/fotboll/osk/forum/4183.aspx/fotboll/osk/forum/4183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-02-28 21:22
Grohl, hjular du med bil, eller på annat sätt?

Inom en timma från 12-slaget eller menar du möjligtvis 24-slaget?

Hur vet vi att han är klar?

Vilken väg tar du till Askersund?
Örebro Grohl
2011-02-28 21:17
bison// jag har inte en jävla aning
AIK Saywee
2011-02-28 21:16
Om Paulinho (Pålle2), blir klar för ÖSK, innan allsvensk premiär, lovar jag att tro på ett guld, för vår underbara klubb i år, 2011 :)
Örebro bison
2011-02-28 21:15
Grohl// Bekräftas det innan 0:00?
Örebro Grohl
2011-02-28 21:13
innan 0:00 inatt ska han vara klar, hjular från min bostad i centrala Göteborg. Börjar min hjulningsfärd inom en timma från 12-slaget.
Örebro bison
2011-02-28 21:08
Grohl// Det är rätt stil! Kan man få ett datum när P är klar alt du hjular!
AIK Saywee
2011-02-28 21:06
Grohl, angående Paulinho, vilken dag och för vilket lag?

... och sist men inte minst, varifrån hjular du och vilken årstid och vilket år?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-28 21:04
Saywee 20:23//

Ja vad förvånad Sjögren skulle bli :).

Örebro Grohl
2011-02-28 20:57
jag hjular till Askersund om inte Paulinho är klar innan 12
AIK Saywee
2011-02-28 20:42
bison, vi är helt överens, jag förväntar mig också något spektakulärt om källan är 100% -ig. Men jag vet ju inte vem Skadeh är ...
Örebro bison
2011-02-28 20:39
Börjar misströsta när det gäller säkra källor. Det var anledningen till att jag ville ha någon garanti i form av förnedring för den som lovar nåt om det inte blir nån affär.
Litar man på källan kan man ju lova att krypa runt BA, cykla till Västerås eller dylikt.
AIK Saywee
2011-02-28 20:32
Apropå samarbetsklubbar, hur är tanken med ÖSK U och ÖSK Söder som eventuella samarbetsklubbar?
AIK Saywee
2011-02-28 20:26
bison, läs hans 17:32 om säker källa, det kan väl ändå inte vara fel?
Örebro DaSa
2011-02-28 20:25
Varför skall man ha en samarbetsklubb? Är väl bättre att kunna välja fritt bland alla SE och div1 klubbar och se vilken klubb den aktuella spelaren har störst möjlighet att få speltid i.

Sen hade inte DIF så mycket nytta av att ha ett samarbete med Vasalund, deras bästa spelare gick ju till AIK.
AIK Saywee
2011-02-28 20:23
ÖSK KRILLE 20:09, eller också säger han, att "nu är det så att Kalmar alldeles nyligen blivit av med en brasse och de behöver mig, och de hade lite mer slantar och har väl ett varamare klimat med många soltimmar" ;)
Örebro bison
2011-02-28 20:19
ahh ok, det räknade jag in i silly-rykten. Trodde att ni hade bekräftat från klubben att det skulle vara presskonferens på onsdag.
AIK Saywee
2011-02-28 20:14
bison 20:07//
Inte vi kanske, men Skadeh visste väl det?

"Namn: Skadeh
Sänt: 2011-02-28 17:03 Ändra
det är presskonferens med Rama och Paulinho på onsdag... "
Örebro bison
2011-02-28 20:10
Var står det att det är presskonferens på onsdag?
2011-02-28 20:09
Saywee//

Tänk dig följande scenario på presskonferensen på Onsdag...

...Sjögren säger: Välkommen till ÖSK Paulinho. Varav Paulinho gör en Homer(i the simpsons), dvs att säga so long suckers och sedan springa ut på parkeringen, dra iväg med däckskrik med bilen raka vägen till arlanda och ta första bästa flyg till Brasilien :)...

...Eller så gör han inte det utan sitter lungt kvar och säger tack istället :).
Örebro Maski Hallonen
2011-02-28 20:07
astby //Det är synd att vi inte kunde ha ett bättre samarbete med Degerfors. Vore egentligen perfekt med bara 5 mil från Örebro. Men vad jag förstår motsätter sig Degerförsarna det med argumentet att de bara skulle bli farmarlag till ÖSK och ständigt släppa sina bästa till ÖSK och få låna lite smulor ibland.

Men borde ju gå att kunna utarbeta ett Win-Win mellan klubbarna. Alla spelare som ÖSK skulle kunna tänkas lånas ut skulle inte bli allsvenska spelare/spelare som platsar i ÖSK sedan men väldigt många skulle kunna nå hög SE nivå och kanske tom allsvensk nivå på lång sikt. Och dessa skulle ju då Degen ligga bra till att få behålla om de redan gjort 1-2 säsonger i klubben.
Örebro bison
2011-02-28 20:07
Saywee// Vet vi att Paulinho ska på presskonferens på onsdag?
AIK Saywee
2011-02-28 19:54
bison vi är nog överens om vissa saker, läckor kan förgylla silly season och "rykten" kan väl spridas och spekuleras ikring.

Men när man anger ,vad som skall hända och när, enligt säkra källor, tydligt och klart, ja då är väl silly season över, eller?

Men det kan vara fel, det har det ju varit förut .....
AIK Saywee
2011-02-28 19:40
bison, jag menar bara det att det vore riktigt intressant med att försöka spåra läckorna, vilka kan de vara, det känns mer spännande nu, när allt är klart och sant beträffande årets trupp ;)

Grattis Paulinho, välkommen till ÖSK!?

... eller tänker Paulinho säga något annat på onsdagens presskonferens?
Örebro astby
2011-02-28 19:35
Det finns inte många andra elitklubbar i Sverige, det är nog bara Hammarby, som har en sådan konstellation som ÖSK. Ett talanglag (ÖSK Ungdom)i div 2 (Hammarby TFF spelar i div 1) där man kan låna spelare emellan kors och tvärs och även ytterligare en klubb i ÖSK Söder som tyvärr ramlade ur fyran förra året.

Jag är medveten om att dessa två klubbar spelar i för låga divisioner för att man exempelvis ska låna ut Abdulahi till ÖSK Ungdom, som alltså är finsk U21-landslagsman. Men jag gillar hursomhelst idén att unga spelare tidigt får möta seniormotstånd. Förra året i div 2 hade vi vid ett par matcher en 18-åring i målet, en snittålder på 17,75 år i backlinjen, en snittålder på 17,33 år på det centrala mittfältet och ett anfall med snittålder på 20,33 år! Och de gjorde det bra!

Men jag kan hålla med om att ÖSK kan behöva ha ett nära samarbete med en SE eller div 1-klubb. Man vill ju heller inte att några "stjärnor" från A-truppen ska komma ner till ÖSK Ungdom och sno plats för övriga talanger.

Även om denna modell har frambringat ett par talanger varje år som har fått kontrakt med A-truppen så är det inte så många som sedan har blivit etablerade. De tre främsta de senaste åren är väl James Frempong, Erik Nilsson och Markus Astvald.
Örebro bison
2011-02-28 19:30
Läckorna förgyller silly ordentligt, och det är ju det som silly handlar om. Ni som menar att ryktena skadar klubben måste ju då erkänna att rykten om Alvaro Santos osv i så fall gynnar klubben. Då får ju Sjögren jobba i fred med den man vill värva.
Örebro bison
2011-02-28 19:29
Jag vill inte ha nån Ian Flemmingklubb!

;-)
AIK Saywee
2011-02-28 19:11
Fast nu är ju spänningen förlorad på detta forum , eftersom det verkar vara helt klart och sant att ÖSK skall ha presskonferens på onsdag med Valdet och Paulinho?

Jag vet dock själv, icke vad ÖSK som klubb och dess oficella hemsida planerar i och för framtiden. Det väntar jag med spänning på!

Det som börjar intressera mig alltmer, är nog snarare, vilka som är de "säkra källorna" och kanske har läckage, som en egenskap som borde tätas, i alla fall lite grann.

Handlar inte om KGB eller hemliga klubbar, utan enbart av omtanke, för den klubb jag hoppas allra mest på :)
2011-02-28 19:04
IFK Norrköping har skrivit samarbets avtal med IF Sylvia.

Har ÖSK något samarbetsavtal med någon klubb? Om inte? Skulle det inte vara bra att ha det nu när truppen är så stor och de som inte får så mycket speltid kunde få det i den klubben man samarbetar med.
Örebro Våga vinna 2011
2011-02-28 18:57
Intressant att följa detta forum, man måste ju kika lite (mycke) varje dag för att hänga med i de initierades värld.
Är dock lite besviken på att Kushtrim Lushtaku förmodligen ej blir ÖSK:are efter sin succé.
Det är inte lätt att hitta spelare med hans näsa för såväl framspelningar som målskytte! Verkade också passa bra in i ÖSK:s lagbygge.
Enligt Nordin G den bästa provspelare han sett i ÖSK!

Känner även andra som lyckats bra i provspelning hos ÖSK men ej fått kontrakt. Tex Alexander Gerndt. (Värderas säkerligen för en bra slant idag)
Det skulle smaka med både Paulinho och Kushtrim!!
Kom igen 2011!!
AIK Saywee
2011-02-28 18:48
Varför kallar ÖSK till presskonferens över huvud taget?
Annons: