/fotboll/osk/forum/4187.aspx/fotboll/osk/forum/4187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-02-27 15:06
DaSa 14:58, njaej, vet inte om jag fick några positiva vibbar precis, trots förlusten mot SE-gänget, det är nog som Sarp skrivit, det var en ganska medioker match ...

... men som vanligt vägrar en optimistisk Saywee att få negativa vibbar.

Är nog bara lite realisitisk idag?

.... å saknade Berra´s välriktade långpassningar ...
Örebro Pozniiak
2011-02-27 15:03
Ni som tycker Berra Borde fått förlängt. Killen tjänade Riktigt bra pengar och lade på en lön som var högre än de flesta i laget. Kom Inte ihåg siffrorna men han lade ungefär på 45 tusen i månaden och basse 55 i månaden, Inte så konstigt att ÖSK valde släppa dem.boris ligger på en 19 i månaden. Helt okej
Örebro DaSa
2011-02-27 15:02
Som ngn skrev igår så håller jag med om att Kihlen spelade till sig en startplats igår. Hoppas att Berger och övriga utvecklas under säsongen så att de kan axla Kihlens roll till 2012. Lite speltid borde de få "tack vare" Kihlens skador men tror inte de kommer att konkurrera ut honom denna säsong.

Till sist så skulle jag gärna se att Hagge fick ngr matcher på högerbacken, där jag anser att han är bäst och där han lär behövas när Anttonen skadar sig.
Örebro DaSa
2011-02-27 14:58
Såg träningsmatchen mot Hammarby igår och jag fick positva vibbar än vi förlorade. Tyckte mig se att passarna såg hårdare och mer välriktade ut än förra säsongen. Ngn som vet om vi har tränat på att öka passningshastigheten denna försäsong? Eller hänger det ihop med nya mattan?

Kan erkänna att jag trodde att vi värvade Yasin för att få oss fans nöjda att vi inte tappade ytterligare en Forward talang till Malmö. Men han verkar riktigt bra, tror att han kommer vara med i startelvan 2012/13 beroende på vilka spelare som försvinner innan.

Ibrahim däremot känns lite ineffektiv, han plockade vi nog för tidigt Han hade mått bra av att utvecklas i Forward ytterligare ngr år, man kanske borde vänta tills spelarna är ordinarie innan man värvar dem. I Ibras fall så var ju Syrianska intresserade också, så kanske var lika bra att värva honom nu. Men hoppas bara att han accepterar en utlåning..
AIK Saywee
2011-02-27 14:38
Jag känner att Berra blev erbjuden ett "skamligt" förslag, till förlängning, han var inte önskvärd helt enkelt, från någon som bestämmer ibland ...

.. undrar vad han gör idag, han kunde ju nå allra högst i Allsvenskan, vilken spänst, "gummisnoddsberra" och vilka precisa långpassningar, det hade han iallafall koll på :)
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 14:32
widemarsh // Ännu knepigare är väl Nordback som ytterforward ;)
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 14:30
Aspen // Jag nog hade ja mycket hellre haft Berra som mittbacksreserv och arvtagare till Wiken än Boris. Nu valde ju Berra, förståeligt nog, att tacka nej. Å andra sidan vet man ju inte heller vad han blev erbjuden. Bara att han blev erbjuden en förlängning.

Är det någon som vet om han hittat en klubb?
AIK Saywee
2011-02-27 14:09
Aspen, ja, Berra hade nog kunnat ändra matchbilden och resultatet i går.

ÖSK-Fans, konstigt är det, men vi får stilla oss, klubben överaskar kanske vad det lider.

Förresten kul med kvalserie "i" Behrn Arena!

Örebro rockar fett i lagsporter på elitvnivå :)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-27 13:56
Gårdagens backlinje som hade stora problem med uppspelen får mej att längta efter Berra som kunde slå precisa passningar. Hagge, Wirtanen och Per saknar mycket i uppspelsmomentet.
Anttonen och Wovven är grunden till ett bra anfallsspel.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-27 13:47
Känns som att tiden rinner ut med Paulinho.....

GOK!
Örebro widemarsh
2011-02-27 13:41
Blev lite besviken att jag inte fick se Kalle Holmberg igår, förstår inte varför han inte fick komma in när det var brist på anfallare. Bedoya fick gå upp som center, måste kännas lite jobbigt för Kalle på bänken.
AIK Saywee
2011-02-27 13:20
Nu blir det torsk med äggsås ...
AIK Saywee
2011-02-27 13:06
Tackar Orlok, även jag känner att våra ordinarie backar helst bör vara friska en hel säsong och att inte någon av dessa säljs av sportchefen Sköldmark ...
AIK Saywee
2011-02-27 13:02
Förresten idag hoppas jag på "norsk torsk", eftersom unionen sprack för många år sedan, men de är väl åndå våra goda grannar.

Fiske, skidåkning, fjordar och olja, det är Norge.

Dessutom skyddar de Sverige lite grann "upptill", när Atlantens stormar sveper in västerifrån ....

Hur är de rankade fotbollsmässigt, jämfört med det blågula landslaget och vad beträffande klubblag, vilket skandinaviskt lag är högst rankat i nuläget?
Örebro Orlok
2011-02-27 13:01
Saywee//

Det som är lite oroande är ju att vi inte riktigt har kunnat välja att spela med bästa laget än pga småskador sjukdomar osv, låt oss hoppas att sjukstugan drastiskt minskar nu så att startelvan kan börja svetsas ihop. Träningsmatcher är inte så viktiga resultatmässigt men det är viktigt att man börjar känna att spelet sitter och där är vi väl inte riktigt än.

Vad det gäller lagdelar som presterar så känns det lite oroväckande at våra reserver i backlinjen underpresterar gång efter annan. Skador och avstängningar där kan bli jobbigt i sommar det har ju både wirtanen och Per J visat oss. Sen ser forwardsidan lite tunn ut nu innan Valdet anslutit, kul med en medelålder på 19 år på gårdagens fyra forwards men de visade åxo att det inte håller att spela med endast ungtuppar. Ungdomlig talang och entusiasm måste blandad med erfarenhet och etablerad klass för att skapa resultat.
AIK Saywee
2011-02-27 12:43
Visst är träningsmatcher "bara" träningsmatcher och faktiskt delvis till för att testa och prova lite hit och dit, samt även som tur är "poänglösa".

I år har vi dock väldigt många att testa och det kan nog vara positivt på ett sätt, men nu börjar det snart närma sig, att spela in en "riktigt startelva", både för att se att den fungerar, men även för att ge lite optimism och självförtroende i de svartvita leden av spelare, publik och fans.

Vad har årets matcher hittills givit för signaler, vilken lagdel "stapplar", var behöver vi förstärka egentligen, blir allt bra och ordnar sig om vi får en vänsterytter?

GFG :)
AIK Saywee
2011-02-27 12:29
Jag hoppas fortfarande på en hemlig och smart intro, av en ny stjärna till ÖSK :)

Men det som verkade vara klart för en vecka sedan, är fortfarande inte klart, förutom Valdet förstås ... är han en Beckhamlookalike, utseendemässigt, eller?
Örebro ÖSK Fans
2011-02-27 12:23
Tror ni det blir klart med ny spelare i veckan? Pozniiak vart har du tagit vägen med din information?
2011-02-27 11:17
Farside //Klart att många unga är värvade för framtiden och inte är redo för AS nu. Blir dom någonsin redo för AS genom bara träning? Eller behöver dom matcher också?
Utlåning till SE innebär troligen att ungdomarna behöver flytta (som Erik förra året) och det var väl en sak Forward-killarna skulle undvika genom att välja ÖSK?
Att låna ut Forward-killarna till Forward äe inte så lätt utan ett utvecklat samarbete, dom tar ju upp en plats för en av Forwads egna talanger som också behöver utveckling. Det Forwad behöver låna är erfarna spelare (t ex Nobbe) som kan stötta deras tananger.
Försöker visa att det inte är bara att värva ihop en står trupp, den måste utvecklas också. Att få över spelarna kostar pengar, lönen kostar pengar. Detta måste betalas genom spel i AS och försäljningar.
AIK Saywee
2011-02-27 11:14
Föreslår sugar snaps på pubarna före match, dom är "packade" i Guatemala :)
Örebro Farside
2011-02-27 10:59
Aspen : nja jag vet , det blir ett problem , men samtidigt är nog många värvade för framtiden och jag tror att många av våra nya unga spelare faktiskt inte riktigt är redo för AS ännu.
Jag tycker (men kan mycket väl ha jätte fel) att vi bör låna ut relativt många av våra unga talanger till SE klubbar , för att de ska få ordentligt med matchning.
Vi har knutit till oss många lovande talanger , och det är suveränt , men det betyder inte att de räcker till för AS ännu.
Men jag gillar att vi jobbar för framtiden och inte fastnar i Nuet
2011-02-27 09:39
Man kan undra varför pubbarna serverar öl till fotbollssupporters under matchdagen. Ska man behöva torrlägga stan matchdagar och låta kubanerna träffas som ett slutet sällskap?
2011-02-27 09:32
Svartvitt forever //Håller helt med ditt inlägg 7:31. Man måste visa civilkurage annars kan vi gå mot ett polissamhälle. Vi själv förskräckt över hur många poliser som var på matchen.
Jag tror huliganerna kan ta död på fotbollen som den ser ut idag. Klubbarna kommer inte ha råd med alla poliser, vanligt folk vill inte gå på matcherna pga allt bråk, det är definitivt ingen miljö för barn och ungdommar.
2011-02-27 09:25
Farside//De 15 spelare som inte kommer få spela i AS i år, vad ska vi göra med dom?
Bör man lösa situationen hur man ska hantera HELA truppen, nu på ca 30 man, innan man köper flera?
Eller ska vi köpa flera och sedan fundera på vad ska vi göra med dom som inte får spela?
Örebro Farside
2011-02-27 09:08
Jag anser mer och mer att vi faktiskt behöver en spelare till.
Jag har hela tiden tyckt att det räcker med att bara värva en utav dessa 3 spelare det surrats om (blev ju Rama) Men inser mer och mer att våran offensiva del av truppen faktiskt är väldigt känslig för skador.
William har egentligen aldrig bevisat något i högre sammanhang och är mycket skadad.

Staaf är en bra kille , men han håller inte på denna nivå

Kalle är inte där ännu , han bör matchas , men inte ses som ett alternativ

sen har vi Hadad , som är våran striker , en skada på honom , och ja..

Lite detsamma gäller kanterna (backuper till astvald och rama) det finns , men det är väldigt unga spelare som kanske inte pallar trycket om , låt oss säga rama går sönder i 4 veckor.

Jag vet inte , men jag suktar väldigt mycket efter Paulinho no2 just nu.. VÄLDIGT MYCKET
Örebro Svartvitt forever
2011-02-27 07:31
Det talades mycket för några decenniers sen om "det kollegiala trycket" inom poliskåren som gjorde att man höll käft om kollegers övergrepp trots att dessa var rötägg - man var ju kolleger och i samma lag.

När man läser vissa kommentarer från Bajare här verkar det råda en likadan mentalitet bland supportrarna till lag med flest rötägg. Att man får acceptera att vissa slår sönder krogar, slåss och skrämmer bort barnfamiljer från sportevenemang, för att man håller på samma lag.

Vakna och inse att det är just denna snedvridna acceptans från de "vanliga fansen" som är en stor del av problemet. Så länge man inte tar ansvar och själva rensar ut dräggen utan istället försöker förringa problemet, så kommer det att kvarstå.

Ska man bara acceptera sönderslagna krogar och att drägget äger gatorna varje gång vissa lag gästar Behrn Arena? Är det en del av fotbollen? Aldrig!

Ni "riktiga" fans till Bajen, AIK med flera lag: Sluta låtsas att de drägg som bara är ute efter att bråka bryr sig om fotboll, och sluta ge dem en fristad bland er.

England löste sina huliganproblem, här daltas det fortfarande.
Örebro Elgordo
2011-02-27 02:24
Kommer ÖSK värva Paulinho eller inte?
Hammarby minnenfrån2001
2011-02-27 02:14
Mycket trist det som hände idag i eran stad. men en sak måste man ha klart för sig om man ska lösa problemet, även de som bråkar bryr sig om laget. Om man lever i förnekelse och vägrar inse det så kommer man aldrig kunna lösa problemet, bara skrapa på ytan.

Talar ut i från egna erfarenheter då jag var med på det "glada" 80-talet.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-27 01:55
Harry Cripps // Nja - På den tiden jag pratade med morfar och personer i samma ålder beskriver de inte riktigt det du gör. På den tiden, enligt honom som var med, så var en "slagen man en slagen man" Dvs, man fortsätter inte slå på en som ligger. Idag hoppar man på en som ligger....Allra helst hoppar man på dennes huvud. Eller tar sats och sparkar på samma plats.

Såg en snut-dokumentär från US. En kille sitter och blir klippt i en frisörstol. In kommer några gängkillar. Killen i stolen tittar till på dem som kommer in. Killarna som kom in "gillade inte blicken". Resultat: En död och två skottskadade.

Örebro 'den oumbärlige
2011-02-27 01:51
Och... Välkommen tillbaka ÖSK-Karl!
Annons: