/fotboll/osk/forum/4221.aspx/fotboll/osk/forum/4221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2011-02-22 18:13
Jag förstår inte riktigt varför ÖSK skulle göra klart med både Paulinho och Rama. Ska de spelarna värvas så är det ju till startelvan, men vem ska bänkas? Fördelen med Paulinho är att han även kan spela centralt vid behov, men det känns som att det skulle räcka med honom. Han kan vara 1:a alternativet till vänster och 2:a eller 3:e alternativet centralt så öppnar det för speltid för Yasin/Ibrahim också.

Om Rama även är aktuell känns det ju lite som att Astvald är på väg bort, eller?

Jag får det inte att gå ihop riktigt. 2 etablerade spelare till samma position är slöseri på våra rätt begränsade resurser om inte Rama även skulle klara av att ersätta Bedoya? Av det lilla jag sett och läst om Rama så känns han dock som en renodlad kant-spelare.
Örebro Maxtax
2011-02-22 18:12
Steewe//
Om man tittar på youtubevideon så är Paulihno ju högerfotad så det borde inte vara några problem för honom att spela till höger.
AIK Saywee
2011-02-22 18:06
Namnunderteckningar saknas, så jag väntar lite med att jubla ...

... men får kanske tina upp lite räkor till kvällen och ställa en mellanöl på kylning.

Väntar på officiella sidans eventuella klara besked!
Örebro Steewe
2011-02-22 18:05
Kommentar till att BÅDE Rama OCH Paulinho?? Trodde inte att pengarna fanns till båda två... Kan någon av Rama och Pålle spela till höger?
Örebro cellblock
2011-02-22 18:04
Välkommen Paulinho
Örebro Engångsgrill
2011-02-22 18:03
Detta låter väldigt bra! Men Ibrahim och Yasin då? Tycker att det räcker med Paulinho och sen fortsätta satsningen på våra lokala talanger.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-22 17:55
Valdet Rama också nära.
AIK Saywee
2011-02-22 17:45
Bempa no:10, läs lite eftermiddagsinlägg här på svartvitt ...

"- Jag säger som vi alltid säger; först när någonting är klart så går vi ut med det, säger Örebros sportchef Lennart Sjögren till FotbollDirekt.se."

Heders!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-22 17:45
Saywee// det tycker jag också... Eller vänta till AS premiären :)
Örebro jocke.
2011-02-22 17:40
makkk//

Med största sannolikhet kommer ju åtminstone nån mittfältare lånas ut, plus att Ibrahim eller Yasin mycket väl kan komma att lånas ut också - tror inte dom var tänkta som startspelare i år när dom värvades.

Jag tror på Paulinho samt att vi värvar Kushtrim, kommer nog kunna bli en relativt billig affär i det senare fallet. Nån som har koll på ifall någon av ovanstående kan spela centralt? Känns som vi kan behöva en backup..
Örebro Bempa no:10
2011-02-22 17:33
Skall vi tro att detta är sant ??
Örebro Bempa no:10
2011-02-22 17:32
Meddelandet
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-22 17:31
Makkk// håller med! Ska bli intressant vad som händer s2011! Kanske är Erik Nilsson som spelar från start i premiären... :)
AIK Saywee
2011-02-22 17:26
Jag funderar på detta med vad som händer bakom kulisserna och hur och när ÖSK funderar på, att presentera namnet, när namntckningen väl är torr.

En ganska trevlig/rolig variant, vore om klubben kunde vänta, till på lördag, på Behrn Arena med presentationen, men ack så svårt att hålla denna person hemlig tills dess ...

... men, det skulle ju i så fall finnas flera varianter, att hålla denne nye spelare hemlig i "vintermundering" på bänken och vid lämpligt tillfälle presentera denne, vilken effekt!

Man skulle ju dessutom kunna locka storpublik och media än mer till lördagens match , om man informerade om denna förestående presentation, eller drömmer jag bara?
Örebro Kraków
2011-02-22 17:12
Angående bisons länk:
"Den typen av uppförande hör inte hemma i holländsk fotboll, sa van der Gijp."

Haha, visst..
Örebro makkk
2011-02-22 17:11
Visst behövs en vänsterytter men är 2 på gång blir jag väldigt förvånad.

Varför skulle man då värva in Ibrahim och Yashin? Känns isåfall som om de kommer få göra 2-3 inhopp var under en säsong.

Samma sak med mittfältet egentligen, stenhård konkurrens där likaså. Hur mycket kommer tex Erik Nilsson få spela denna säsong? Han kan bli riktigt bra och han behöver få speltid.

Det är alltid bra med en bred trupp men unga spelare måste få speltid för att utvecklas. Eller har jag fel?
Örebro Steiger
2011-02-22 17:10
Pozniak//

Om det bara är ett handslag så är det som du nämnde tidigare, FD tog en chansning..

Alltså har egentligen inget förändrats sen tidigare idag..

Tack för klargörandet.
Örebro bison
2011-02-22 17:06
Vad ska man säga om Ola Toivonen?
Riktigt snygg bild i länken.
Örebro Djäflun
2011-02-22 17:05
Om Paulihno blir klar (hoppas) så uppstår ett delikat problem om vem som slår frisparkar om han och Nordin är på plan samtidigt. Kollade just på youtube och blev imponerad av P:s frisparksmål.
Örebro Karlssson
2011-02-22 17:04
Om Paulinho blir klar betyder det alltså att Rama inte kommer att värvas. Lite synd faktiskt, jag tror verkligen Rama hade blivit en stor succé, men Paulinho kan mycket väl vara lika bra eller bättre. Drömmen skulle vara Paulinho+Rama. Men man kan inte få allt...
Örebro bison
2011-02-22 16:58
Hoppas att det är sant att vi får en ny Pålle 2.0!
Klockren spelare som varit riktigt bra de gånger jag sett Stjärten spela.
Örebro Pozniak
2011-02-22 16:56
Steiger//

Örebro har en "muntlig överenskommelse" jag måste höra med min källa mer innan jag vågar säga något och smutskasta mitt namn på forumet. problemet är att han inte svarat när jag ringt den närmsta timmen.

edit: muntlig="skakat hand på det"
Örebro Steiger
2011-02-22 16:52
Saywee//

Kloka ord :-)
Örebro Steiger
2011-02-22 16:51
Pozniak//

Menar du att ingen blir klar i den meningen att ingen har skrivit på, eller att ingen är "klar" för att någon kan ha skrivit på men inte blivit officiellt presenterad?
AIK Saywee
2011-02-22 16:51
Stilla er lite, avvakta officiella sidan, de skriver när allt är klappat och klart, det är det enda vi, eller i vart fall jag kan lita på, media, olika källor med flera, vet inte när namnet signeras på papperet, men det gör troligtvis Sjögren och kanske någon bevittnare ...
Örebro Pozniak
2011-02-22 16:50
Karlsson// skadedrabbad och problem med kontraktet på slutet varav anledningen varför han inte spelade mer från start.
Örebro Karlssson
2011-02-22 16:49
Läste nyligen lite statistik om Paulinho. Tydligen så spelade han 25 matcher totalt varav 15 från start. Alltså var han på bänken i 9 matcher. Någon som vet anledningen till detta? Nog är han så bra för att vara en startspelare i Häcken, eller?
Örebro Pozniak
2011-02-22 16:48
ingen blir klar idag.
får förklara mig lite eftersom folk missuppfattat mig.
vi kan visst värva 2 spelare men inte både rama och palle "klass" det blir för dyrt. men vi kan göra klart med exempel: Kushtrim/rama Kushtrim/Palle
vi kommer ha presenterat med en spelare innan helgen.

edit: valde att säga presentera istället.
Örebro Ordem e Progresso
2011-02-22 16:47
Pozniak tidigare idag: "Glöm att någon presenteras idag".
Örebro Steewe
2011-02-22 16:43
Pozniak// Berätta mera! :)
Annons: