/fotboll/osk/forum/416.aspx/fotboll/osk/forum/416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-01-17 17:53
Nu skriver även NA om detta. Tror ni han är värvad som DEN anfallaren eller som mer bredd i truppen? Kanske som andrahandsval framför sköld ?
Örebro Restalundsv
2017-01-17 17:48
Då var MBOMBO tydligen klar för oss. Översatt från deras hemsida "Standard Liege, Örebro SK och Yannis MBOMBO nått en överenskommelse: anfallaren har just undertecknat med den svenska klubben. Standard Liege Yannis önskar det bästa för resten av sin karriär." Bekräftas även på twitter https://twitter.com/Standard_RSCL/status/821386640744710148/photo/1
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-17 17:48
BoP och Hagges vänsterfot:

Tack det via PM istället. Tack.

I sakfrågan finns det säkert många poänger, men det har ganska lite med ÖSK att göra.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-17 17:46
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):
Vart har dem gått ut med den uppgiften? Kollade deras facebook, hemsida och instagram men hittar inget där. Edit: Där hittade jag en liten notis på deras hemsida. Jadå, då får vi hoppas han kan motbevisa min skepticism!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2017-01-17 17:43
@Restalundsv:

Enl Radio Örebro så har Standard Liege gått ut med den uppgiften.
Örebro Restalundsv
2017-01-17 17:41
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):

Skämt, inside info eller har jag missat nått?
Hagges vänsterfot
2017-01-17 17:33
@Bastard on Parade:

Då ska vi se, jag kunde inte svara förän nu och så får vi väl se om admin tycker detta inlägg bör plockas bort men tycker de är lämpligt jag svarar på ditt inlägg då är andra gången du riktar "kritik" mot mig. Absolut varje gång man skriver ett lika "provocerande" inlägg som Saywee mot honom så har gör man ju samma fel. Vad du menade häromdagen med "flera års mobbning fast i andra nick" har du ingen som helst grund för då jag varit borta länge från detta forum innan.
Nu vet jag med faktum vem du är och att du är vän med Avenbrandarna (för att du berättat detta i ett pm så du inte känner något är taget ifrån luften eller outat). Så att du håller efter Saywee och hans enligt mig "tramsiga" inlägg tycker jag blir aningen löjligt för inte ens du kan förneka att han skriver väldigt ofta totalt ointressant och provocerande inlägg. Jag har aldrig sett dig skriva då.
För övrigt är du en lysande skribent som jag uppskattat läsa ifrån många år även om föregående säsong var en aningen bittert.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2017-01-17 17:33
Mbombo klar!!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-17 17:32
@Bastard on Parade:
Skillnaden ligger väl i det systematiska upprepandet - Inte i att man i enstaka inlägg håller sig OT. Generellt talat alltså
2017-01-17 17:31
Forumreglernas intension är att detta forum i största möjliga omfattning ska handla om fotboll och främst ÖSK. Det är kärnan.

Jag har svårt att få in " IT-spionernas kommunikationsattack" i den kärnan.

Vi i den nya redaktionen har diskuterat vilket förhållningssätt vi ska ha i forumet och självklart ska alla behandlas lika.

Hagges vänsterfots inlägg 14:19 är absolut aningen onödigt om än till viss del förståeligt i förhållande till det inlägg som jag riktade mig till.

Tidigare hade Hagges vänsterfot fått spärr för den typen av inlägg.

Men hittills har den nya redaktionen inte delat ut någon spärr eller avstängning.

Det vi har delat ut är tillsägelser samt en dubbelvarning där Saywee var en av de inblandade. Det gör att jag lägger ett lite mer bevarande öga på de som redan är varnade.
Hagges vänsterfot
2017-01-17 16:31
@Saywee:
Därför du varje dag talar om "nya reglerna". "Nu håller vi denna stämningen" "om jag har läst forumreglerna" och att du ska spara alla dina inlägg för att skicka till centralredaktionen. Släpp det där och prata fotboll istället så lovar jag att göra detsamma oavsett om jag tycker din fotbollskunskap är kunnig eller ej (eftersom du brukar skriva att du inte är så duktig på sånt som andra forummedlemmar).
Örebro Bastard on Parade
2017-01-17 16:28
@Hitta avslut!!:

Vad mitt inlägg har med saken att göra? Tja, det är bara att kolla forumreglerna:

"Moderering
Det är fritt fram att kritisera och ifrågasätta redaktionen och/eller modereringen. Men håll din kritik saklig och konkret. Tänk på att allt redaktionellt arbete sker ideellt. Av fans för fans!"

Moderatorn säger åt Saywee att delar av hans inlägg inte har med forumet att göra, men ignorerar ditt inlägg som inte är relevant för fem öre. Din häxjakt fortsätter och jag tycker det är tråkigt om moderatorerna har valt ett parti i ett onödigt tramsande.
AIK Saywee
2017-01-17 16:12
Vad i mina inlägg har varit fel? Jag skall skärpa mig ytterligare, och dessutom maila admin, för det händer saker som känns lite obehagliga. Hoppas på en paus ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-17 16:08
BoP, Hur många procent har ditt inlägg med detta forum... bla bla bla... Vafan...blir ju spyfärdig av saywee och när folk håller honom bakom ryggen. Lika sjukt. Man behöver ju inte posta en massa trams dygnets alla timmar.
Örebro Bastard on Parade
2017-01-17 15:47
KalleTeodor - Admin //

Hur många procent av inlägget från Hagges vänsterfot kl 14:19 har med detta forum att göra? För inte är det väl så att forumreglerna bara gäller vissa användare nu när det är en nystart?
2017-01-17 15:18
Saywee.

Delar av ditt inlägg 13:57 har ganska lite med detta forum att göra. Vänligen försök att hålla dig till den kärnan som beskrivs i forumreglerna. Ovidkommande inlägg som inte har med saken att göra kan komma att raderas.
Sverige Programsamlaren
2017-01-17 15:15
Så kul att alla får skriva här igen. Jag brukar ha på mig "svenska fans - tröjan" när jag skriver på något forum. Men nu väljer jag denna vackra röda tröjan, inte för att vara provokativ utan för att visa att man kan tycka om mer än en klubb. Jag har haft årskort på Västra Stå men ändå sällan missat en match på Stora Valla. Sedan vill man ju helst hinna med så många matcher som möjligt i Norrköping...

Som ni förstår av mitt nick samlar jag matchprogram. Jag har program från bland annat en stor del av matcherna som tex DIF, IFK och ÖSK spelat från tidigt 1940-tal. Jag hoppas att min samling ska kunna sparas intakt för att i framtiden dokumentera svensk fotboll. Men jag behöver täppa till många luckor i samlingen. ÖSK:s tipscupmatcher är till exempel något jag helt saknar program ifrån, men även en hel del program från senare år.

Finns det någon annan samlare som läser detta eller finns det någon som råkar ha gamla program till ingen nytta? Hör av er! Jag köper gärna ! Skriv till:
fotbollsprogram@yahoo.se

Hagges vänsterfot
2017-01-17 14:19
@Saywee:

Herregud.
AIK Saywee
2017-01-17 13:57
Erik, 12:09 Aha, trodde att du missat RÅP for president's senaste inlägg ... ... typiskt teknikkrångel, eller har IT-spionernas kommunikationsattack mot Sverige, som planeras, redan provats. Nej, nu laddar vi för första matchen och att Truppen skall spikas. Väderprognosen för söndag är ganska skaplig för att vara i januari. ÖSK-halsduk och ÖSK-mössa kan dock vara något som behövs:)
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-17 13:55
Angående det här med matchställ tyckte jag att försäsongsstället som man hade tagit fram tillsammans med Ambitiös förra året var riktigt snyggt. Se länk.
Örebro Brandao
2017-01-17 13:07
Fy fan va segt det går! Vart är bomberna?

Är RÅP i Kina ?

Är Sköldmark i Thailand ?

Har Alla semester ?
2017-01-17 13:05
Alfred Ajdarevic är uttagen till det albanska u21-landslaget.

Grattis!
Örebro Erik Wärlegård
2017-01-17 12:09
Saywee // Har inte sett något, därför jag frågade.
Örebro T8
2017-01-17 11:22
Hade kännts så mycket bättre om Dajje och Moberg fick komma iväg på äventyr istället för Eskilstuna. Men det är nog en smidig lösning för Moberg som prioriterar familj. Pelle Olsson gör nog sitt med. En ny vecka nu med förhoppningar om ösk-nyheter.
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-17 10:16
Erik

Han har redan mailat klubben, ni får kolla att faxar och andra teknikaliteter fungerar. Teknik kan krångla ...

"
Namn: RÅP for president!    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2017-01-16 21:09
Jag har redan mejlat ÖSK om det."
Örebro Erik Wärlegård
2017-01-17 10:09
RÅP for president // Ring eller maila mig så jag får veta mer om det du beskriver. 070-2038659 eller erik.warlegard@oskfotboll.se Skulle uppskattas mycket!

AIK ÖSK-Saywee
2017-01-17 09:57
Trevligt, även med lite andra klubbdresser här:)

Bra att ni tog ett så snabbt beslut, hoppas att vi kan bemöta våra gäster, så som man bemöter gäster.

Vem blir först att hälsa på ?
Örebro Islandman
2017-01-17 09:47
Admin här!

Ni har helt rätt, forumet har varit stängt. Varför vet vi inte, men efter en snabb diskussion har vi bestämt oss för att öppna det igen. Fritt fram!
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-17 09:27
Hagges vänsterfot, jag tror att det kanske handlade om att vi grälade så mycket, i eget hus och än värre blev det när gäster, fick hälsa på, med andra synpunkter som släpptes in.

Det fungerade helt enkelt dåligt, ungefär som under match ibland, eller när några får långtråkigt.

Men nu har vi äntligen en skarp sax.

Låt oss fortsätta som medsupportrar :)
Hagges vänsterfot
2017-01-17 08:57
Jag med, förstår inte varför det stängdes av från första början.
Annons: