/fotboll/osk/forum/4251.aspx/fotboll/osk/forum/4251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-02-17 15:16
Rallyfinnen//
Inte alls säkert, med en spelare med Paulinhos skadehistoria är nog läkarundersökning bland det första. Så dra inga stora växlar än. Om det nu är han.
Örebro Rallyfinnen
2011-02-17 15:08
Ang Paulinho:

Om läkarundersökningen skulle vara klar, då borde kontraktet kritas på idag?

LU är väl det sista som görs innan kontraktsskrivning?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-17 15:03
Jag hoppas att betydligt fler än 15 används. Jag hoppas vidare att ÖSK Ungdom får ta del av en del personers kompetens och att vi lånar ut ett gäng. Vilka det blir tycker jag inte ska avgöras innan alla fått en försäsong på sig att visa att man vill och kan. Tror och hoppas ÖSk har koll på budgetläget kort sagt.
AIK Saywee
2011-02-17 14:59
OK, Pozniak, för jag tycker liksom att truppen tenderar bli ganska stor till antalet. Vi får väl då, kanske bara nöja oss med trettio lirare denna säsong, men alla skall avlönas och jag gissar att ungefär hälften kommer att användas på den gröna ytan.
Örebro Rallyfinnen
2011-02-17 14:54
Pozniak// Jag äter gärna upp mina ord om det handlar om Paulinho.. Jag funderar också på att lägga kepsen på en macka och ha den till efterätt då!
Örebro Pozniak
2011-02-17 14:54
Saywee det behöver det inte alls betyda.
Så funkar kontraktsförhandlngar, skulle Örebro få spelare 1 ja då kanske dem väljer att erbjuda två snåla kontrakt eller avskriver en för att dem kan nu sätta press på spelaren och han har sämre utgångsläge för Örebro har nu en ytter och det är inte överdrivet mycket tid att hitta en ny arbetsgivare.
AIK Saywee
2011-02-17 14:45
Förresten Pozniak, om det förhandlas med fler än två spelare, blir det väl minst tre?

Om alla skriver på har vi en mycket stor trupp till antalet, vi närmar oss snart tre på varje plats, 33 st, stor trupp, eller?
Örebro Sekt. E
2011-02-17 14:41
Det känns väldigt kul att det verkar vara duktiga spelare på väg in. Men... vilka beräknas försvinna och vilka ska lånas ut? Vi kan ju inte ha hur många duktiga som helst i samma trupp, det tjänar ingen på.
AIK Saywee
2011-02-17 14:34
Pozniak 14:12, nästan samma här, 6 pm och 3 telefonsamtal, tur att man tar sig en långlunch ... då har vi samma inställning till namnpresentationer.

Namnteckningen skall helst ha svalnat och ÖSK´s officiella skriver när det är klart ...

... och Nyfikna Allehanda håller på att spricka :)
AIK Saywee
2011-02-17 14:32
Engångsgrill, tycker du jag envisas, hur många gånger har jag undrat över Manny´s eventuella nic-byte? Jag bara undrar?

Jag känner i nuläget att Manny och jag rett ut dessa frågetecken via många pm, det är inget som jag behöver tjata om här på detta forum, sådant tar jag gärna offside, för här SKRIVER vi om fotboll.

Varför vill du dra upp detta överhuvudtaget?
Örebro Engångsgrill
2011-02-17 14:25
Saywee // Varför envisas du med att fråga VARFÖR "Manny" bytt nick?? Kan du inte fråga honom om Paulinho och vad du tycker om Paulinho? För det är väl det vi pratar om härinne, fotboll?

För övrigt tror jag Alvbåge absolut stannar, och jag hoppas verkligen att Lennart försöker förlänga med Sixten!
Örebro N:o 6-10
2011-02-17 14:25
Pozniak/
Du sänder signaler som får det att kittla i maggropen, jag tolkar det så att en kosovoalban är på tapeten tillsammans med.......
Kan Manny tala sanning?
Örebro Pozniak
2011-02-17 14:12
8 pm på en halvtimma, vet att vissa vet och att vissa bara testar mig. Jag bekräftar inte namn. Men vi förhandlar med mer än 2 lirare. För rama fansen så skulle jag inte hoppas allt för mycket.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 13:58
Saywee, nej de försämras ju helt klart dock så borde John vara en oerhört uppskattad målvakt av ösk:s ledning. både som spelare och som ansikte utåt. Detta tror jag kan stärka hans förhandlingsläge men jag hoppas ju att han förlänger o stannar fram tills han lägger handskarna på hyllan, jag är nog inte ensam om det heller tror jag inte :)
AIK Saywee
2011-02-17 13:54
Henry Fiat, jag hoppas verkligen att en av sveriges bästa måvakter stannar. Men om han rotat sig med hus och ung familj i östra Örebro har han ju inte så bra förhadnlingsläge gentemot klubben, ekonomiskt, eller?

För vem vill ut och resa bort livet, under den bästa tiden, med fru och barn och nytt hus?

Det är så mycket som spelar in vid kontrakt, förhandlingar etc etc ...
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 13:53
abdel/

Jo jag tror också att bedoya och almebäck drar men om de skulle förlänga kan ju Ösk få ett par extra slantar för dom, men att de kommer lämna Ösk är det nog ingen tvekan om
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-17 13:53
Stålthet, Hjärt & Passion!
Örebro ÖSK Fans
2011-02-17 13:50
pozniak du har pm snabba!!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-02-17 13:49
Jag är rätt säker på att Almebäck och Bedoya drar vidare vad som än händer. Alvbåge blir kvar och förhoppningsvis också Nordin efter vad han har sagt till klubben.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 13:45
Saywee/

Ja absolut borde det ju vara det. Hans fru är ju även Patrik Antonnens syster och eftersom han förlängt/ värvades så borde det ytterligare vara en positiv aspekt. Hus kan ju iofs alltid säljas men magkänslan säger att Alvbåge kan bli Ösk trogen en längre tid
AIK Saywee
2011-02-17 13:42
Henry Fiat, du nämner bl.a. att Alvbåge har hus och familj i Ekeby-Almby och eftersom förhandlingar inletts så borde ju detta i så fall vara en fördel "ekonomiskt" för ÖSK. eller tänker jag fel?
AIK Saywee
2011-02-17 13:39
N:o 6-10, kan faktiskt bara hålla med dig i ditt 13:31-inlägg.

Alla cirka 30 spelare i en växande (?) trupp bör kunna ha en rimlig möjlighet att blir bra eller bättre ..

... bästa elva för dagen (innan allsvensk matchstart) hemma som borta, kliver ut på planen och på bänken sitter bästa möjliga alternativ för dagen.

Det är ett svårt jobb att ta ut bästa ÖSK för spel, och kunna förändra om det behövs, men det är ett måste om vi skall klättra i tabellen.
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 13:36
Vilken av spelarna tror ni som är på ingång kan ses som den "största" satsningen? Nordin ville ju se en rejäl satning från Ösk:s sida då skulle han mycket väl kunna förlänga. Av de spelarna jag tänker på är det Rama, Lushtaku och nu även då Paulinho.

känns som det kan bli en ketchup effekt om Nordin förlänger då jag tror att både bedoya och almebäck skulle förlänga då. Alvbåge tror jag kommer att göra det ändå då han verkar ha svalnat ordentligt på marknaden. Misstolka mig inte jag ser han fortfarande som en av allsvenskans absolut bästa målvakter men han har ju verkat hamna i skymundan i landslagssammanhang o i utlandet verkar ju intresset vara svalt. han har ju även hus och familj här i örebro (ekeby almby) så jag tror inte det är aktuellt för han att byta klubb i allsvenskan.

eller vad tror ni?
Örebro N:o 6-10
2011-02-17 13:31
Rent pricipiellt bör väl alla spelare i en trupp ha samma förutsättningar att ta en plats i startelvan. Jag menar alltså att den mest kompetente på en given position skall spela oavsett vem han konkurerar med. mit nic och min kritik mot lagledning härrör från att det inte alltid är (har varit) så. Vi minns väl alla inläggen om förtryckta namn på laguppställningar m.m. För att ÖSK skall vara ett intessant alternativ för talanger måste ambition och utveckling visa sig i form av förtroende från Lars-Sixten. Jag tycker t.o.m att det i stort sett skall vara obligatoriskt att ge speltid/erfarenhet åt våra talanger v.arje gång en match är avgjord eller betydelselös
2011-02-17 13:27
Maski // Intressanta tankar. Bra där! Till det resonemanget kan ju tilläggas att även Paulinho kan spela både på kanten och centralt om det skulle behövas...
Örebro Henry Fiat
2011-02-17 13:26
Abdel känns ju bra att vi är överens :)

2011-02-17 13:25
Grohl // Mycket klokt inlägg. Fler skulle ha ditt mått av vett och reson. Alla kommer i.a.f. så se att det blir väldigt bra till slut, hur det än blir.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-17 13:25
Jag filosoferade igår om att kanske ÖSK borde satsa på Lushtaku (istället för Rami), om han gör en bra insats mot Häcken as well för att möjligen frigöra ekonomiska resurser för en centertank till då jag tycker det ser oroväckande ut tunt ut bakom Haddad.

I dagens pappersbilaga av NA har det ett ganska stort uppslag om Rami, Lushtaku och med Sixtens tankar runt det. Enligt Sixten kan Rami användas på alla tre fowardpositioner och det sätter ett nytt ljus på läget tycker jag. Då jag bara sett Rami som ytterforward (pga att jag inte känner till spelaren egentligen).

Då skulle problematiken kunna lösas genom att köpa båda. Men ÖSK måste göra något åt sin trupp som skulle landa på närmare 30 spelare. Och det utan att ha en reservlagsserie.

Frågan är om inte ÖSK då borde försöka få till en utlåning av ett par spelare till SE. Tror det bara är av godo för spelarens utveckling. Erik tycker jag har varit klart bättre t ex nu än innan han gick till Ljungskile.

2011-02-17 13:22
Henry då är vi rätt överens då för jag gillar Staaf men är också av åsikten att man inte bör förlänga med honom om han inte höjer sig nu på slutet. Då bör man istället för att knyta upp honom och riskera att han går skadad en hel kontraktstid till ge någon annan chansen. Men så länge han är kvar kommer jag stå upp för honom även om jag inte skulle vara främmande för idén att låna ut honom fram till sommaren och låna in en ny andrefoward, också till sommaren så att William inte behöver känna någon stress i sin rehabilitering att han måste slå igenom snabbt.
Örebro Grohl
2011-02-17 13:19
Jag tänker iaf konstatera att Paulinho vore en enormt bra värvning, sen tänker jag även konstatera att detta är Silly Season och genom åren har jag läst vad som känns som hundratals inlägg om spelare som är 99% klara.

Det finns folk här på SF som vet vad som händer i ÖSK, men dessa personer har en tendens att hålla käften när det verkligen gäller. Därför får vi aldrig reda på t.ex. Haddad eller förra Paulinho förrens det är klart.
Annons: