/fotboll/osk/forum/4163.aspx/fotboll/osk/forum/4163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-06 15:57
haha magnus! Det där var ju roligt, måste bara vara ironi, annars är jag orolig för författarens hälsa.
Örebro IvanÖSK
2011-03-06 15:54
Mangeman: Stämmer det att det var offside på 1-3? Och vem bryr sig? Det är bara en träningsmatch. Det lag som gör flest mål vinner. Så enkelt är det.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2011-03-06 15:53
//MangeMan

Är detta bra och objektivt skrivet tycker du ?

"För andra gången på säsongen så mötte AIK ett motstånd från Allsvenskan och denna gång ett av förra årets topplag. Det gick att kännas igen då dom visade upp samma mediokra register som övriga topplag förra året."
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-06 15:50
Jag kommer typ Aldrig att köpa canal+ abonnemang, det blir radio framöver. Dags att mejlbomba folket på canalplus.se
AIK MangeMan
2011-03-06 15:44
De enda upprörda jag ser är ni som sitter här och grinar över vår matchrapport trots att den stämmer rätt bra med hur det faktist såg ut.
Örebro Ståplats är bäst
2011-03-06 15:38
Alltid lika kul att läsa ett matchreferat från en AIKare,har råttorna någonsin kunnat ta att man losat mot ett bättre lag...eller mot något lag överhuvudtaget för den delen?Knappast objektiv syn från den skribenten,domaren var kanske inte bra men att bli så upprörd över en försäsongsmatch kanske ger den bild av hur AIK mår som förening för tillfället...
Malmö FF Qrill
2011-03-06 15:38
Ser att ni snackar om Allsvenskan och Canal + härinne. Kan bespara er ett telefonsamtal genom att berätta att jag redan pratat med dem.

Säsongskortet finns inte längre. Om man vill vara garanterad att se alla allsvenska matcher (oavsett lag) så måste man skaffa Canal + Max. Med Comhem kostar det 449 kr per månad, och jag antar att det gäller för andra leverantörer också.

Allsvenskan kommer att sändas med några matcher per vecka i Canal + Sport, sen kommer matcher att sändas på Canal + Fotboll (som bara finns i max-paketet) och på de gamla PPV-kanalerna som nu heter Canal + Extra 1-4). Något säsongskort finns inte.

Om man har Canal+ Total (och alltså har Canal + Sport-kanalerna) och sedan satsar på att köpa loss enskilda matcher på PPV finns risken att man missar matcher. Vissa matcher som sänds på Canal + Fotboll kommer inte att kunna köpas som PPV.

Det suger totalt. Men så är det. De tappade nog rätt rejält med kunder när Premier League rök, och det är de allsvenska fansen som får ta den notan.
Örebro Arche
2011-03-06 15:36
C Sports kommer sända alla matcher från Allsvenskan som ppv. Man kommer även kunna köpa de flesta matcher genom C+ som ppv.
AIK MangeMan
2011-03-06 15:35
Nej det var inte offside, däremot var det en solklar rejäl tröj/armdragning på Sandro när ni tog bollen och kontrade in 1-3, flera spelare slutade delvis att spela eftersom det var den mest solklara frisparken man kan se. Utöver det hade ni två vettiga avslut på hela matchen, nicken till 1-1 och ett till bra avslut som Turina räddade, det är väldigt bra utdelning att få med sig tre mål på det. I första halvlek hade ni inte ett enda vettigt anfall, i andra trillade ni boll en del utan att komma direkt någonvart. Men visst garva på ni om det känns bättre så.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2011-03-06 15:35
Deras matchrapport är nog bland den sämsta journalistik jag läst......Vaddå leva i sin lilla bubbla....
Örebro svartvitthjärta
2011-03-06 15:27
Offsidesnacket är ju bara en del av alla pinsamma bortförklaringar de kommer med! Vill ni som jag, skratta högt en stund, titta in och läs matchrapporten från igår, på aiks sida!!

Heja Sport!
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-06 13:58
Benny Böckling//
Jag skulle vilja se Sixten skjuta på mål :).
2011-03-06 13:42
Krontorps//
Ok, tack.
Örebro Krontorps
2011-03-06 13:39
//ÖSK KRILLE
Två stycken träningsmatcher ska spelas i Turkiet. En mot ett ryskt lag och en mot ett annat "öststatslag"
Benny Böckling
2011-03-06 13:38
Dålig koll det har han men skjuta det kan han!
2011-03-06 13:30
Benny Böckling// haha ja :). Jag kan inte förstå att man som tränare har så dålig koll :).
Örebro Grohl
2011-03-06 13:29
Pintorp//
Ska bli intressant att se vilket svar du får från C+. Å andra sidan lär dom knappast inte sända en enda match från Allsvenskan på C-sports så att Allsvenskan inte kommit upp som valbart än behöver ju inte betyda någonting alls.
2011-03-06 13:28
Någon som vet om ÖSK kommer spela någon träningsmatch i Turkiet?
Benny Böckling
2011-03-06 13:27
ÖSK Krille// En riktig klassiker!
Örebro Maski Hallonen
2011-03-06 13:22
Vem markerar Wirtanen vid 0-1 ?
2011-03-06 12:57
IvanÖSK//

Bosse Nilsson har koll.

En favorit i repris :).
Örebro Pintorp
2011-03-06 12:46
Grohl: Japp, det är nog risk för det. Tyvärr.
Örebro rirobban
2011-03-06 12:45
Hahahahah vad menar råttpacken med att det var offside!!???

Är ju inte ens nära en offside, varken på Nordin eller Nordback. Men det är bra att de tycker det är okej med en 1-3-förlust mot ÖSK. Det är bara de vänjer sig, för ÖSK har slagit dem de 3 senaste matcherna, och inte förlorat på jättelänge :)

Men han som skrev att det var offside, är han bilnd eller?
Örebro IvanÖSK
2011-03-06 12:33
ÖSK KRILLE: Jag skrattar ihjäl mig. AIK måste vara extremt trångsynta när det gäller offside på 1-3 målet. Gerzic är ju till och med 3 meter onside. Härligt är det när gnagarna målar upp något stort fel när det i själva verket är korrekt. Det är bara och se på NAs webbtv och pausa när Bedoya slår inlägget till Gerzic.
Örebro Grohl
2011-03-06 12:31
Nu blev jag nog lite orolig.. Vore fantastiskt tråkigt att inte ha tillgång till ÖSK´s matcher i år. Alternativet att skaffa C+ med säsongskort finns inte ens på tavlan.

Det känns inte som en orimlighet att C+ har valt att lägga allsvenskan exklusivt till ägare av deras "riktiga" abonnemang nu när man tappat mycket av sin slagkraft med PL Man lär ha tappat en hel del kunder och man kanske hoppas vinna tillbaka några mha att göra Allsvenskan mer svårtillgänglig.
2011-03-06 11:45
Det brukar vara så när AIK och andra storstadslag förlorar. De kan inte erkänna att de möte ett bättre lag för dagen. Alltid dessa bortförklaringar. Offside, för högt gräs eller domarna som inte håller måttet.
Örebro Pintorp
2011-03-06 11:42
affeman & K. Carlos: Jag har länge gått med samma bryderier och tänkte därför ringa Canal+ och höra imorgon. Jag kan återkomma med svar här om ni vill.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-06 11:33
Humor att AIK:arna tycker att det är offside på 3-1-målet. De kanske inte är medvetna om att det finns videobilder som bevisar motsatsen. Gerzic är ju inte ens i närheten av att vara offside.
AIK Saywee
2011-03-06 10:54
Trevlig vistelse i Solna över helgen :)

4 fina mål på Skytteholm igår eftermiddag, men blev hes i halsen efter kvällsbesöket på Hovet!
Örebro K.Carlos
2011-03-06 10:44
affeman//

Jag undrar samma sak. Är inte så sugen på att betala 500:- i månaden till de där klåparna.
Annons: