/fotboll/osk/forum/4159.aspx/fotboll/osk/forum/4159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-03-07 18:49
Ja för att det var rätt, säger inte att jag har nått emot han. Men skitsnack att han trodde att vi skulle vinna förra året.
Örebro Kraków
2011-03-07 18:46
Rojas:
Tänk på att Anrell avslutade varje artikel med "För övrigt anser jag att Örebro bör spela i allsvenskan" när vi var tvångsdegraderade.
2011-03-07 18:40
Pozniak // Klart att vi får mer utrymme när vi kommer 3a , men som du säkert inte vet fick vi minst utrymme föregående säsong i förhållande till resultaten, Laul tippar oss 2a, vilket är bra. Men sanningen är fortfarande att media inte ger oss den uppmärksamhet vi förtjänar , även om det har blivit bättre.
Örebro ernot
2011-03-07 18:08
då har man bokat biljetter till ifk-ösk blir sittplats tillsammans med endel ösk anhängare och endel ifk anhängare, hoppas man får gå ut med ett brett leende på läpparna :)
Örebro Svartvitt forever
2011-03-07 18:06
Benny Böckling 17:55//

Jag kan inte heller bli klok på hur Elfsborg tänker där. David Elm är en hyfsad spelare, men jag känner mig inte speciellt orolig för honom i mötena mot Elfsborg. Mycket mindre än när Avdic var med. Mera sånt!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-07 18:03
Hälften av mitt förra inlägg kom inte med...
2011-03-07 17:56
Även om V. Rama gjort dåligt med mål i Tyskland så ser han otroligt intressant ut. Säker med boll och tar sig förbi backen ofta, samt bra inlägg och passningar. Sen är ju Bundesliga klasser bättre än allsvenskan och han har sett mycket bra ut (förutom målen då) mot andra lag i Bundesliga 1 och 2. Porokara spelar med ett mittengäng i Belgien, och hade han varit bättre så hade ju andra, bättre lag varit intresserade. Dessutom hade han inte många rätt matcherna igenom förra säsongen... Ser det som ett otroligt lyft på ytterpositionen i och med Rama. Att det kommer vara hård konkurrens mellan tre back-up ungtuppar gör att det ser mycket lovande ut. Har otroliga förväntningar på Rama och hoppas att han kommer in bra i den svenska fotbollen. Har för mig att den tyska fotbollen är mycket taktik också, inte så olik från den svenska.
Benny Böckling
2011-03-07 17:55
Är det bara jag som är riktigt nöjd med att Elfsborg lagt alla sina pengar på David Elm? Förstår inte att man försöker ersätta Denni Avdic med en spelare som håller Kim Olsen klass. ( inget ont om Kim Olsen!)
Örebro Pozniiak
2011-03-07 17:53
Rojas// äh sluta vara så dramatisk. Anrell trodde stenhårt på oss och försvarat oss många gånger, han har till och med erkänt att hans hjärta har börjat klappat lite för oss. Sluta upp med "alla är emot oss" förr kanske men inte nu och är hellre tippad i mitten än att få favoritskapet.
Örebro TommyS
2011-03-07 17:44
RVP, Tror att AB på allvar respekterar oss, Anrell kan inte mycket fotboll men han gillar ÖSK. Laul har länge visat respekt och tro för Sixtens projekt. Däremot många andra som hela tiden underskattar oss, även om de blir färre och färre. Innan Sixten kom var det riktigt illa.
Örebro N:o 6-10
2011-03-07 17:00
Dudleys//
Hela sportbaren är klädd invändigt, där fick han plats med ca 750, 150 var ständigt i tvätt stugan sa han, men ÖSK:s lovade han skulle alltid vara framme
2011-03-07 16:41
De stackars råttorna i Solna försöker ju inbilla sig att de är de mot resten av Sverige. Jag skulle vilja påstå att det är ÖSK mot resten av Sverige, vi får aldrig den uppmärksamhet vi förtjänar , vi får alltid skit av så kallade experter, vi blir alltid bortglömda. Och när någon pratar om oss är det nästan för att de måste och inte för att de vill.

Anrell tippade oss förra året som vinnare av Allsvenskan , mest på skojj för att väcka åsikter ,gubben tänkte väl att vi var så dåliga att vi absolut inte kunde vara med i toppen.

MAO är det vi mot ALLA
Örebro Pintorp
Enligt herren på C-Sports kommer de att ha kvar sitt Säsongskort även i år, bara det att det inte går att köpa ännu. Han rådde mig att hålla utkik på hemsidan.
Örebro Pintorp
Enligt herren på C-Sports kommer de att ha kvar sitt Säsongskort även i år, bara det att det inte går att köpa ännu. Han rådde mig att hålla utkik på hemsidan.
2011-03-07 16:36
Chicko // Jag håller med dig om att vi har fått in vissa kvaliteter som vi saknade förra året, speciellt spelare som söker sig till boxen som du skriver. Och på mittfältet bör vi ju låna ut åtminstone Abdulahi och Skoglund.

Angående E Nilsson och Berger tycker åtminstone jag att E Nilsson är en aning bättre och ligger antagligen närmare ett inhopp än vad Berger gör. Å andra sidan är Berger ny och kanske spelar upp sig en nivå de kommande månaderna.

Helsingborg tycker även jag hade en "AIK" säsong förra året och de känns inte lika heta, men jag är inte så säker på att Elfsborg lyckas i år heller. Om IFK Göteborg får allt att fungera kan de nog utmana om 2-4 platsen i år.

Angående Avdic så har han ju lämnat Elfsborg och spelar numera i Werder Bremen , så han slipper vi oroa oss för.
Svensk Fotboll RollingStone
2011-03-07 16:14
Skönt att täppa till gnaget. Det ser onekligen bra ut.
2011-03-07 16:10
http://www.youtube.com/watch?v=knlzo2L-9e8 - Valdet Rama..

Har nog redan länkats, men Rama ser oerhört säker ut med boll, bra teknik, skott, samt drar sig in i straffområdet. Porokara, som han ersätter, hade dåligt skott och gjorde alldeles för få mål. Tror helt klart att Rama är bra i Nordin-rollen då han är bra med boll och bra passningar. Tycker ÖSK hade för få spelare inne boxen de senaste två säsongerna. Betydligt fler inne i boxen 2008, främst kanske för Bassombeng drog sig inåt straffområdet. Nu, med Rama som drar sig inåt, samt Haddad där inne, gör att fler spelare hinner in vilket är kanon.

Hmm.. Tycker det ser bra ut, och att ÖSK nu har lite av det som fattades förra säsongen. Nu vet jag ju inte hur många mål Haddad kommer att göra, men potentialen finns att iallafall göra 10-12. En klass-spelare i Rama i ytteranfallet samt konkurrens på båda ytterplatserna med flera lovande Spelare. Ser dock gärna att man värvar häcken-paulinho som tar antingen en av mittfälts eller anfallsplatserna sålänge han slipper skador. Skulle vara intressant att se Bedoya, Paulinho och Nordin samtidigt på mittfältet. Tror fö. väldigt mycket på Erik Nilsson i framtiden, men behöver få mer speltid. Det tror jag han får i år, Kihlberg är lite till åren. Även Nordback, Kihlberg, Per Johansson och Berger är bra kandidater till platsen, men inte sett något av Berger, vem är hetast av honom och Erik? Nordback är trolig första back-up till Kihlberg men hoppas på så mycket speltid som möjligt för de andra på mittfältspositionerna vid eventuella skador och avstängninar. Det känns fö. som att vi har överskott på ett par mittfältare, även om minst en lämnar efter säsongen. Utlåning av minst en av [E.Nilsson, P.Johansson, E.Berger, D.Abdulahi] kommer förhoppningsvis ske då vi har minst 6 mittfältare som inte är ordinarie. Skoglund fö. får ingen speltid alls i A-truppen och lär inte få det heller, han används inte ens i träningsmatcherna.. Samtidigt är det en onödig lönekostnad när han inte behövs.

Mitt topp5-tips 2011:
1. MFF
2. Elfsborg
3. Örebro
4. Helsingborg
5. AIK

Samtidigt som det kan bli guld, inte alls orimligt, men beror helt på MFF och Elfsborg, att något annat lag än MFF och Elfsborg (och ÖSK) skulle vara större guldkandidater ser jag inte. Helsingborg kändes som något av ett flytlag förra året, lite som AIK 2009. I år hamnar dom i toppen igen, men tvivlar på att dom utmanar om guldet. En bra start, mindre formsvackor, inga skador/försäljning av nyckelspelare lär behövas. Tappade spelare har ersatts av bättre. Underdogs dessutom, tror jag gynnar ÖSK, då vi inte har press på oss att vara med i guldstrid. Malmö vann 2010 och förväntas nog av fansen att vinna igen, och Elfsborg som hamnade utanför Europa trots en riktigt bra trupp. Kanske är pressen på dom gynnsan och dom och blir etta eller tvåa. Kanske har Avdic ett mindre bra år än förra och Elfsborg inte blir sådär överjävligt farliga i offensiven. I år känns som ett bra år, vågar man hoppas...?
Örebro Dudleys
2011-03-07 16:09
N:0 6-10! Ja det är ju lite mer än vad jag har: Brecia, Wisla krakow, Valencia, Marseille, Milan och såklart Ösk ... 400... vart har han alla?
Örebro TommyS
2011-03-07 16:08
Har inte Sliema spelat mot Degen i cupvinnarcupen? Kanske ett samband. Örebro SK-klottret hittades på restauranten El Vergel i Bryssel. Jag har en fin bild, skickas mot beställning (PM:a ert email).
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-07 15:29
Absolut kan jag hålla med om att det är skönt att vara underdogs, alltid gynnsammare att slåss ur underläge och slippa favorit pressen.

Men likförbannat är man less på alla negative rubriker ÖSK ådrar sig med den enda motiveringen att dessa såkallade "experter" inte har nån jävla koll på fotbollen utanför tullarna.

Ahh! Hetsar jag upp mig lite =)
Örebro Krontorps
2011-03-07 15:13
/Widemarsh
Där har vi ju alla ersättare men sen får vi ju inte glömma nyförvärven. Yasin, Ibrahim, Berger osv. Även om dom kanske lånas ut eller inte får så mycket speltid så är det ju en spetsning av truppen åt det positiva hållet
Örebro N:o 6-10
2011-03-07 15:10
I staden Sliema (Rakt över vattnet från Valetta) på Malta finns en sportbar på en bakgata mellan öns största hotell och ett nybyggt köpcentrum, där ägaren samlar på klubbhalsdukar. Han har över 900 olika, 3st. är svenska. Landslagets, IFK Göteborg och ÖSK;s.
Örebro widemarsh
2011-03-07 14:53
TommyS// Får man fråga var detta mästerverk fanns?
Örebro widemarsh
2011-03-07 14:52
Berra har ersatts med Haginge
Porokara har ersatts med Rama
Bassombeng har ersatts med Lushtaku
Paulinho har ersatts med Haddad
Anttonen har ersatts med Anttonen
Ajdarvevic har ersatts med nån annan på bänken, Nilsson kanske (?)

ÖSK har en bättre trupp i år, men frågan är om inte några andra lag har stärkt sig ännu mer?
Jag tror på topp 4 för ÖSK!
Örebro Conjuration
2011-03-07 14:50
Håller med Tvetov Nato!

Admin, fixa en gillaknapp enbart för TommyS inlägg!
Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 14:40
Hade det funnits en gilla-knapp som på facebook hade jag tryckt på den som en jävla galning. Mäktigt TommyS!
Örebro TommyS
2011-03-07 14:37
Och här kommer ett tecken på vår stora spridning. Idag satt jag på en lunchrestaurant på europeiska kontinenten och ser hur någon med stora bokstäver skrivit på väggen: "ÖREBRO SK". Stort.
Örebro TommyS
2011-03-07 14:35
otoT, som många sagt på forumet så gör det ingenting om de mindre initierade tror att vi tappat flera nyckelspelare. Pålle ska väl också nämnas, men jag är helt med dig. Det finns fem lag med bättre trupp än resten av allsvenskan, perfekt om vi ses som dark horse i den gruppen. Så länge klubben själv vågar tro kan det gå hur långt som helst.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-07 14:35
Träningsmatch enligt FD:
Örebro
12/3 FC Luch-Energiya Vladivostok (prel.) (Turkiet)

Örebro Tvetov Nato
2011-03-07 14:31
Paulinho var i och för sig lite halvviktig förra året. Men jag håller med dig oroT, känns så jävla lamt och många journalister visar ständigt stora luckor i sitt fotbollskunnande. Hälften av allt som skrivs om ÖSK och mindre lag känns som fantasier, ihopdiktade stycken och snodda små bitar som man publicerar utan att bry sig om att se ifall det faktiskt stämmer.
Annons: