt annan läktarkultur där nere än vad det är här i Sverige. Inte för att svensk klack är kass men tyvärr inget jämfört med f.d juggans lag.
AIK Saywee
2011-06-20 18:07
Horde Zla, 17:58, ja inte vet jag?

.. men fanatismen lever fortfarande kvar på balkanhalvön, eller ?
Annons: