/fotboll/osk/forum/4263.aspx/fotboll/osk/forum/4263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-06-10 23:40
Krille, ja alla kan ändra sig om chansen dyker upp, det är ganska normalt, därför blev det lite konstigt med hans uttalande ...
AIK Saywee
2011-06-10 23:38
svartvitthjärta, där på Nygatan har jag varit, men kommer även ihåg något gammatl ruckel vid Engelbrektsgatan ... eller hade jag behövt jag ett USB-minne att lagra en massa minnen på?

Ja, dessa skåningar, TFF kanske är lite blues, men på 60-talet vete tusan om gummiklubben inte var däckad?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-10 23:36
Saywee//

Jo, Gerzic sa så i höstas, sedan sa han att han ville att ÖSK skulle få pengar för honom. Men han kan ju ändra sig om rätt erbjudande kommer.
AIK Saywee
2011-06-10 23:31
Nordin har ju lovat att stanna kvar om ÖSK satsade, eller har jag drömt?

... men, ÖSK kanske inte har satsat?
2011-06-10 23:27
Jag ser fram emot när ÖSK spelar i Europa League-finalen 2012 på den här nya Arenan i Bukarest som tar 55,600 ;).
Örebro svartvitthjärta
2011-06-10 23:26
Saywee o ÖSK-Karl/ Antar att ni menar Rockmagasinet? Isf vill jag minnas att det var entré från Nygatan? Såg Peps och Blodsbandet där..oförglömligt!
Nu ser vi fram emot en rejäl urladdning mot Trelleborg!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-10 23:20
J07//

Jo, så blir det nog, även om det kan bli en annan klubb, skulle ju vara trevligt om även Spelarinvest fick fylla på sin kassa. Förhoppningsvis ger väl Bedoya mellan 6-8 miljoner och ett antal procent i vidareförsäljningsklausul.

Återstår då vad som skall hända med Nordin, men han har ju åldern emot sig vad gäller ligor utanför Norden. Alvbåge tror jag blir kvar.
AIK Saywee
2011-06-10 23:11
Intressant J07, det kan kanske möjligvis förklara varför vi inte letar back(ar), men det borde vi göra ..... med dagens kännedom om höstens trupp.
2011-06-10 23:11
Rama, Astvald eller Paulinho kanske är på väg bort? Annars vet jag inte om det är motiverat att ta hit ännu en anfallare? Det är ju på backsidan man önskar ersättare på.
Djurgården J07
2011-06-10 23:04
Greg Seltzer, en amerikansk fotbollsjournalist som brukar ha korrekt inside info skriver på sin blogg (se länktips):

"Ever since I revealed that a Belgian topper most likely to be Club Brugge was after Örebro midfield engine Alejandro Bedoya, it became more and more apparent by the day that my educated hunch was correct.

I can now reveal that Club Brugge have started talking fee with ÖSK. It seems they do not want to wait until midseason to bring him aboard. And if they do make a proper offer, expect that the other suitors will be alerted to compete."
AIK Saywee
2011-06-10 22:40
Tänkte på detta med ny anfallare och denne eventuelle "Cubs", det är väl inte anfallare vi behöver ...

... mera matematik (antal spelare i de olika lagdelarna)

vi spelar 4 3 3

och har vid halvårsskiftet 6 10 11

det blir en differens på 2 7 8

Vi behöver minst en BACK-UP ;)
AIK Saywee
2011-06-10 22:31
ÖSK-Karl, den så kallade rivningslokalen, låg snarare i mystiska sextiotalskvarter med adress Engelbrektsgatan.

Att den inte brann upp var ett under ... man behövde inte röka själv för att bli pårökt, attans vilken dimma.

Som tur var fanns det skor och kex i staden under den tiden :)
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-10 22:19
Jaha, nu slog Motala till igen "ny anfallare ansluter i sommar". Blir så trött att de härmat våra färger.

Vad gäller publik skall vi väl inte gnälla, ÖSK tillhör väl de få som ligger mycket bra till senaste åren. Men en guldfinal hemma på BA mot MFF skulle sitta fint!

Saywee/
Var det inte en helt annan lokal som då låg på Hamnplan, eller var det senare?!
AIK Saywee
2011-06-10 22:04
Farsen, hehe, ett plus ett är två :)

Skånsk blues och reggae, jag minns rökiga lokaler under 60-talet vid Hamnplan, då Peps huserade i gamla fina Örebro ... kex och skor fanns fortfarande kvar.

Jag tror till och med att fotbollen var underbar, den var i alla fall rund och studsade som vanligt hit och dit ....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-06-10 21:55
Saywee/ Vafan är hög standard? :)
AIK Saywee
2011-06-10 21:39
Farsen, du har faktiskt helt rätt, och det gäller ju inte bara andra sporter som "stjäl" publik. Det finns ju en massa andra saker som lockar i en stad av Örebro´s storlek. Men det är kul med lite jämförelser, enkel matematik a la Peps Person:)
AIK Saywee
2011-06-10 21:35
Fast om jag tänker efter kanske ÖSK marknadsför sig rätt skapligt, men det är hela "Örebro" som skall jobba för att skapa stämning.

Affärsidkare, pubar, kommunen, skolorna (?), lokaltidningarna, helt enkelt alla, hela sta´n alltså.

Kul att stadstrafiken flaggar under matchdagar, helt rätt !

Men jag tror att NA kan bjuda till lite mer, trots att de saknar konkurrens?

ALLA TILL BA!
2011-06-10 21:28
Alltså jag menade i mitt inlägg att det kanske skulle varit 2-3000 extra om det inte fanns andra elitsporter i staden. Eller?
2011-06-10 21:27
Varför står det varken på ÖSK:s hemsida eller på NA att han är här? Är det så hemligt?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-10 21:23
Hehe - Den här straffen måste ni se..

"Sista straffrundan i kvalet till serie D mellan Spareggio Termeno och Dro.
Då gör målvakten i Spareggio Termeno en avgörande räddning - tror han. "
2011-06-10 21:20
Farsen fortsätter//

Hockeyn kommer nog dra lite fler när man får en fin och framför allt varm hall att sitta/stå i. Men jag kan tycka att de spelar för ofta och man får välja sina matcher med andakt.

Sedan dra väl Speedwayen i Kumla även i Örebro också, nu när det går så bra för dem.
Örebro bison
2011-06-10 21:16
Om man antar att 007 har rätt och det är amerikanen som är på provspel.
Hur många år har han kvar på college?
2011-06-10 21:08
När man räknar publiksiffror och jämför mellan städer kanske man bör tänka på hur många sporter staden har på elitnivå. Hur många lag i högre seriesystem mm. Örebro måste ju ligga i topp i Sverige om man istället tittar på hur många lag man har på elitnivå i olika sporter jämfört med invånare. Så att det finns ett brett sportintresse kan ju bidra till besökare på Behrn?
Degerfors tippeligaen
2011-06-10 21:08
Hjørnene på Color Line Stadion har i senere tid blitt bygd igjen med kontorlokaler, noe som ser litt penere ut, enn å ha det åpent.

Hvordan er budsjettet til Ørebro SK?

Aalesunds FK har et totalbudsjett på 72mill NOK

AIK Saywee
2011-06-10 20:55
zxcv, både och ...
2011-06-10 20:53
Vi har alltså ett snitt på 8.747pers och då har vi inte mött publik lag som Djurgården, AIK, IFK Göteborg, Elfsborg, Malmö FF och IFK Norrköping hemma än. Jag tror vi kan ha ett snitt på lite över 9.000 när säsongen är över.

Det var 10.654 mot Syrianska och 10.563 mot Helsingborg som de två högsta publiksiffrorna hittills på Behrn Arena.
AIK Saywee
2011-06-10 20:52
ÖSK-Karl, 20:18, BP har nog också låga siffror. Men AIK från Solna har rätt skapliga publiksiffror ;)

Bulten, 20:34, med dina siffror borde vi kunna knö in minst 40.000 på BA på måndag ...

ALLA TILL BA!!!
Örebro zxcv
2011-06-10 20:50
Det finns egentligen ingen anledning att ÖSK ska ha under 10.000 i snitt.
Satsande lag, fint spel, många "profiler" och bra arena.

Vad är fel? Att ÖSK inte marknadsför sig tillräckligt eller att marginalaren är för lat att gå och kolla på Gefle?
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-10 20:39
Rättelse: Mjällby AIF spelar i och kommer egentligen från Hällevik, en förort till Mjällby med 776 invånare. Snittet på 3.714 ska väl egentligen ställas mot Hälleviks invånarantal.. Med samma relation mellan publiksnitt och invånarantal skulle ÖSK ha en halv miljon åskådare i snitt per match :-)
2011-06-10 20:37
Det är nog Sölvesborg med ett invånarantal på ca 8.000 och Mjällby snittar 3.714 :).
Annons: