/fotboll/osk/forum/4254.aspx/fotboll/osk/forum/4254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2011-02-17 12:25
Staaf är inte en spelare för ett guldjagande ÖSK!
Örebro Engångsgrill
2011-02-17 12:24
Karlssson // Rama skulle vara en grym värvning men även Paulinho. Kushi skulle jag vilja ha till ÖSK om ingen av dom andra värvningarna skulle gå igenom. Skulle nog allra helst vilja ha en etablerad spelare och Kushi men då tycker jag att man sätter talangerna lite åt sidan och truppen är ganska stor nu.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 12:22
Jag tycker att vi som suportrar borde ha rätt till att ha åsikter om spelare utan att dessa ska ses som hackkycklingar. Tycker det är lite konstigt hur vissa spelare som kritiseras blir det medan andra som kritiseras inte blir det!! Det var inte många som försvarade Walter Gigena när han spelade här, han gjorde ju ändå bland de snyggare målen under den säsongen som han spelade här. Visst Staaf kanske har ett bra målsnitt under sin första säsong men vad har han presterat efter det? Han har varit skadad väldigt mycket men annars ser jag ingen utveckling från den div. 2 (eller var det div 1) spelare som han var när han kom till klubben. Det handlar inte om att hänga ut någon eller att skapa någon hackkyckling från min sida, tvärtom jag är nog den bland mina bekanta som försvarar många sådana som jag tycker får obefogad kritik som t.ex wowoah och Nobbe
Örebro mustard
2011-02-17 12:21
"ni" var ett fruktansvärt generaliserande.. sorry.
Örebro Engångsgrill
Saywee // Ser du inte det? Ni som börjar skriva om att Messi och Zlatan är på väg.. Blir ni inte intresserade av att någon skriver att Paulinho är på väg till ÖSK? Ni skriver ingenting om det ryktet utan larvar er med megastjärnors namn. En kille kommer in och släpper ett ganska hett rykte om en etablerad spelare och ingen höjer på ögonbrynen..
Örebro mustard
håller med "engångsgrill". Det var längesedan ett inlägg eller "nick" dumförklarades på det sätt som ni nu gjort med Manny. Fattar inte grejen!
Örebro Karlssson
2011-02-17 12:18
Paulinho, Kushi eller Rama? Vem väjer man. Jag skulle nog föredra Rama. Iof har jag aldrig sett han spela, men det verkar vara en mycket bra spelare. De andra är inte dåliga de heller. Vad säger ni, vem föredrar ni?
AIK Saywee
2011-02-17 12:14
Engångsgrill 12:07//

Vilka har dumförklarat Manny?

Beträffande Staaf, håller fullständigt med dig!

AIK Saywee
2011-02-17 12:10
Att Robin inte är aktuell i en startelva i nuläget, beror väl främst på att han är skadad. Det är han ju inte helt själv om, det finns andra som är skadade, eller kan skadas. Är olyckan framme så är den ...

Att han inte håller i dagens ÖSK kan bero på många olika saker, men han var bra, han gjorde fina inhopp, men som så många skriver han kanske inte håller nu längre, vad kan detta bero på?

Krya på dig Robin!
Örebro Engångsgrill
2011-02-17 12:09
abdel // Bra sagt! Vissa tror att alla spelare ska vara på topp exakt hela tiden annars ska dom säljas direkt!
Örebro Trivseltorsten
2011-02-17 12:08
Staaf passar inte in i ett 4-3-3 system och han är inte tillräckligt bra för ÖSK. Det optimala vore en utlåning för att bli av med löneposten och satsa på något nytt. Skön snubbe annars, viktigt att ha stiliga spelare med tuffa frisyrer. Men men...
Örebro Engångsgrill
2011-02-17 12:07
Komiskt att vissa väljer att dumförklara "Manny" när ni själva börjar gråta om man yttrar sig om era "bomber" och "kinapuffar" som alltid lyckas rinna ut i sanden.

Och för övrigt när det gäller Staaf så kolla hans målprocent sett till antal matcher, den är väääldigt hög. Konstigt att man börjar blanda in en massa rykten osv. Många försöker hitta hackkycklingar hela tiden.

Lennart Sjögren for president!!
AIK Saywee
2011-02-17 12:04
abdel seidou, tackar för ditt inlägg, klubbkänsla är en sak, fritid en annan, prestationer och skador varierar mellan olika säsonger för många spelare.

Klokt inlägg, tack abdel ...
Örebro Karlssson
2011-02-17 12:03
Robin Staaf var ju bra när han kom till ÖSK. Han satte väl dit ett par bollar om jag inte minns fel. Sedan har skador förstört hans tid här. Annars hade han nog kunnat växa ut till en bra spelare. Men i dagsläget håller han inte riktigt måttet för en toppklubb i Allsvenskan, tycker jag.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 11:59
abdel seidou/

Det handlar väl inte om att Robin Staaf är någon hackkyckling eller inte, inte från min sida iaf. Jag anser bara att han inte håller måttet i dagens Ösk. Bl.a såg jag det under mini turneringen i finland. Han är säkert en jättetrevlig person o passar bra in i truppen socialt men om vi ska jaga medaljer av ädlare valörer så finns det ingen plats för honom anser jag.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-02-17 11:46
Saywee 11:22 ; Jag tänker i.a.f. inte behandla Staaf som någon hackkyckling. För mig är han tillsammans med Alvbåge och Kim en personifiering av "vändningen" under sommaren 08.

Det man dock kan konstatera är att om Staaf nu är den nya hackkycklingen a la t.ex. Fredrik Samuelsson, Sammy under hans första säsong på vänsterbacken, Nobbe förrförra året eller Roni under fjolåret så har ju ÖSK helt klart gått framåt. Den här säsongen blir i så fall första året på länge som startelvan är så stark att hackarna tvingas leta hackkyckling på bänken istället. Man får försöka hitta det positiva även om hackande aldrig är positivt i sig självt.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-17 11:40
Säg inte för mycket nu om Rafael van der Vaart! NA kanske snappar upp det :).
AIK Saywee
2011-02-17 11:30
N:o 6-10, även jag är oroad över så olika uppgifter om Robin Staaf, vet Henry Fiat och du fakta, som inte kommit fram tidigare så kanske jag ändrar uppfattning.

Men, jag känner inte Robin, har aldrig pratat med honom, jag har bara sett honom på den gröna ytan.

Beträffande hans utveckling så kan det inte enbart bero på honom själv, utan även på hans närmaste omgivning.

Fast man har ju själv det största ansvaret för sin egna utveckling!
Örebro N:o 6-10
2011-02-17 11:23
Har följt debatten om Robin Staafs status i allmänhet och dess nya vändning i synnerhet. Är nära bekannt med med en HIF-spelare som spelade ihop med Robin i yngre år. Han har alltid förvånats över ÖSK;s köp av Robin eftersom Robins största brist som elitidrottsman skulle vara hans attitydproblem, vilket också skulle ha varit den direkta orsaken till att han ej erbjöds seniorkontrakt med HIF. Jag har hoppats att en mognad med åldern skulle infunnit sig, då jag tycker mig funnit en naturlig målnäsa hos Robin som borde kunna vara värdefull för ÖSK. Dock saknar jag den utveckling som borde skett sedan han visade sig första gången på BA. Jag har försvarat honom med hans skadeproblem men bl. a. Henry Fiats inlägg ger andra och mer oroande perspektiv.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 11:22
Är det någon som har sett denis abdulahi mycket? Känns som han är den mest anonyma i truppen. Såg lite av han i finland nu men jag tyckte det var svårt att säga nåt om han från dom matcherna. Vilka är hans stakaste sidor?
AIK Saywee
2011-02-17 11:22
ÖSk-Janne 11:05, du kanske har rätt men jag bara undrar varför ÖSK knyter till sig spelare som inte har någon bollkänsla alls?

Varför värvar vår klubb spelare som inte är allsvenska?

Vem har scoutat, vem bär ansvaret för denna miss?

Diskussionen som startade vid midnatt handlade ju inledningsvis om, ifall vi har hittat en ny svartvit hack-kyckling, eller?

Många frågor, jag har inga svar ...
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-17 11:20
Vad tror ni om matchen på fredag då? Känns som en bra mätare på dagsformen...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-17 11:19
Nu är ni ute och cyklar.

Rafael van der Vaart har träffat en Örebro brutta och flyttar hit.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-17 11:16
Jag har hört att Zlatan är på G som back up till Haddad... Kom ihåg var ni hörde det först...
AIK Saywee
2011-02-17 11:12
Idag kommer ÖSK att göra klart med Messi ... kom ihåg att jag var först med detta ;) ;) ;)
Örebro Manny
2011-02-17 11:05
Har naturligtvis lite svårt att lägga ut bevis sådär. Jag är säker på den information jag fått, förra årets värvning av Paulinho och årets i Haddad stämde från samma källa. Har varit medlem länge men under nytt nick!

Ha bara mitt inlägg i åtanke den närmsta tiden! ;)

Edit: Missade ett ord.
Örebro ÖSK-Janne
2011-02-17 11:05
Jag tycker diskussionen om Staaf fått lite fel perspektiv. Jag tror att både jag o alla andra är säkra på att han är en riktig "go gubbe", men nu pratar vi inte om ett kamratgäng där det viktigaste är att man är rolig på festen efter matchen. Nej, nu gäller det ett elitlag med ambition att vinna guldet och där passar inte Staaf in. Han har ju, om vi ska vara ärliga, ingen bollkänsla alls. Är det nån som sett honom göra en nertagning? Han är definitivt inte en allsvensk spelare, sen är det faktiskt helt ointressant hur bra han är på att tacka fansen. Jag önskar Robin all lycka till i framtiden, men inte i mitt älskade ÖSK, den löneposten tycker jag vi ska använda till att höja Nordins lön istället, finns det verkligen nån som inte håller med om det?!?!
Örebro Rallyfinnen
2011-02-17 11:02
Manny// Jojo, visst.. Ditt första inlägg på svenskafans forum är ett avslöjande om en spelare som knappt varit nämnt, ens bland de största forumrävarna här?

Jag tror vad jag vill på det tills jag får se bevis..

Örebro Manny
2011-02-17 10:57
God förmiddag! Vet inte om det redan varit uppe här, men men... Kan genom >väldigt< förtroliga källor meddela att ÖSK är mycket nära ett kontrakt med BK Häckens (f.d.) duktiga ytter Paulinho. Ska bara vara läkarundersökningen kvar, om den inte redan är gjord!
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 10:57
Saywee/

jag har hört detta från bekanta som är kompisar med spelare från ösk:s trupp, jag anser dessa källor vara pålitliga.
angående att han ses som en legendar på krogarna är ett rykte jag får höra relativt ofta, ingen rök utan eld brukar det väl heta ;)
Sen tycker jag att man sett att han saknar tempo i kroppen när han fått chansen, kan vara att hans skador har spökat eller så är det för att han är lite lat
Annons: