/fotboll/osk/forum/4238.aspx/fotboll/osk/forum/4238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-19 13:21
Steiger/ Bjuder in mig till den festen!
2011-02-19 13:20
Detta är förvirringens årstid... :)
Örebro Steiger
2011-02-19 13:18
Även om man är nyfiken så känns det som om klubbledningen ändå har läget under kontroll. Det är det viktigaste för mig. Visst, även om man är nyfiken på vilka två spelare det blir så är trots allt signalen om satsningen den viktigaste.

Sen får vi inte glömma bort att Nordins namnteckning på en förlängning är den viktigaste "värvningen" ÖSK kan göra just nu. Får vi den skall jag fira minst i två dagar.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-02-19 13:15
Ursäkta Marta, men har du inte sagt att det är klart på måndag?!?!? Nu blir jag förvirrad!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-02-19 13:10
pozniak avslöja något för oss nyfikna
2011-02-19 12:46
Ok... Då behöver du inte lägga ner :)
Örebro ÖSK Fans
2011-02-19 12:45
ursäkta inte utropstecken skulle vara frågetecken...
2011-02-19 12:45
Men lägg ner ÖSK Fans.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-19 12:44
trött jag blir när folk far med osanning MArta!!!
2011-02-19 12:43
Pozniak/ Du brukar ju vara insatt. Min källa har aldrig haft fel förr. Men har ej skrivit att de presenteras på mån, för det vet jag inget om. Jag hoppas han har rätt, men visst kan han ha missuppfattat. Vi får helt enkelt vänta och se.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-19 12:41
Pozniak är vi nära några spelare? kan vi ro det i hamn???
Benny Böckling
2011-02-19 12:41
När tror du dom blir klara då Pozniak??
Örebro Pozniak
2011-02-19 12:38
Inga spelare blir klara på måndag. Vet inte vad dina källor har sagt Marta, men det är inte troligt att det skulle bli klart så pass tidigt.
Örebro rirobban
2011-02-19 12:31
Grixx//
Till en början så kändes de lagens (Halmstad, GAIS, Syrianska och Norrköping) satsningar rejäla. Sen börjar man analysera deras trupper (och nyförvärv) och inser då ganska snart att dessa lag ändå kommer att vara mellan plats 10-16, i alla fall enligt mig. Laget som jag kan se som "nya" Mjällby är Syrianska. Rutinen de värvat betyder massor.

Vidare så vet vi inte så mycket om Halmstads spanjorer. Men truppen i övrigt känns lika trist och grå som de senaste åren. GAIS har väl egentligen inte gjort något stort nyförvärv direkt. Ifall de lyckas låna Wanderson så visst, men i dagsläget är det väl bara Bassombeng och Santos man känner till? Påtal om Santos så ryktades det ju tidigare om att han var på gång till ÖSK (innan Haddad skrev på). Verkligen tur att vi hade större planer och en bättre brasse på gång:)

Norrköpings satsning ger jag inte mycket för. Och nu har till och med en del av deras supportrar börjat inse att man inte kommer i toppen med den truppen, utan får kämpa för livet i botten av tabellen.
Örebro S E
2011-02-19 12:30
ÖSK lämnar uppenbarligen inget åt slumpen i år. 2-3 spelare/position.
Är det en Europasatsning vi ser? Kommer ÖSK att få in mer sponsorpengar efter den här satsningen? Kommer det att säljas fler abonnemang än tidigare? Håller ekonomin? Kommer de att spela med "bästa laget" i cupen? ^^

Sittplatsen är redan betald - Heja sport! Jag slänger in ett "Kuba!" också.

Örebro Kid dynamite
2011-02-19 12:27
Saywee 12:17

Jag hade gärna gett dig denna eftertraktade bokstav, men jag befinner mig utomlands och förstar inte hur man fixar till tangentbordet sa jag kan använda mig av det svenska alfabetet. Jag är, trots min ungdom, fruktansvärt usel pa teknik.

F.ö sa befinner jag mig i Graz där jag förra helgen fick se ett svartvitt hemmalag ta en säker seger och fortsätta sin jakt pa guldet. Sturm Graz bildades 1909 och det i samband med det vackra färgvalet, tidigare usel ekonomi samt guldambitioner gjorde att jag kunde luta mig tillbaks med en öl och latsas att jag var pa Eyravallen. Ibland hittar man hem även pa bortaplan.

Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-19 12:25
Saywee //Det är när det gäller att hantera den stora truppen sportchefen måste visa vad han går för.
Att i dagsläget köpa bra spelare är inte svårt. Många lag på kontinenten krymper som trupper. Det finns många bra spelare utan kontrakt, jmf Anttonen och våran tyska gäst.
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 12:21
När man sitter och läser igenom inläggen här så funderar jag också på om det är så smart att värva 2 spelare. Jag ser hellre ett etablerat nyförvärv till vänsterkanten och sedan att vi satsar på Ibrahim och Yasin, kolla bara på MFF?

2011-02-19 12:20
Att låna ut unga spelare till t ex Forward är inte lätt.
Forward har egna unga spelare som klubben månar om. Då lånar man inte unga spelare från ÖSK som konkurrerar ut de egna. Forward behöver låna rutinerade spelare ala Nobbe.
AIK Saywee
2011-02-19 12:17
Kid dynamite 12:05, även där mycket kloka ord.
Ge mig ett å ...

Aspen, ja denna stora trupp har även oroat mig lite ett tag, vet inte hur man tänker hantera alla spelare, men vem vet det ....
2011-02-19 12:10
Kloka ord på världens bästa blogg:
När sedan värvningarna är avklarade återstår jobbet med att se till, att så många som möjligt av spelarna i truppen kan få kontinuerligt matchspel. ÖSK har i dagsläget 28 spelare på sin trupplista. Med två förvärv ytterligare blir det 30, vilket är alldeles för många för att alla skall kunna få en meningsfull fotbollstillvaro. Sex av de yngre kan man låna ut utan övergångsanmälan – en del av dessa lär hamna i ÖSK Ungdom. Men för spelare med ambitionen att redan nu vara med och utmana om en plats i matchtruppen, så är det frågan om spel i div 2 räcker till för att hålla utvecklingen vid liv.

Det lättaste är att sätta sprätt på pengarna - sedan måste pengarna generera avkastning också.
Örebro Kid dynamite
2011-02-19 12:05
Aspen

Haller med dig ang samarbetsklubb. Vore väldigt trevligt att ha en tillväxtort för de spelare som är lite för bra för ÖSK U, men ännu inte riktigt är redo för allsvenskt spel. Degen vore perfekt pa alla sätt, men jag orkar inte ens hoppas pa en lösning där da det känns rätt grinigt av olika historiska skäl. Risken är väl att bron brändes vid den felaktiga kontakten med Berger. Beklagligt, men misstag görs och kommer fortsätta göras även när vi Sjögrenkritiker far en ny sportchef att ihärdigt klaga pa. Kan tillägga att jag personligen ändrat asikt angaende var Sjögren och blivit mer positivt inställd. Min tidigare kritik av hans spelarförsäljningar kvarstar, men han hanterar media väldigt bra och han lyckas uppenbarligen fa fram fina värvningar. Överlag sa är jag numera ganska nöjd med Lennarts insats. Vore kul om var duktiga svartvita redaktion kunde ta ett snack med honom och höra efter lite vad han anser om samarbetsklubbar och vilka dessa skulle kunna vara. Jag skulle älska att fa läsa ett genomarbetat reportage om hur ÖSK ser pa sina talanger och vad som görs/bör göras/kommer göras för att fa ut maximal potential ur dessa. Ett sadant reportage skulle vara väldigt kul da vi för tillfället har en helt enorm mängd gossar som pa olika sätt siktar mot eliten via Sportklubben.
Ja, visst är det drygt av mig att efterfraga ett sant här stort projekt av den redan hart arbetande redaktionen, men det är sant här jag vill läsa i tider där sportjournalistiken rör sig i samma glättiga fält som nöjesjournalistiken. Svartvitt haller redan en högre niva pa journalistiken än den etablerade pressen (ja, fransett forumet under vissa känsliga perioder, kanske) och ett kritiskt granskande av ÖSKs talangverksamhet vore kul.

Förresten, jag kan ju inte helt hoppa över de senaste dagarnas halvt infekterade debatt ang. läckor. Jag har inga planer pa att reta upp nagon eller att dra igang debatten igen, men det är ibland svart att inte pilla pa sarskorpor. Var det inte sa att vi gnällde ganska friskt pa den tiden da alla intressanta spelares namn läcktes ut? Det var väl inte sa manga ar sedan som precis allt kom till allmän kännedom och det ansags vara ett problem? Sjögren har ju tätat till ganska bra och det uppskattar jag mycket. Visst är det alltid kul att veta vad som är pa ingang, men alla eftersökta spelare är ju i grund och botten ointressanta tills dess att signaturen sitter pa kontraktet. Lite pa samma sätt som att barnen gärna undersöker sina julklappar pa alla möjliga sätt sa kommer de inte fa leka innan julafton iaf. Nu har jag ju snälla föräldrar och riskerade inget, men inte hade jag klämt och smygöppnat presenter om det lett till att jag inte fatt dem till jul.
Örebro Grixx
2011-02-19 12:04
Minns att jag i november tyckte det skulle bli en riktigt spännande season anno 2011.

Peking och Syrianska satsade stort mm.

men nu är det Real Halmstad och GAIS som verkar väldigt spännande...också.

Hur alla ligger i tabellen efter året är sjukt dumt att ens gissa...en tärning eller lottdragning i dagsläget skulle troligen? ge fler rätt än sakkunskap....göööörsvårt!!!

ÖSK känns klart bättre sett till manskap...och med ytterligare spelare på väg in.
Jämfört med förra året så borde vi kunna komma cirkus lika bra till dvs 4:e till 1:a plats...kanske 5:a...men med allt nytt i andra lag så vette 17 var vi hamnar 1-10???
2011-02-19 12:01
Det är inte lätt att vinna AS. Vi måste bli attraktiva för talanger från närområdet som kan utvecklas och gå vidare. Man utvecklas inte av att sitta på bänken eller på läktaren. Våra talanger kan lära från Paulinho men inte från en ett år äldre spelare som är ungefär lika bra.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-19 11:58
Engångsgrill// Tror också det lutar åt båda dessa spelare... Men det vore ju skoj med en överraskning till backlinjen också.

Jag befarar dock att Sjögren blir tvungen att skriva 6 månaders kontrakt med Paulinho alt. ett kontrakt med en riktigt dålig vidareförsäljningsklausul. Vad tror ni?
Örebro ÖSK Fans
2011-02-19 11:57
jag tror det är paulinho och valdet känns som det var bestämt innan matchen,därför var nog inte kushi med... hoppassssss!!
AIK Saywee
2011-02-19 11:56
rirobban 11:47, chansen är väl inte så stor, men det är kul med lite underbar spänning :) Så länge den varar ....
2011-02-19 11:54
Både Yasin och Ibrahim satt på bänken i Forward förra säsongen! Jag räknar med ett fåtal inhopp den här säsongen, och kanske utlåning för båda. Men jag hoppas att de tar älgakliv in i startelvan redan i år...
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 11:51
2 nyförvärv låter underbart! Jag misstänker Paulinho och Kushi, Kushi åkte väl hem igår? Säkert för att packa osv. Att värva både Paulinho och Rama är väl lite för "grovt" hehe..
2011-02-19 11:51
rirobban// Ja det vore ju skoj om Ösk gjorde en PR bomb av detta!
Annons: