/fotboll/osk/forum/4193.aspx/fotboll/osk/forum/4193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby TyrBaj
2011-02-26 19:52
Träningsmatcher säger sällan mycket men självklart är det härligare att vinna än torska dom. Hoppas ni tar dif och aik i serien sen.
Hammarby TyrBaj
2011-02-26 19:41
Angående vårt bortaställ saxar jag följande som en Bajare skrev till en råtta

"Nu är inte Allmännas matchtröjor genom åren min paradgren, men mig veterligen nyttjades inte gulsvarta tröjor inom föreningen vid tidpunkten för första världskrigets slutskede. Om mitt minne inte sviker mig användes (åtminstone av fotbollslaget) vita tröjor till en början, och därefter gick man över till helsvart och sedermera grått (om än oavsiktligt). Till yttermera visso kan konstateras att klubbemblemet består av en mörkblå och en gul/guldfärgad nyans.

Jag vill därför mena att vi var före er även med de gulsvarta färgerna på matchtröjorna. Detta är jag dock långt ifrån säker på, så har du andra uppgifter så får du gärna upplysa mig. "

Dessutom är gnagets klubbmärke blått och gult/guldfärgat så dom borde väl kallas blue army eller nått.

Angående våra färger så ville Johanneshofs IF att vi skulle slå ihop oss och heta just Johanneshofs IF och inte Hammarby. Det gick inte Hammarby med på men tog deras färger och vi var "tvungna" även om vi gjorde det frivilligt att använda tigerrandigt i 60år. Tröjorna är en del av våran historia så därför används dom fortfarande.
AIK Saywee
2011-02-26 19:27
IvanÖSK, ja vem är inte trött en sådan här dag ...

.... förresten, välkommen till detta forum :)
AIK Saywee
2011-02-26 19:24
Miroslav kuba, ja ölen ställer ofta till det,
men vår försäsongstabell blir ju 10 3 1 6, 14-20, 10 p efter 10 matcher

Hoppas att jag räknat rätt, men å andra sidan så saknar dessa siffror totalt betydelse, eller? Fast "mentalt "spökar det kanske lite ändå ....

Skål :)
Örebro IvanÖSK
2011-02-26 19:14
Saywee 18:34

Givetvis skall IFK Göteborg vara med på listan. Det var nog snarare så att jag var lite trött vid inläggskrivandet. :)

Tack för påpekandet!
Örebro Miroslav kuba
2011-02-26 19:11
Aha okej 3 segrar okej men då ändras ju läget helt. STÄLL IN ALLSVENSKA ÖSK KOMMER ÄNDÅ BRA KROSSA ALLA!!! GE OSS GULDET DIREKT :) Nä men ok ja visst är det så. Jag skyller på ölen!! :) SKÅL!!
AIK Saywee
2011-02-26 19:10
widemarsh,19:04, du läser och/eller skriver snabbare än mig :)
Örebro astby
2011-02-26 19:09
Nån som var och såg talanglaget spela mot Karlstad tidigare idag? Mittåt Har skrivit lite på sin blogg om matchen men skulle återkomma med mer detaljer senare. Någon som har synpunkter på spelet, vissa spelare?

Matchen slutade hursomhelst 2-2 efter mål av Pontus Jakobsson och Hussein Fawas (provspelare från Ervalla). Laget hade visst även fått spela med 10 man väldigt länge plus fått en feldömd straff emot sig som sedan blev mål.
AIK Saywee
2011-02-26 19:08
MIroslav Kuba, 18:45, vill helst inte anmärka, men det är väl ändå 3 vinster med våra B- och C-lag?
Örebro widemarsh
2011-02-26 19:04
Miroslav kuba// 3 segrar har vi, så det är ju inte så illa ;)

Bajen satte sina lägen idag, det gjorde inte ÖSK. Vi hade spelet men man kan inte ge såna gåvor till motståndarna som Alvbåge och Mackan (den loja straffen) gör. Men hellre på försäsongen än när det gäller något.

Viktigaste nu är att få in en forward till, och sen få alla friska och hela så vi kan börja spela ihop den tänkta startelvan!
Örebro bison
2011-02-26 19:02
Saywee// Gulsvart är väl deras bortaställ. Vet inte om det är det vita i första stället som blir för likt ÖSK. Bajen kör ju med ganska breda streck.
Örebro Miroslav kuba
Saywee Det där har jag oxå tänkt på hur kan dom ha svart/gult som borta ställ jag tycker d är konstigt med tanke på att deras värsta rivaler AIK är Svarta o gula kan ej historien om varför vet bara att dom gjort det länge. Men ändå Mycket konstigt!!!
AIK Saywee
Aspen 18:33, jag får ibland samma tanke, för det är ju faktiskt skillnad på "bred" och "stor" trupp, i detta sammanhang.

Men det är ingen katastrof ännu, för vi har inte tappat några poäng :)

GFG!
AIK Saywee
2011-02-26 18:56
Funderade lite över bajens matchdräkt, de hade ju kunnat spela i grönvitt utan problem för domare och funktionärer. Men de såg ju nästan ut som Häcken ...

Jag kan inte historien bakom bajens klubbfärger, men vet hur deras klubbmärke ser ut (främst grönt/vitt), men även på Nacka´s tid spelade de ju i gulsvart.

Konstigt det där, tänk er, att ÖSK skulle kunna spela i Lila och Rosa, med inslag av turkos ...
Örebro Miroslav kuba
2011-02-26 18:45
två segrar på 10 träningsamtcher oroar ju en del men man brukar ju säga att en dålig försäsong behöver ju inte betyda så mycket eller säger man bara så när försäsongen varit dålig? :) Rätt mycket nytt folk som ska spelas in i laget kan väl vara en förklaring på de klena resultaten, Jag tror iaf fortfarande på guldstrid för ÖSK 2011 i första hand mot Malmö och Elfsborg.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-26 18:44
Klart det aldrig är kul att förlora mot Bajen men med så många borta ur en tilltänkt startelva har jag svårt att bli orolig på allvar. Hade Haddad, Gerzic, Almebäck, Anttonen, Rama och Wowoah spelat i dag hade det kanske varit lite oroväckande med resultatet. :)
AIK Saywee
2011-02-26 18:34
IvanÖSK 17:31, varför hoppade du över huliganerna´s mästare, i din listning, detta mygel- och fiffelgäng, tar väl ändå priset år efter år ... det var ju dessutom de som uppfann den svenska huliganismen för drygt 40 år sedan.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-26 18:33
Tror vi bör revidera uppfattningen att vi har en bred trupp. Troligen är den bra stor. Backlinjen har varit dålig både mot Bajen och Häcken.
Örebro Dudleys
2011-02-26 18:31
Saywee, Haha ja han var snabbt uppe med händerna när något inte gick som han ville
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-26 18:28
Backlinjens uppspel är bedrövliga uan Anttonen och Wovven. Per helt under isen idag.
Bedoya verkar inte vara i balans, det blir nog ingen försäljning i sommar.
Örebro frrreddo
2011-02-26 18:26
dryga supporters finns i alla lag.

skitmatch idag men vafan de är ju försäsong
Örebro Grohl
2011-02-26 18:25
Det finns väl ingen som tror att Hammarby har ett bättre lag än ÖSK? Vi ska vinna mot Bajen 9 ggr av 10. Misstankar om bakfylla känns definitivt rättfärdigade efter detta resultat. Därmed inte sagt att jag inte tycker att Hammarby var värda en seger, jag kollade på matchen med ett halvt öga och har egentligen ingen aning om vilka som var värda segern.
AIK Saywee
2011-02-26 18:24
Dudleys, du menar väl inte att Bedoya, som numera är närking, redan har börjat gnälla, sådant tar väl tid, han kanske bara viftar lite ;)
AIK Saywee
2011-02-26 18:21
Gnaget är stora, de behöver inte dryga sig.

Bajen har under de senaste 20 åren ofta strulat i Örebro, förstår inte varför det blivit så. Gulligullgänget från Söder .... stök å bök som vanligt, vad jag har hört nyligen, även denna gång, VARFÖR!

Tur att vi spelar i olika divisioner i fotbollens svenska elit :)

Förresten, lirar ni Hockey?

PS vill dock tillägga att ni har några riktigt trevliga fans, men de är väldigt få, men de finns faktiskt :)

ÖREBRO!
Hammarby Söderst@dions stolthet
2011-02-26 18:12
Bison Vad det gäller partiskhet så stör det inte mig, tycker nästan när det är "ÖSK-Live" eller "Bajen-Live" SKA vara lite partisk. Bara härligt. Vad jag däremot störde mig på var att började namnge Örebrokillarna efter sina smeknamn osv. Får ju inte glömma att det inte är någon träning de pratar om, utan en match sänd ut i etern.
Örebro Steiger
2011-02-26 18:09
Söderst@dions stolthet //

När jag frågade om det var fest igår så var det med glimten i ögat. Synd att du är så snarstucken att du missade det.

Jag tyckte nämligen att ÖSK med ett par undantag såg extremt tröga ut idag. Därmed inte sagt att det var någon ursäkt för förlusten eller ett förringande av Bajens arbetsinsats, utan mest ett utryck för min egen frustration över mitt lags oförmåga.

Örebro Dudleys
2011-02-26 18:08
Är det bara jag ellerär Bedoya och Ibrahim, otroligt jävla lika från läktaren?

Bedoya börjar bli lite av en gnällgubbe...
Örebro rirobban
2011-02-26 18:07
Fungerar aldrig med en ordinarie back bara (Wikström). Om vi är tunna någonstans så är det just i försvaret, vilket syns i sådana här matcher när vi saknar landslagsspelaren Almebäck, Allsvenskans bästa högerback Anttonen och vår enda bra vänsterback Wowoah.

Men det började hända saker framåt när Nordin kom in, kul att se att han inte har gått ned sig trots all sin sjukdom han haft. Dessutom ingen naturlig centertank alls på planen idag. Men fjolårets försäsong såg likadan ut och vi var väldigt oroliga inför säsongen.
Hammarby Allsvenskan 2012?
2011-02-26 18:05
Tack för att ni gav oss tillfället att se denna träningsmatch.
Örebro bison
2011-02-26 18:04
Söderst@dions stolthet//
Ja ni vann, grattis. Har inte så bra koll på er förstaelva så jag kan uttala mig om vilket lag som var mest B-lag, och som du säger är det ju skit samma.

Att nån jiddrade om 97% bajare kanske kan bero på att det var ett herrans klagomål på att matchen kommenterades av någon som var partisk. Det hade man väl nästan kunnat gissa sig till när man gick in på det ena lagets hemsida för att se matchen.
Annons: