/fotboll/osk/forum/417.aspx/fotboll/osk/forum/417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2017-01-16 21:03
[QUOTE=RÅP for president!]ÖSK, vässa er på servicen. Riktigt illa bemött i telefon i dag. Hoppas att det bara var en praktikant. Bläh! [/QUOTE] Inte bra om detta stämmer. Man kanske kan få fråga hur du själv uppträdde i detta samtal? Annars är ett tips att höra av dig till Simon. Vet han att jobbar hårt på att klubben skall vara öppen och trevlig i alla möten med utomstående. Du är inte den förste i så fall som Simon skulle ta sig tid och prata med ska du veta.
Postat via SvenskaFans-appen
Hagges vänsterfot
2017-01-16 20:13
@RÅP for president!:

Alltid skeptisk mot sådana inlägg. Mailade du ÖSK om det? Om du säger A varför säger du inte B? Njaeä.. Sådana här inlägg tar jag inte så mycket för.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 20:00
@RÅP for president!:
Va? Berätta gärna vad som hände. Tror att Erik W skulle vara intresserad också. Och om du inte vill berätta här (vilket jag kan förstå) Så kontakta gärna någon inom klubben och berätta där. Dem måste ju få veta om någon och deras kontaktinformation finns på hemsidan.
Örebro RÅP for president!
2017-01-16 19:56
ÖSK, vässa er på servicen. Riktigt illa bemött i telefon i dag. Hoppas att det bara var en praktikant. Bläh!
Örebro Benny Böckling
2017-01-16 19:56
Precis som jag anade verkar Moberg vara på g till AFC
Örebro Restalundsv
2017-01-16 19:46
Vi behöver en general med allsvensk rutin tänker jag. En David Fällman hade vart perfekt men det går ju inte nu. Kanske blir RÅP vilket jag nöjer mig med.

Vi snacka lite om Maholi från superettan. Skulle kanske vara intressant som backup bakom den nya stjärnanfallare, beroende på hur Axén formar laget. Så kan Sköld få nöta bänk igen. Förut snackades det om toppklubb i AS nu står det att flera allsvenska klubbar är sugna. Dock dementerar Roar Hansen detta, men vinner man skytteligan Spec med ett lag som inte gick upp bör man få bud från AS?
Örebro Empes
2017-01-16 19:34
Ja, kan vara så. Hoppas på det. Jag har bra känsla för vad som komma skall i värvningsväg. Tror det kan bli bra till slut!
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 19:23
@Empes:

Kan mycket väl vara så att vi har någon annan på gång som är intressantare än Öhman.
Kanske är det därför vi inte är aktivt ute efter honom.
Örebro Empes
2017-01-16 19:20
Mycket trevligt initiativ att presentera den nya ÖSK-redaktionen! Roligt.
Örebro Empes
2017-01-16 19:19
@Pedretti - Admin:

Okej. Trodde att han inte nöjde sig med annat än att försöka vara kvar utomlands med hög lön. Tänker att AFC inte betalar mer i lön än vad vi gör i ÖSK. Och sportsligt är vi säkert intressantare. Så om Axén med flera är intresserade så borde det finnas goda chanser att signa Öhman. Frågan är de är det? Är han den klippa vi behöver?
Hagges vänsterfot
2017-01-16 18:40
Viktigaste är väl att det publiceras artiklar, det tycker jag är fantastiskt kul. Säkert en hel del som tjuvläser här inne och kommer våga sig fram när det ser att det pratas fotboll på forumet och publiceras artiklar.

Jag sade förra veckan att vi jaga en supperettaspelare och desto längre det går på transferfönstret desto närmare kommer vi spelaren. Jag hoppas mycket på han.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 18:28
Så där ja, nu har bloggen fått banta lite och är förhoppningsvis lite mer vänlig för läsarna.

Kom ihåg att komma tillbaka med feedback på de artiklar vi skriver för som Axén säger så ser vi hellre att våra saker tar lite längre tid och blir bra än tvärtom.
Ludde ÖSK
2017-01-16 18:28
@Restalundsv:

Killen var ingen stjärna i Kalmar och allsvenskan och nu vet jag inte hur bra japanska ligan är men han fick inte många matcher i ett bottenlag som åkte ur.
Örebro DaSa
2017-01-16 18:13
@Restalundsv:

Jag tycker att Iron visade förra säsongen att han inte är generalen vi behöver. Tror inte att man kan säga till en spelare att bli en ledare, antingen har man det eller inte. Däremot är ju Iron grym när han blir ledd, t.ex. med WiKen.
Örebro Restalundsv
2017-01-16 18:07
@Pedretti - Admin:

Yes nämnde det. Tror att han skulle kunna vara något men vet inte om han är en försvarsgeneral? Isåfall tror jag Iron måste kliva fram som general. Dock ville Peter Swärd bygga Kalmars försvar kring honom innan han försvann till japan. Han är på gång till AFC men är Axén sugen så kan han nog charma honom att komma till oss.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 17:56
Det pratades om Ludvig Öhman här inne förut men han verkar vara på gång till AFC.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 17:51
Grohl, jag instämmer med dig i ditt 4-5-1, dagens material består ju av så många mittfältare.dessutom med tanke på vilken duktig målvakt vi har, så kanske vi kan klara oss i vissa matcher med tre backar.

Men jag vill att vi inte att vi skall bli för lättlästa, det har ju drabbat oss till
och från tidigare.

Flexibilitet, beroende på matchmotstånd och matchutveckling är något jag förespråkar och hoppas på iallafall.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 17:05
Jiloan Hamad verkar spela på högerkanten men om han hade spelat på vänsterkanten så hade vi ju kanske kunnat låna ut Alfred en säsong och haft Jiloan där istället och på så vis implementerat en Astrit-lösning som Grohl pratar om.

Örebro Grohl
2017-01-16 16:53
En Astritlösning (dvs kontrakt på ett år i taget, så han får chans att visa upp sig tills han hittar formen och sen kan bege sig ut i europa igen) på Hamad hade varit mumma. Nu är väl hans position det enda vi inte behöver, men en sån spelare kan man inte säga nej till.

För övrigt så tror jag att Axén i Lührs podd konstaterade att i en klubb med ÖSK's muskler så anpassar man spelidén efter spelarmaterialet. På så sätt lär vi ju ligga nära 4-3-3 idag - vilket ju i princip är 4-5-1
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 16:22
Jag tycker att det är kul att humor'n åter börjar hitta tillbaka, det får ju inte bli för präktigt ... men seriöst bör det vara.

Gillar nystarten :)
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-16 16:09
@Motgångssupportern:
Håller med dig om att bloggen blev vääldigt stor. Och jag ska se över detta. Jag gör ju detta för er, läsarna. Av fans, för fans.
Örebro Motgångssupportern
2017-01-16 15:16
Härligt med en silly-sida! Som Örebroare vill jag dock ge lite feedback:

Det är alldeles för mycket text. Med rubriker som smälter in i texten och olika textfärger blandat med fetstil så blir det en massiv text att plöja sig igenom. Att få en översikt är helt omöjligt, likaså är det svårt att se om nåt är nytt jämfört med när man kollade senast.

Konstruktivt förslag 1:
Förlita er på länkar till artiklar istället för att skriva av långa texter. Att ha både och känns lite onödigt. Keep it short and simple!

Redaktionens kommentarer är för alla del intressanta, men även de är för långa. Begränsa er till 2-3 rader per spelare. Och om en spelare finns på två ställen behöver inte kommentaren göra det.

Konstruktivt förslag 2:
Vill man väldigt gärna ha med texterna så kan man i alla fall överst på sidan lägga alla rubriker och alla spelarnamn i en lista. På så sätt kan man få en enkel översikt och se om det är nödvändigt att scrolla igenom all textmassa.

Men som sagt, bara att ha en silly-sida känns som ett enormt steg framåt mot tidigare :)
Örebro Osvaldo
2017-01-16 14:22
@Benny Böckling:

Har en känsla av att det skulle bli en väldigt hög kostnad för en backup, som dessutom kanske inte skulle vara helt nöjd med att inte spela. Och jag kan tycka att det under tiden i Sportklubben inte visats tillräckliga spetsegenskaper för att motivera en dyr förlängning.

Själv tycker jag att det var synd att både isläningen och degerforsaren gick inför förra säsongen, det kan mycket väl bero på att det inte fanns så mycket att locka kvar dem med ur mittbackspotten; och kanske inte någon säker startplats.

Som ersättare ser jag hellre en bra scouting än ett etablerat namn. Minns hur märkligt det verkade långt bak i tiden när den där Almebäck var det enda rimliga alternativet. Tog väl 20 minuter in på säsongen innan den känslan försvann.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-16 13:36
Undrar om det inte kan bli en ketchupeffekt snart ;)
Örebro Eyra
2017-01-16 12:06
@Aaron Winter:

En spelare av Hamads kaliber är precis vad som behövs för att höja fotbollstempen i stan. Skjut till en Rinne-mille i sign-on, fixa en sponsor som kryddar Astrit-lönen. Kämpa Sköldmark!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-16 11:53
Matchen mot Elfsborg i omgång 4 flyttas från fredagen den 21:a april till torsdagen den 20:e. Avspark 18:30.
Örebro Aaron Winter
2017-01-16 11:21
Kom igen nu Sköldmark, landa Hamad! MFF sa nej, Astrid-lön borta. KÖR!
Örebro T8
2017-01-16 11:14
Så dött det är. Betyder säkert nåt bra, men sjukt tråkigt. Vill ha ösk-nyheter hela tiden. Ska 4-5 spelare in borde ju saker hända. Jaja, bara ett otåligt inlägg.
Örebro Benny Böckling
2017-01-16 11:08
Lite synd att Moberg försvinner tycker jag. Hade passat bra som backup om man valt att satsa på Almebäck och Brendan.

Mittbacken som kommer in nu(eller RÅP om han bestämmer sig detta sekel) lär vara av såpass hög kvalité så denne borde ta en startplats före Brendan.

Visst tackar jag inte nej till en riktigt bra mittback men jag diggar också Brendan och tycker det vore synd om han skulle få en likadan säsong det här året som ifjol.
Örebro Lekiller
2017-01-16 10:18
Moberg hade kontraktsförslag ifrån ÖSK i somras. Men valde att avvakta/tack nej.
Annons: