/fotboll/osk/forum/4209.aspx/fotboll/osk/forum/4209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:15
ÖSK-Karl// "Aldrig guld med SS". Syftar du på Sjögren och Sjöldmark?
AIK Saywee
2011-02-24 21:15
Det är idag 10 månader kvar till julafton, och vi fick vid 15.00-tiden "öppna" det första paketet. Varför väntade officiella till just detta datum, var det inte klart tidigare?

Här vill jag att "vi" försöker fråga klubbledningen vad de anser, annars gör jag det själv, vad var anledningen, var det inte helt klart innan?

När är ett nyförvärv, helt klart?
Vad jag sakta men säkert börjar förstå, så räcker det inte med en (1) namnteckning, eller två utan kanske fler .....
Papper som skall skickas etc etc.

Är det någon som har en aning om när ett nyvörvärv är helt klart?

Är det dessutom någon som har en gissning om hur man kan sabba ett kontrakt, genom ett för tidigt läckage?
Örebro Robert sektion E
2011-02-24 21:14
Skadeh/

Den startuppställningen ser ju grym ut. Kan bara matchas med MFF. När har vi hemmamatch mot MFF någon som vet?
Örebro Dudleys
2011-02-24 21:13
Steiger:

Tyvärr har en expert tittat på arenan och det är nästan omöjligt att täta hörnen.
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:12
Jag tycker att det är bra att vara optimist och jag själv är det i grunden. Men de som förväntar sig eller hoppas för mycket på ett guld kan lätt bli besvikna. Plus att det bygger upp en massa onödiga förväntningar på laget, istället för att slå i en underläge som jag tycker är bättre. Man måste komma ihåg att det finns många bra lag i Allsvenskan med starka trupper och det är mycket som skall stämma om man ska ta ett SM-Guld. Vi måste ge laget tid och inte sätta för stor press. Kom ihåg, det är en långsiktig process vi är i.

Målsättningen bör, enligt mig, vara topp 3. Alltså att kvalificera sig till Europa-spel. Sen får de gärna ha en högre målsättning inom laget, men utåt ska de inte sätta för höga mål, tycker jag.
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-02-24 21:11
Det kan ju även finnas ett alternativ 3 för Paulinho, nämligen en godkänd läkarundersökning.
Örebro Skadeh
2011-02-24 21:09
Steiger// Nordback gör sig nog bäst i omklädningsrummet, men är viktig för ungdomarna på bänken, men det kan nog Kihlberg också vara,duktig att förmedla till ungdomarna på bänken.
Kihlberg är nog också bra att slänga in i matcherna då han är Sixtens strategiska förlängda arm på plan.
Örebro Chipset
2011-02-24 21:08
P.O// Kampen på Wikipedia fortsätter...
Örebro P.O
2011-02-24 21:06
Något Peking fan som haft kul med wikipedia om Paulinho...

Edit: och så har nån ändrat till ÖSK igen..
Örebro Steiger
2011-02-24 21:06
Skadeh//

Jag köper din startelva men byter ut Nordback mot Per J på bänken.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 21:05
kan ingen duktig här på sidan höra sig för med Jesper Norberg (paulinhos agent) hur han ser på saken
Örebro Skadeh
2011-02-24 21:04
--Rama----------------Haddad------------------Astvald--
--------------Paulinho---------------------------------------
---------------------------------Bedoya---------------------
--------------------Gerzic-----------------------------------
--Wowoah----Wikström-----Almebäck-----Antonnen--
-------------------------Alvbåge----------------------------

Haha full fart framåt!

Bänk:
Nurme
Haginge
Per.J
Kihlberg
Yasin
Ibrahim
Holmberg

Edit:Nordback ut och Per.J in på bänken för allas trevnad;)
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-24 21:03
Saywee//

Du har PM :).
Örebro Steiger
2011-02-24 20:58
rirobban//

Håller helt med dig. Jag hoppas att intresset blir så stort att vi får till en ny
läktare mot söder och inbyggda hörn..

Berhn Arena kan bli Sveriges vackraste och mest attraktiva arena.

Det bästa laget spelar ju där ;-)

ÖSK, Going for Gold 2011!!
AIK Saywee
2011-02-24 20:51
Vad jag har hört (förrra veckan), så går försäljningen av Örebro Sportklubb "som produkt" riktigt bra i år, bättre än förra året redan nu:)
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 20:49
saywee pm..
Örebro Bonaventure Maruti
2011-02-24 20:46
Fan va kul med "Valderama"..Signa Pålle 2.0 nu också, så har den här säsongen alla möjligheter att bli en rolig säsong!
Örebro rirobban
2011-02-24 20:43
ÖSK KRILLE//
Har för mig det var strax över (eller strax under) 2000 privata årskort som sålts. Men med värvningen av Rama och förmodligen Paulinho så lär det vara det dubbla snart hoppas jag :)

Om så sker så hoppas jag snart att man börjar tänka på att färdigställa Behrn arena med en ny södra läktare och täppa till hörnen. Om det går riktigt bra och ÖSK fortsätter denna positiva satsning så kan jag tänka mig att man snart får bygga om västra pågrund av att få plats med alla på matcherna:) Speciellt när man snart bara får ha en viss andel ståplatser.
AIK Saywee
2011-02-24 20:43
Marta 20:30, repris på mitt 16:01 inlägg, innan Valdet var "helt klar", jag håller med dig och Lennart Sjögren i senaste länk, och skrev själv ...

"Apropå ekonomi, så har vi hittills värvat smart, men har en ganska stor trupp.

I år kan vi faktiskt nå ett guld, eftersom vi verkar ha ett bättre lag på papperet redan i IDAG, än vi hade någon dag förra året.

Fast man vinner inget på ettt papper, men min optimism får mig att tro att vi kan vinna massor på den gröna ytan.

Kan vi dessutom vara smarta och få igång försäljningschefen att jobba på att minska truppen till nästa år, så småningom, med några utmärkta försäljningar av någon/några där vi har det väl förspänt "med reserver/backup", samt om några talanger ges chansen och visar vägen för en bra försäljning, så kan både detta år och kommande år se riktigt ljusa ut :)

Örebro Sportklubb! (tillräckligt kort för att inte förkortas)"
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-24 20:37
Någon som vet hur mycket säsongskort som har sålds?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-24 20:36
Vi älskar SvartVitt :)
Örebro Hea
2011-02-24 20:35
Snacka om att vi äger svenska fans sidan, dom tre mest lästa artiklarna samt flest inlägg. Nu fortsätter vi så här resten av säsongen!
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 20:32
Sarp hur ser skadeläget ut i truppen?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-24 20:30
Vi kommer få ett helt galet bra lag kompetensmässigt. Lyckas vi hålla ihop laget rent socialt och minimerar den negativa effekt som petningar kommer få (kan ju även vändas till positiva) så har vi ett helt galet bra lag. Tror aldrig jag upplevt ett bättre papperslag än det vi snart kan ställa på benen (om den brasilianska byråkratin vill samarbeta). Inte ens silverlaget kan jämföra sig.

Jag är just nu lyrisk för andra gången denna vecka :)
AIK Saywee
2011-02-24 20:30
Chipset, skickas papperen med flyg månntro, det är väl snabbast, eller fungerar det med elektronisk överföring?

Jag hoppas på 2:an.
Örebro Krontorps
2011-02-24 20:27
/Chipset
Skulle personligen också gissa på alternativ 2 där.
Tycker vi har fått tillräckligt med indikationer på att parterna kommit överens men ÖSK kan inte gå ut med det förrens pappren är klara
Örebro Chipset
2011-02-24 20:24
För mig finns det två alternativ:
1. Han är inte klar.
2. Han är klar - men inte pappersarbetet/dealen med brasilianska klubben.

Tror på 2:an.
AIK Saywee
2011-02-24 20:17
Mycke bra fråga Benny Böckling!
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 20:17
han är inte klar....
Benny Böckling
2011-02-24 20:14
Om nu Paulinho är klar, varför försöker ÖSK att dölja det?
Annons: