/fotboll/osk/forum/4266.aspx/fotboll/osk/forum/4266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Steiger
2011-02-15 11:21
Jag hoppas också att det blir en historiskt tisdag..

ÖSK ser onekligen intressant ut inför nästa säsong.
Örebro jocke.
2011-02-15 11:16
Jag gillar alla vibbar här inne just nu! Även om ingen (läs jag) riktigt vet vad som väntar så känns det hur som helst spännande ;)
AIK Saywee
2011-02-15 11:06
Jag känner också attt den 15 februari 2011, kan bli ett "historiskt" datum :)

Talgoxen flyger in i framtidens träd och visslar ...

... men namnteckningen skall torka innan jag är "säker" på vem som skrev under.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-15 11:01
Wm/ Jag gillar dina vibbar!
Örebro widemarsh
2011-02-15 10:57
Tisdag, känns som att det kommer hända nånting idag :)
AIK Saywee
2011-02-15 10:53
Hoppas att jag inte trampar på någon helig ko, men hur fungerar "sponsringen/reklamen/samarbetet" mellan ÖSK och NA?

Detta har jag ingen aktuell koll på, men tidigare vet jag att NA haft reklam "i rumpan" på de svartvita lirarna ...
Örebro ÖSK-Janne
2011-02-15 10:37
OT: När jag var liten, typ 40 år sen, så trodde jag att Atlas Copco tillverkade popcorn :-)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-15 10:36
De flesta av Er inbitna har säkert redan sett denna länk. Men ville ändå förmedla den till de som bara är innaffsade? Kul att se att ÖSK föryngrat sin trupp, så pass. Att den inte ligger så högt värderad är kanske inte så märkligt, men alla nya spelare som ännu inte haft chans att spela upp sitt värde. Mest anmärkningsvärt är kanske Alvbåges värdering kontra exempelvis Almebäck, (där åtminstone jag hade tänkt mig det omvända). Kul äevn att läsa kontraktslängden på Mackan. Han kommer med alla sannolikhet bli, om inte den första, så i alla fall, en av de första, tunga försäljningarna som ÖSK gör.
AIK Saywee
2011-02-15 10:24
Hea, mycket intressant inlägg, detta med sponsring och reklam är ett "förunderligt fenomen".

Jag funderar ibland över liknande, det du beskriver, hur mycket säckpapper köper värmlänningarna, bara för att Billerud är synliga "någonstans"?

Dagens utbud av "reklam" i många olika media och ute i "trafiken/verkligheten" är så omfattande så man kan drunkna i olika budskap.

Jag inbillar mig att jag köper det jag vill ha, oavsett reklam, men vem vet, jag kanske luras dit ibland? Det är ju så det är tänkt att fungera?!

Det ligger ibland andra "mekanismer" bakom mina köp, (tror jag?) jag väljer oftast att avstå något köp, av en produkt, där jag får dåliga vibbar av någon anledning ....
Öreskå - 66
2011-02-15 10:13
Angående sponsring:
Jag är en av dem som tycker Atlas Copco bör gå in som huvudsponsor. Atlas Copco kommer troligtvis inte sälja en enda borr rigg extra pga den sponsringen. Men de är den utan konkurrens största privata arbetsgivaren i Örebro. Och i egenskap det tycker jag att de bör även synas som det utåt.
Om man frågar folk runt i kring, så är de flesta sorgligt omedvetna om vad Atlas Copco är och vad de gör. Därför tycker jag att de bör profilera sig lite mera och ÖSK är Örebros största "reklampelare".
Även pga att de är största arbetsgivare så borde de som goodwill, sponsra ÖSK. Atlas Copco har ca 1500 personer anställda i Örebro. Med en stor andel sportintresserade personer bland de anställda. Många av dessa anställda skulle gärna se Atlas Copco som huvudsponsor till ÖSK. Tänk er en tröja med bara texten Atlas Copco Rock Drills på bröstet. Ryggen fri till spelar namnen. Om Atlas Copco gav en tusenlapp per anställd och år så skulle de göra både sina anställda, Örebro och ÖSK en stor tjänst.
Det enda negativa jag ser i det hela är att Atlas Copcos färger är ljusblå. ; )
Örebro Hea
2011-02-15 09:46
Om du går in och kollar lönsamhet Ejendals vs Arbesko kanske du förstår varför dom inte kan gå in som någon storsponsor. Men varför inte vara en av dom som är med och sponsrar lite. Ägaren i Ejendals är även ett väldigt stort fan av ishockey och Leksand.
Men hur kan ett företag som Billerud (pappersbruk) sponsra Färjestad hockey. Jag lovar att dom inte säljer mer fluiting eller säckpapper till konsumenten bara för att dom syns på deras arena!
Sponsring är väldigt svårt att mäta vad det ger lr?
Örebro jocke.
2011-02-15 09:34
Saywee och Matta//

Provspel eller bara kontraktsförhandling?
AIK Saywee
2011-02-15 09:25
Matta, det går säkert bra oavsett vilket håll han anfaller ifrån, men tror du att han skriver under papperet idag?
AIK Saywee
2011-02-15 09:23
Talgoxen och jag försöker så gott vi kan, att bekämpa snöslask, frost, kyla, halka och mörker, men det verkar tyvärr inte hjälpa att vissla lite positivt ...

Kanske SMHI kunde gå in som storsponsor och om de dessutom kunde sälja in(köpa in?) lite bättre väder, vet inte hur de bär sig åt, med de flesta på det "företaget" jobbar väl i Norrköping.

Håll ut i kylan mina svartvita kämpar, detta eländes väder, får snart ge vika och vi behöver nog inte oroa oss, jordaxeln vrider sig fortfarande åt rätt håll och vi har en fin arena och jag kan redan nu ana storpublik vid hemmapremiären :)
Örebro Matta
2011-02-15 09:22
Menar såklart vänsteranfalllare : ).
Örebro Matta
2011-02-15 09:17
Idag kommer vår tänkta högeranfallare. Håll tummarna att förhandlingen går bra.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-15 08:31
Aspen//
Vad deprimerande väderprognos :(. Jag är trött på kyla och snö. Jag vill ha vårsol och allsvensk fotboll. Hoppas de har fel i den prognosen. Sedan kommer naturgräsplanerna knappt vara spelbara om kylan håller i sig.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-15 07:43
Det verka bli samma kalla vår som i fjol. Tur att vi har konstgräs. Undrar hur Stockholm och Göteborg kommer att klara sina planer.
Klipp från DN:
"Det amerikanska väderföretaget WSI gjorde i slutet av januari en långtidsprognos som sade att det kalla vädret från förvintern skulle komma tillbaka igen i Nordeuropa i mitten eller slutet av februari. Enligt WSI ska kylan hålla i sig en bit in i april. Även större delen av USA tros få kallare än normalt den närmaste tiden, åtminstone i mars.
I oktober sade WSI att vintern i norra Europa skulle inledas med mycket kallt väder för att sedan återgå till en period med mildare vindar, så hittills har företagets förutsägelser stämt precis. WSI bygger sina långa prognoser på storskaliga globala vädermönster som fenomenet La Niña, som nu försvagas."
Örebro hemvändarn
2011-02-14 22:57
Nu finns det ju andra saker än att synas på tröjor och arenan. Medlemskapet i inrecirkeln kan ge platser på arenan till personalen vilket är alternativet min arbetsgivare valt. Det är intressant att man jobbar med olika paketeringar av produkten. Vi får hoppas man kan hitta något som kan locka företag som Atlas och Arbesko.
Örebro Grohl
2011-02-14 22:41
Kan tillägga att jag haft diskussionen om varför Atlas inte sponsrar ÖSK med min käre far nationalekonomen redan för några år sedan. Han uttryckte det ungefär som jag har gjort, fast bra och övertygande. Ett företag av Atlas Copco´s typ har inget ekonomiskt att vinna på att sponsra lagidrott i Sverige var kontentan.

Farsan sågade även Obol längs med fotknölarna som det oseriösaste han hade sett samtidigt som det var aktuellt att dom skulle "rädda" oss ur konkurskrisen (något som hade blivit realitet om det inte vore för kommunen). Jag har typ gett upp att försöka vinna diskussioner om ekonomi med honom sen dess.
Örebro Grohl
2011-02-14 22:19
Förklaring på varför man inte kan jämföra Ejendals med Arbesko? Allabolag listar Arbesko som ungefär 1/3 i storlek av Ejendals. Dom tillverkar och säljer samma skit (väl?) men Ejendals pumpar in miljoner och åter miljoner i det ständigt sjunkande skeppet Leksands IF.

Varför skulle inte Arbesko kunna sponsra ÖSK med iaf 1/10 av det Ejendals sponsrar Leksand med? Det dom tillverkar är ju som klippt och skuret för att förknippas med lagidrott.

Atlas kan jag bara se som storsponsor för att de vill ha goodwill i Örebro, jag personligen tror inte att de skulle kunna få in en extra order på den där diamantborren till Argentina bara för att de sponsrar ÖSK.
Örebro Hea
2011-02-14 21:54
Jäkligt konstigt att inte ett så stort bolag som Atlas ser något värde i att bli "stor" sponsor i ÖSK, nu när dom har plockat hem en massa tillverkning från övriga världen till Örebro. Det är väl Örebros största privata arbetsgivare.

Arbesko kan man inte jämföra med Ejendals!
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-14 21:43
Ja vi går mot en rolig "hockeyfinal" precis innan AS börjar :0)

Sen verkar det som om man kommer, tvärtemot fotbolls BA, kunna ta en bira i paus på nya hockeyarenan i höst
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-14 21:24
Kan inte Behrn lägg in mer pengar i ÖSK?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2011-02-14 21:17
ÖIK vinner över Almtuna med 5-0! Men nästan lika skönt att Bofors tappar en 4-0 ledning till förlust med 8-4 :)
Örebro hemvändarn
2011-02-14 21:15
Jag och flera på mitt jobb blev väldigt nöjda när företaget vi jobbar på gick med i inre cirkeln i år. Det är bara hoppas att de företagen i Örebro kan se värdet av ÖSK som både elitlag och förening.
Örebro Grohl
2011-02-14 21:11
Jävligt skumt med Arbesko faktiskt. Jämför med t.ex. Ejendals som ju är i princip samma företag som dem, och hur mycket pengar de pumpar in i Leksand.

Atlas kan jag förstå, de riktar sig inte mot konsumenter som kan bli "påverkade" av sponsring på samma sätt.
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-02-14 20:49
Bempa no:10//

Håller med dig om Atlas Copco, men glöm inte Arbesko, de gör enorma vinster men sponsrar inte med ett öre.
Örebro Evigt ÖSK
2011-02-14 20:46
Bempa no:10 //

Ja, det har väl alla ÖSK:are egentligen undrat? Speciellt nu när vi ska ut i Europa vore väl ÖSK intressant att kunna investera i? Jobba på Atlas Copco! Jag skulle fan kunna tänka mig att köpa en borgmaskin om de börjar sponsra stort.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-14 20:41
Appropå rolig fotboll så skrevs det ju förut (Trivseltorsten, eller vem var det?) att vänsteryttern som är pågång, dels att han har spelat i Bundesliga och dels att han har ett "roligt namn", så jag googlade helt enkel på "Lustige spielernamen Bundesliga" och fann då bl a, se länken. Vad sägs om (fritt översatt) Jesper Barfot Kofot, Robert Rosett eller Sebastian Svinbestigaren dragandes fram på vänsterkanten på BA!!?!
Annons: