/fotboll/osk/forum/418.aspx/fotboll/osk/forum/418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Öreskå
2017-01-13 15:03
Fantastiskt kul med en ny redaktion!
Hoppas på en nytändning av forumet, med många intressanta diskussioner.
Och en massa nyheter och artiklar från redaktionen.

Heder och tack för att ni ställer upp!
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-01-13 14:59
Mmm, tack till er som engagerar er. Tror kanske att ni borde förbjuda spridandet av betalmaterial i forumreglerna (typiskt hela artiklar/artikelutdrag från Aftonbladet Plus). Har inte SF som helhet såna regler?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-Boldt
2017-01-13 14:17
Underbart !!! All heder till er i nya redaktionen som ställer upp ideellt. Då lever Svartvitt upp lite mer igen. Och jag håller med. Kom med kritik eller förslag på ett bra sätt. Gött. Ny säsong, ny redaktion förnyat ÖSK. Nu blir det SM-guld som vanligt.
Den ny redaktionen för Svartvitt
2017-01-13 14:09
Sedan en tid tillbaka har det, tillsammans med centralredaktionen, jobbats i kulisserna med en ny redaktion för Svartvitt.

Nu är den här!

Redaktionen består av Artwork, Asbjörn#10, Islandman, KalleTeodor samt Pedretti.

Som en av de första åtgärderna den nya redaktionen gjort är att se över de befintliga forumreglerna. De gamla reglerna var det inget större fel på, men det har nu uppdaterats och ligger ute för alla att läsa och ta till sig av.

Speciellt skulle vi vilja rikta blickarna mot ”behandla varandra med respekt”, ”du ska bemöta andra som du själv vill bli bemött” samt att vi gärna ser att reglernas sista mening får stå i särskilt ljus: ”vara ett föredöme”.

Redaktionen vill också vara tydliga med att det är fritt fram att kritisera och ifrågasätta redaktionen och/eller modereringen. Men håll din kritik saklig och konkret. Tänk på att allt redaktionellt arbete sker ideellt och av fans för fans.
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 13:51
Oscar hoppas vara tillbaka i full träning inom kort

Ingen större fara med honom alltså...
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-13 13:30
@Jekl:

Nej, der har du ju faktiskt helt rätt i, förlåt, ursäkta, visste inte att det skulle bli en förbjuden upprepning ...
Örebro InHaggeWeTrust!
2017-01-13 13:02
Absolut... OJ PH RÅP MA SR NG FR JM Hamad ny NB Spännande! Omoh, Sköld och Auaz intressanta inhoppare. Sen behöver klubben hitta ytterligare en ok defensivspelare som kan spela MB och DM
Örebro Örebroare
2017-01-13 12:53
Detta skulle väl kunna vara en bomb, även om det inte är en anfallare som det har ryktas om :)
Örebro Jekl
2017-01-13 12:38
Men det är ju samma artikel som hänvisats till tidigare och lades ut redan igår på nätet - finns ju ingen anledning att läsa den i papperformat då...
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-13 12:27
Till er som inte har pappers-NA

Tjuvläs i något väntrum eller på
Biblioteket i mellansvenska städer ...

Bara ett enkelt tips :)
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 11:58
@Ludde ÖSK:

Jovisst. Det är ju standard sägningen så här års i mitten på januarisillyn;)
Örebro Ståhl
2017-01-13 11:57
Någon som såg internmatchen får gärna skriva en rapport!
Ludde ÖSK
2017-01-13 11:52
@Benny Böckling:

Absolut men fönstret stänger 31:e och då kommer det finnas mängder med Spelare lediga som aldrig fick de där "feta" kontrakten de var ute efter.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-13 11:49
Har för mig att Sköldmark har sagt att man vill ha in en anfallare och en mittback innan avresan till Portugal.
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 11:35
@Ludde ÖSK:

Tanken borde väl vara att få en del klart innan avresan till Portugal den 28.e åtminstone.
Örebro Lekiller
2017-01-13 11:28
[QUOTE=Ö.S.K Krille]Okej, jag trodde det var något nytt som framkommit i pappertidningen som inte stod på nätet. [/QUOTE] Sällan numera som man kan läsa något nytt i papperstidningen. Lite trist kan ja tycka. Förr va det en liten höjdpunkt att läsa i NA om ÖSK, framför allt efter match. Nu mera så har man redan läst allt på nätet innan tidningen kommer i brevlådan. Hur länge kan papperstidningen som format överleva egentligen? På tal om någon annat, vet någon om ÖSK har fått något napp på sin eftersökning på en supporter som skall sitta på kontoret å lite sådant? Står på hemsidan.
Ludde ÖSK
2017-01-13 11:24
@Benny Böckling:

Tror inte det kommer komma någon förän Februari.
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 11:12
Hade ju hoppats på en pk den här veckan
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-13 11:10
@Minatankar:

Okej, jag trodde det var något nytt som framkommit i pappertidningen som inte stod på nätet.
Örebro Minatankar
2017-01-13 10:37
@Ö.S.K Krille:

//
Jag har inte heller papperstidningen men prenumererar som allt fler gör på samma tidning via Internet så att jag har tillgång till allt som skrivs. Den artikel som hänvisas till är densamma som alla har tillgång till via vidstående gratislänk.
Ludde ÖSK
2017-01-13 10:33
Idag är det internmatch 2x20.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-13 10:11
Kan någon återberätta vad som står i NA-papperstidning på sidan 11 för oss som inte har papperstidningen.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-13 08:00
Pappers-NA bjuder idag på mycket intressant ÖSK-läsning på sidan 11 i sporten.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-13 07:58
@Robben 82:

Tack Robben, du får en av mina två tummar:)
Örebro Empes
2017-01-13 02:32
Alexander Michel i Syrianska är kontraktslös enligt den lista som finns på Fobollskanalen. ÖSK var ju intresserade av honom som mittback inför säsongen 2015 men då blev det inget eftersom det löste sig på annat sätt för ÖSK. Noterar att han gjorde 25 matcher från start under 2016. Fotbolldirekt spekulerar i om Hammarby kanske kan vara intresserade. De skriver: ”Han är visserligen 24 år och inte den mest erfarne men har många andra bra egenskaper – han har varit en av superettans bästa mittbackar 2016.” Om han var en av Superettans bästa mittbackar + att ÖSK visat intresse tidigare = kanske aktuell? (Men personligen har jag noll koll på hur han är som spelare.)
Örebro Empes
2017-01-13 02:22
Har varit inne på att ÖSK kommer att övergå till någon form av 4-3-3 till den här säsongen. Fått en känsla av att det är vad Axén vill. Men sedan har jag backat lite eftersom man endast har 3 utpräglade innermittfältare i truppen i Gerzic, Mårtensson och Rogic. Det känns som en för lite för det spelsystemet. Nu säger dock Axén alltså till NA att 3-4 bra spelare till ska in. Kanske blir det i så fall 4-3-3 trots allt… Tar man in en innermittfältare till så blir det säkert 4-3-3. Om Lundberg lånas ut kan jag dessutom tänka mig att man tar in 2 anfallare. Vid sidan av Lundberg så har vi väl bara Sköld för tillfället? Å andra sidan kanske Omoh även kan spela som spets.
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 01:09
@Brandao:

Jag har för mig honom som ytter men lirar anfallare också enligt transfermarkt. Så det har du rätt i.
Örebro Brandao
2017-01-13 01:03
Han kan väll spela anfallare med?
Örebro Brandao
2017-01-13 00:58
Tänkte precis gissa på Luther Singh
Örebro Benny Böckling
2017-01-13 00:57
Luther Singh? Rätt så fullt på yttrar som dem flesta varit inne på redan men intressant namn.
Annons: