/fotboll/osk/forum/422.aspx/fotboll/osk/forum/422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-14 13:57
Vinter (BBB) , har du glömt att du "kapade" en annan forumist?

Jag har bara två tummar att dela ut vad är ditt problem?!

Sprid inga lögner!

Hoppas på ett bra forum, med diskussioner som kan föra våra kära ÖSK, framåt och uppåt!
Hagges vänsterfot
2017-01-14 13:24
@KalleTeodor:

Tycker ni ska ha "admin" efter erat namn eller liknande. Då vet man vilka som är admin och när de väl säger till.
Örebro Vinter
2017-01-14 13:11
@KalleTeodor:

Kalle, se mitt inlägg 12.49. Ett objektivt faktum.
Örebro Restalundsv
2017-01-14 13:08
Detta kan vara en intressant MB för oss eller vad tror ni?
Örebro KalleTeodor
2017-01-14 12:59
@Vinter:

Vinter: det där på gränsen till en förolämpning vilket inte är tillåtet enligt forumreglerna.

Forumreglerna gäller även dig.
Örebro svartvitthjärta
2017-01-14 12:49
Trevligt med en ny redaktion! Är en trogen läsare, och skriver kort, sporadiskt.
Hoppas på ett gott debattklimat och många intressanta inlägg!
Tack också till Avenbrands för tidigare arbete med sidan.
Nu blickar vi framåt, mot en förhoppningsvis, framgångsrik säsong.
Heja Sport!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinter
2017-01-14 12:49
Saywee har i tidigare inlägg för kanske några månader sedan berättat att han vet hur man delar ut flera tummar till ett och samma inlägg. Ett objektivt faktum utan värderingar.
Hagges vänsterfot
2017-01-14 12:44
Hamad känns inte helt omöjlig att värva så länge han kan tänka sig vilja "starta om" men även om Hamad skulle vilja starta om i en dansk klubb eller en klubb i allsvenskan så skulle han platsa i mer eller mindre alla lag så jag har ändå svårt att se den värvningen ske.

Antagligen går han väl till Dalkurd?
Örebro Solzjenitsyn
2017-01-14 12:34
@Den nya redaktionen för Svartvitt:

Glasnost!

AIK ÖSK-Saywee
2017-01-14 12:23
Jag har rvå tummar och använder ibland båda.

Vad Vinter vill insinuera och förlöjliga andra med, förstår jag inte!

Så länge varade en god gemenskap:(

Föreslår en arbetsgrupp som jobbar mot mobbing och en annan som jobbar mot upprepningar ...

(Sparat inlägg)
Örebro DaSa
2017-01-14 12:19
Har medvetet hållt mig undan "forumdebatten " då jag inte har tid eller energi att engagera mig själv. Men vill rikta ett stort tack till Avenbrands som tack vare denna sida har gjort mig som exilÖSKare till en ännu mera intresserad och insatt supporter!
Örebro DaSa
2017-01-14 12:15
Jag har tyckt att Hamad varit en helt orealistisk värvning tills nu när MFF tackade nej. Tyvärr är han bäst som kantspelare men han är ju samtidigt så bra att vi inte kan tacka nej till honom pga det. Ekonomin kanske man kan lösa genom en runda hos sponsorerna, dvs se om de vill gå in med öronmärkta pengar till en värvning av Örebro-killen Jiloan. Att han är örebroare borde kunna hjälpa till som ett argument att skriva på ett iallafall kort kontrakt med oss för att få fart på karriären igen.
Örebro Vinter
2017-01-14 11:50
@Hitta avslut!!:

Fråga Saywee. Han vet hur man gör
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-14 11:49
Tack Columbus. Var du först att upptäcka det?

Avd: Gööööteborg

Aja, det förklarar en hel del...
Örebro Columbus
2017-01-14 11:38
[QUOTE=Hitta avslut!!]Alltså det här med "tummar". Blir inte klok på den funktionen. Jag vet att det är larvigt och ganska oviktigt, men jag kan inte riktigt släppa det. Jag undrar. Finns det något knep som möjliggör att kunna "tumma" samma inlägg fler än en gång? Vill bara ha ett JA eller NEJ. Är alltså inte ute efter hur det isf går till :) Trygg i sig själv vs bekräftelsebehov 0-2 Lite fotboll också. Jag ångrar att jag var tveksam till Mårtensson. För nu, efter att ha sett han i studion med Wärlegård, så är han redan en favorit. Det verkar vara en reko snubbe. I en podd med bl a Mattias Lindström (ex HIF) så sa nämnde Mattias att Mårtensson är typen som inte ska vara på offensiv planhalva. En städgumma alltså. Jag trodde mer att Mårtensson var en Box till Box-spelare? Någon som kan klargöra detta? Hur är det tänkt att Mårtensson ska användas? [/QUOTE] Ja.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-14 11:16
Alltså det här med "tummar". Blir inte klok på den funktionen. Jag vet att det är larvigt och ganska oviktigt, men jag kan inte riktigt släppa det. Jag undrar. Finns det något knep som möjliggör att kunna "tumma" samma inlägg fler än en gång? Vill bara ha ett JA eller NEJ. Är alltså inte ute efter hur det isf går till :)

Trygg i sig själv vs bekräftelsebehov 0-2

Lite fotboll också. Jag ångrar att jag var tveksam till Mårtensson. För nu, efter att ha sett han i studion med Wärlegård, så är han redan en favorit. Det verkar vara en reko snubbe.
I en podd med bl a Mattias Lindström (ex HIF) så sa nämnde Mattias att Mårtensson är typen som inte ska vara på offensiv planhalva. En städgumma alltså. Jag trodde mer att Mårtensson var en Box till Box-spelare? Någon som kan klargöra detta? Hur är det tänkt att Mårtensson ska användas?

AIK ÖSK-Saywee
2017-01-14 10:38
Underbart, äntligen :)

Ser fram emot ett "varmare" forumklimat.
Den nya redaktionen för Svartvitt
2017-01-14 09:57
Information gällande tidigare spärrar på forumet.

Den nya redaktionen har gått igenom de spärrar som finns inlagda i systemet och bestämt oss för att släppa på alla aktuella spärrar. Detta gäller såväl profil- som IP-spärrar.

Vi gör detta för att skapa en så fullständig nystart som det bara går.

Vi vill dock poängtera att de spärrar som gjorts av tidigare redaktioner säkerligen haft sina orsaker och skäl och att vi därför självklart kommer att följa forumet noga för att uppmärksamma eventuella överträdelser mot de nyligen uppdaterade forumreglerna.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-14 08:10
Jag undrar om så många vill att det skall vara allt för seriöst, det är ju bara fotboll det handlar om.

OK, viktigt för många i dagens samhälle, men det får inte bli för komplicerat.

Håller nog mest med brunnsborrar'n, men som så många andra ofta upprepar, upprepar jag också att vi alla är lite olika.

Jaja, det var bara vad jag själv spontant tyckte för tillfället, inget annat ...
Örebro Minatankar
2017-01-14 07:47
Om man vill att det ska vara seriöst och status i att hamna på bild som ÖSK-spelare på Svartvitt, föreslår jag att redaktionen tillsätter en kommitté som avgör valet av spelare. I den gruppen måste enligt min mening Christer Blohm ingå. Han har skrivit historieböckerna om ÖSK och har allt underlag och all statistik för samtliga spelare under åren. I annat fall får inte kommittén tillräcklig trovärdighet. Jag anser att man ska väga in följande faktorer: - Hur många matcher en spelare gjort. - Hur duktig spelaren var i sin uppgift kopplat till antal mål, spelförmåga, försvarskompetens, landslagsuppdrag etc. - Hur pass populär spelaren var hos supportrar kopplat till visat ÖSK-hjärta, PR mm. Jag anser att alla tre kriterierna i mer eller mindre utsträckning behöver vara uppfyllda. Det innebär att t ex Leif Eriksson som tillhör de allra bästa spelmässigt men spelade relativt få matcher, slås ut av flera andra trotjänare om det finns begränsat med platser. Spelmässigt är han given annars. För mig är det en självklarhet att Gösta Lindh, Leif Wendt och Hasse Borg ska vara med, men det finns flera gamla spelare som platsar bland de som finns med nu. Kan ändå tycka det är ok om spelare de sista 25 åren blir överrepresenterade.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-14 01:14
@Vinter:

Till viss del får jag återkoppla till vad Mina Tankar skrev. Nämligen att det kanske är spelare som är svåra att relatera till för de generationer som nu skriver här, förutom oss riktigt gamla gubbar. Men visst förtjänar de en plats. Håller med. Men alla får inte plats och frågan är väl då vilka vi skall fokusera på
Örebro Vinter
2017-01-14 00:32
Bortsett från alla tyckanden så fanns Nordin här till vänster innan han gick till Blåvitt varefter han togs bort. Misstag (att han fanns där) eller ej. Om vi pratar om gamla stjärnor så är det konstigt att Gösta Lindh, Leif Wendt och Hasse Borg inte finns där.
2017-01-13 23:47
@Vinter:
Jo vi kan klämma in några juniorer också. Frågan är väl vad vi vill och vad vi tycker skall krävas? Oavsett hur man gjort tidigare. För mig är det ungefär jämställt med när man hänger upp hockeytröjan i hockeyhallen för en legendar (som slutat). En plats som det är en ära att hamna på och för att för alltid bli ihågkommen och har förtjänat det. Ett tack för lång och trogen tjänst (vilket motsäger presens). Men andra tycker annorlunda och det finns nog många åsikter varav denna är min
Örebro öörebrooo
2017-01-13 23:45
Fråga till Vinnartraditon, Hur går det med planeringen av bortapremiären? Tåg var på tapeten, är det något som fortfarande är aktuellt?
Örebro Vinter
2017-01-13 22:46
@Minatankar:

Det är inte sant. Nordin fanns här på vänsterspalten innan han gick till Blåvitt, så, sådan är inte regeln. Nordins nuna plockades dock bort då och har sedan inte återkommit. Vem har bestämt regeln att "Samlingen innehåller bilder på legendarer som slutat spela fotboll"? Vad är det som säger att vi inte kan sätta upp porträtt på nu aktuella spelare eller helt andra personer av stor betydelse för oss, som t ex Simon eller Wärlegård? Det är väl vi själva som bestämmer?
Hagges vänsterfot
2017-01-13 22:28
BOP du har din åsikt, jag har min åsikt. Nu tycker inte jag det ska ta fokus på nya admin så nu kör vi
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 22:16
@Bastard on Parade:

Instämmer med BoP!
Örebro Pedretti
2017-01-13 21:43
@Nicknamn i ribban:

Tack för klargörande!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-13 21:43
Douglas Bjäresten satt på bänken i somras. Detlofsson har däremot varit med tidigare någon gång.
2017-01-13 21:39
@Marcus Avenbrand:

Ni skulle banne mig ha era bilder bredvid här också :0)
Annons: