/fotboll/osk/forum/4186.aspx/fotboll/osk/forum/4186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-01 12:33
Ett oerhört intuitivt forum detta. Hur får ni Era signaler? :)
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 12:25
Farside/jag skulle bli Besviken känns som ett misslyckande från ÖSK sida då han absolut inte var huvudspåret....ja många ska få förklara sig då..
Örebro Farside
2011-03-01 12:14
ÖSK Fans & ÖSK KRILLE : Jag har exakt samma känsla , tror det blir Kushtrim , och då blir jag väldigt besviken , och vissa här inne ska få ge ett par fina förklaringar!
å herre gud vilken cirkus det har vart denna silly.
Roligt , men påfrestande!
Mitt scenario till PK: Gerzic förlänger sitt kontrakt med 3 år , Bedoya 2 år , almebäck 2 år samt Paulinho klar.. Kan det inte bli så.. snälla? :)
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-01 12:09
Jag tror det skulle funka bra med Kushtrim i ÖSK. Både fotbollsmässigt, ekonomiskt och socialt. Han passar nog bra in i Sixtens spelidé och i spelsytemet, är relativt billig och han har en landsman i laget så det skulle nog funka socialt utanför fotbollen.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 12:06
ÖSK KRILLE jag har också den känslan...=/
Örebro pemo
2011-03-01 12:05
Visst, teoretiskt har vi tre man på varje plats, men just nu är väl 12 man skadade? eller vet någon hur det riktiga skadeläget är?

Sen kan jag som fotbollsälskare fundera om det är så bra för staden Örebro att både hockey och bandyn knackar på dörren till de högsta serierna.

Finns det sponsorer så det räcker? Vill ju inte att någon storsponsor skall halvera sitt bidrag till ÖSK för att känna sig "tvingad" att stödja de andra två sporterna.

Efter Hammarbymatchen måste man nog ställa sig lite frågande till reserverna i backlinjen. Samt hoppas att Haddad och andra nyförvärv verkligen kan bomba in lite mål. För det som jag har sett kan lämna mycket att önska beträffande forwards. Och mittgubbar.
Tycker fortfarande att det är för lite folk som följer med upp vid inläggen.

Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-01 12:04
Jag har en känsla av att det inte blir någon Paulinho utan det blir Kushtrim i ÖSK...

Men det kanske bara är jag som har den känslan?
Örebro widemarsh
2011-03-01 12:00
ÖSK säljer bra med abonnemang, trevligt!
Även sponsorintäkterna går uppåt!
Örebro Brus-Nilsson (signa Wanderson)
2011-03-01 11:52
Astby 11.11// Även mittytter då? :-D
Örebro TommyS
2011-03-01 11:33
astby / Det är väl en bra inventering och det är väl troligt att Holmberg får spela i ÖSK Ungdom. Men om Ibrahim märket att han är fjärdeval till både vänster och höger, vad händer då? Lån tillbaka till Forward? ÖSK Ungdom spelar ju trots allt i en division längre ner. Om Ateshkadeh blir frisk kan det nog också vara ide att dumpa Staaf tillbaka till Superettan. På mitten känns det som om Skoglund är den som borde söka ny arbetsgivare. Resten kan vi nog behöva, även om det är trist för en talang som Abdulahi att vara så långt ifrån speltid.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 11:22
SP-ÖSK du har ett och annat o förklara om det blir Kushtrim...=/
Örebro astby
2011-03-01 11:11
En mer realistisk syn på det hela är att om Paulinho blir klar så stängs värvningsfönstret för ÖSK:s del. Frågan är då, som vi har varit inne på ett antal gånger, vart fasiken gör vi av alla spelare?

Paulinho kan spela på alla tre ytterpositioner (och även Rama enligt någon artikel). Detta kommer att betyda att någon av kvartetten Paulinho, Rama, Astvald eller Haddad kommer att lämnas utanför startelvan per match. Vilket kan vara bra då vi har ett hett alternativ på bänken.

Utöver dessa så har vi även Atashkadeh, Staaf, Yasin, Ibrahim, Leonidsson, Holmberg (6 st) som är rena forwards. Yasin kanske kan spela som offensiv mittfältare också. När kommer dessa att få spela om kvartetten ovanför håller sig friska? Hur många minuter kommer de få i allsvenskan i år? Någon/några kommer nog att spela i ÖSK Ungdom, men de andra då?

På mitten har vi Bedoya, Gerzic och Kihlberg, där åtminstone de två förstnämnda är relativt självskrivna för många. Då har vi Nordback, Nilsson, Abdulahi, Berger och P. Johansson och Skoglund (6 st) utanför. Någon/några kommer nog att spela i ÖSK Ungdom, men de andra då? Här kommer säkerligen det bli mer speltid än hos forwardsen, men det är fortfarande 9 spelare som slåss om tre positioner. Om Bedoya skulle bli såld i sommar, vilket inte alls är säkert, så reduceras självklart antalet.

I backlinjen har vi nog hyfsat självskrivna spelare i Wowoah, Wikström, Almebäck och Anttonen. Kan bli att Haginge är nära Anttonen just nu, får se sen. Vad har vi här då? P. Johansson är väl närmast Wowoah men ändå långt ifrån. Boris tror jag inte håller än i Allsvenskan. Wirtanen har varit sådär på försäsongen som högerback, desto bättre som högerforward (där det var den där hårda konkurrensen ni vet).

Hujedannemej. Ska bli otroligt intressant och se vad som kommer att hända under denna säsong! :)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-01 11:10
Intressant avslutning påartikeln... verkar juinte vara någon jätte-hugg-sexa direkt.
Örebro N:o 6-10
2011-03-01 11:04
Astby//
Nog är din laguppställning en dröm, om än en våt sådan. Men tänk om Ösk fått ett bud på Bedoya och (eller ) Nordin, hur agerar man då? Jag tycker att både genomförda och kommande värvningar (i och för sig bara spekulationer) ligger i överkant av vad Ösk med sina resurser mäktar med, därför tror jag att en eventuell PK kan innehålla både det ena och det andra. Det skulle också kunna vara en orsak till att besked om P2 dröjer.
Men vad vet jag, jag försöker bara lägga pussel.
Örebro Farside
2011-03-01 11:01
Jag förväntar mig att det är Paulinho , återigen , folk här på forumet har ju sagt att han var klar.
Så kan ju inte vara nån annan , om nu inte kontraktet revs? :) (Jag är inte bitter jag inte)
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 10:58
jag vill inte ha Kushtrim jag vill ha Paulinho!!
Örebro astby
2011-03-01 10:50
Ja, det skulle ju vara intressant om ÖSK vill ha Kushtrim också, men det kanske är beroende av hur det blir med Paulinho, om nu inget är klart? Sedan kan man ju tolka den här artikeln som att ÖSK inte helt har avskrivit Kushtrim utan avvaktar, och att då media menar att det är en dragkamp med Kalmar som har visat intresse igen.

Känslan är att om Paulinho skulle bli klar nu så vore Kushtrim, oavsett han succéartade provspel i Finland, som ett "överflöd" med tanke på vår ekonomi. Ingen aning om vad Kushtrim skulle kosta ÖSK i lön, men är ÖSK just nu en klubb som kan ha 3-4 spelare som spelar på en och samma position, där en av dem sitter på en kraftigare lön?

Jag menar, vi har värvat Yasin och Ibrahim. Jag har själv inte sett dem mer än korta klipp på datorn. Vissa tycker att Yasin har gjort väldigt bra ifrån, Ibrahim mindre bra. Vissa menar tvärtom. Hursom skulle ju någon av dessa fylla ut funktionen att ha på bänken då jag antar att Rama och Astvald (just nu) ligger närmast de två ytterpositionerna. Att ha en kille som Kushtrim på bänken som får göra korta inhopp lite då och då (om man tittar på Sixtens statistik för byten) vore inte speciellt lönsamt.

Resonemanget utgår från klubbens ekonomi.
Om man ska se det kortsiktigt och satsa på många högkvalitativa och dyra spelare så är givetvis en trupp som denna bättre:

---------------------------------Obolo/Haddad----------------------------------
Rama/Kushtrim-----------------------------------------------Paulinho/Astvald
---------------------------Bedoya----------Gerzic------------------------------
-------------------------------------Kihlberg-------------------------------------
Wowoah-----------------Wikström---------Almebäck-------------Anttonen

Men om inte Spelarinvest går in och betalar allt som har med Obolo och Paulinho att göra så tror jag att denna laguppställning endast kommer bli en dröm.
Örebro Svartvitt forever
2011-03-01 09:28
Wivalliius 09:00//

Jag börjar bli osäker vad Melin verkligen sa, eftersom andra tydligen inte uppfattade det likadant. Han kan också ha sagt: "Ingen vet vem det är", vilket låter ganska likt: "Ni vet vem det är". Jag satt också ganska långt bak.

Vi lär väl få veta imorgon eller torsdag.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 09:00
SP-ÖSk du har pm
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 08:50
Du verkar ju veta allt vad som händer innom ÖSK, lr du kanske inte vet något?!
Örebro SP-ÖSK
2011-03-01 08:46
Jag har ingen aning, just därför jag frågar....
Örebro SP-ÖSK
2011-03-01 08:46
AIK avslöjar att Obolo kostar runt 10-12 miljoner nu. Och en övergång till AIK är inte aktuellt. Dock kanske till sommaren.. Så vi kan räkna bort honom om han kostar 10-12 miljoner..
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 08:44
SP-ÖSK....Det skulle ju vara en presskonferans med Valdet i början av veckan och då rimligtvis presenterar väll dom den andre spelaren om det hinner bli klart lr??
Örebro SP-ÖSK
2011-03-01 08:41
Vem har sagt något om en presskonferans....?
Örebro Farside
2011-03-01 08:24
Krakow : han kan vi nog glömma , såg att han spelade i helgens PL omgång för Fulham.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-01 08:00
Den oumbärlige...vad grundar du det på?
Örebro Kraków
2011-03-01 07:29
Jag tror på Eidur, ge mig!
Örebro Farside
2011-03-01 07:14
Är det ens paulinho som är mannen som är nära nu?

Känns dock snopet om så inte skulle vara fallet när halva forumet redan sagt att det är klart med honom och att FD gått ut med nyheten officiellt.

nåja , det lär inte vara helt klart ännu.. och jag väntar fortfarande med spänning :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-01 06:25
Stor chans att Paulinho presenteras på PK för Valdet Rama.
AIK Saywee
2011-03-01 00:12
Orlok, uppmärksamt och bra komihåg, så var det nog, angående vad som lovats.

Jag håller verkligen med dig i ditt inlägg, det är namnteckningen som helst skall ha torkat och det räcker för min egen del mycket bra med en pressrelease, för en presskonferens är ju mera till för media, inför en stor nyhet, men de har ju redan "realeasat"... ELLER?
Annons: