/fotboll/osk/forum/4226.aspx/fotboll/osk/forum/4226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-21 21:31
Kuba// jag håller med om MFF:s mittfält! Känns som att MFF hade tur med skador förra säsongen?!? Blir någon av Daniel andersson, pekalski och Figureido skadade så ser det tunt ut! MFF har ju många unga att kasta in på kanterna och i anfallet, men kanske inte centralt. Det ryktas ju att gamla hammarby och öis spelaren ska vikariera centralt 2011...Vad han nu heter?
Örebro Kuba for president
2011-02-21 21:29
Ska självklart ställa upp som kandidat... :-)

Vem för övrigt kommer närmast titeln President bland klubbens ledare?
Är det Björn som ordförande i ÖSK Elitfotboll, eller egentligen borde det vara den folkvalda(?) ledaren Frebran?
AIK Saywee
2011-02-21 21:28
Jag bara undrar om någon namnteckning svalnat :)
2011-02-21 21:23
Håller med dig Fatcit.
Spelet och spelare har fler dimensioner än bara en laguppställning "på pappret". T.ex så är det svårt att förutse spelares vana eller ovana med andra positioner och/eller medspelare.
Håller också med att ÖSKs bänk ser bättre ut än förra året, framförallt på mittfältet. I anfallet är det dock, än så länge, relativt oprövade namn som ersättare.
Om man ska jämföra MFFs bänk mot deras guldår så ser innermittfält tunt ut bakom givna Pekalski och Figueiredo för att inte tala om mittbackarna där dom har stor omsättning på platsen bredvid den alltmer ålderstigna D. Andersson.
AIK Saywee
2011-02-21 21:18
Kuba, du får gärna bli klubbpresident :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 21:17
Såg att några snackade om FD när jag berättade att Laul kallade de för "agentsajten". Fotbolldirekt ägs av IMG agentfirma =)
AIK Saywee
2011-02-21 21:16
Robert sektion E 20:39, visst har du rätt i ditt inlägg.

Det är klart som korvspad, att två europeiska storlag möts i Bukarest 2012, delvis med hjälp av dessa poängregler...

... alla lag som är med KAN, som du skriver vinna, men de med lägre poäng har ju inte bara motståndare att bekämpa, utan även UEFA´s regler.

Fatcit, vi kanske kan beskåda Örebro Hockey på västkusten vad det lider ...
2011-02-21 21:12
Bra analys Kuba!

Kanske inte säger allt, spelarna har ju flera dimensioner osv. Men tilläggas bör att ÖSK har en bättre bänk än förra året!
2011-02-21 21:06
Fan att man inte är på hockey just nu! Örebro forcerar från alla håll i sportsverige! Frölunda torsk, och jag kan gå på kvalhockey i min boendestad!!!
2011-02-21 21:06
Har funderat på hur man skulle kunna mäta ÖSK:s chanser till allsvenskt guld och avancemang till EL gruppspel. En första ansats vore att jämföra dagens trupp med förra årets mästare tillika årets svenska bidrag till Champions League, Malmö FF. Med tanke på att lagen ställer upp olika på plan så gör jag två jämförelser:

4-4-2:
MFF: Dahlin - Vinzents Fernandez Andersson Ricardinho - Molins Pekalski Figueiredo Durmaz - Larsson Mehmeti

ÖSK: Alvbåge - Antonnen Almebäck Wikström Wowoah - Astvald Bedoya Gerzic Yashin - Haddad Staaf

Målvakter får väl anses likvärdiga, backar likaså (MFF något bättre ytterbackar men ÖSK bättre mittbackar). Däremot är MFFs mittfält och anfallspar betydligt vassare i 4-4-2 uppställning. Speciellt med tanke på reservalternativen.

4-3-3:
MFF: Dahlin - Vinzents Fernandez Jansson Ricardinho - Pekalski Andersson Figueiredo - Molins Larsson Durmaz

ÖSK: Alvbåge - Antonnen Almebäck Wikström Wowoah - Bedoya Gerzic Kihlberg - Astvald Haddad Yashin

Målvakter likadant men plus till ÖSK på backsidan. Mittfältet är jämnt skägg i 4-3-3 uppställning medan MFF har generellt bättre anfallskonstellation.

Summa summarum: ÖSK ska spela 4-3-3 med dagens spelarmaterial och där kan vi utmana om guldet om vi får en eller två tillskott på anfallspositionerna.
Örebro Pozniak
2011-02-21 21:04
Marta. Snarare Alven som är mer nära än nordin. Nordin har nästan 20% mindre än alvbåge i lön. Bara en sån sak.
2011-02-21 21:03
Tack Idoit för ditt besök hos oss och all information du delat med dig! Välkommen att bidra med fler åsikter, i andra ämnen!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-21 20:47
Tack hertigen! Men visst anslöt Paulinho bra mycket senare än så förra året? Även om det s+ klart är bra om det kan ske innan lägret. Ambitionen verka ju onejligen vara detta också... Tror på att det varit förhandlingsuppehåll idag, ev imorgon med, men att man sedan försöker knyta ihop godispåsen/arna.

Får vi till en förlängning med, och då tror jag Nordin ligger närmst, så kommer det kännas riktigt fint att gå in i säsong.
Örebro Robert sektion E
2011-02-21 20:41
Ett nyförvärv under veckan vore ju bra. Någon VY som även kan spela centralt. Men vill även att någon av de 4 med utgående kontrakt signar ett flerårigt avtal, då är vi påväg åt rätt håll.
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 20:40
Marta/

Föntret är öppet t.o.m 31 mars. Rimligvis borde väl ÖSK vilja ha klart med en vänsterytter absolut senast den 9 mars då dom åker till Turkiet på träningsläger? Jag hoppas dock det blir klart denna vecka, så pekfingret kan vila en stund från det eviga f5:andet=)
Örebro Robert sektion E
2011-02-21 20:39
Saywee//

Två storlag möst nog i finalen nästa år men alla lag som är med KAN vinna. I vår första match i EL för sommaren så blir det någ troligen ett skitlag men vinst där så blir det betydligt bättre motstånd i kvalomgång 3.

Ingen som vet ÖSK´s tankar ang biljetter?
Örebro ÖSK Fans
2011-02-21 20:36
den enda som verkar veta är pozniak....hoppas i morgon
AIK Saywee
2011-02-21 20:36
Fatcit//
OK då förtsätter jag väl lite till...

... jag menar bara, att skall alla våra europieska lag ha samma chans i Europa, så har jag inget problem med att Barcelona möter Chelsea, faktiskt!

Jag vet att båda inte kan gå vidare, men det bryr inte mig ett dugg om, förstår dock att pengar och publik spelar in i dessa regler, vore konstigt annars.

Men det är inte Fair Play!!!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-21 20:32
Klart det måste finnas en seedning. Finns väl i alla sporter. Vi hade t.o.m.seedning i pingisturneringen på jobbet även om det inte var uträknat med decimaler..

När tror ni det smäller? Hur länge är fönstret öppet?
Helsingborg Idoit
2011-02-21 20:30
Robert,

Enbart sittplatser i UEFA, inga ståplatser what so ever!

Facit,

Kolla länktips för att se potentiella motståndare per den 28/1...
AIK Saywee
2011-02-21 20:29
Robert Sektion E, tack för svar, det var nog kanske ändå detta jag misstänkte, men var lite osäker på bakgrunden, det är liksom lite förutbestämt att två europeiska topplag skall spela i Bukarest 2012 ...

Där sprack min drömresa :(
Örebro Robert sektion E
2011-02-21 20:28
Meddelandet
2011-02-21 20:25
Jag fortsätter gärna att läsa lite mer om Europa league Saywee!

Eftersom vi inte blir seedade, får vi alltså möta ett seedat lag?

Kan man nu göra en lista på potentiella motståndare, eller blir en sån lista för stor just ni?
Örebro Robert sektion E
2011-02-21 20:23
Syftet med rankingpoängen är väll att bra lag ska slippa möta varandra redan i omg 1. Att det ska löna sig att vara med varje år. Hur kul vore det om Barcelona möter Chelsea i första kvalomgången och att då någon av dem redan är utslagna medans Färöiska mästarna slår ut mästarna från Liechtenstein och går till gruppselet i CL....

ÖSK får ta in åskådare för alla sittplatser och viss procent av ståplatserna om man inte gör tillfällig ombyggnad. Tror att vi bara får ta in ca 8-9000 med nuvarane utformning, snacka om rusning till biljetterna....
AIK Saywee
2011-02-21 20:15
Bra tips Robert sektion E, det skall jag göra, för det är kanske bara jag som inte riktigt föstår syftet med poängsystemet i grunden alltså.

Idoit och Dudleys har ju bara försökt förklara för mig.

Men vi kan väl diskutera något annat än Europa Leuage om det är tjatigt.
Örebro Robert sektion E
2011-02-21 20:07
Varför kan ni inte gå in på UEFA-s hemsida och läsa om rankingsystemet. Länderna får poäng efter hur det lyckats senaste 5 säsongerna och där har ju inte Sverige lyckats särskilt bra. Sedan får klubbarna egna poäng efter hur de lyckats och där har ju inte ÖSK några poäng senaste 5 åren men är vi med även 2012 så har vi iår chans att ta några poäng och få lättare lottning för 2012 osv.

Har vi grym tur i loggningen kan vi ta oss till gruppselet men chansen är ju inte så stor.

Vet någon hur ÖSK släpper biljetterna för dessa matcher? Vi som har årskort får vi första tjing på vår plats?
Helsingborg Idoit
2011-02-21 20:06
Saywee,

ÖSK har 2.825 och rankingpoäng spelar ingen roll vid vem som börjar hemma eller borta. Det är enbart till för att dela in i oseedat eller seedat när det kommer till lottningen.

Den enda fördelen det ger är att lottas mot sämre rankande lag. Och det kan vara en väldigt stor fördel......
AIK Saywee
2011-02-21 20:04
Tackar för länktipset Idoit, jag skall läsa din länk.

Poängen med mitt poängtjöt är nog bara så att jag undrar om inte ALLA lag har lika förutsättningar i Europa Leuage, beträffande hemma/bortamatch och lottning etc etc.
2011-02-21 20:04
Även om ÖSK går in på Sveriges låga "nationella" poäng så har vi en del länder som är högre rankade som ändå känns överkomliga. Att t.ex. få möta 2:an eller 3:an från Cypern, Österrike, Bulgarien, Slovakien eller Norge skulle vi definitivt kunna ge en match.
AIK Saywee
2011-02-21 20:01
Har ÖSK 2,825 poäng eller 2825 poäng enligt svenska mått mätta?

Vet att det saknar betydelse, men ändå ...

... nej nu skall jag snart ge mig, men innebär seedning och ranking och dessa poäng att man vill man ge fördelar till visssa lag vid lottning eller vid val av hemma eller bortamatch?
Annons: