/fotboll/osk/forum/4160.aspx/fotboll/osk/forum/4160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pintorp
2011-03-07 16:41
Enligt herren på C-Sports kommer de att ha kvar sitt Säsongskort även i år, bara det att det inte går att köpa ännu. Han rådde mig att hålla utkik på hemsidan.
Örebro Pintorp
2011-03-07 16:41
Enligt herren på C-Sports kommer de att ha kvar sitt Säsongskort även i år, bara det att det inte går att köpa ännu. Han rådde mig att hålla utkik på hemsidan.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-03-07 16:36
Chicko // Jag håller med dig om att vi har fått in vissa kvaliteter som vi saknade förra året, speciellt spelare som söker sig till boxen som du skriver. Och på mittfältet bör vi ju låna ut åtminstone Abdulahi och Skoglund.

Angående E Nilsson och Berger tycker åtminstone jag att E Nilsson är en aning bättre och ligger antagligen närmare ett inhopp än vad Berger gör. Å andra sidan är Berger ny och kanske spelar upp sig en nivå de kommande månaderna.

Helsingborg tycker även jag hade en "AIK" säsong förra året och de känns inte lika heta, men jag är inte så säker på att Elfsborg lyckas i år heller. Om IFK Göteborg får allt att fungera kan de nog utmana om 2-4 platsen i år.

Angående Avdic så har han ju lämnat Elfsborg och spelar numera i Werder Bremen , så han slipper vi oroa oss för.
Svensk Fotboll RollingStone
2011-03-07 16:14
Skönt att täppa till gnaget. Det ser onekligen bra ut.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-07 16:10
http://www.youtube.com/watch?v=knlzo2L-9e8 - Valdet Rama..

Har nog redan länkats, men Rama ser oerhört säker ut med boll, bra teknik, skott, samt drar sig in i straffområdet. Porokara, som han ersätter, hade dåligt skott och gjorde alldeles för få mål. Tror helt klart att Rama är bra i Nordin-rollen då han är bra med boll och bra passningar. Tycker ÖSK hade för få spelare inne boxen de senaste två säsongerna. Betydligt fler inne i boxen 2008, främst kanske för Bassombeng drog sig inåt straffområdet. Nu, med Rama som drar sig inåt, samt Haddad där inne, gör att fler spelare hinner in vilket är kanon.

Hmm.. Tycker det ser bra ut, och att ÖSK nu har lite av det som fattades förra säsongen. Nu vet jag ju inte hur många mål Haddad kommer att göra, men potentialen finns att iallafall göra 10-12. En klass-spelare i Rama i ytteranfallet samt konkurrens på båda ytterplatserna med flera lovande Spelare. Ser dock gärna att man värvar häcken-paulinho som tar antingen en av mittfälts eller anfallsplatserna sålänge han slipper skador. Skulle vara intressant att se Bedoya, Paulinho och Nordin samtidigt på mittfältet. Tror fö. väldigt mycket på Erik Nilsson i framtiden, men behöver få mer speltid. Det tror jag han får i år, Kihlberg är lite till åren. Även Nordback, Kihlberg, Per Johansson och Berger är bra kandidater till platsen, men inte sett något av Berger, vem är hetast av honom och Erik? Nordback är trolig första back-up till Kihlberg men hoppas på så mycket speltid som möjligt för de andra på mittfältspositionerna vid eventuella skador och avstängninar. Det känns fö. som att vi har överskott på ett par mittfältare, även om minst en lämnar efter säsongen. Utlåning av minst en av [E.Nilsson, P.Johansson, E.Berger, D.Abdulahi] kommer förhoppningsvis ske då vi har minst 6 mittfältare som inte är ordinarie. Skoglund fö. får ingen speltid alls i A-truppen och lär inte få det heller, han används inte ens i träningsmatcherna.. Samtidigt är det en onödig lönekostnad när han inte behövs.

Mitt topp5-tips 2011:
1. MFF
2. Elfsborg
3. Örebro
4. Helsingborg
5. AIK

Samtidigt som det kan bli guld, inte alls orimligt, men beror helt på MFF och Elfsborg, att något annat lag än MFF och Elfsborg (och ÖSK) skulle vara större guldkandidater ser jag inte. Helsingborg kändes som något av ett flytlag förra året, lite som AIK 2009. I år hamnar dom i toppen igen, men tvivlar på att dom utmanar om guldet. En bra start, mindre formsvackor, inga skador/försäljning av nyckelspelare lär behövas. Tappade spelare har ersatts av bättre. Underdogs dessutom, tror jag gynnar ÖSK, då vi inte har press på oss att vara med i guldstrid. Malmö vann 2010 och förväntas nog av fansen att vinna igen, och Elfsborg som hamnade utanför Europa trots en riktigt bra trupp. Kanske är pressen på dom gynnsan och dom och blir etta eller tvåa. Kanske har Avdic ett mindre bra år än förra och Elfsborg inte blir sådär överjävligt farliga i offensiven. I år känns som ett bra år, vågar man hoppas...?
Örebro Dudleys
2011-03-07 16:09
N:0 6-10! Ja det är ju lite mer än vad jag har: Brecia, Wisla krakow, Valencia, Marseille, Milan och såklart Ösk ... 400... vart har han alla?
Örebro TommyS
2011-03-07 16:08
Har inte Sliema spelat mot Degen i cupvinnarcupen? Kanske ett samband. Örebro SK-klottret hittades på restauranten El Vergel i Bryssel. Jag har en fin bild, skickas mot beställning (PM:a ert email).
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-07 15:29
Absolut kan jag hålla med om att det är skönt att vara underdogs, alltid gynnsammare att slåss ur underläge och slippa favorit pressen.

Men likförbannat är man less på alla negative rubriker ÖSK ådrar sig med den enda motiveringen att dessa såkallade "experter" inte har nån jävla koll på fotbollen utanför tullarna.

Ahh! Hetsar jag upp mig lite =)
Örebro Krontorps
2011-03-07 15:13
/Widemarsh
Där har vi ju alla ersättare men sen får vi ju inte glömma nyförvärven. Yasin, Ibrahim, Berger osv. Även om dom kanske lånas ut eller inte får så mycket speltid så är det ju en spetsning av truppen åt det positiva hållet
Örebro N:o 6-10
2011-03-07 15:10
I staden Sliema (Rakt över vattnet från Valetta) på Malta finns en sportbar på en bakgata mellan öns största hotell och ett nybyggt köpcentrum, där ägaren samlar på klubbhalsdukar. Han har över 900 olika, 3st. är svenska. Landslagets, IFK Göteborg och ÖSK;s.
Örebro widemarsh
2011-03-07 14:53
TommyS// Får man fråga var detta mästerverk fanns?
Örebro widemarsh
2011-03-07 14:52
Berra har ersatts med Haginge
Porokara har ersatts med Rama
Bassombeng har ersatts med Lushtaku
Paulinho har ersatts med Haddad
Anttonen har ersatts med Anttonen
Ajdarvevic har ersatts med nån annan på bänken, Nilsson kanske (?)

ÖSK har en bättre trupp i år, men frågan är om inte några andra lag har stärkt sig ännu mer?
Jag tror på topp 4 för ÖSK!
Örebro Conjuration
2011-03-07 14:50
Håller med Tvetov Nato!

Admin, fixa en gillaknapp enbart för TommyS inlägg!
Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 14:40
Hade det funnits en gilla-knapp som på facebook hade jag tryckt på den som en jävla galning. Mäktigt TommyS!
Örebro TommyS
2011-03-07 14:37
Och här kommer ett tecken på vår stora spridning. Idag satt jag på en lunchrestaurant på europeiska kontinenten och ser hur någon med stora bokstäver skrivit på väggen: "ÖREBRO SK". Stort.
Örebro TommyS
2011-03-07 14:35
otoT, som många sagt på forumet så gör det ingenting om de mindre initierade tror att vi tappat flera nyckelspelare. Pålle ska väl också nämnas, men jag är helt med dig. Det finns fem lag med bättre trupp än resten av allsvenskan, perfekt om vi ses som dark horse i den gruppen. Så länge klubben själv vågar tro kan det gå hur långt som helst.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-07 14:35
Träningsmatch enligt FD:
Örebro
12/3 FC Luch-Energiya Vladivostok (prel.) (Turkiet)

Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 14:31
Paulinho var i och för sig lite halvviktig förra året. Men jag håller med dig oroT, känns så jävla lamt och många journalister visar ständigt stora luckor i sitt fotbollskunnande. Hälften av allt som skrivs om ÖSK och mindre lag känns som fantasier, ihopdiktade stycken och snodda små bitar som man publicerar utan att bry sig om att se ifall det faktiskt stämmer.
AIK Saywee
2011-03-07 14:23
Krontorps, de så kallade experterna gissar oftast som de VILL och det tänker jag också göra, men det enda jag orkar gissa idag, är att det blir topp fyra för ÖSK.

Tror dessutom att ÖSK kommer att "parkera" på Allsvenskans övre halva många år framöver :)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-07 14:20
Från Expressen "expert":

"5. Örebro

Har tappat några viktiga spelareoch fått in några spännande. Har en duglig stomme och lite spets som kan avgöramatcher. Bör med lätthet hålla sig topp sju, men det blir ingen guldstrid i år heller."

Det är typ 3:e gången på lika många dagar det tjatas om att vi tappat "viktiga" spelare, men vafan! VILKA är dessa viktiga spelare?

Förutom Porokara (som väl det sista året snarare var ett rundningsmärke än en "viktig" spelare) har vi inte torskat någon viktig. Ett rundningsmärke och en supersub(Astrit) kan väl inte någonstans vara ett förminskning av lagets slagkraft?

Hua mig, och den sopan kallar sig Initierad.

Skönt med "experter" som har koll på oss bonna-gäng ;)
Örebro Krontorps
2011-03-07 14:11
Ytterligare en "expert" ger sin profetia om hur årets allsvenska kommer sluta.
Örebro på femte plats.
AIK Saywee
2011-03-07 13:54
Brian Jonestown, välkommen till detta forum,
här är det ofta högt till taket och brett mellan väggarna och frågor kan ibland till och med besvaras innan man ställt dem :)

BBB, tackar för lite klargörande, årets allsvenska slut-tabell kanske börjar med ett Ö-lag. Fast jag vill helst inte att den slutar med ett A-lag ...
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-07 13:40
Är säkert bra om han kommer. Lär väl alltid bra att ha smidiga kontaktvägar till landslaget.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 13:39
Eftersom vi har både Almebäck och Nordin på G till landslaget borde han rimligtvis besöka Örebro. Men det skulle inte förvåna alls mig om han åker till södertälje eller typ Sölversborg istället.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-07 13:35
Tror ni Hamrén dyker upp i Örebro?
Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 13:09
Förlänger Nordin så anser jag att detta är den bästa Silly Season på jag vet inte hur länge. Eftersom jag inte vet hur det ekonomiska läget i klubben ser ut i detalj så är det svårt att kräva att klubben måste tillmötesgå alla hans krav, men jag tycker vi ska göra allt vi kan för att han ska stanna och absolut inte snåla med slantarna. Hur otroligt viktig han är visade sig varje match han var avstängd/skadad förra säsongen. Vår offensiv var i stort sett obefintlig som jag minns det.

KUNG NORDIN!
2011-03-07 13:03
Blagmeister//

Valdet Raaa-m-aaa :)! Eller Andreas Haddad, Haddad, Haddad, Haddad!!! :)
Örebro Blagmeister
2011-03-07 12:48
ÖSK KRILLE// Haha det där kommer man allt sakna... Speakern får väll bröla "Kushtrim lush-taa-kuuuuuuuuuuu" nu istället ;)
2011-03-07 12:37
Vad ska speakern hitta på nu när inte Porokara är i ÖSK :)?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-07 11:54
Ja, en samstämmig nickningssymfoni med varsin mössa i hand ska möta upp honom :) Nej, men ärligt.. om han skriver på ett långt kontrakt (kanske ett sista i karriären) så ska det ta mig tusan vara guldkantat. Då ska vi visa att, det är runt honom man vill bygga laget framöver och han ska få betalt för det.

En ÖSK:isk Anders Svensson-lösning (fast med ÖSK-mått) är vad jag vill se. Kanske att han kan bli en framtida lagkapten vad det lider också, när han besinnat sitt temperament aningen.
Annons: