/fotboll/osk/forum/4256.aspx/fotboll/osk/forum/4256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pintorp
2011-02-16 21:07
Saywee: Nej, precis. Jag tror inte man skulle sänka det hur orealistiskt det än var så att säga.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 21:07
Lusthaku är 21 ;) Sen vet jag inte hur "rutinerad" Rama är egentligen - Men han är säkert mycket bra
Örebro Orlok
2011-02-16 20:50
Saywee//

Visst kan vi i framtiden komma att önska oss annat och visst känns det tomt bakom en inte helt hundra skadefri Haddad men i ärlighetens namn så är det bra mycket tommare på vänsterkanten. Att vi skulle gå in i allsvenskan med de förväntningar som laget har på sig från oss supportrar, media, sponsorer och klubben själv med vänsterytteralternativ som inte spelat högre än div 1 och inte ens fyllt 20 år än känns inte rätt. Inte rätt mot spelarna själva och inte rätt mot de förväntningar på resultat som vi alla har. Nej en etablerad vänsterytter måste i mina ögon vara prioritet.
AIK Saywee
2011-02-16 20:50
Pintorp, jag gisssar något liknande, för man kan väl inte sänka målet.

Medalj är det som gäller, men hur har våra konkurrenter rustat?

Fast det spelar kanske ingen roll hur konkurrenterna rustat, för när de svartvita giganterna lirar, så kan vi inte stoppas :)

Heja Sport!
Örebro Pintorp
2011-02-16 20:44
Saywee: Skulle nog tro att det blir att minst återupprepa fjolårets tredjeplats.
AIK Saywee
2011-02-16 20:42
Det vore ju dessutom intressant att se och läsa om vilket mål "ÖSK" kommer att ha för 2011, prestationsmässigt altså. Helt enkelt vilken/vilka tabellplacering/ar man siktar på ...

Undrar när det kommer att presenteras?
Örebro Ösk-Power
2011-02-16 20:40
V. Rama alla dagar i veckan före Lusthaku.
V. Rama verkar besitta än större bollskicklighet än Lushi, samt speeden. Att ha fart på kanten i kombination med bra bollkontroll är ju nästan ett måste för att vara ytter i dagens ÖSK..

Rama känns mer spännande även fast vi har set Lusthaku i ÖSK-dressen..
Hoppas vi kan signa grabben nu...
AIK Saywee
2011-02-16 20:34
Maski Hallonen, ja det är en gåta och en oro, vi vet inte vad som händer, men som du skriver, vad finns bakom Haddad, idag och i morgon och när Allsvenskan startar, men det gäller ju flera positioner där det känns lite "klent bakom", vi vet inte vad som kommer att hända.

Vi vet inte skadeläget i början av april, det kan kanske vara helt andra lagdelar som är i behov av förvärv eller lån.

Jag förstår till vissa delar att mågna önskar sig en vänsterytter, etc etc, men morgondagen kan ju bjuda på helt andra önskningar.

Varför orkar vi inte vänta och se, i vilken lagdel vi behöver förstärka, för att bli ännu bättre i år jämfört med 2010?
Örebro Pintorp
2011-02-16 20:31
Grohl: Om inte mitt minne helt sviker mig tror jag att han bara hann lägga två, iallafall i Allsvenskan. Han satte en och missade en (räddning).
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 20:23
Saywee //Tycker ändå att det som ger mig oro är vad som finns bakom Haddad. Just nu ingenting. Haddad känns dessutom lite "skör" och vi kan inte räkna med att han kan ta de första 10-15 matcherna (plus försäsongen) rakt av.

Dom flesta härinne har räknar bort Staaf som ett seriöst alternativ till Haddad (själv skulle jag vilja se honom lite mer men nu är han ju dessutom långskadad). Då återstår William Atashkadeh som just nu inte ens tränat på allvar. Visst kan han bli fit for fight till premiären. Men säker kan ju ingen vara. Annars har han säkert kvaliteter.

För min del skulle Yasin & Kushtrim kunna vara tillräckligt för vänsterkanten (med reservation att jag vill se Kushtrim lite till) och sedan lägga kulorna (jag tror inte Kushtrim skulle bli lika dyr som Rama) på på att hyra eller köpa en central forward till.

Idealet vore kanske ett lån av någon?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-16 20:18
Jag måste säga att Lushtaku visar mycket bra egenskaper på NA:s speciallstudie mot Flora.
AIK Saywee
2011-02-16 20:03
Är det någon som har kläm på hur stor en "normal" allsvensk trupp bör vara eller brukar vara?

Har man råd med att ha tre spelare på varje position blir det ju trettiotre och jag vet att jag tjatar, men, kommande säsong, och framförallt inledningen av denna, brukar ju bjuda på oplanerade grejer, så därför tycker jag att vi kan "stilla oss" och avvakta lite, eller måste vi på papperet ha ett bra lag innan start?

Hur ser skadeläget ut idag, Staaf är borta sex veckor, men i övrigt, hur ser det ut? Kanske läge för en "tråkig" skadepresentation för "dagens" trupp ...

Mina förhoppningar är dock riktigt stora och vibbarna som vanligt positiva :)

Heja Sport!
Örebro zxcv
2011-02-16 19:56
Men herregud, Staaf allvarligt skadad igen.
När ska ÖSK inse att vi måste byta ut honom?

Han håller inte i allsvenskan och speciellt inte när han är skadad jämt.
Örebro widemarsh
2011-02-16 19:56
Angående AIKs provspelande brasse: Hur fan har dom lyckats få 8 mål och 8 assist på 50 matcher, till att bli 8 mål och 40 (!) assist?
Önsketänkande? :)
Örebro Grohl
2011-02-16 19:52
Marta//

Jag kan minnas fel, men nog fan brände Kim ett antal straffar under sin relativt korta tid i klubben? Han var ju ingen Tomas Andersson iaf.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 19:49
Om Kushtrim blir lyckosam kanske ÖSK kan lägga den tunga pengen på en centralforward till...
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 19:48
Jaså Kushtrim följde med tillbaka till Örebro? Och ska få pröva mot Häcken? Det hade jag missat. Då blev det ju precis som jag önskade! Trodde han skickades hem efter Finland. Tyckte han var lite för lyckosam för att bara avfärdas utan vidare tester. Ska bli intressant vad han kan åstadkomma mot Häckens backlinje!

Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-16 19:48
Staaf borta sex veckor.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-16 19:27
grohl/ Vad var det för fel på Kims straffar?
AIK Saywee
2011-02-16 19:23
För det hjärta som brinner... //

Du får gilla Holm hur mycket som helst för mig, men det som inte tilltalar mig är hans nonchalens och dumheter gentemot klubben jag gillar - ÖSK!

Att han verkar pimpla en massa etanol dagligen förvånar mig inte speciellt mycket, eller vad menar du i din avslutning?
Örebro Bastard on Parade
2011-02-16 19:08
För det hjärta som brinner... //

Geni och geni. Som affiliate inom betting tjänar man pengar när kunderna förlorar pengar. Det är därför ingen slump att många sajter/bloggar rekommenderar skitspel rent ut. Vinner kunden så tjänar de inga pengar på det helt enkelt. Och om rekatochklart skickar en vinnande spelare så kan han/hon räkna med att få strypta limits inom kort.

Sedan är inte rekatochklart något utav världens fem största spelcommunities. Det finns säkert ett 100-tal communites inom spelbranschen världen över som är större. EGR Awards är ett skämt. Det tycker de flesta som är någorlunda insatta inom spelbranschen.

Sedan har han en tråkig blogg.

Nog för off topic. Ska bli spännande att se Kustrim igen. Efter det han presterade i Finland så tycker jag nästan han känns intressantare än Valdet Rama.
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-02-16 18:53
Meddelandet
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-02-16 18:45
Ang Holms.

Tyck vad man tycka vill om Tobbe. Men killen är fan ett geni.
Han må vara från lilla Nora, men det har nog inte så stor betydelse i sammanhanget.
Killen drev för flera år sedan en Blogg som lästes av fler människor än som någonsin hört talas om Blondinbella.
Holmsontherocks.se var sidan man dagligen besökte om man ville skratta sig harmynt åt allt från politik, fester, dråpliga händelser och sport.

Killen startar en liten sajt på nätet för att par år sedan som är tänkt skall fungera som en mötesplats där spelintresserade där man bland annat kan diskuterar smarta drag för att lura av spelbolagen pengar.
Rekatochklart.se som sajten heter, är nu Världens 5e största spel comunity och Tobbe har knutit fantastiskt många spelbolag till sin sida där alla spelare kan göra sina försök att spela av bolagen deras pengar. :-)
Här bloggar han även på i god still, dock kanske inte med samma hårda ordalag och politik som i sin gamla blogg dock, men med glimten i ögat och många fräcka och uppseendeväckande kommentarer.

Vad det gäller att han skulle tatuera sig om Haddad gör fler än 5 mål, det finns det ingen som helst tvekan om. Det gör han. Killen sitter väl redan inne med 40 talet gaddningar på kroppen så någon till gör knappast från eller till.

Vill ni snacka Haddas målgörande, ÖSK eller Tobbes egna favoritlag Bajen och Spurs så kan ni hitta killen på Olearys 7 dagar i veckan, minst! ;-)
Örebro Grohl
2011-02-16 18:44
Den straffen Haddad tryckte in mot finnarna visade onekligen på straffrutin. Lite annat än Kim Olsen det.
AIK Saywee
2011-02-16 18:32
Jag hoppas att Haddad blir ÖSK´s straffläggare - om vi skulle tilldömas någon/några straff/ar förstås .....

... dels för att han verkar ha "målnäsa"
... dels för Holmtattoo´n
Örebro Skadeh
2011-02-16 18:28
Med tanke på Europaspel, Svenska cupen och Allsvenskan så måste vi räkna med en bred och slagkraftig trupp om vi ska lyckas detta år.
Med Lushtaku och Rama så har vi två spelare med bra spets samt en drös av talangfulla spelare bakom som knackar på dörren om skador skulle dyka upp.
Med tanke på att Rama kan spela som anfallare om det skulle krisa så har Staaf (den skadedrabbade) väldigt svårt att slå sig in. För löneposten är det bra att bli kvitt med en så skadedrabbad spelare.

Såhär ser min årliga startelva/bänk ut då(om man får önska):

---Rama------------------------Haddad-------------------Astvald---
------------------Bedoya-----------------------------------------------
----------------------------------------Gerzic--------------------------
-------------------------------Kihlberg---------------------------------
----Wowoah--------Wikström-------Almebäck------Antonnen---
--------------------------------Alvbåge-------------------------------

Bänk:
Nurme/Rosendal
Haginge
Erik.N/Abdulahi/Berger/Per.J
Nordback/Wirtanen
Ataskadeh/Holmberg/Miralem
Lushtaku/Leonidsson
Yasin/Ibrahim
Örebro Grohl
2011-02-16 18:18
Jag läser Holms blogg lite då och då. Mindervärdeskomplexet är så uppenbart med en alkoholiserad bonnapojk från Nora, bosatt i Örebro som håller på Bajen och tar alla tillfällen i akt att såga ÖSK. Dock skriver han jävligt provocerande och därför även i mina ögon underhållande :) Meningsbyggnad och styckesindelning motsvarar ungefär hans mentala nivå, så det får man väl stå ut med.

Hur som helst så nämner han lite då och då Jarelind som en polare till honom, därför skulle bonusfråga till Jarelind vara underbar.. typ "Vad tror du om Haddads möjligheter att göra fler än fem strutar samt hur tänker du arbeta för att se till att tatueringen faktiskt blir gjord?"

Om Haddad gör fler än fem mål och tatueringen blir gjord så ska han definitivt ha massor med cred, gör Haddad färre än fem mål är bloggaren ju även då värd en hel del cred. Jävligt modigt vad iaf.
Örebro #7
2011-02-16 18:14
Hemvändarn/

*En vänsterytter är på god väg att värvas, om inte två..
*Vänsterback har vi back-up i Per Johansson och Haginge..
*Central anfallare är något svag, men back-ups i detta fall är nog tänk att Staaf och William skall vara.

Jag håller med ang. att kvalitet bör prioriteras och inte enbart en utfyllnad av truppen. Men eftersom det är sagt från början att man är ute efter en startspelare på vänsteryttern så förmodar jag att man såg Yasin/Ibra som goda back-ups. Men nu när Kushi dykt upp från ingenstans är man kanske intresserad av att värva honom också då han uppvisar väldigt goda kvalitéer för att kunna konkurrera om en startplats =)

Örebro #7
2011-02-16 18:14
Hemvändarn/

*En vänsterytter är på god väg att värvas, om inte två..
*Vänsterback har vi back-up i Per Johansson och Haginge..
*Central anfallare är något svag, men back-ups i detta fall är nog tänk att Staaf och William skall vara.

Jag håller med ang. att kvalitet bör prioriteras och inte enbart en utfyllnad av truppen. Men eftersom det är sagt från början att man är ute efter en startspelare på vänsteryttern så förmodar jag att man såg Yasin/Ibra som goda back-ups. Men nu när Kushi dykt upp från ingenstans är man kanske intresserad av att värva honom också då han uppvisar väldigt goda kvalitéer för att kunna konkurrera om en startplats =)

AIK Saywee
2011-02-16 18:13
Kollade in "Truppen" och räknade till 27 st, fast då var inte Haginge medräknad.

Tar vi med Haginge plus tre till är vi uppe i 31 spelare i truppen, är det normalt, eller många, för det är väl knappast för få, eller?

Undrar bara hur ÖSK tänker för detta gyllene år och i framtiden .....
Annons: