/fotboll/osk/forum/4250.aspx/fotboll/osk/forum/4250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ordem e Progresso
2011-02-18 15:43
Nödvändigt att ha med Ekwall, svarar med en standardmening varje gång, otroligt intresserad verkar han vara.
Örebro Tvetov Nato
2011-02-18 15:43
Tror Gigenta gjorde en riktig snygg balja mot Falkenberg (?) om jag inte minns helt fel, inte helt olik det mål zlatan gjorde mot ungern borta. Liten vinkel, stenhårt skott upp i nättaket/krysset.
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:41
Snart dags för avspark! Sockor, halsduk, mössa och sittunderlag är ett måste :) Ska bli intressant att se Kushi!
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:37
Pozniak // Mitt nick må vara fult men det framkallar sommarkänslor :) Och ja det är som du säger, väldigt konstiga och negativa inlägg om ÖSK från "deras" sida. En väldigt komisk grej jag har hakat upp mig på dom senaste åren är dessa "bomber" som aldrig kommer upp i media men går runt som rykten på forumet i flera månader tills det visar sig vara ett icke rykte. Jag undrar vilka Saywees och ÖSK-Karls källor är, verkar vara väldigt pålitliga..
Örebro Henry Fiat
Pozniak/

vet inte om det är jag som är snubben som hitta på en massa om staaf? Jag tyckte bara att de uppgifter jag hade fått var relevanta för den diskussion som handlade om han då
Örebro Henry Fiat
Pozniak/

vet inte om det är jag som är snubben som hitta på en massa om staaf? Jag tyckte bara att de uppgifter jag hade fått var relevanta för den diskussion som handlade om han då
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-18 15:36
Engångsgrill//

Som supporter har man en viss skyldighet till den klubb man supportar tycker jag i alla fall. Om ÖSK inte vill att det ska komma ut så kan man väl respektera det?
STEFANO!
2011-02-18 15:35
Ja Walter Gigena var en härlig lirare! 2005 han var här! Sökte honom på facebook och fann honom med en surfbräda i handen! Trivs nog bättre på vågorna än på planen!
Örebro Pozniak
2011-02-18 15:31
Engångsgrill/ du må ha svenskafans sämsta nick, men jag håller med dig till pricka, det finns flertal som försöker utge sig för att "veta" men egentligen har dem ingen aning, jag är väldigt involerad i ÖSK och ibland har jag häpnats över vissas inlägg där dem hittar på vad som helst, som snubben som såga staaf och hitta på en massa här omdagen, han fattar inte Hur saker går till.
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:24
ÖSK KRILLE // Jag är lugn som en filbunke? Varför tror du att jag är hetsig för? Jag svarade dig och du svarar med något helt annat, skriv ett vettigt svar på mitt inlägg istället?
2011-02-18 15:21
Engångsgrill//

Varför så upprörd? Förstår inte varför du är så hetsig?
Örebro K8
2011-02-18 15:17
Ser mycket fram emot matchen ikväll, mest för att se Kushtrim. Känslan säger att han kommer värvas men det återstår att se.

När det gäller Paulinho hoppas jag att de gör en rejäl läkarundersökning om han nu är aktuell. Ta inte hit fler skadebenägna killar tack!

Någon som har koll på hur många av Paulinhos 8 mål (2010) som gjordes på straff och frispark?
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:15
ÖSK KRILLE // Jaha så forumet följer ÖSKs policy nu? En klubb kollar på flera spelare, tror du att dom lägger ut info om varje spelare dom diskuterar? Nej nu har ju t ex 2 spelare kommit ut i media och ÖSK har ju inte varit direkt tysta? Annars skulle dom väl förbjuda alla inblandade att säga något?
Örebro Grohl
2011-02-18 15:14
Engångsgrill//

Jag vill helst hålla mig utanför sånna här diskussioner, men i detta fall stämmer det Saywee säger. Det bekräftades innan det blev "offentligt" på annat sätt än via forumet här på SvartVitt.

Att det finns en möjlighet att läckt information skulle kunna skada ÖSK känns väl inte helt orimligt. Sen får man ta diskussionen från fall till fall. Vi kan omöjligt veta nu hur detta påverkar Paulinhoaffären, det får vi se senare.
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:12
Rallyfinnen // Ja och? Han hade ju rätt då? Och det kom inte ut på NA förens idag? Expressen vet jag inte, men såg det på lokallöpsedeln i morse allafall.

Jag tror Kalmars sportchef har vetskap om fria spelare, dom sitter väl inte och "scoutar" tidningar..
2011-02-18 15:10
Engångsgrill//

Varför tror du att ÖSK inte går ut med vilka spelare de förhandlar med. Det måste ju finnas en anledning till det.
Örebro Rallyfinnen
2011-02-18 15:06
Engångsgrill//

Namnet Paulinho kom upp på detta forum. En timme (?) senare stod detta att läsa på både NA och Expressen's nätsidor.

Kalmars sportchef, som du säger, kanske inte läser detta forum, men han liksom många andra läser nog med största sannolikhet sportdelen på Expressen.

Paulinho Guara's namn kom däremot inte upp innan allt var klart.
Örebro Engångsgrill
2011-02-18 15:01
Saywee // Du berättar i ett tidigare inlägg att du visste om Paulinho och valde att "prata bort" det med att nämna att Messi är på väg till ÖSK. Har du mytomaniska tendenser eller? Du verkar ha VÄLDIGT god insyn i ÖSK? Varför tror du att ett rykte på svenskafans skulle kunna skada en övergång? Förklara för mig hur en affär skulle kunna skadas? Tror du Kalmars sportchef sitter och läser svartvitts forum och tänker "Åfan är Paulinho fri och på väg till ÖSK, det visste jag inte, man kanske skulle lägga fram ett kontraktsförslag?"
Örebro Pozniak
2011-02-18 14:59
Vad var det jag sade? Ni skulle få äta upp era ord. Somliga lär sig aldrig.
Örebro Tvetov Nato
2011-02-18 14:59
När vi ändå pratar om legenden Gigena så måste jag bara nämna sekvensen jag ständigt bär på min näthinna. Jag minns inte vilket år det var, men något av de första i superettan efter att vi blivit degraderade. Det är snöigt, kallt, förjävligt och tidig vår. Klacken är placerad på gamla sitt, långsida, längst ner i hörnet. ÖSK slår en långboll mot Gigena och bollen susar förbi i höjd med där klacken var placerad, och Gigena sätter full fart efter bollen i djupled. Det gick så tragiskt långsamt för honom att linjedomaren sprang både ikapp och förbi honom. Vet inte om detta minne är konstruerat såhär i efterhand av mig eller om det faktiskt stämmer. Minnen brukar ha en tendens att sträcka ut sig lite som dem vill. Men jag ser verkligen Gigena ta i för kung och fosterland med huvudet lite bakåtlutat och bröstkorgen framskjuten, precis som i tecknade filmer när någon ska springa fort, men ändå inte alls var i närheten av att hinna ikapp varken bollen eller linjedomaren. Men det är väl ingen slump att han kallades pansarvagnen? Haha. Goa gamla tider!
Örebro Jonte R
2011-02-18 14:56
Min tolkning av Lennarts uttalande om att det eventuellt kan bli två spelare som kommer in pga skadebekymmer för William och Robin är anledningen till att Kushtrim Lushtaku får ytterligare en chans att visa upp sig.

Om Paulinho eller Rama är dyr kanske det bara blir en av dessa. Om någon av dessa är ett billigare alternativ och blir det ÖSK väljer ryms säkerligen också Lushtaku i den pengen och då har vi fått in fler alternativ på anfallspositionerna.
Örebro Grohl
2011-02-18 14:51
Ricardo Costa kändes väl extremt europeisk i sin spelstil. Han har väl varit ansedd som helt ok, men jag såg aldrig riktigt hans storhet.

Det roligaste med Gigena var ju snarare att han var så jävla dålig att han har blivit något av en legend i Örebro. På den tiden jag bodde i Örebro så minns jag att jag och en kompis diskuterade hur värdelös Walter var i kön till McDonalds.
Det slutar i princip med att hela kön instämmer och vill vara med i samtalet =) Det är sällan spontandiskussioner uppstår främlingar emellan i Sverige, men Gigena ordnade det.
Örebro pemo
Var det inte Paulinho som kom in i halvlek mot Häcken borta förra året och höll på att vända matchen på egen hand?

Örebro pemo
Var det inte Paulinho som kom in i halvlek mot Häcken borta förra året och höll på att vända matchen på egen hand?

Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 14:47
Stephan // Sen fanns en till för några år sedan. Glömt hans namn. En del tyckte han var bra. Jag tyckte han var si så där. Inte så värst egentligen. Men inte heller han hade någon särskilt bra teknik.

Det är just den "berömda tekniken" jag skulle vilja att ÖSK hade en brasse som har.
Örebro Stephan
2011-02-18 14:32
@ Maski Hallonen
"De sydamerikaner ÖSK haft har alltid varit väldigt "Europeiska" och kantiga. "

Det är väll andra ord för dåliga? :)
Vem minns inte stjärnskott som Walter Gigena, Eduardo Pincelli och Leo Guerra för att nämna några drömlirare.

OT:
Ja tack till Paulinho!
Örebro Karlssson
2011-02-18 14:29
Lennart sa att han hade en budget att förhålla sig till. Hur stor tror ni den budgeten är?
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-18 14:17
Jag tar även jag hellre Paulinho än Svekrit. Har alltid tyckt att han varit en riktigt intressant spelare. Det är väl främst han och Chatto från Häcken som har imponerat på mig. Chatto vore för övrigt en lysande ersättare för Nobben
Örebro Maski Hallonen
2011-02-18 14:15
Fast jag tar ju hellre Paulinho än Astrit måste jag säga. Om vi ska snacka vem som är värd vilken lön.

Jag tror det var Paulinho som på en träningsmatch försäsongen 2009 på BA lurade upp Wowoah på läktaren. Full med ketchup i ansiktet blev Sammy tvungen att kapa honom. Jag minns faktiskt finten i detalj för den var så snygg.

Paulinho kan "dra" en motsåndare vänd rakt emot honom och inte behöva vända ryggen emot honom som Roni oftast gjorde för att hålla bort backen. Han är väldig snabb i fötterna i sin bollbehandling.

Sen vore det roligt om ÖSK för en gångs skulle kunde få en sydamerikansk spelare som är en sådan spelartyp, dvs väldigt teknisk, som man föreställer sig Brassar. De sydamerikaner ÖSK haft har alltid varit väldigt "Europeiska" och kantiga.
2011-02-18 13:50
ÖSK:s sportchef, utan att vilja kommentera ett eventuellt ÖSK-intresse just nu.
- Vilka alternativ vi jobbar med håller vi internt för att kunna få jobba i lugn och ro. Den dag något är klart kommer vi också att presentera det.

Annons: