/fotboll/osk/forum/4260.aspx/fotboll/osk/forum/4260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-17 09:41
Mycket bra tillägg saywee! Alla ska vi bidraga...:)
AIK Saywee
2011-02-17 09:28
Fatcit, hoppas även att kubanerna, exilare och tifogänget kan öka "stödet" till laget på bortamatcher, som lite extra tändvätska.

Alla till Gamla Ullevi !
2011-02-17 09:17
Intressant krönika! Vi har diskuterat detta förut i detta forum. Jag har ofta efterlyst att Sixten ska kunna ändra matchbilden när laget kör fast på bortaplan, men det har inte varit möjligt med den "tunna" trupp vi haft! Jag menar att Sixten har ju ogärna velat ändra på startelvan.

Jag har dock uppmärksammat att laget har haft svårt att tända till på bortaplan. Med publiken i ryggen på BA så är laget alltid taggat, men detta har varit mer osynligt på bortaplan. Hoppas till den här säsongen att Berger Junior får mycket speltid, då han verkar vara en vinnare á la Gattuso!
AIK Saywee
2011-02-17 09:07
jocke. det är precis som du skriver, det räcker inte med att ha ett hjärta för klubben idag.

Det gäller dessutom även andra delar av arbetslivet, man måste hålla sig frisk och prestera så länge man orkar ...

That´s life
AIK Saywee
2011-02-17 09:01
Mycket intressant skrivet av Mathias Ekdahl, framförallt detta om en plan B, att ha ett alternativ i spelet om det skulle behövas ändras.

Att rubriken bör ändras m.a.p. ädla metaller är bara en onödig kemisk kommentar från mig ....

Bra Mathias, hoppas att Sixten insett detta och har han inte det, så hoppas jag att han eller någon annan läser här så att han i slutänden kan bli tipsad och förstå att det vore bra att inte alltid vara helt fastlåst i ett spelsystem.

Flexibiletet och överaskningar kan förvirra våra motståndare!
Örebro jocke.
2011-02-17 08:57
Jag håller med er i sak det ni skriver om Staaf. Och han har absolut haft viss otur med skador och liknande, men ärligt, han gjorde väl ingen jättesucce när han var utlånad till ängelholm? Sen vet jag inte om jag tycker att det räcker med att ha hjärta för klubben och bidra till positiv stämning i truppen (även om det verkligen behövs några sådana spelare också). Han har absolut visat att han är en måltjuv tidigare säsonger, men i år tycker jag bara att det känts väldigt ofarilgt med honom på topp.

Dock behöver man inte såga någon spelare vid fotknölarna då ingenting kommer bli bättre för det. Och spelarna är väl ändå i truppen av någon anledning då jag tror att sixten och gänget har större koll på sina spelare än vad vi har :)
AIK Saywee
2011-02-17 08:47
Även jag vill sälla mig till skaran som tycks gilla Robin Staaf.

OK han kanske inte passar in i Sixtens system eller fått/får Sixtens förtroende.
Att han har haft otur med skador är bara så himla tråkigt, det är säkert inget han själv planerat för, tvärtom, han vill visa vad han kan.

Hans förnamn får mig att tänka på en engelsk Erithacus Rubecula och hans förflutna får mig att tänka på svensk bubbelvatten ...

Jag gillar honom som en social spelare med ett stort hjärta för klubben och dess supportrar, helt enkelt en fin kille med trevligt kroppsspråk och snygga gester.

Krya på dig Robin!
Örebro Svartvitt forever
2011-02-17 08:18
Pozniak 23.29/

Här är länken. En regnig, härlig kväll i Norrköping.

http://www.nt.se/24nt/#category=5629214&date=2010-5&clip=6036439&startTime=0m0s

För övrigt: Visst är det skandal att ÖSK fick böta 25 000 för en grind som inte är låst (arrangörens ansvar) och jublande förbrödring UTANFÖR PLANEN, inte inne på den.

Jag gillar också Robin som klassisk måltjuv, men tror inte att han passar som nr 9 i 4-3-3. Tyvärr. Han skulle nog göra större lycka i 4-2-2 med en Kim Olsen vid sin sida. Det var ju en markant skillnad i Finland när Robin gick ut och Andreas Haddad kom in. Tror faktiskt att Sixten har rätt: Andreas kan mycket väl vinna skytteligan i Allsvenskan med rätt omgivning.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-17 05:54
Det vill till att VD fortsätter jobbar hårt med sponsorintäkter om vi ska klara den stora trupp vi verkar få, polisräkningar och ytterligare en kall vår.
DET GÅR ALDRIG!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-02-17 00:42
pozniak du har pm
Örebro Pozniak
2011-02-17 00:22
För er som inte vet, gör Luku bra ifrån sig och Örebro kommer överens med rama så kan mycket Väl båda blir klara. Örebro känner att astvald har lite tunt bakom sig (Luku kan lirar där)
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-17 00:10
Skickar ut en efterlysning på ÖSK-Karl. Har du bytt ditt legendariska nick?
Örebro pemo
2011-02-17 00:06
Hur löser man speltiden om vi har en trupp på 27 man? Om man värvar för framtiden så måste de väl i alla fall få någon form av matchning i år? eller räcker det med att träna när man är i allsvensklan? eller finns det ett B-lag?

Släng upp Hagge som center om det krisar.
2011-02-16 23:52
Är det intressant att värva både lustaku och rama? Ena skulle kanske fungera som alternativ centralt i anfallet!?

Jag tillhör dem som skulle vilja se lite mer rörlighet i anfallet. Men jag tror absolut att Haddad kommer bidra med storhet!

Någon som tycker att ÖSK ska värva båda om pengarna är rätt? Varken Yasin eller ibra kan ju spela centralt. Skulle vara roligt att se ÖSK ändra spelstil under en match genom att sätta in en rörligare central anfallare, positionsbyten och kreativitet i anfallen istället för fasta "yttrar" och en straffområdesspelare...
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-16 23:43
Gillar också Staaf, men min personliga åsikt är att han inte är tillräckligt bra för en startplats i ÖSK. Med de rätta förutsättningar, utan skador en hel säsong, kan han kanske göra nytta som inhoppare då han alltid ger järnet.

Han har inte fått någon regelbunden speltid och de fåtal gånger han fått starta har han inte överraskat.
Örebro Pozniak
2011-02-16 23:29
Ni som klagar på staaf, är han eran nya hackkyckling? Killen har haft mängder med otur, ingen har klagat på astvald Ibrahim under försäsongen, staaf är bra. Astvald har högre lön och Ibra inte allt för långt ifrån staaf så vem ska prestera bäst? Han skapar målchanser som ingenting och är en lojal spelare. Jag kommer aldrig glömma hans mål mot norköping, sen den målgesten han gör mot oss fans genom att springa ut och krama om varenda en, det visar vilken lirare han är. Någon skulle kunna hitta klippet när staaf gjorde mål och sprang till kubanerna. Vet att norköpings nyheter lade ut de någonstans.
Örebro MrCrowly
2011-02-16 22:45
O¨SK 2011
Örebro jocke.
2011-02-16 22:39
Bra gjort av Sandro att ha gjort 40 assist på 2 säsonger när hans österrikiska lag gjorde totalt 29 mål föregående säsong ;) Han verkar dessutom spela i kroatiska tredjeligan just nu, och ska enligt uppgift från aiks forum ha gjort ett ganska blekt intryck när han tränade med väsby - vi får hoppas att våra två potentiella nyförvärv är minst lika intressanta :)
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 22:30
Saywee // Ja det blir 29 med ny Väyttern och Haginge. Och det är en förbannat stor trupp. Förr vet jag man ofta låg på 22-24 spelare.

Men räkna med att det just nu är en målvakt för mycket samt att Skoglund och Holmberg säkert inte komma att aspirera på A-lagsplats. Då blir det 27 kvar.

Men det är klart, ÖSK avlönar väl alla mer eller mindre. Jag tycker det är för stor trupp. Man kanske hade räknat med att sälja ett par st nu i januari.
Örebro hemvändarn
2011-02-16 21:31
Nordin Gerzic, Alejandro Bedoya, Magnus Kihlberg, Fredrik Nordback, Erik Nilsson, Per Johansson, Erik Abdulahi, Johannes Skoglund, Emil Berger. Med 9 mittfältare till 3 platser borde vi få se minst 2 lånas ut. Med tanke på att Per Johansson kan vikarera som back tror jag han får stanna. Nordin, Ale, Kihlen och Nobbe lär knappast vara aktuella för utlåning.

Av Erik, Johannes, Emil och Denis så är jag som flera inne på att Eriks chans är nu och att man knappast lånar ut honom. Det blir intressant att se vem som hamnar vart.
AIK Saywee
2011-02-16 21:27
Maski Hallonen 21:11, men Haginge är väl inte med på listan, liksom "vänsteryttern" och några till som önskas ... det blir över 30 till att börja med.
Örebro hemvändarn
2011-02-16 21:25
Nu var jag lite otydlig. Jag tycker inte vi behöver rekrytera 3 spelare utan att vi inte skall värva två yttrar till. Det är bättre att hålla plats i lönelistan för de andra positionerna än att dubbelvärva.
Örebro Orlok
2011-02-16 21:24
Saywee//

En analys som Mittåt gjort angående Kushi skulle innebära att Sjögren (med värvarorganisation bakom) tänker som du och reserverar sig för eventuella behov centralt framåt sommaren.

Citat från Eyravallenbloggen
"Det kan också vara så, att ÖSK inser att man inte kan räkna med Staaf på grund av dennes skada och då väljer att ta ett billigare alternativ för vänsterkanten för att få mer pengar över för en central anfallare."

Men visst vi kan inte ha en hur stor trupp som helst, några hamnar säkert i talanglaget och någon kanske blir utlånad till Superettanklubb...
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 21:11
ÖSK listar 27 här på SF och då ingår tre målvakter. En till väforward ska till. Men då är några av dessa säkert tänkt att köra i talanglaget. Som tex Kalle Holmberg
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 21:09
Saywee // Nej för faan - Så stor trupp hade inte ens ÖSK under reservlagstiden. Tidigare var runt 22 ganska vanligt. En del har skurit ned det till runt 18 pga svårigheterna att få fram speltid till alla och att det finns två fönster nu för tiden.
AIK Saywee
2011-02-16 21:07
Orlok, OK kanske en vänsterytter är ett måste, i dagens läge, men hur stor trupp är rimlig? 30-40 spelare, någonstans där, eller?
Örebro Pintorp
Saywee: Nej, precis. Jag tror inte man skulle sänka det hur orealistiskt det än var så att säga.
Örebro Maski Hallonen
Lusthaku är 21 ;) Sen vet jag inte hur "rutinerad" Rama är egentligen - Men han är säkert mycket bra
Örebro Orlok
2011-02-16 20:50
Saywee//

Visst kan vi i framtiden komma att önska oss annat och visst känns det tomt bakom en inte helt hundra skadefri Haddad men i ärlighetens namn så är det bra mycket tommare på vänsterkanten. Att vi skulle gå in i allsvenskan med de förväntningar som laget har på sig från oss supportrar, media, sponsorer och klubben själv med vänsterytteralternativ som inte spelat högre än div 1 och inte ens fyllt 20 år än känns inte rätt. Inte rätt mot spelarna själva och inte rätt mot de förväntningar på resultat som vi alla har. Nej en etablerad vänsterytter måste i mina ögon vara prioritet.
AIK Saywee
2011-02-16 20:50
Pintorp, jag gisssar något liknande, för man kan väl inte sänka målet.

Medalj är det som gäller, men hur har våra konkurrenter rustat?

Fast det spelar kanske ingen roll hur konkurrenterna rustat, för när de svartvita giganterna lirar, så kan vi inte stoppas :)

Heja Sport!
Annons: