/fotboll/osk/forum/4191.aspx/fotboll/osk/forum/4191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-26 18:44
Klart det aldrig är kul att förlora mot Bajen men med så många borta ur en tilltänkt startelva har jag svårt att bli orolig på allvar. Hade Haddad, Gerzic, Almebäck, Anttonen, Rama och Wowoah spelat i dag hade det kanske varit lite oroväckande med resultatet. :)
AIK Saywee
2011-02-26 18:34
IvanÖSK 17:31, varför hoppade du över huliganerna´s mästare, i din listning, detta mygel- och fiffelgäng, tar väl ändå priset år efter år ... det var ju dessutom de som uppfann den svenska huliganismen för drygt 40 år sedan.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-26 18:33
Tror vi bör revidera uppfattningen att vi har en bred trupp. Troligen är den bra stor. Backlinjen har varit dålig både mot Bajen och Häcken.
Örebro Dudleys
2011-02-26 18:31
Saywee, Haha ja han var snabbt uppe med händerna när något inte gick som han ville
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-26 18:28
Backlinjens uppspel är bedrövliga uan Anttonen och Wovven. Per helt under isen idag.
Bedoya verkar inte vara i balans, det blir nog ingen försäljning i sommar.
Örebro frrreddo
2011-02-26 18:26
dryga supporters finns i alla lag.

skitmatch idag men vafan de är ju försäsong
Örebro Grohl
2011-02-26 18:25
Det finns väl ingen som tror att Hammarby har ett bättre lag än ÖSK? Vi ska vinna mot Bajen 9 ggr av 10. Misstankar om bakfylla känns definitivt rättfärdigade efter detta resultat. Därmed inte sagt att jag inte tycker att Hammarby var värda en seger, jag kollade på matchen med ett halvt öga och har egentligen ingen aning om vilka som var värda segern.
AIK Saywee
2011-02-26 18:24
Dudleys, du menar väl inte att Bedoya, som numera är närking, redan har börjat gnälla, sådant tar väl tid, han kanske bara viftar lite ;)
AIK Saywee
2011-02-26 18:21
Gnaget är stora, de behöver inte dryga sig.

Bajen har under de senaste 20 åren ofta strulat i Örebro, förstår inte varför det blivit så. Gulligullgänget från Söder .... stök å bök som vanligt, vad jag har hört nyligen, även denna gång, VARFÖR!

Tur att vi spelar i olika divisioner i fotbollens svenska elit :)

Förresten, lirar ni Hockey?

PS vill dock tillägga att ni har några riktigt trevliga fans, men de är väldigt få, men de finns faktiskt :)

ÖREBRO!
Hammarby Söderst@dions stolthet
2011-02-26 18:12
Bison Vad det gäller partiskhet så stör det inte mig, tycker nästan när det är "ÖSK-Live" eller "Bajen-Live" SKA vara lite partisk. Bara härligt. Vad jag däremot störde mig på var att började namnge Örebrokillarna efter sina smeknamn osv. Får ju inte glömma att det inte är någon träning de pratar om, utan en match sänd ut i etern.
Örebro Steiger
2011-02-26 18:09
Söderst@dions stolthet //

När jag frågade om det var fest igår så var det med glimten i ögat. Synd att du är så snarstucken att du missade det.

Jag tyckte nämligen att ÖSK med ett par undantag såg extremt tröga ut idag. Därmed inte sagt att det var någon ursäkt för förlusten eller ett förringande av Bajens arbetsinsats, utan mest ett utryck för min egen frustration över mitt lags oförmåga.

Örebro Dudleys
2011-02-26 18:08
Är det bara jag ellerär Bedoya och Ibrahim, otroligt jävla lika från läktaren?

Bedoya börjar bli lite av en gnällgubbe...
Örebro rirobban
2011-02-26 18:07
Fungerar aldrig med en ordinarie back bara (Wikström). Om vi är tunna någonstans så är det just i försvaret, vilket syns i sådana här matcher när vi saknar landslagsspelaren Almebäck, Allsvenskans bästa högerback Anttonen och vår enda bra vänsterback Wowoah.

Men det började hända saker framåt när Nordin kom in, kul att se att han inte har gått ned sig trots all sin sjukdom han haft. Dessutom ingen naturlig centertank alls på planen idag. Men fjolårets försäsong såg likadan ut och vi var väldigt oroliga inför säsongen.
Hammarby Allsvenskan 2012?
2011-02-26 18:05
Tack för att ni gav oss tillfället att se denna träningsmatch.
Örebro bison
2011-02-26 18:04
Söderst@dions stolthet//
Ja ni vann, grattis. Har inte så bra koll på er förstaelva så jag kan uttala mig om vilket lag som var mest B-lag, och som du säger är det ju skit samma.

Att nån jiddrade om 97% bajare kanske kan bero på att det var ett herrans klagomål på att matchen kommenterades av någon som var partisk. Det hade man väl nästan kunnat gissa sig till när man gick in på det ena lagets hemsida för att se matchen.
Hammarby Söderst@dions stolthet
2011-02-26 18:01
Bison
tyvärr finns det nog dryga supportrar överallt och tycker nog inte somliga av era som var inne på chatten var bättre. värst var nog den som ojade sig över att det nog var 97% bajenfans inne på chatten. Killen tänkte inte där riktigt. Konstigt att det var så? Nä, matchen spelades ju i Örebro. Sen de som när det började luta åt förlust började yra om att det nog hade varit fest i klubbstugan. Sen att som någon här försökte förklara förlusten genom att klassa dagens lag som ett förstärkt B-lag är ju även komiskt. Under försäsongsdelen så är det ju allmänt att man prövar sig fram. Vi vann då med ett lika stort förstärkt B-lag. Seima, Furuseth, Rami borta bland annat. ÄÄÄ idag var vi bättre , men försäsong är just försäsong.
Örebro bison
2011-02-26 17:59
Grohl// Det har du helt rätt i, de bajsare som har skrivit här efter matchen tillhör ju tydligt din andra kategori. De i chatten skolboksexempel på kategori ett.
Örebro Grohl
2011-02-26 17:57
Grejen med Bajen är ju att de absolut har en stor del dryga och otrevliga fans (kanske t.o.m. de drygaste av dem alla), men samtidigt även en stor del otroligt charmiga, passionerade och intresserade supportrar. De hörs ju inte riktigt lika bra som idioterna dessvärre.

Utan att nämna några namn finns det ju även några här på svartvitt som efter en vinstmatch styr raka vägen till motståndarnas forum för att håna.
Örebro bison
2011-02-26 17:54
Daek// Alla lag har väl en rad dryga fans. Men av de som skrev i chatten så var 100% jävligt jobbiga individer. Har personligen minst problem med AIK när det kommer till Stockholmslagen.
Örebro Steiger
2011-02-26 17:36
Bajen ville mest idag. ÖSK blixtrade till ibland men såg mest bakis ut om jag skall vara ärlig..

Var det fest i klubbstugan igår?
Örebro IvanÖSK
2011-02-26 17:31
Fruktansvärt tråkigt att lag som Hammarby, Malmö FF, AIK, Djurgården har problem med att hålla koll på sina "huliganer"..

http://na.se/nyheter/orebro/1.1117019-stok-och-brak-pa-stan
Hammarby Daek
2011-02-26 17:23
Stefano: Jo jag vet, det var meningen som en tips till dom som va irriterade på chatten. Tycker ni att vi har dryga fans, ska ni bara vänta tills nästa vecka när ni ska möta MäCktiga gnaget.

Sen är träningsmatch bara en träningsmatch, vi förlorande mot Degerfors med 4-0 för tre veckor sen.
Örebro Karlssson
2011-02-26 17:19
Måste ge en eloge till Avenbrandt(stavning?) som gör jobbet som kommentator väldigt bra. Speciellt med tanke på att han endast har gjort det ett få antal gånger.
AIK Saywee
2011-02-26 17:12
Tackar Daek, men normalt brukar chatten bjuda på trevliga och mogna kommentarer, fast idag blev det oftast tokfel och löjligt ...

Jag önskar er Paulinho mycket lycka i år!!!
STEFANO!
2011-02-26 17:09
Daek! Kunde få fullskärm om du klickat nere till höger!
Hammarby Daek
2011-02-26 17:05
Trevligt med livesändningen, cred till webbteamet.
Lycka till i allsvenskan, tror att ni har något på g...

Varför inte ha matchen på fullskärm nästa gång, så slipper man den j*vla chatten.
Har aldrig förstått varför man ska en "chattruta" bredvid sändningen.
Hammarby Tono
2011-02-26 17:05
Fan vad ni gnäller då? Självklart blir nivån ofta låg när lag med stora nummer fans är med i matchen och kommenterar. Bison, att vi nu är ditt hatlag nr1 för en sån här liten grej, det är otroligt lustigt.

Tack för en god match ändå, lycka till i Allsvenskan.
Örebro Harry Cripps
2011-02-26 17:03
Vi spelar med ett förstärkt b-lag, så resultatet är inte så mkt att hetsa upp sig över.Vad beträffar bajen fansen så håller de stilen.de är väl de svinigaste i landet. Minns när vi hade den s.k. buren på 90 talet. Hammarbyarna stod och spottade på barnfamiljerna på andra sidan stängslet. Fina killar.
AIK Saywee
2011-02-26 16:58
bison, ja drygare och barnsligare fans kan man leta efter, och om deras inlägg motsvarar deras intilligensnivå, så är det nog mest synd om dom själva.
Örebro Ståplats är bäst
2011-02-26 16:56
ÖSK gör ju sällan bra försäsonger,man går ju alltid med något slags ångest vid den här typen av året,sedan när Allsvenskan drar i gång brukar spelet infinna sig nästan omgående.Klart att dagens match lämnade mycket att önska men laget har varit väldigt skadedrabbat och flera spelare har inte kunnat gå för fullt på träning!
Annons: