/fotboll/osk/forum/4192.aspx/fotboll/osk/forum/4192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dudleys
2011-02-27 19:41
Runström klar för Hammarby... någon som fortfarande tror han "tacka nej" till ÖSK?
Örebro rirobban
2011-02-27 19:39
Wikström var en av lagets bästa/viktigaste spelare förra säsongen, en klippa! Knappast att han petas. Haginge är dessutom för lik Almebäck (med snabbheten i alla fall). Wikström är bättre på huvudspel, markering och säkrare på det han gör. Nej Haginge får inrikta sig på att vara reserv till mitt och högerbacksplatsen...
Örebro Dudleys
2011-02-27 19:37
I Wiken får man längd och styra, i Hagge snabbhet och teknik. Får se vem som passar bäst bredvid Almebäck

Någon som såg matchen igår som noterade att längst på planen (Astvald) stod och lurka utanför straffområdet ist för att utmana i boxen... detta var alltså när han själv inte slog hörnor.
Örebro K.Carlos
2011-02-27 19:31
Pozniiak//

Varför skulle man peta Wiken som var viktigaste kuggen i försvaret förra säsongen? Haginge känns en klass sämre.
Örebro Pozniiak
2011-02-27 19:30
Någon som tror wiken petas i år? Ifall anttonnen får vara hel så tror jag Patrik h tar platsen brevid ironMike
Örebro Pozniiak
2011-02-27 19:23
Örebro bison
2011-02-27 18:52
Om Basse hade 55 i månaden och så lite förtroende från 6-10 så förstår jag att man inte förlängde det kontraktet.

Edit: Personligen hade jag gärna sett Basse i laget i år med. Men det är ju inte jag som tar ut laget.
Örebro bison
2011-02-27 18:51
Aspen// Beskattningsbar inkomst är väl inte hemligstämplat?
Vissa verkar ju önska ett KGB Örebro som ersättare för dagens lag så jävla hemligt som ni anser att allt är.
Örebro Pozniiak
2011-02-27 18:45
Aspen// ja och någon kan säkert ge dig en flaska whiskey eller något piller mot din bitterhet :)
Örebro ÖSK Fans
2011-02-27 17:16
borde vara klart med nyförvärv till dess
Örebro ÖSK Fans
2011-02-27 17:15
hehehe fan va blind
Örebro ÖSK Fans
2011-02-27 16:36
när åker ösk på träningsläger???
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 16:00
Pozniiak //Men så få rman ju det man betalar för också...
Örebro Dudleys
2011-02-27 16:00
Jag älskar Berra lika mycket som ni andra! Min kärlek började under en träningsmatch mot Djurgården på Behrn, från eget straffområde (underpress) slår han en smör pass till motsatt straffområde rakt på foten på en anfallare som inte gjorde något märkvärdigt utav det... fint spel av Berra, dåligt offsidespel av Djurgården.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-27 15:40
Pozniiak//Kan Du ge oss dagens lönelista i ÖSK? Någon lojal kanslist berättar säkert.
AIK Saywee
2011-02-27 15:25
Bonaventure Maruti, ja han var/är "lejonkungen", nu åker min underbara t-shirt på, Bertin Samuel Ze Ndille!
Örebro Bastard on Parade
2011-02-27 15:22
DaSa//

Bedoya brukar ju bara bli uttagen som högerytter till landslaget ;)
AIK Saywee
2011-02-27 15:21
DaSa 15:07 instämmer
Örebro Bonaventure Maruti
2011-02-27 15:18
För mig är Berra en svartvit ikon tros uteblivet förtroende. En kille man alltid kommer minnas trots hans korta sejour med lite speltid. Kung Kung Kung!
AIK Saywee
2011-02-27 15:15
DaSa, inledningen var ju bra, men den resulterade inte i något ...

... försvaret vacklade betänkligt bitvis, vilket tyvärr även inkluderade vår kung Alve.
AIK Saywee
2011-02-27 15:12
Pozniiak, 15:03, jag har fått andra "signaler" angående Berra och hans eventuellt svartvita framtid och varför han lämnade. Är dessutom inte alls insatt i hans eller andras privata löneliv.

Han "var" mycket lovande, med lite förtroende och finslipande av hans ungdomliga brister, hade han kanske kunnat blivit en svartvit ikon?

Avd, bortslarvad ....
Örebro DaSa
2011-02-27 15:10
Sawyee// Har inte sett ngr andra träningsmatcher i år så jag kanske bara var glad att få de ÖSK igen:) Nej, men som vi rullade ut Hammarby tidvis så tror jag att det kan bli en trevlig säsong. Det som saknades var en ihopspelad backlinje samt anfallare som kan göra mål, vilket vi kommer att ha till premiären:)
Örebro DaSa
2011-02-27 15:07
Kom en sak till:) Jag hoppas verkligen inte att Astvald kommer att bli utkonkurrerad av Valdes eller Paulinho. Tror verkligen att det skulle vara långsiktigt katastrofalt att värva in spelare utifrån som konkurrerar ut en av våra största talanger under 2000-talet.

Jag hopas och tror att anfallet kommer att bestå av Paulinho-Haddad-Astvald och Valdes kommer vara första back-up till ytterplatserna. Tror inte att Valdes är en centralspelare än vissa har hävdat det. Det lilla jag läst/sett låter han som spelare som kommer till sin rätt på en ytterposition. Sen så säger ju alltid klubben att spelaren kan spela på flera positioner, men det är ju bara säljsnack från agenten. Som exempel så är jag rätt så säker på ÖSK sa att Bedoya kunde spela ytter.
AIK Saywee
2011-02-27 15:06
DaSa 14:58, njaej, vet inte om jag fick några positiva vibbar precis, trots förlusten mot SE-gänget, det är nog som Sarp skrivit, det var en ganska medioker match ...

... men som vanligt vägrar en optimistisk Saywee att få negativa vibbar.

Är nog bara lite realisitisk idag?

.... å saknade Berra´s välriktade långpassningar ...
Örebro Pozniiak
2011-02-27 15:03
Ni som tycker Berra Borde fått förlängt. Killen tjänade Riktigt bra pengar och lade på en lön som var högre än de flesta i laget. Kom Inte ihåg siffrorna men han lade ungefär på 45 tusen i månaden och basse 55 i månaden, Inte så konstigt att ÖSK valde släppa dem.boris ligger på en 19 i månaden. Helt okej
Örebro DaSa
2011-02-27 15:02
Som ngn skrev igår så håller jag med om att Kihlen spelade till sig en startplats igår. Hoppas att Berger och övriga utvecklas under säsongen så att de kan axla Kihlens roll till 2012. Lite speltid borde de få "tack vare" Kihlens skador men tror inte de kommer att konkurrera ut honom denna säsong.

Till sist så skulle jag gärna se att Hagge fick ngr matcher på högerbacken, där jag anser att han är bäst och där han lär behövas när Anttonen skadar sig.
Örebro DaSa
2011-02-27 14:58
Såg träningsmatchen mot Hammarby igår och jag fick positva vibbar än vi förlorade. Tyckte mig se att passarna såg hårdare och mer välriktade ut än förra säsongen. Ngn som vet om vi har tränat på att öka passningshastigheten denna försäsong? Eller hänger det ihop med nya mattan?

Kan erkänna att jag trodde att vi värvade Yasin för att få oss fans nöjda att vi inte tappade ytterligare en Forward talang till Malmö. Men han verkar riktigt bra, tror att han kommer vara med i startelvan 2012/13 beroende på vilka spelare som försvinner innan.

Ibrahim däremot känns lite ineffektiv, han plockade vi nog för tidigt Han hade mått bra av att utvecklas i Forward ytterligare ngr år, man kanske borde vänta tills spelarna är ordinarie innan man värvar dem. I Ibras fall så var ju Syrianska intresserade också, så kanske var lika bra att värva honom nu. Men hoppas bara att han accepterar en utlåning..
AIK Saywee
2011-02-27 14:38
Jag känner att Berra blev erbjuden ett "skamligt" förslag, till förlängning, han var inte önskvärd helt enkelt, från någon som bestämmer ibland ...

.. undrar vad han gör idag, han kunde ju nå allra högst i Allsvenskan, vilken spänst, "gummisnoddsberra" och vilka precisa långpassningar, det hade han iallafall koll på :)
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 14:32
widemarsh // Ännu knepigare är väl Nordback som ytterforward ;)
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 14:30
Aspen // Jag nog hade ja mycket hellre haft Berra som mittbacksreserv och arvtagare till Wiken än Boris. Nu valde ju Berra, förståeligt nog, att tacka nej. Å andra sidan vet man ju inte heller vad han blev erbjuden. Bara att han blev erbjuden en förlängning.

Är det någon som vet om han hittat en klubb?
Annons: